Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten wc-istuin pestään vessoissa, joissa ei ole yhteistä suihkutilaa, ts. ei saa roiskua vettä lattialle?

Vierailija
14.01.2006 |

Meillä on ollut aina wc ja suihku samassa, joten vessa on ollut helppo pestä ruiskuttamalla vaan käsisuihkulla niin että lattiakas kastuu, mutta muutamme kohta taloon, jossa wc on erillinen. Miten siis pesen istuimen siististi ilman reunojen suihkutusta? Tarviiko monta eri rättiä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut että erilliset wc:t pestään jotenkin siistimmin vai miten muilla tapana?

ap

Vierailija
2/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei pönttöä osata pestä ilman suihkua?! Ei voi olla totta? Ja toi kakkosen teksti oli vissiin vitsi? Ei kaikissa vessoissa tosiaankaan saa vettä laskea pitkin lattioita. Eihän kaikissa vessoissa ole sitä kaivoa... Päivän naurut kyllä sain ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen voi tehdä vaikkapa näin:

Ensin laitat WC-ankkaa (tai sen tyyppistä ainetta) wc pyttyyn, ja hinkkaat wc-harjalla sisäpytyn ja reunoja, huutele ihan normaalisti vetämällä vessa.

Otat pesusienen, laitat siihen tilkan yleispuhdistusainetta ja kostuta vedellä niin että vaahtoaa. Pese sillä kaikki reunat ja kannet yms. Huutele sitten sieni hyvin. Ota sieniliina, tai rätti ja pyyhi pinnat, aina välillä rättiä huuhdellen.

Siinäpä se, ei sen vaikeampaa, vaatii vaan hieman ajattelutavan muutosta.

Vierailija
4/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten asut ulkomailla?

yt. Kakkonen

Vierailija
5/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ensin tietenkin harjalla sisäosatm, mutta sitten rätillä loput: ensin voi pyyhkiä pöntön ulkopuolelta joko pesuaineella tai ilman, sitten vain pyyhitään rätillä istuinosat pesuaineen kanssa. En ole koskaan erikseen huuhdellut tai kuivannut, jätän vain kannen auki ja renkaan alas, että " istumapinta" on kuiva sitten kun tulee vessaan asiaa.

Rätistä voi myös kääntää välillä puhtaan pinnan esiin: Eli kun rätti on nelinkerroin taiteltu ja on molemmat puolet käytetty, taitetaan sisäpuoli ulos ja taas on puhdasta pintaa, jolla on hyvä pyyhkiä.

t. siivoojanakin työskennellyt

Vierailija
6/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin apuna sitä käsisuihkua olen käyttänyt, pölyt saa kivemmin pois sillä. Sitten vain antaa sen wc:n kuivahtaa kunnolla, siis jättää oven auki kunnes kuivaa.

Vierailija
7/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisin hyvin varovainen kuinka paljon vettä wc:ssä roiskuttelen...

Vierailija
8/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös uudessa omakotitalossa.

Eli jos vessassa on pönttö ja lavuaari mutta ei lattiakaivoa on kyseinen wc rakennettu kuivana tilana ja näin ollen siinä ei ole vedeneristystä lattiassa. Jos taas lattiakaivo on (= reikä lattiassa ritilän kera) vedenerityksen on ja huomio esim. 80- luvulla rakennetuissa tehtiin kylppäriinkin vain kosteussuoja. Nykyaikainen vedeneristys on varsin uusi asia.

Vierailija
10/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tottunut suihkuttamaan koko pytyn. Lattia on tullut samalla putsattua, kun liikavedet on voinut vain lastata lattiakaivoon.

Uudessa kodissamme kaikissa vessoissa on kyllä käsisuihku, mutta ei avonaista lattiakaivoa ja täten olen joutunut " opettelemaan uudelleen" kuinka vessat pestään.

Siivoojanakin olen toiminut, joten periaatteen tiedän, mielestäni vain pytystä saa raikkaamman, jos sen voi huuhdella suihkulla..

Ajatusmallin muutosta siis vain kehiin..

Vierailija
11/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai siellä alapesusuihku on.

Vierailija
12/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätistä voi myös kääntää välillä puhtaan pinnan esiin: Eli kun rätti on nelinkerroin taiteltu ja on molemmat puolet käytetty, taitetaan sisäpuoli ulos ja taas on puhdasta pintaa, jolla on hyvä pyyhkiä.

Vierailija
13/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä paljoa käsisuihkulla suihkutella... :-/

Vessan pesu ei ole koskaan kuitenkaan ollut mikään ongelma. Peruspuhdistus, ihan muutaman päivän välein, on ihan mulla ihan sellainen, että suihkutan pesuainetta ympäri vessanpönttöä (sisä- ja ulkopuolelle) suihkupullolla, ja pyyhin talouspaperilla, taikka ulkopuolelta puhtaalla rievulla. Kun on tarvetta tai halua perusteellisempaan puhdistukseen, pesen pienellä siivouspesusienellä ja tuhdimmalla pesuaineella, sitten pyyhin pesuaineet pois ja sen jälkeen uudestaan pesu pesusienellä ja puhtaalla vedellä. Hyvin on toistaiseksi pysynyt lattia kuivana ja vessa puhtaana.

Vierailija
14/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a.

Vierailija
15/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun pääsemme rakentamaan rintamamiestalomme yläkertaan vessaa, sinne tulee lattiakaivo ja vesieristys, muuta emme harkinneetkaan. Tieytsti puurakenteisessa talossa riskit ovat suuremmat kuin kivitalossa.

Vierailija
16/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

wc ja kylppäri samassa, joten pöntön peseminen oli helppoa suihkulla.

Nyt wc:ssä ei ole mitään avonaista lattiakaivoa, joten enää ei sitten suihkutellakaan mielin määrin.

Minä teen niin, että suihkutan pönttöön jotain puhdistusainetta ja sitten pyyhin rätillä. Kuivaan vielä lopuksi paperilla.

Vierailija
17/17 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne lattialle suihkutelko vettä jos sielä ei erikseen näy sitä kaivoa johon vesi voi valua!!!!!!!! Kyllä tulee " kivat" kosteusvahingot ajan kanssa ja mitään ei kyllä varmasti korvata jos niin tyhmästi menee tekemään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi