Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liha-kasvissoseista kysymys?

14.01.2006 |

Meillä poika täyttää pian 9kk ja tuntuu että ruuat ovat yksitoikkoisia ja tarjolla liian usein samaa. Ruoka-aineet jotka käytössä ovat: bataatti,kukka-ja parsakaali,maissi,porkkana,kesäkurpitsa,palsternakka ja harvoin peruna. Tietenkin mukana liha (broileri,possu ja nauta). Kalaa kokeillaan ensiviikolla. Olisiko muilla ehdotuksia ruoka-aineiksi tai hyväksi havaittuja reseptejä? Mites mausteet,mitä käytätte?

Käytättekö tuoreita vai pakaste vihanneksia?

T.pma & poika 8,5kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annanko poitsulle 7,5kk tarpeeksi monipuolista ruokaa, mutta tässä muutama idea mitä mä käytänkun alkaa tuntua ykstoikkoselta.

Omena-porkkanasose, peruna-broitsu-luumu,

riisiä, makaroonia, bataattia ja perunaa vaihdellen,

ruokien sekaan persiliaa, tilliä (kalaan), sipulia, oreganoo.

Sit mä laitan raakaa porkkanaa, kurkkua ja omenaa ruokien sekaan tai annan ruuan päälle. (kuorin, pesen ja raastimella muussiksi.)

Mä käytän aina tuoreita ja sit ite keitän, paitsi herneet ja maissit pakastepussista. Nykyään vaihtelua tuo myös ruuan koostumus, joskus laitan ihan muussiksi ja joskus jätän aika rakeiseksi, jotta poika ei oppis hienokurkuksi:)

Vierailija
2/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin voisit monipuolistaa: laita riisiä tai makaronia perunan ja muiden vihannesten sijaan/lisäksi. Pakastevihanneksia voi laittaa vaikkapa pussillisen mausteeksi sekaan, jos tekee kattilallisen sosetta tuoreista vihanneksista. Paprika, sipuli, tomaatti antaa makua. Pussimausteista voi käyttää vaikka mitä, mä olen käyttänyt tähän asti (kohta 11 kk) vain suolattomia. Jos haluat vielä erilaisia lihoja maistattaa, niin kalkkuna, poro ja lammas tulee mieleen.pma78:

Meillä poika täyttää pian 9kk ja tuntuu että ruuat ovat yksitoikkoisia ja tarjolla liian usein samaa. Ruoka-aineet jotka käytössä ovat: bataatti,kukka-ja parsakaali,maissi,porkkana,kesäkurpitsa,palsternakka ja harvoin peruna. Tietenkin mukana liha (broileri,possu ja nauta). Kalaa kokeillaan ensiviikolla. Olisiko muilla ehdotuksia ruoka-aineiksi tai hyväksi havaittuja reseptejä? Mites mausteet,mitä käytätte?

Käytättekö tuoreita vai pakaste vihanneksia?

T.pma & poika 8,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap, joten kiitos näistä vinkeistä. Nostan samalla, jos tulis vaikka lisää. Itse olen antanut myös keitettyä kananmunaa perunan kanssa muussattuna.

Vierailija
4/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy testata mitä poika sanoo makaronista ja riisistä. Olen yrittänyt välipalalla tarjota omenaa mutta ei vielä kelpaa, soseena menee kyllä.

Muutenkaan tuore raasteet ei ole vielä suosiossa.

Lisää vinkkejä otetaan mielellään vastaan. :)