Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajat huom!

14.01.2006 |

Olen ajatellut pyrkiä nyt keväällä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Mutta minkälaista opiskelu käytännössä on? Kuinka pitkiä päivät ovat koulussa, onko paljon luettavaa iltaisin, montako opintoviikkoa on työharjoittelua jne.?

Minulla on jo lapsia, joten mietin kuinka raskasta opiskelijan elämä olisi ns. normaalin perhe-elämän lisäksi. Kertokaa minkälaista opiskeluarki on!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on pohjalla AMK- tai yliopistotutkinto saat todennäköisesti kielet hyväksiluettua ja ehkä muitakin kursseja tai saat niistä vapaavalintaisiin opintopisteitä.

Meillä pystyi esim. perusatk-kurssit suorittamaan näyttökokeella.

Meillä ei matematiikkaa ole erikseen, muuten kuin lääkelaskujen muodossa ja ne on kyllä pakko suorittaa (ovat yläastetason matikkaa). Lisäksi opinnäytetyön yhteydessä tulee tilastollista matikkaa.

Kuopiossa ainakaan ei ole läheskään kaikilla tunneilla läsnäolopakkoa, mutta kyllä siellä tunneilla kannattaa käydä jos haluaa hyviä arvosanoja.

Harjoittelua on PALJON heti ensimmäisestä lukukaudesta alkaen (meillä ainakin vähintään yksi viiden viikon putki joka lukukausi).

Kom:

onko opinnoissa paljon/ yhtään mahdollisuutta suorittaa osa opintoviikoista tenttien? Esim. matematiikkaa, kieliä tms? Minulla on jo yksi tutkinto ja uskoisin selviäväni esim. matematiikasta (kai sairaanhoitajan tutkintoon kuuluu ainakin jonkin verran sitä?) ja kielistä varsin helpolla. Onko kaikilla tunneilla läsnäolopakko?

Vierailija
2/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko opinnoissa paljon/ yhtään mahdollisuutta suorittaa osa opintoviikoista tenttien? Esim. matematiikkaa, kieliä tms? Minulla on jo yksi tutkinto ja uskoisin selviäväni esim. matematiikasta (kai sairaanhoitajan tutkintoon kuuluu ainakin jonkin verran sitä?) ja kielistä varsin helpolla. Onko kaikilla tunneilla läsnäolopakko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen toista vuotta terkkariksi ja samalla siis valmistun myös sairaanhoitajaksi. Minulla on 4 lasta, joista 2 alle kouluikäisiä. Opiskelu perheellisenä vaatii tietty enemmän kuin perheettömänä, mutta ennen kaikkea se vaatii sitä, että osaa käyttää aikaansa tehokkaasti. Työharjoittelua on paljon ja työharjoitteluajat ovatkin niitä raskaimpia aikoja. Tehtäviä on koulusta myös paljon ja tenttejä. Ekat kaksi vuotta on raskaimmat, ainakin meidän koulussa. Läsnäolopakkoa ei ole kaikilla kursseilla, joillakin on. Tämä on varmaan hyvin koulukohtaista. Toisaalta olemalla läsnä tunnilla, saa ilmaiseksi paljon arvokasta tietoa tenttejä ajatellen. Kuuntelemalla tunnilla tietää mitä kukin ope tenteissään painottaa ja selviää vähemmällä lukemisella. Kyllä opiskelu onnistuu perheelliseltä hyvin jos tahtoa on! Me äidit ollaan tehokkaita käyttämään aikaamme! Suosittelen!

Vierailija
4/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohtui kertoa koulupäivien pituudesta. Mä luulen että ne on kans aika koulukohtaisia, mutta meillä on ainakin ollut melkein poikkeuksetta joka päivä klo 8-16. On sitten joitain " etä" päiviä, mutta niillekin on kyllä riittänyt ihan kiitettävästi puuhaa koulun puolesta. Ryhmätehtäviä yms.