Homeopaattiset valmisteet synnytyksessä!!!??
itse kävin homeopaatilla ja hän lähetti minulle kotiin otettavaksi Sefia ja Seria nimistä valmistetta(en saa selvää) potenssi D30
ei siis ollenkaan tuota Arnicaa jota suositellaan synnytykseen ja palautumiseen:O
eli pitäisikö tilata itse tuota arnicaa....onko joku siitä hyötynyt kovasti?
Kommentit (4)
olen itse käynyt koulutetulla lääkäri-homeopaatilla, ja hän antoi minulle muihin " vaivoihin" pulsatillaa ja siliceaa ja synnytystä varten juuri arnicaa. ajattelin ensi viikolla vielä soittaa hänelle ja kysyä, voisiko ottaa jotain muutakin, jos just esim.supparit loppuu tms. katsopa netistä tosiaan, mihin noita muita hän on sinulle määrännyt (omaa tyyppiäsi vastaavia aineita ehkä?), jospa ne ei ole synnytystä varten. netistä löytyy muutenkin paljon tietoa ja kuvauksia homeopaattisista lääkkeistä, katseleppa sieltä!
tsemppiä tulevaan ja toivottavasti lääkkeet tehoavat, ainakin itse sitä toivon. aion ottaa arnicaa heti kun on l.a. ja sitten menen vielä vyöhyketerapiaan:)
sakura ja helmipöllö 37+2
Selasin omaa homeopatiaa käsittelevää kirjaa ja siinä sanotaan sepiasta mm. raskausaikaisiin peräpukamiin, pahoinvointiin; synnytyksessä kun vetoa kohdun alaosassa (tuntuu kuin kaikki putoaisi pois), istukka ei irtoa; synnytyksen jälkeen lantionpohjan heikkouteen, kohdun laskeumaan. Mua vähän ihmetyttää toi lääkkeen potenssi mitä sulle määräs. Kaikki lääkkeet mitä mä olen saanut homeopaatilta ovat olleet C-potenssia (tuota D-potenssia myydään ihan terveyskaupoissa). Samoin todella outoa, jos ei määrännyt arnicaa otettavaksi viimeistään synnytyksen jälkeen...
Mä sain ekaan synnytykseeni mukaan arnicaa C200 (toimii kipulääkkeenä ja lievittää mustelmia, turvotusta ja jälkikipuja; auttaa heikkoihin ja keskeytyviin supistuksiin), caulophyllummia C30 (tarvittaessa vahvistamaan supistuksia), staphisagriaa C30 (mahdollisen leikkaushaavan hoitoon esim. episiotomia/sektio), calendulaa C30 (mahd. leikkaushaavan hoitoon, edistää haavan arpeutumista ja estää tulehdusta) ja sepiaa C200(palauttamaan kohtu nopeammin). Olen pakannut mukaan myös hypericumia (häntäluun ja lantion alueen hermosärkyyn, leikkauksen jälkeen) ja aconitumia (synnytyksen jälkeiseen virtsaumpeen). Aivan varmasti tulen ottamaan arnicaa, muita sitten tarpeen tullen.
Kuinka nuo homeopaattiset aineet vaikuttavat lääkitykseen? Eli voiko ne jotenkin reagoida ristiin?
Tässä osoite josta voit tarkistaa paikkakuntasi vastaanottoa pitävät koulutetut homeopaatit: http://www.homeopaatit.org/index.php?sivu=vastaanotot.php&valikko=3
Mun äiti on homeopaatti ja kyllä se on mulle ainakin antamassa etenkin arnicaa sit ku sen aika on. Itseasiassa se kasaa mulle sellasen synnytys-homeopaattis-paketin mukaan, josta mieheni si saa mulle tilanteen mukaan tuoda eteen oikeaa ainetta. Niitä aineita ku on monia niinku on synnytyksessä eteen tulevia tilanteitakin, esim jos supistuksien teho lakkaa niin siihen on oma aineensa etc.
Olettaisin siis, että jos käyt ammattitaitoisella homeopaatilla, hän voisi kasata sinullekkin mukaan vastaavan paketin jossa olisi monenlaisiin tilanteisiin apua. Etukäteen kun on paha mennä ennustamaan synnytyksen kulkua. Ja toki sun miehes (tai kuka apuna onkaan) on myös perehdyttävä hieman aineisiin, että osaa antaa oikealla hetkellä oikeaa ainetta sinulle.
Niin ja tokihan voi olla et toi sun saama aine on yleisesti synnytykseen sopiva ja siten myös palauttava...? En osaa sanoa, pitäis kysyy ammattilaiselta. Mutsii en vaan viitti työasioilla vaivata tähän aikaan sunnuntaina. Jos muistan, niin voisin koittaa ensi viikolla soittaa sille ja tulla si kertomaan tänne palstalle lisää.
Anu rv 28+1 (Ensimmäinen synnytys siis itsellä edessä pian!)