Oisko kellään ideoita...röhä vaivaa???
Moi!
Tuli vaan mieleen, että jos jollakulla olis hyviä ideoita millä sais tätä röhää helpotettua?
Mulla on keuhkoputken tulehdus (syön V-Pen:ä), mutta yskä on ihan kamala. Varsinkin kun menee vaakatasoon. Ei meinaa yskimisestä tulla loppua.
Pitäis saada kerättyä voimia tulevaan koitokseen, raskausviikkoja kasassa nyt jo 40+4.
Nukkuminen on jäänyt vähälle kun yskittää. Päivällä oon saanut torkuttua vähän nojatuolissa.
Höyryäkin oon hengitellyt ja juonut paljon teetä, mutta tuntuu ettei ne auta.
Apteekista kyselin yskänlääkettä, mutta ne ei suositellut mitään. Ei suositella raskauden eikä imetyksen aikana mitään yskänlääkettä joka tehoais ärsyttävään yskään.
Limaa ei irtoa, ainakaan suuhun asti, mutta hengitys rohisee ja lima tuntuu menevän edestakaisin.
Kyljet on kipeenä yskimisestä.
Jos jollakulla olis ideoita...ottaisin kiitollisena avun vastaan!!!
Kommentit (4)
...kaverilta neuvon: laita merisuolaa saunan löylyveteen. Pitäs kuulema helpottaa liman nousua. Olen itse samanlaisessa röhässä, tuntuu että yskin ja yskin, muttei mitään vaan nouse ja keuhkoputki tuntuu kipeältä ja halkeavan tän jatkuvan köhimisen seurauksena:(
Toivottavasti saat helpotusta, jos et tästä, niin jostakin muusta, niin jaksat ponnistella.
Minjuska, ponnistukset vasta syyskuulla :)
Yskänlääkkeitä siis, mutta niinpä vaan kirjoitti mulle äippäpolin lääkäri just toissapäivänä Toclase-reseptin... Ja on muuten autuasta! :) Sanoi, että loppukolmanneksella ei haittaa vähäinen käyttö mitään.
Pyydä ihmeellä lääkäriltä resepti, että pääset kröhästä ennen synnytystä!
Neuvolasta sanottiin, että Kvillaa ja Resilaria voi käyttää yskänlääkkeenä. Kvillahan on liman irroittamiseen ja Resilar ärsytysyskään.
Tarkistelin juuri vielä Tohtori.fi sivuilta ja siellä sanottiin Resilarista:
Lääkettä voi tilapäisesti käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Ja Kvillasta:Tilapäisesti käytettynä ja suositusten mukaisina annoksina lääkettä voi ottaa myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.
Itselleni lääkäri määräsi Panacodia esikoista odottaessa kovaan yskään(-99).
Paranemisia...!
Lyydia 18+2
Mulla oli äsköisen raskauden aikana muutama yskäinen flunssa. Oli kyllä tosi turhauttavaa yskiä päivin ja varsinkin öin.
Kävin iltaisin piiiiiitkissä kuumissa suihkuissa, laitoin tyynyjä kasaan niin, että nukkama-asentoni oli lähes puoli-istuva. Se ehkä hieman auttoi yöyskään, muttei siinä rauhaisaa unta saanut.
Onneksi sinulla on viikot kasassa, mutta hankalaahan sitä on synnyttämään lähteä täysin kuittina. Toivotaan parasta.