Miksi Reimateciä aina kehutaan? Meillä vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia =(
Meillä ei ole reimatecin kevätpuvut eikä nyt talvipukukaan olleet hyviä. On kylmän oloinen ja hajoaa aivan liian helposti pihaleikeissä. Itse olen ollut tsiljoona kertaa tyytyväisempi Lassien Supratech-pukuihin.
Miksi kaikki aina kehuvat tuota Reimateciä ja siitä maksetaankin ihan törkyhintoja käytettynäkin, mutta onko se kaikkien mielestä todellakin rahansa arvoinen puku??
T. " ei-enää-reimateciä...."
Kommentit (18)
Meillä toiset reimatecin talvipuvut ja viimeiset ovat. Maksavat maltaita ja kuukaudessa polvet sököinä ja sisävaatteet märkinä 4v pojalla. Harmittaa. Tähän asti olen tykännyt reimatecin väreistä ja mitoitus on meidän poikien mallista. Pipoja ja han ostan edelleen mutta ei pukuja. Nyt ostin toiselle alesta remun puvun 50e ja kangas tuntuu paljon vahvemmalle kun reimatec. mitään + pukuja ei myydä meilläpäin. Lisäksi meillä pienempi tarvii reimatecin alle heti villapuvun jos yli 5 pakkasta.
Yhden välikausipuvun olen palauttanut, saanut rahana hyvityksen ja joutunut hätäpäissäni ostamaan alkuperäistä pienemmän puvun tilalle, joten ei enää Reimaa meille missään muodossa!
Ostaessani lasten varusteita maksan seuraavista ominaisuuksista
- laatu ja onnistunut mitoitus
-ulkonäkö
- tuote takuu, tästä meillä on kokemusta ja voin vakuuttaa että oli selvästi mielekkäämpää& helpompaa asioida Reiman kuin Travallen kanssa kun haalarissa on valmistusvirhe. Travallen asiakaspalaute on kuin Neuvostoliitosta, loukkaavaa lähes. Nykyään kun lähes kaikki tehdään Aasiassa, on valmistuttajan tuotevastuulla vielä suurempi merkitys.
- kesto, en halua kertakäyttövaatteita vaan pitkään käytettävää ja " kierrätyskelpoista"
- kuluminen kuuluu asiaan, paikkaa haalareita Nylonpaikoilla kun on tarpeen, käytettäviksi ne on ostettu ja vedenpitävyys säilyy.
Toisaalta myönnän ettei hinta/laatu suhde ole ollut aina yhtenevää, ReimaTec:ssä on ollut myös virheitä materiaaleissa tai suunnittelussa, ekoissa RTEC+ (noin kolme vuotta sitten) oli meillä pahoja suunnitteluvirheitä, mutta niistä valmistaja otti täyden vastuun.
Myös kohtuuhintaan saa hyvää, esim. Lennen ja Jonathanin hanskat ja haalarit ovat materiaaleiltaanhyviä, vain värit tai mallit välillä tökkivät.
Ja toisaaltaan kaikki kosteussuojapuvut kuluvat nopeasti, se on kankaan ominaisuus. Ja itse en edes toivo puvun kestävän montaa vuootta, kun mahtuu vain yhden vuoden ja tykkään ostaa kaikille lapsille omat puvut
- Takuu tosi hyvä. travalla ja rasavil eivät ole korvanneet kertaakaan mitään, mutta reima on vaihtanut rikkoutuneen vetoketjun, vaikka puku oli jo yli vuoden vanha ja 1,5v puvun peppusauman teippasivat uudestaan vedenpitäväksi.
- Reimatec+ on älyttömän kestävä ja täysin vedenpitävä. molemmat tärkeitä meidän perheelle.
- Kevätpuvuista ainut joka pitää veden täysin. Remu vuosi olkasaumoista alle 1/2h ulkoilun jälkeen, kun vettä satoi. ja meillä ulkoillaan kaatosateessakin ( se on liki paras sää lasten mielestä ;) ). Reimatec on kokonaan teipattu ja siksi ainut meille kelpaava kevätpuku.
- Lämmin!! meillä ei ole koko talvena ollut kun kerran villapuku alla. ja silloin oli pakkasta -20 astetta. meidän lapset on lämminverisiä ja varmasti esim peuharissa läkähtyisivät.
