Toimiiko Pilates ? ov
Ajattelin, että josko kokeilisi Pilatesta vatsaläskeihin, kun ei tunnu mikään muu auttavan. Aina vaan on pömppövatsa, vaikka kuinka tekis vatsalihasliikkeitä.
Kertokaahan kokemuksia ko. metodista ? Toimiiko ?
Kommentit (9)
jumppaa ahkerasto kuukauden verran ja katso sitten
Vierailija:
minä jaksoin kokonaista pari viikkoa tehdä niitä liikkeitä sen videon avulla (noin 3 krt/viikko), mutta enpä huomannut mitään oleellista kaventumista muodoissani. TYLSÄÄ ja ainakin mun kohdallani myös hyödytöntä puuhaa, joten intoni laantui siihen...
Tilasin ostos-tv:n Pilatespaketin.Alotin sillä lyhyellä 4krt/vko ja puolentoista kuukauden päästä meni kaksi numeroa pienemmät housut.
Nyt teen pitkää Pilatesohjelmaa ja lenkkeilen.Tavoitteena vielä pienemmät vaatteet! :)
Painoa on pudonnut vähän suhteessa koon pienenmiseen, eli siis läski on muuttunut lihakseksi.
Ryhti paranee, vatsalihakset napakoituvat ja yleisesti tulee voimaa ja jantevyytta. Ulkonako paranee ihan jo noiden takia.
Laihduttaakin, jos ei syo enempaa kuin kuluttaa.
Videoiden kanssa liikkuminen on tylsaa, menkaa ihmeessa johonkin porukkaan.
Vartalo on myös kiinteytynyt silminnähden. Mieskin huomaa eron. Parhaiten huomaat eron kun otat itsestäsi kokovartalo kuvan ennen ja kuukauden välein. Tsemppiä! No pain no game:)
Mutten lähtisi suosittelemaan sitä pelkästään laihdutukseksi. Pilates on nimenomaan syvien lihasten jumppaa ja todella toimii. Mikäli on kysymyksessä painonpudotus suosittelen aerobista kuntoilua yhdistettynä lihaskunto-harjoitteluun. Siihen rinnalle voi ottaa ja kannattaakin ottaa Pilates esim. kerran viikossa. Mutta jos pelkkää pilatesta laihdutksen rinnalle niin pitkään kestää.
By the way se sanonta kuuluu " No pain no gain" ;)
Tarkoitus ei siis ole laihduttaa vaan kiinteyttää vatsalihaksia. Ylipainoa minulla ei mielestäni ole (161 cm ja 51 kg), mutta vatsaan on jäänyt löysää synnytyksen jälkeen.
Otan selvää josko meidän paikkakunnalla olisi joku ryhmä, jotenkin pelkään, että tuo kotona jumppaaminen hyytyy alkuinnostuksen jälkeen :)
Vierailija:
minä jaksoin kokonaista pari viikkoa tehdä niitä liikkeitä sen videon avulla (noin 3 krt/viikko), mutta enpä huomannut mitään oleellista kaventumista muodoissani. TYLSÄÄ ja ainakin mun kohdallani myös hyödytöntä puuhaa, joten intoni laantui siihen...