Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummat kurahousut, 8 v. ?

Vierailija
13.03.2010 |

Henkselihousut vai henkselittömät? Entä erilliset kurarukkaset vai ei? Syksyllä meni henkselihousut ja rukkaset ongelmitta ja äiti mielellään ostaisi sellaiset edelleen, kun pysyisi paremmin päällä ja suojaa paremmin. Rukalla olisi ainakin vielä sopivaa kokoa. Mitä mieltä?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä lapsen kanssa ettei 8-vuotias tarvii kurahousuja. Eikä 7-vuotias. Sit ku mennää kouluun loppuu kurahousuikä.

Meillä lapsille hankitaan kurahousut jatkossakin, myös kouluiässä. On vaan niin paljon kätevämmät omalla pihalla ja mökillä, kuin mitkään kosteussuojatut housut tai takit. Nuo sadevaatteet mahtuu pieneen tilaan reisussa, eikä siten tarvita montaa housua ja takkia mukaan, kun tarpeen tullen voi sadevaatteet heittää päälle, ja sitten ottaa pois. Jos olisi lapsillamme vaan kosteussuojatut puhut mökillä, niin sitten niitä pitäisi roudata vähintään kahdet kappaleet. Eli kyllä nuo kuravaatteet tulee halvemmaksi.

Miellä muuten 6v. haluaa edelleen ehdottomasti henkselihousut:) Saa nähdä koska mieli muuttuu...

Vierailija
42/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia koska niitä ei tarvita mihkää! Koska mun lapset ei ole ryöminy kurassa siinä iässä. Vaikee ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin on niin kielteinen suhtautuminen noihin kuriksiin? Eihän ne materiaalit nykyään tunnu kovinkaan erilaiselta kuin tavalliset housut. Ja isommat lapset ne itse helposti pukee päälleen. Mikä tässä on se ongelma, miksi niitä ei voisi käyttään?

Vierailija
44/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia koska niitä ei tarvita mihkää! Koska mun lapset ei ole ryöminy kurassa siinä iässä. Vaikee ymmärtää?

No entä jos lapsesi eivät ole ryömineet kurassa sen takia, koska ei ole ollut sopivia vaatteita? Eli ovat varoneet likaamasta vaatteita, kun äiti ei ole ymmärtänyt käskeä laittamaan kurahousuja?

Vierailija
45/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. käyttää kuriksia omasta halustaan, tykkää kotipihassa möyriä maassa.

Vierailija
46/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon ikäisillä vielä kurarukkaset?

Vierailija
47/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ihan innoissaan jos on kunnon märkä kurakeli, vetää kurahousut ja kumpparit jalkaan, sadetakin päälle, kurahanskat käteen ja painelee ulos möyrimään. Tuskin haluaisi mennä, jos ei olisi kunnon säähän sopiva varustus, mutta itse se noi aina pukee ja menee ulos, vaikka itse ihmettelenkin että tosiaanko haluat tuossa säässä ulos.

Vierailija
48/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppimästä kuralätäköissä, mutta niitä ei ole moinen puuha kiinnostanu enää siinä iässä. Enkä ymmärrä kuinka jotain 8-vuotiasta se enää kiinnostaa?Paitsi jos on kasvatettu tosiaan ku isoa vauvaa.

Vierailija
49/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miksi ei joku 8-vuotiaskin tykkäisi?

Vierailija
50/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ihan innoissaan jos on kunnon märkä kurakeli, vetää kurahousut ja kumpparit jalkaan, sadetakin päälle, kurahanskat käteen ja painelee ulos möyrimään. Tuskin haluaisi mennä, jos ei olisi kunnon säähän sopiva varustus, mutta itse se noi aina pukee ja menee ulos, vaikka itse ihmettelenkin että tosiaanko haluat tuossa säässä ulos.

Millä merkillä on tuon kokoisia rukkasia? Onko ne ihan Rukan rukkaset? Mitä kokoa?

Vierailija
51/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppimästä kuralätäköissä, mutta niitä ei ole moinen puuha kiinnostanu enää siinä iässä. Enkä ymmärrä kuinka jotain 8-vuotiasta se enää kiinnostaa?Paitsi jos on kasvatettu tosiaan ku isoa vauvaa.