- NÄTTI. Musta lassien puvut on tosi rumia, en voisi laittaa lasteni päälle. Reimatecin värit ja leikkaus mielyttää kovasti sekä mun että lapsien silmään.
- asusteet saa sävy sävyyn. en voisi laitta hanskoja tai hattuja jotka olisi riidoissa puvun sävyjen kanssa.
- Monia hyviä yksityiskohtia: kiristyvä vyötärö ( musta tosi tärkeä juttu että puvun saa istuvaksi ), kestävät jalkalenkit, hyvä huppu ym ym...
- Kurahousuja en voisi koskaan laittaa lapsieni päälle ( hiostavat, on tönköt, on rumat ym ) ja reimatecin kanssa niitä ei koskaan tartte.
Meillä on kolmella alle kouluikäisellä käytetty paljon reimateciä. tähän asti perusversiota, jota kukaan ei ole meillä vielä rikki saanut. Mutta nyt on siirritty reimatec+ pukuun ja on ollut tosi kestävä ( yhtään naarmua ei puvussa näy! ).
Kevätpukuina on ehdoton, kun pitää veden täysin. Meillä kaikilla on kevääksi sekä takki+housut ja haalari. noin 10 pukua ( 6 kevätpukua ja kaikille talvihaalarit ja talvitakkeja+ housuja tarpeen mukaaan ) vuodessa ostamme Reimatecia ja on kyllä lempimerkkimme. Remu on kokeiltuna, mutta värit ja vedenpito ominaisuus ei tyydytä. Rasavil cordura on kanssa huippuhyvä, mutta värit ja mallit häviää reimatecille.
Olen ostanut 2 haalaria muutamia vuosia sitten ja sitten kahdet sikakalliit hanskat, joiden piti olla niin hyviä että.Ne eivät pitäneet yhtään kosteutta ja haalareista oli tosiaan polven kohdat heti rikki.Ihan tavallisessa talvikäytössä. Olen ollutkin tosi tyytyväinen Lennen haalareihin ja väritkin ovat olleet ainakin itselleni mieluisia. Tytöille löytyy tosi tyttömäisiä haalareita. Myös Jonathanin haalarit ovat olleet hyviä. Hanskoista käytössä ovat Lennen ja Jonathanin. Hyviä ovat olleet. Eihän Reima ole enää edes suomalainen tuote!
aista sorttia, ulkoilee joka päivä ja täällä pääkaupunkiseudun talvessa on usein kurakeliä, joten kulumaakin olisi voinut tulla...Pakkaskeleille meillä on lämpimämmät vaatteet, mutta muuten tyytyväinen Reimatecceihin.
Näitä " xx on niin paljon parempi kuin Reimatec" - aloituksia, en ihan ymmärrä - niinkuin reimatec olisi joku standardi, jota kaikkien pitää suosia ja jos ei osta, niin sitä pitää selitellä. Tai siltä se tuntuu. :)
Minusta jokainen voi ostaa ihan minkä haalarin tahansa ja pitää sen verran suhteellisuudentajua, että haalari, vaikkakin hienoine ominaisuuksineen, on vain haalari...
senttiä! Ei nyt hirveän huikeata. Ja jotain vielä saa käytetystäkin, jos ehjä...
epiapi:
- NÄTTI. Musta lassien puvut on tosi rumia, en voisi laittaa lasteni päälle. Reimatecin värit ja leikkaus mielyttää kovasti sekä mun että lapsien silmään.
- asusteet saa sävy sävyyn. en voisi laitta hanskoja tai hattuja jotka olisi riidoissa puvun sävyjen kanssa.
- Monia hyviä yksityiskohtia: kiristyvä vyötärö ( musta tosi tärkeä juttu että puvun saa istuvaksi ), kestävät jalkalenkit, hyvä huppu ym ym...
- Kurahousuja en voisi koskaan laittaa lapsieni päälle ( hiostavat, on tönköt, on rumat ym ) ja reimatecin kanssa niitä ei koskaan tartte.
Luin näitä pointtejasi ja tekstistäsi huokuu hyvin vahvasti se asenne, että kerran sinä käytät Reimatecia, niin kaikkien muidenkin pitäisi? Ehkä kannattaisi vähän avartaa tuota maailmaa:) Ihimiset ovat erillaisia ja makuja on erillaisia. Kerrot myös, ettet voi käyttää Lassieta siksi, että se on ruma, etkä myöskään kurahousuja tai et voi laittaa hanskoja ja hattuja, jotka eivät ole sävyn sävyyn puvun kanssa? Minusta tuntuu, että se on nimenomaan sinun, aikuisen mielipide, sillä lapset eivät ihan ole noin tarkkoja. Lapsille on tärkeätä, että saa jotain ylipäätänsä päällensä ja pääsee ulos leikkimään:)
Reimatecit eivät todellakaan ole hintansä väärttejä, 75 euroa puoleen hintaan ja kestää tasan kaksi viikkoa käytössä. Nyt upouudessa Reimatecin talvihaalarissa kolmen sentin reikä takapuolessa. Lähetin Reimalle ja takaisin tuli kera nailonpaikan. Että siinä sitä laatua ja mihin hintaan. Oli viimeinen Reima mitä meidän taloudessa käytetään. Käytössä olleet myös Remun haalarit ja viimeisimpänä Lassie, kummallakin hyvä hinta-laatusuhde. Mutta on ihmisiä jotka ovat jämähtäneet Reimaan, eivätkä muusta osaa puhuakkaan!
Olen kokeillut vähän kaikenmerkkisiä pukuja lapsille, ja Reimatecit on ainoat jotka pitää kosteutta eivätkä kulu heti puhki. Eikä ole sen kylmempi kuin muutkaan.
Tottakai itse pidän puvuista kerran niitä ostan!
Eikä minusta esim 3v lapsi olekaan kykenevä päättämään millainen ulkovaatetus hänellä on, hänhän lähtisi ulos vaikka kalsareissa keväällä =)
Mutta 5v tyttö osaa jo sanoa mielipiteensä ja hän tykkää äitinsä tavoin selkeistä leikkauksista ja samoista väreistä. Samoin hän on hyvin tyytyväinen kun ei tartte päiväkodissa pukea kuravaatteita, on meinaan ekana ovella valmiina. Olipa joku ryhmän tyttö kysynyt hoitajilta " miksei meidänkin äiti osta samanlaista pukua kun ***, kun se ei tartte kuriksia " . Joten kyllä tosiaan on meillä lastenkin mieleen tuo puku!!
Mulle on ihan sama mitä muut käyttää, tutuistani vain muutama raaskii ostaa reimateciä ja muut ostaa muita merkkejä. Minua se ei tietenkään haittaa mihin muut lapsiaan pukuvat. Mielummin muuhun kun reimateciin, kun en nyt haluisikaan että esim päiväkodissa olisi jokaisella samanlainen haalari ;)
Jokainen taaplaa tyylillään, minä tykkään reimatecistä ja jos joku muu ei tykkää, niin mitä sitten?!
Kurahousujen käyttöä vastaan on kyllä syykin. Yksi lapseni on vammainen ja hän ei pääsisi maasta ylös edes kurahousut jalassa huonon liikkuvuuden takia ( kurahousut paksun haalarin päällä jäykistää kummasti muutekin huonosti liikkuvaa lasta! ). Joten suon hänelle mielellään mieluisan ulkoilun vermeissä, jotka mahdollistavat hänen ulkoilun!
Toivottavasti sinua ei enää vaivaa minun ostopäätökset! ;)
Halusin vaan korostaa sitä, että pidät itse Reimatecia niin hyvänä, että kaikkien muidenkin pitäisi sitä siksi ostaa, vaikket sitä ihan suoraan sanonutkaan;) Myös siihen kiinnitin huomiota, että aikuinen tekee aina viime kädessä ne malli- ja värivalinnat, jotka eivät lapselle ole niin tärkeitä, vaan itse toppapuku ja että pääsee ekana ulos kuten kerroit:)
Uskomatonta, että ihmiset kuvittelevat, että Reimatec olisi joku ihmepuku, joka ei koskaan mene rikki.
Kaikki! vaatteet kuluvat käytössä. Olivat sitten Reimateciä tai Lassieta. Jos pukuun tulee jostain leikistä viilto, niin meneehän se rikki. Miten voitte edes kuvitella, että Reima korvaisi sen teille uutena pukuna? Hyvä, että saitte paikan sieltä.
Ja jos maassa ei ole yhtään lunta, kuten täällä etelässä, niin eipä ole pukua, joka ei kuluisi, kun tuolla hiekan seassa kontataan.
Itse olen sitä mieltä, että Reimatecin välikausihaalari on hintansa väärti. Se pitää veden ja se on musta tuon ajan haalarin tärkein ominaisuus. Talvihaalariksi en Reimateciä osta vaan esim. Travalle on vallan mainio puku. Musta talvihaalarin ei tartte olla veden pitävä. Välikausihaalarilla ja kunnon villapuvulla pärjää näissä pikkupakkasissa vielä hyvin, ei tarvitse toppapukua. Ei ainakaan meidän kuumakalle : )
Ja hei, jos Reimatec ei ole hyvä niin eihän sitä pakko ole ostaa.... ; )
puvut todellakin kuluvat merkistä riippumatta. Olisi lapsellista ajatella muuta.
104 cm:iin saakka Reimatecit ovat kestäneet meidän vauhdikkailla pojilla hyvin, 110 cm koossa on tullut jo kulumaa, mutta yhtään reikää ei olla saatu edes pk-seudun sepelitalvessa aikaiseksi. Nuo pienemmät puvut ovat jääneet täysin kulumattomiksi.
Jos todella haluaa kestävän puvun pitänee ostaa haarniska tai kunnon cordura-vahvistettu puku (Rasavil).
Meidän kokemuksen mukaan 4-vuotiaalla Travellen Super Remu ja Reimatec kestävät yhtä hyvin (ja huonosti).
Reimatec on ihan hyvä haalari alle 3-vuotiaalle.Etenkin tänne pk-seudun loskaan.Mikään ylihyvä haalari se ei mielestäni ole,enkä ole valmis maksamaan siitä (enkä mistään) puvusta yli 100 euroa.Ostin alesta pojalle haalarin seuraavaksi talveksi (väri oli mieleinen).
6v pojalla ja 5v tytöllä on kulutus jo niin kovaa,ettei haalareista jää enää mitään jäljelle yhden talven jälkeen.Isommat lapset eivät tarvitse samalla tavalla kosteussuojaa niinkuin pienet.
enkä suosittelisi normaalituloiselle 80¿ tai kalliinpaa haalaria. Sehän on sitten aivan eri juttu, jos on rahaa... Eikös se ole sitten sama mihin sen rahansa laittaa, jos niitä rahoja ei tarvi laskea. Niinhän se on autojenkin kanssa, että jos on paremmat tulot, niin on myös kalliimpi auto. Oma kipurajani on ~60¿ ja alesta kun ostaa, niin sillä rahalla saa jo kestäviä cordurapukuja. Mutta kuten aiemmin sanoin jos on rahaa millä mällätä, niin se on aivan sama ostaako 145¿ reimatecejä, tai tuhlaa rahansa johonkin muuhun. Köyhän ei kyllä kannata lähteä mukaan siihen ralliin...
että lasketteko myös niiden kuravaatteiden hinnan sen " halvemman" puvun lisäksi, kun vertaatte, että reimatec on kallis ?
Meillä nimittäin kun reimatecciä käytettiin ( minusta hyvä n. neljään vuoteen asti), niin ei ollut erikseen kuravaatteita olenkaan ! Ja pukua käytti aina kaksi poikaa perätysten, jonka jälkeen laitoin ehjänä eteenpäin kaverin lapsille. En myöskään ostanut yhtään reimatecciä normaalihinnalla, ja tuota corduraa en kyllä myöskään raaskinut enää ostaa, kun tuli markkinoille. Siinä vaiheessa meillä pojat olivat jo molemmat yli 5v. Isommalle minusta kätevämpi sitten jo halvempi puku, joka menee yhdellä rikki melkein varmasti, kun mikään puku ei enää luultavasti kestä kahdelle.
Meijän esikoisella oli eka puku reimatec ja sen jäkeen ollaan ostettu jonathania, kun on mielestäni lämpimämpi ja pitää myös kuivana.
Nyt kuopuksella on esikoisen vanha reimatec ja tekis mieli ostaa alesta jonathanin puku mutta saa nyt kelvata toi reimatec tän talven ja vuodenpäästä alesta ostan sitten jonathanin.