Alkuraskaus ; jatkuva vessahätä ja mieletön väsymys
Hei! Onko muita joita vaivaa jatkuva vessahätä ja väsymys on jotain aivan pohjatonta? Mä nukun huonosti, kun joudun käymään vessassa monta kertaa yössä ja sitten päivällä joutuu ottamaan päiväunet. Töissä tuo ei ole mahdollista, mutta vapaapäivät menee nukkuessa.
Hemoglobiinia ei ole vielä otettu, mutta syön nyt noita Multitabs-raskaus tabletteja, vielä en ole huomannut mitään apuja väsymykseen.
Kommentit (5)
Eli ihan koko ajan saa syödä, käydä vessassa ja lepäilemässä....
Tätä se on, onneksi ei vielä ainakaan pahempaa pahoinvointia. Ainakin jotain merkkejä, että masussa on jotain, jos positiivista pitää löytää ;o)
Jaksamista sinullekin, Satumarika!
Mutta katoppas sun Multitabs purkista onko siinä rautaa. Itse syön kanssa Multitabseja mutta se ei sisällä rautaa. Eli sen lisäksi Obsidania tai Retaferiä jos HB alhainen. Auttaa jos HB alhaalla, mutta raskauteen kuuluu tuo väsymys ja vessassa ravaaminen (jos ei ole tulehdusta!).
Onnellista odotusta!
AIHA
Lisärautaa ei suositella syötävän ennen rv 12. Ellei sitten hb liian alas laske, harvemmin varmaan vielä ihan alkuraskaudessa kovasti laskeekaan.
G rv 26
Hei taas! Siinä multitabs-raskaus tableteissa on rautaa myös, neuvolatäti suositteli syömään niitä. Tänään onkin sitten virkeämpi olo, kun nukuin 10 tunnin yöunet.
Mä olen kummastakin raskaudestani nukkunut alkukuukaudet. Mulla meni kevyesti 15h unta putkeen ja sitten muutama tunti pystyssä ja taas nukuttiin... Kyllä se siitä helpottaa kun vähän aikaa kuluu! Kannattaa nukkua kun siihen vielä pystyy. Vessahätäkin helpottaa hetkeks, kunnes se ravaaminen alkaa taas...
Mulla ei oo missään vaiheessa ollu kummastakaan Hb tai muutkaan arvot vinksallaan, joten sitä se vaan on.=)