Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva kaapattu!

Vierailija
08.03.2010 |

Vauva kaapattu Varkaudessa

Maanantai 8.3.2010 klo 11.19

Kolmen kuukauden ikäinen vauva on kadonnut hetki sitten lastenvaunuista Varkaudessa.

Kolmen kuukauden ikäinen poika katosi kotipihalla olleista lastenvaunuista vähän ennen klo 11.00 Varkauden Tuomikuja 15:stä. Kadonneella pojalla oli yllään tummansininen toppapuku. Asiasta jotain tietäviä pyydetään ilmoittamaan tietonsa viivytyksettä hätäkeskukseen (puh. 112) tai poliisille puhelinnumeroon 040 867 2239. Poliisi tiedottaa asiasta lisää heti, kun uutta tietoa on saatavilla

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän mielestä on äidin syy tuo kaappaus, kun antoi nukkua ulkona? En itsekään olisi herättänyt vauvaa perille tultua sisälle viemistä varten, jos kerran on täydessä unessa. En välttämättä edes olisi ottanut itkuhälyjä mukaan, vaan olisin luottanut siihen, että käyn välillä katsomassa ja toki paikan olisin valinnut niin, että itku kuuluu sisälle.

Vierailija
62/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poliisikoira ei saanut pihasta mitään vainua....

josko olikin tyhjät vaunut joiden kanssa tuli kyläilemään.

Vauvalle on käynyt huonosti syystä tai toisesta aiemmin ja se on naamioitu kaappaukseksi.

Joku tässä jutussa mättää.

Pyydän anteeksi jos olen väärässä.

Miten poliisikoira voisi saada vainun? Eihän vauvasta jää mitään jälkiä, tottakai lapsi on kannettu. Jalanjälkiä tai muita hajujälkiä lapsesta ei maahan jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Mutta en tätä sano mitenkään tuomitakseni ko. tapausta! Toivon vaan, että vauva löytyy mahdollisimman pian ja kunnossa. Voin vain aavistaa äidin hädän, kun itsekin aikanaan vastaavanlaista pelkäsin nukuttaessani omaa poikaani pihalla (suorastaan hysteerisesti sitten pidin ikkunaa talvellakin raollaan siinä vauvan lähellä, kun itse olin sisällä ysm..).

Itsekin olen koko talven joutunut pitämään sekä ovea että kuistin ikkunaa raollaan päiväuniaikaan, koska en todellakaan luota itkuhäläreihin! Koko ajan ollut siis näkö- ja kuuloyhteys vauvaan, jonka vaunut siis ihan juuri ulko-oven ulkopuolella. En ikinä voisi jättää vähäänkään kauemmas vain hälyttimen varaan!

Voimia vanhemmille!

Vierailija
64/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poliisikoira ei saanut pihasta mitään vainua....

josko olikin tyhjät vaunut joiden kanssa tuli kyläilemään.

Vauvalle on käynyt huonosti syystä tai toisesta aiemmin ja se on naamioitu kaappaukseksi.

Joku tässä jutussa mättää.

Pyydän anteeksi jos olen väärässä.

Miten poliisikoira voisi saada vainun? Eihän vauvasta jää mitään jälkiä, tottakai lapsi on kannettu. Jalanjälkiä tai muita hajujälkiä lapsesta ei maahan jää.

Eihän ne vauvaa jäljitä vaan SIEPPAAJAA! Ihan kuten missä tahansa rikoksessa jäljitetään mahdollista tekijää.

Vierailija
65/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tapaus, mutta ehkä tämän jälkeen useimmat teistäkin oppivat että sitä vauvaa ei jätetä yksin ulos nukumaan, jos se on pakko viedä ulos nukkumaan, jota en todellakaan ymmärrä, niin sitten aikuinen sinne mukaan myös. Ei tulisi mieleenkään ainakaan alle 5-7 vuotiasta jättää yksin ulos hetkeksikään!

Ihme juttua!!

Tässä tapauksessa äiti oli sisällä ja vaunuissa itkuhälytin. Äiti oli juuri käynyt katsomassa lastaan. Ihan normaalia toimintaa äidiltä. Suomessa luulisi olevan ihan turvallista nukuttaa lastaan ulkona..

Sinulla ei selvästikkään ole lapsia! 7 vuotiashan käy jo koulua, joten et millään voi olla koko ajan ulkona vahtimassa :D

Minulla tällä hetkellä 2 lasta vaunuissa ulkona, toisella vaan itkuhälytin. Vähän väliä kuitenkin katson molempia ikkunasta.. en koe tekeväni mitään väärin..

Rukouksia, että tämä pikkuinen löytyisi pian!

Vierailija
66/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Hgin keskustan The Vauvakahvila Waynesissa olen aina ihmetelllyt äiejä, jotka ovat uskaltaneet jättää vauvansa nukkumaan kahvilan ulkopuolelle, vaikka ihan ikkunan vieressä istuisivatkin..

Onko täällä helsinkiläisiä, jotka ovat uskaltaneet tehdä näin?? Olen maalta ja tosi uskaliaalta kuullostaa... En kyllä tietenkään tiedä ko. kahvilaa ja sen ympäristöä.

Vierailija
67/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona nukkuva vauva on todennäköisesti ollut melko hyvin topattu kaikenlaisten makuupussien yms. suojien alle eikä eläin vauvaa sellaisesta siististi saa pois. Eli olisi jäänyt merkkejä siitä jos eläin olisi asialla.

Vierailija
68/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se nyt eri asia 3kk vanha puolustuskyvytön vauva ku vertaa 7vuotias koululainen, jos ei muuta niin ainakin voi huutaa apua jos joku koittais kaapata.

