onko blondeilla kokemusta brunetiksi " muuttumisesta" ?
eli mulla pitkä vaalea tukka, mikä pitäis värjätä... onko muilla kokemuksia, miten onnistui, montako kertaa piti värjätä?
kumpi sopi paremmin?
Kommentit (20)
, että käytä ihmeessä parturia varmuuden vuoksi
minä tekisin näin:
ostaisin pesuvadin ja muutaman suuren kanisterin, joilla hakisin vettä esim. vanhempieni luota, ja pesisin sitten tukkani siinä vadissa sillä vedellä (pitkä vaalea tukka ei kaipaa pesua kuin 2x viikossa, ainakaan minulla).
Meilläkin värjää putket hiuksiani, mutta jokseenkin keltavihreäksi. Vielä ei ole tarvinnut rueta näin järeisiin toimenpiteisiin :)
ainut vaan että vanhemmat asuu 600 km päässä ja tutuilta ei kehtaa aina hakea vettä jaaaa lisäksi ollaan opiskelijoita (pyörällä pakkasessa vesisaavin kanssa;)) ja mun tukka kaipaa pesua joka toinen päivä. huh. kauhea selostus ja tuo ongelma vie multa yöunetkin!
ap
kyllä sitä pesuvettä voi muokata, pitäisi vaanolla kemisti joka osaisi neuvoa.. ph lukuun varmaan liittynee.
korjaa ongelma! ihan turhaan lähdet peittelemään vihreytt' millään v' reillä jos et kerta halua. tottakai kampaaja sanoo että pitää värjätä.. sehän tetää sille lisää liksaa! vähän sama kuin että kosmetologi sanoo että kerran kuussa olis hyvä käydä kosmetologilla..haha!
kannattaa vaikka liittyä kuntosalin jäseneksi, siellä saa pestä tukkaansa vaikka joka päivä!
-22-
täällä odotankin parhaillaan vesilaitokselta jotain mittaajia saapuvaksi, jotka ottavat näytteet vedstä.. ei taida näitä miehiä paljon meikäläisen ongelmat kiinnostaa, mutta onneksi lupautuivat tulemaan...! kuulemma jos ph on 7 (hapan) niin vihreää tulee, mutta jos se on 8 (emäksinen) niin ei pitäisi tulla väriä..
kiitos 22, tuo on ollut mielessä ja pitänee toteuttaa:) onneksi tässä ihan vieressä on sali suihkuilla (mutta onkohan sielläkin vihreää vetä:O) hope not!
ap
Eka väri tosin haalistu kohtalaisen nopsaan, ollakseen kestoväri, mutta toisella kerralla rupes kunnolla pitään värinsä.
lopputulos voi olla muuten aika vihreä..
Tuota punapigmenttiä kannattaa ehdottomasti laittaa hieman sekaan muuten värjäys tulos voi olla vihertävä!
minulla pitkä vaalea tukka muuttumassa vedestä vihreeksi ja kuulemma pitäis värjätä:( syväpuhdistavat shampoot eivät auta..
muutos pelottaa!
ap
hyvin onnistui. Olen joskus aiemmin kokeillut tummempaa lookia, mutta aina yhden kerran jälkeen palannut vaaleaan. Nyt sattui sopiva sävy, kun ei yritetty tehdä liian tummaa ja laitettiin vaaleita raitoja sekaan. Sekä punaisen sävyä väriin mukaan. Aion pitää tätä väriä jatkossa, tuntuu ihan omalta. Minulla hiusten omaväri on " tumma maantienvärinen" , joten ainainen juurikasvun näkyminen jo viikon jälkeen kampaajakäynnistä alkoi tympiä.
yritän lievittää pelkoani, sillä nykyinen tukkani on mielestäni ihana, ei mikään karrella palanut pamsu-blondi;)
ap
jos kotitekoisesti laitat niin osta sellaista missä 6:sta joukossa eli punaista. Muuten oikeesti tulee vihreä. Esim. 4.ssa ja taitaa olla 5:ssakin olla keltaista väriä ruskeissa mukana ja se tekee vaaleat hiukset vihreiksi.
Itse värjäsin vähän aikaa sitten ja vielä kampaajalla. Siitä tuli vihertävä ja aivan kamala. Vuosia sitten värjäsin aiemmin ihan tummaksi blondeista ja kampaaja otti ensin värin pois ja sitten laittoi tummaa. Siitä tuli silloin hyvä.
...minulla myös blonditukka oli tosi hyvänvärinen (ainaskin omasta mielestä ;-) ) Ei ollut mikää vetyperoksiidi, vaan semmoinen kullanvaalea ja mietin tosi pitkään että raskinko vaihtaa, mutta kannatti. Ja onhan se entinen sävy kampaajalla ylhäällä, jos ikävä tulee... Silloinkin otin vielä vaaleampia raitoja päälle.
Minulle laitettiin uusi väri ihan suoraan sen entisen vaalean päälle, ja kampaaja sanoi, aluksi väri haalistuu nopeammin, useamman kerran jälkeen pysyy paremmin, kuten joku tässä ketjussa mainitsikin. Nyt kaksi kuukautta värjäyksestä ja edelleen olen tyytyväinen sävyyn (toki on vaalentunut, mutta ei häiritsevästi). Tiistaina olen menossa kampaajalle...
kunpa löytäisin itse sitten hyvän sävyn ja kampaajan. itse en haluaisi muuttaa väriä, mutta pakko ton vihreyden takia :(
ap
Pitkä ja vaalea sen olla pitää (sanoo tummat kynityt " timo-tukat" mitä hyvänsä ;)).
Jos ei syväpuhdistava shampoo tehoa, niin ostapa vaikka PolyColor-sävyte sitä kaikkein vaaleinta sävyä, oisko nimi kirkkaan vaalea tms. Se vaalentaa pari astetta, ja toimii loistavasti myös vihreän ja keltaisten sävyjen poistajana, kun antaa olla vain hetken (vaikka 10 min) päässä, ei siis koko vaikutusaikaa.
ja varmaan on muitakin, enemmän javähemmän luomuja konsteja jotka kannattaa kaikki kokeilla.
Itselläni oli kanssa pitkä luomu vaalea tukka jonka vaihtelun kaipuussani värjäsin ruskeaksi, ihan hyvältä se näytti mutta aloin jo heti pian kaipaamaan takaisin blondiksi ja nyt olenkin jo taas.
kampaamolla sanottiin että ainoa vaihtoehto on värjätä, koska tukka on 2 viikon välein ihan vihreänäj ohtuen vedestä...
ei kai se kovin hyvää tee hiuksille kemiallisesti koko ajan poistaa vihreyttä poly-colorilla ym muilla??
ap
Itse tykkäisin kyllä tummemmasta tukasta mutta väri haalistuu nopeasti ja sitten tulee tyvikasvua. Itse värjään aina silloin tällöin punertavan ruskeaksi ja pari kolme viikkoa sen jälkeen alan taas ottamaan vaaleita raitoja. Onko kukaan teistä koskaan huomannut miten hiustenväri vaikuttaa. Itse tunnen itseni älykkäämmäksi tummahiuksisena kun taas vaaleana saa paljon enemmän huomiota miehiltä. Mikä ei kyllä minun tapauksessani ola aina niin toivottavaa.