Eihän tollasessa kevätloskassa tarvi erityisesti "hyppiä kuralätäköissä", kastuu kyllä muutenkin. Mitä tuolla voi oikeesti ehdän ilman kurahousuja?

Että olen kyllä eri mieltä siitä, että kuravaatteita käyttävä lapsi olisi mikään vauvaksi kasvatettu. Ei todellakaan. Terveen lapsen merkkihän se on jos leikkii, eikä vaan istu tietokoneen ääressä!

Vierailija
52/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on pienikokoinen joten ei ole ollut ongelmia löytää sopivia kuravaatteita. Paitsi että henkselittömiä housuja en meinannut pojalle löytää, kun hänen kokonsa on vielä niitä henkselihousuja pääasiassa.

Vierailija
53/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekevät siellä ulkona? Äsken juuri katsoin ikkunasta kun 8v. leikki naapurin lapsien kanssa lumisotaa. Kyyristeli polvillaan lumikasan takana, märässä loskalumessa siis. Onko liian lapsellista ja vauvamaista leikkiä 8-vuotiaalle? Pitääkö mun nyt äkkiä käskeä lapsi leikkimästä tuollaisia vauvaleikkejä? Mitä voisi sen sijaan tehdä ulkona, että ei kastuisi vaatteet?

Vierailija
54/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei olekkaan kyse vaan kurahousuista. Eikö teidän pikku Nicopetterin vaatteet saa kastua? Mitäs pahaa siinä on?

Vierailija
55/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei olekkaan kyse vaan kurahousuista. Eikö teidän pikku Nicopetterin vaatteet saa kastua? Mitäs pahaa siinä on?

Mun lapsi itse haluaa, että housut ei kastu läpi. Mieluummin on kuivissa vaatteissa jolloin voi olla ulkona pidempään kun ei tule kylmä. Mun mielestä tuo on lapselta ihan järkevää. Hölmöähän se olisi märissä vaatteissa ulkoilla.

Vierailija
56/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsesta onkin tosi kivaa, vaikka olisi nimeltään Nicopetteri, kun vaatteet kastuu???

Jokainen saa toki pukea lapsena miten haluaa, mutta en silti ymmärrä, miten se kurahousujen pukeminen on niin iso mörkö? Sehän on sekä lapsen että äidin etu. Lapsen ei tarvi varoa kuraantumista ja äidille tulee vähemmän pyykkiä. Win-win ?

Vierailija
57/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on vain mainosmiesten juoni... kouluikäinen ei missään nimessä saa käyttää kurahousuja vaan pitää ostaa kalliimpia hienoja merkkivaatteita! :)

Jos kaikkien teidän naapureiden ja tuttujen samanikäiset lapset käyttäisivät kurahousuja, niin hankkisitte ilman muuta omallekin. Mutta nyt kun muilla ei välttämättä ole, niin omalle ei kehtaa hankkia, ettei leimautuisi "vauvaksi"... tällaista tää on...

Vierailija
58/69 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hauskaa puuhaa, kun on kunnon vermeet päällä

Vierailija
59/69 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoittaa yllä että kuravaatteet 8 vuotiaalla ovat naurettavat.

Jos vanhemmat näkevät asian näin , en ihmettele, jos lapsetkin ovat sitten tätä mieltä.

Kysyn vain että mitä ihmeen naurettavaa on sade- tai kuravaatteiden käytössä kura-ja loskakeleillä lapsilla (tai aikuisillakin) ?

Suoranaisesta järjen köyhyydestä taitaa joillakin olla kyse ?

Vierailija
60/69 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän itsekin kurahousuja ja ylpeänä kiskon kirkkaankeltaiset sadetamineeni niskaan jos taivaalta sataa moskaa loskaa, isken vielä sadehatun päälle, jos oikein pahasti näyttäs vanhoja naapurinakkoja tulevan.

On mulla kalvopukukin, joka ihan oikeesti pitää vettä, mutta kurahommiin se ei oikein sovellu. En viittis sitä ihan joka päivä pestä... Metsällä loistava ja koiran kanssa lenkillä, kun tarvii liikkua enemmän kun kastua :P

Miksi 8-vuotias näyttäisi (kunnon) sadevarusteissa naurettavalta??? Jätetääks sit kumpparitkin ostamatta, kun kouluun menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi