Olen raskaana - mies steriloitu!
En tahdo uskoa tätä vieläkään.Tiesimme, ettei sterilisaatio ole 100% varma, mutta pettämisprosentti oli ihan onnettoman pieni :(
Nyt kuitenkin kuukautisia ei kuulunut. Ajattelin, että teenpä nyt kumminkin raskaustestin kun lääkäri sitä kumminkin ehdottaa (olin varannut lääkärille jo ajan kun ihmettelin mihin kuukautiseni katosivat). Järkytys oli kamala. Plussaa! Mitäh?
Meillä ei ole ennestään lapsia. Kumpikaan ei halunnut. Olen 29, mies 35v. Nyt en tiedä kykenenkö aborttiin.
Pahinta tässä on vielä miehen syytös. Hänestä olen pettäjä. Hän ei kykene hyväksymään että lapsi olisikin hänen, hänethän on steriloitu (vaikka tiesi, ettei se ole 100% varma).
Minä EN ole pettänyt. En ikinä. Eikä mieskään. Kaikki oli hyvin tähän asti... :(((
Kommentit (31)
Ehkä virhe tämäkin. En vaan oikein kenellekään muulle voi puhua. Raskaudesta tietää toistaiseksi vain mieheni.
ap
Ohje on 25-30 siemensyöksyn jälkeen toimittaa spermanäyte tutkittavaksi. Jos siittiöitä ei näytteessä ole, on sterilisaatio onnistunut.
" Miehen sterilisaatio pettää noin 0,15 %:lla negatiivisesta sperma-analyysistä huolimatta. Siemenjohdinten päät saattavat kasvaa uudelleen yhteen."
http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=5317722
Anna se hänelle anteeksi. mitähän itse olisit tuossa tilanteessa laukaissut.
Tosiaan mies voi antaa spermanäytteen, niin asia on jokseeenkin hoidettu. Olisi aika mahdotonta, ettei nyt uusissa näytteissä olisi siittiön siittiötä, jos on kuitenkin onnistunut sinut hedelmöittämään.
Mutta maanantaina yhteys terveyskeskukseen tuon spermanäytteen antamiseksi! Oikein hävettää, etten itse sitä tajunnut...
ap
Prerman analyysi ei kuitenkaan kovin paljon maksa, joten suosiottelen molempien mielenrauhan takaamiseksi. Tosin minun mielestäni, pitäisi kyllä hoitua julkisellakin puolella. Missä miehen toimenpide tehtiin ja milloi ? Miksi, et ottaisi yhteyttä sinne ?
Kai saan nyt kuitenkin onnitella ?
Jotenkin viestistäsi huokuu, että haluaisit pitää lapsen ja aivan varmasti tulet äitinä pärjäämään. Uskon myös, että isäkin ihastuu lapseen ajan myötä.
Toivottavasti toi sotku selviää ja suhde pysyy kasassa myös!
No sit kyllä olsi prisuhde solmussa. Kamala tilanne,. Oikeasti aika kamala tilanne muutenkin.
Rohkeasti vaan molemmat yhtäaikaa juttelamaan vaikka perhesuunnitteluneuvolaan, ja sielä pyytää tuo lähete. Ja kysäistä siellä sitten, et mitä jos näyte on siittiöstä vapaa.
Itse ole kyllä aika 100 % varma, että ap kohdalla miehen sterilisaatio on epäonnistunut tai sitten siemenjohtimet ovat kasvaneet taas yhteen. Eli niitä siittiöitä sielä purkista löytyy.
Eikä ap,n vauva suinkaan olisi suomen ainoa " varman ehkäsyn vauva " . Eihän sterilisaatiossa 100 % ehkäisyä luvatakkaan.
Kovin on ihmeellistä tämä elämä : )
eikä ole pettänyt miestään. Vauva oli molemmille todellinen yllätys (kummallakin jo entuudestaan isoja lapsia) mutta sulattelun jälkeen vauva toivotettiin tervetulleeksi kun niin kovasti tahtoi :-)
Muista että teidän molempien pitää hyväksyä vauva ja toivottaa se tervetulleeksi. Jos näin ei ole, kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.