Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ystävät ärsyttää

Vierailija
14.01.2006 |

Olimme eilen illanistujaisissa miehen lapsuudenystävien luona. Paikalla oli reilu kymmenen ihmistä.

Itse en mitenkään erikoisesti koskaan korosta koulutustani tai työtäni. Kaikki paikalla olleet eivät edes tienneet sitä. Juttelimme lapsista, talonrakennuksesta yms. Aiheet sivusivat työtäkin.

Loppuillan sain kuulla pelkkää mollausta, kuinka akateemiset ovat elämästä mitään ymmärtämättömiä yhteiskunnan loisia. Duunarinhomma on se oikea homma. Kuinka heistä jokainen tekisi väitöskirjan tuosta vaan. Tieteelliset tutkimukset ovat rahanhukkaa. Listaa voisin jatkaa vaikka kuinka...

Enhän mäkään väheksy mieheni ystävien ammatteja! Miksi akateemisia saa haukkua mielin määrin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että yleensä akateemiset mollaa duunareita.

Kiva että joskus toisinkin päin :)

Vierailija
2/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voin sanoa että yleensä akateemiset mollaa duunareita.

Kiva että joskus toisinkin päin :)

Enkä muutenkaan väheksy ihmisiä enkä varsinkaan hauku heitä päin naamaa.

Miksi minua saa haukkua vain siksi, että olen opiskellut paljon?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät vain ymmärrä, että yhteiskunta tarvitsee sekä akateemisesti koulutettuja että duunareita.

Nyky-yhteiskunnassa ei enää niin helposti lokeroiduta koulutuksen (ja sitä kautta ammatin) vuoksi, joten kuvaamasi kaltaisia törmäyksiä sattuu.

Itse voit päättää, miten miehesi ystäviisi suhtaudut. Voit antaa mennä ohi korvien ja tuumata, että tyhmiä duunareita, tai voit kertoa heille, että akateemisetkin tekevät oikeaa työtä (vaikka eivät välttämättä käsiään siinä likaakaan).

Toisaalta jos kyse on ihmisistä, joita näet hyvin harvoin, onko niillä väliä..

Vierailija
4/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kerran kysyttiin, että eikö minulla ole muita kavereita kuin akateemisesti koulutettuja (opiskelin silloin yliopistossa). Jouduin tosissani miettimään, että mitä ystäväni tekevät, enkä osannut sanoa, ketkä heistä olisivat duunareita ja ketkä akateemisia.

Yliopiston ymmärrän akateemiseksi ja mielestäni amk on tätä myös (vaikka joissakin amk:ssa on opetus edelleen heikkoa; kokemusta löytyy paristakin opinahjosta).

(Kysymystä ennen olimme jutelleet niitä näitä, ja ainoat ystäväni, joista olin keskustelun aikan puhunut, olivat opiskelijaystäviäni; opiskelukaupungissani en ollut tutustunut muihin.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi