Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hug-a-bub -kantoliinasta

13.01.2006 |

Minkä ikäisen vauvan voi laittaa tuohon Hug-a-bub -kantoliinaan ns. kietaisuristi2 -asentoon, eli vauva on pystyasennossa? Babyidean ohjeessa sanotaan, että 4-viikkoisesta lähtien voisi tuota sidontaa käyttää, mutta olen myös kuullut, että vasta n. 3kk ikäisestä saisi, jottei vaikuttaisi haitallisesti vauvan lonkkiin.

Itselläni on kohta 6 vkon ikäinen vauva, jota olen nyt 3 kertaa pitänyt huggassa max. pari tuntia kerrallaan kietaisuristi2 -asennossa pää tuettuna toiseen olkaimeen. Kehtosidontaa kokeilin, muttei tuntunut tarpeeksi tukevalta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Huggassa on eri ohjeet, mitä kylläkin epäilen, mutta tuossa kietaisuristi2:ssa pystyasennossa voi pitää siitä lähtien kun lonkat aukeavat tuohon sammakkoasentoon eli yleensä viimeistään parin viikon ikäisestä. Sitä ennen vauvaa voi pitää pystyasennossa jalat " sykkyrässä" . Toki kantaminen kannattaa aloittaa vähitellen, jotta omakin kroppakin tottuu kantamiseen.

maaly ja Ida-neit melkein 4kk

Vierailija
2/2 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nimittäin kerrottiin, että nimenomaan tuossa kietaisuristi2- asennossa vauva on ergonomisesti hyvin, kun levittää liinan vaan huolella polvitaipeesta polvitaipeeseen (sammakkoasento). Kokeilitko muuten kehtosidontaa tuossa kietaisuristi2:ssa siten, että vauva on toisessa ristissä (" olkahihna" siis pussina) ja smokkivyö sitten siihen päälle? Musta tuntu ainakin tukevalta, tosin meidän poika oli jo liian iso siihen silloin, niin en montaa kertaa käyttäny.

tuiskuneiti79 + poika reilu 4 kk

Aninka:

Minkä ikäisen vauvan voi laittaa tuohon Hug-a-bub -kantoliinaan ns. kietaisuristi2 -asentoon, eli vauva on pystyasennossa? Babyidean ohjeessa sanotaan, että 4-viikkoisesta lähtien voisi tuota sidontaa käyttää, mutta olen myös kuullut, että vasta n. 3kk ikäisestä saisi, jottei vaikuttaisi haitallisesti vauvan lonkkiin.

Itselläni on kohta 6 vkon ikäinen vauva, jota olen nyt 3 kertaa pitänyt huggassa max. pari tuntia kerrallaan kietaisuristi2 -asennossa pää tuettuna toiseen olkaimeen. Kehtosidontaa kokeilin, muttei tuntunut tarpeeksi tukevalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla