Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millon ei raskaana ollessa enää tarvitse käydä töissä?

15.01.2006 |

Eli milloin äitiysloma alkaa..siis millä viikolla?Ajattelin vaan et jos on raskaana niin millon työvoimatoimistosta ei enää voida patistaa töihin.Haluaisin jäädä nyt putkeen hoitamaan kotiin toista lasta ja tätä esikoista jos tärppäisi.Meillä täyttää lapsi ensi lokakuussa 3 vuotta Sitten kysyn vielä ihan eri asiasta eli et voihan tonnikalaa ja seitiä syödä raskaana...entäs lohta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 arkipäivää ennen laskettua aikaa (siihen lasketaan lauantaitkin mukaan). Sillon ne ei enää työkkäristä ahdistele... =) mulla alkoi äitiysloma tasan viikolla 35.

Mä oon ainaki syöny tonnikalaa ja seitiä. Jostain muistan lukeneeni jotain, ettei tonnikalaa sais syödä raskaana ollessa, mut en tiiä pitääkö paikkaansa... Ei mulle ainakaan neuvolassa oo niin sanottu. Lohessa (siis Itämerestä pyydetyssä) on rajoitus muistaakseni että kaks kertaa kuussa saa syödä.

Vierailija
2/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut tuon kolmekymmentä arkipäivää ennen laskettua aikaa. Entä vuorotyöt? Itse kolmivuorotyötä tekevänä, mieltäni askarruttaa se koska saa/voi kieltäytyä tekemästä yövuoroa, siis monennellako raskausviikolla? Jos joku tietäisi...

Tuuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein esikoista oottaessa koko ajan yötä.. lääkärit jossakin vaiheessa sano et pitäs ehkä vaihtaa mut mulle ei ollu estettä olla tekemättä yötä..:)

Vierailija
4/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä töistä jäädään pois 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Mutta itse jäin pois 50 arkipäivää ennen. Tässä tapauksessa pitää vaan muistaa hakea kelalta varhennettua äitiyspäivärahaa, muuten rahat jää saamatta 20 arkipäivältä...

Kannattaa siis olla tarkkana!! :) Itsekin huomasin sen vasta viime tipassa...

Hanna