Kyllä on Virossa paiskattu hyvillä sukunimillä ihmisiä!!! :D :D
Esimerkiksi siellä on sukunimiä: Kulli ja Muna.
Hyvä yhdistelmänimi oliskin Muna-Kulli.
Ja tämä on aivan tosi, ei mikään provo.
Kommentit (32)
tarkoittaa haukkaa, ja sukunimi Kulli on sen genetiivimuoto. Virolaiset sukunimet - ja paikannimetkin - on usein genetiivissä.
Esimerkiksi siellä on sukunimiä: Kulli ja Muna.
Hyvä yhdistelmänimi oliskin Muna-Kulli.
Ja tämä on aivan tosi, ei mikään provo.
Mutta onneksi viroa hiukan osaava työkaveri valisti minua, Joten muoto Stubbi tuli ymmärettäväksi. Irlannissa tuttava ihmetteli suomalaisen lehden otsikkoa "Clintonin ...", että kukas se on?
kun virosta on kadonnut se genetiivin n. Virossa siis genetiivi loppuu vokaaliin. Monesti kirjoitettuna genetiivi saattaa olla ihan saman näköinen nominatiivin kanssa - esim. metsa, maja - ero on ainoastaan ääntämyksessä.
vääntää ilmoille sen vanhan suomalaisen stereotypian: virolaiset naiset on huoria. Hoh hoijaa...mitä tuohon nyt enää sanois?
otti tuon ihanan ennakkoasenteen esille. Aamunrähmäisenä tulee paineltua vääriä näppäimiä.
Olen vl ja kyllä olen joskus lukenut päivämiehestä joulutervehdyksen rajan takaa.
Kalju Muna on oikeasti yhden miehen nimi :)
Olen vl ja kyllä olen joskus lukenut päivämiehestä joulutervehdyksen rajan takaa.
Kalju Muna on oikeasti yhden miehen nimi :)
tarkoittaa sitten kalliota!
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on viroksi pippeli/kikkeli tai muu nimitys tuolle miehen alapään vehkeelle :D???
Türa.
Kürb ei ole virossa ns. ruma sana, mutta türa ja munn ovat. Sitten on vielä "tillu" joka vastaa lähinnä suomen "pippeliä".
tuo KULLI