Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkät jonot kunnalliselle puolelle?

14.01.2006 |

Elikkä jos lähetettä laitetaan, niin kuinkahan pitkään jonotusaikaan saa varautua?

Ja eroaako muuten kunnallinen ja yksityinen toisistaan esim. onko yksityisellä se itse toiminta jotenkin nopeampaa?

Olen aivan ulkona näistä asioista ja voi olla että hoitoja joutuu vielä hakemaan :(

Ja mikä/mitkä sairaalat näitä sitten antavat (asutaan uudellamaalla) ja onko suosituksia jollekin yksityiselle?

Kiitos jos joku osaisi auttaa!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olemme tällä hetkellä julkisella puolella hoidoissa. Jouduimme jonottamaan terveyskeskuksen lääkärin laittamasta lähetteestä noin 3,5kk eli todellä vähän omasta mielestäni. Ensimmäisen lapsen hoitoihin jonotimme yli 6kk vuonna 2001. Eli nyt tuntui olevan nopeampaa ja myös tuo hoitotakuu vaikuttaa nyt julkisella sektorilla. Olemme Naistenklinikalla hoidoissa. Polikäynti maksaa aina naiselta 22¿ ja mies joutuu maksamaan vain lääkärikäynneistä 22¿ ja sperman vienti(esim. inseminaatiota varten) labraan maksaa 22¿ koko kalenteri vuodelta. Jos olet Hussilainen ei polimaksuja ollenkaan!

Yksityiseltä ei kokemuksia.

Sefi

Vierailija
2/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin käsittääkseni ensikäynnin jonotusaika tutkimuksia varten on n. 2,5 - 3 kk. Sen jälkeen tutkimukset vievät oman aikansa, esim. kaikkiin tutkimuksiin ei aikaa saa silloin kuin kierron mukaan pitäisi ja sitten pitää yrittää seuraavassa kierrossa uudestaan.

Kun kaikki tutkimukset ovat valmiina, päätetään hoidoista. Esim. NKL:n inssi-jonoista minulla ei ole tietoa, mutta voi olla, ettei niitä edes tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Ivf-jono on vähintään 6 kk.

Yksityisellä tutkimukset ja hoidot tehdään niin ripeässä tahdissa kuin asiakas haluaa ja keho sallii. Esim. meillä yksityisellä kaikki perustutkimukset tehtiin yhden kierron aikana, toisella yksityisellä tehtiin 3 inssiä peräkkäisiin kiertoihin. Nyt ollaan oltu NKL:lle ivf-ensikäyntijonossa 7 kk (välissä kesä ja joulutauko) ja aika on ensi viikolla. Sitten menee vielä varmaan 1-2 kk ennen kuin hoidot alkavat.

On siis todellakin eroja toiminnan nopeudessa. Valitettavasti myös hinnassa eli julkinen puoli on lähes ilmainen verrattuna yksityiseen. Puolensa siis kummassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä, että paljonko yksityiselle rahaa saa uppoamaan.

Esim. ensikäynnit, seurantaultrat, miehen simppanäytteen tutkimiset ym?

Meillä se ongelma on ovuloinnissa, pco kun on...

Mitä yksityisiä klinikoita helsingistä löytyy ja mitä suosittelette?

Vierailija
4/4 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme Diacorissa, ja olimme tyytyväisiä.

Perustutkimukset tehtiin Femedassa (yksityinen gyne-asema Hesassa) ja kaikki perustutkimukset (papa, prolaktiini, progeteroni-verikoe, ssg-aukioloultra, lekurikäynti + ultra ja simppanäyte) yhteensä n. 350 EUR. Tästä summasta on jo kela-korvaus vähennetty. Mun osalta ei löytynyt vikaa, eikä miehenkään, joten tutkimukset tehtiin nopeasti ja selvittiin vähillä käynneillä. Femedasta oli lähete Diacoriin simppa-analyysia varten ja se maksoi 40 EUR (sis. kela-korvaus).

Koska vikaa ei löytynyt, mutta tärppiäkään ei kuulunut, siirryimme Diacorille inssejä varten. Eka inssi tehtiin pari päivää ensi käynnin jälkeen luomukiertoon. Maksoi muistaakseni n. 120-150 eur. Toka ja kolmas inssi tehtiin clomi-avusteiseen kiertoon ja niissä kävin kerran ultrassa ennen inssiä. Niiden hinnaksi tuli n. 200 EUR/kesta. Tuohon summaan päälle lääkkeet eli mulla clomit (puolet purkista jäi vielä ylikin) + Luget (halusin ne itse tueksi). Lääkkeiden hintoja voi katsella www.yliopistonapteekki.fi. Niistähän on vaikea sanoa mitään tarkkaa, sillä annostukset vaihtelevat.

Itse inssit eivät ole siis mitään ylihintaisia ja varmaan yksi kontrolliultra riittää sinullekin (tietysti riippuu siitä, mikä tilanne on).

Koska inssitkään eivät tuottaneet tulosta, siirryimme taloudellisista syistä NKL:n ivf-jonoon. Jonossa olemme olleet kesästä asti ja ensikäynti aika on huomenna. Ivf-hoitojen hinnat ovat yksityisellä sitten ihan toista luokkaa, siksi tämä siirto julkiselle puolelle. Yksityisellä olisi ehditty tässä jonotusaikana tehdä varmaan 2 ivf-hoitoa.. Mutta kun tässä ei ollut enää niin kiire.

Yksityisten hintoja voit tutkailla esim.

www.felicitas.fi

www.fertinova.fi

www.diacor.fi/lapsettomuusklinikka

www.vaestoliitto.fi