Vierailija
69/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinäkin pihassa ole kulkenut sekä asukkaat, kyläilijät, poliisit ja ehkä muitakin sieppaajan lisäksi. Hankala koiran on sellaisessa tapauksessa erotella sieltä mitään yhtä hajua jota lähteä seuraamaan jos ei ole jotain vinkkiä mikä niistä kaikista hajuista se on.

Eihän ne vauvaa jäljitä vaan SIEPPAAJAA! Ihan kuten missä tahansa rikoksessa jäljitetään mahdollista tekijää.

Vierailija
70/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan mukana katosi myös hoitolaukku ja itkuhälytin löytyi suljettuna.

Vierailija
71/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä koko kaappaushomma kuulostaa omituiselta ja anteeksi vanhemmille jos olen väärässä, mutta jotenkin tuli ensimmäisenä mieleen, ettei vaan ois sattunut jo aiemmin jotain vauvalle ja tämä on "naamiontiyritys"?

Äiti menettänyt hermonsa vauvan itkuun ja kiukustuksissaan tehnyt jotain? En tietenkään tiedä ja kuulostaa kamalalta tätä edes ajatella, mutta väistämättä se tuli mieleen ensimmäisenä...

Sydämeni pohjasta toivon, että olen ihan hakoteillä ja vauva löytyy lopulta onnellisesti ja kunnossa.

Vierailija
72/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse nuorena toimittajana paikalla, kun kaksosten rattaat katosivat 90-luvulla vantaalla. vaikka itselläni ei tuolloin ollut vielä lapsia, muistan elävästi kammottavan epätoivon tunteen, joka paikalla vallitsi. onneksi tuo tilanne päättyi onnellisesti, joskin useiden tuntien päästä. kun sitten itse tulin äidiksi, pidin visusti huolen siitä, etten nukuttanut koskaan vauvaani etupihalla, josta joku "satunnainen" ohikulkija olisi "päähänpistonsa" takia voinut lykätä vaunut ties minne. vaikka olisi kuinka rauhallinen asuinalue, jossa ei edes päiväaikaan ketään liikkuisi...koskaan ei voi tietää.

toivon, että vauveli löytyy lähistöltä täysin kunnossa. lähipiirille voimia. tällaistä ei soisi kenenkään kokevan.

Vierailija
73/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savon Sanomien mukaan vauva on todennäköisesti löytynyt.

Vierailija
74/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Virallisesti vahvistamattoman tiedon mukaan kadonneen lapsen epäillään löytyneen Varkaudessa.

Vielä ei ole tietoa, mistä vauva löytyi ja mikä hänen kuntonsa on. "

lähde: Savon-Sanomat

Vierailija
75/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ihana uutinen!

Vierailija
76/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juuri niin kuin epäilinkin, jonkun ohikulkijan päähänpisto. ehkä lapsi joka halunnut leikkiä, mutta ei ole ymmärtänyt tekoaan, tai joku kaheli. toivottavasti jokainen oppii tästäkin jotain, ja te, jotka vouhotitte murhajuttujanne, hävetkää.

Vierailija
77/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi kaupassa oli kerran vauvan vaunut eikä vanhempaa näkynyt lähimaillakaan. Odotin noin 20 minuuttia, että paikalle saapui huoltaja (jätän sukupuolen mainitsematta), jolle asiasta huomautin. En voinut jättää vaunuja siihen yksin. Hakuthan sieltäkin tuki takaisin, mutta esimerkiksi tämä henkilö ei kyllä ajatellut, että tuossa lähikaupassa on vaikka minkälaista kulkijaa ja ryöstäjää käynyt ja kouluikäisiä lapsiakin siinä juoksentelee jatkuvasti.

Mitä jos he vaikka kaataisivat vauvan vaunut sen nukkuessa vahingossa? Siinä on turha minusta silloin selittää, että ei kaikkea voi ennakoida ja pelätä. Se on eri asia tippuuko meteoriitti taivaalta kun että joku ulkopuolinen henkilö tekee jonkin vahinkoon johtavan teon ja siitä on kyllä vastuu lapsen vanhemmalla! Ja tuossa vaunussa ei ollut edes mitään itkuhälytintä, että miten se äiti olisi voinut kaupassa ollessaan tietää, että onko sillä vauvalla joku hätä? Mitä jso se vauva olisi alkanut itkemään siinä kaupan eteisessä? Olisi saanut siinä sitten sen kauppareissun ajan itkeäkö?

Heitteillejättöä tuommoinen, ei saisi olla lapsia sellaisilla vanhemmilla lainkaan jotka ei niitä viitsi kauppaan mukaan ottaa. Sen enempää tätä tapausta tuomitsematta.

Vierailija
78/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on löytynyt ja on hyvävointinen.

Ja mitä tulee tuohon teidän epäilyksiin, niin olisiko niitä tullut jos vanhemmat olisivat olleet vaikka 3o vuotiaita? Ollaan heti tuomitsemassa kun äiti on nuori ja tehnyt itse jotain vauvalle..

Ja minä nukutan edelleen ok-talon pihalla vaunuissa vauvaani, suojassa kadun katseilta. Itkuhälytin riittää ja en todellakaan ala pakkasilla pitämään ovea auki.

Vierailija
79/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva löytyi lumihangesta.

Joko lasten tai henkisesti häiriintyneen päähänpisto selvästikin.

Vierailija
80/109 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisen Aftonbladet-lehden mukaan lapsi löytyi kuuden metrin päästä katoamispaikasta haudattuna lumeen. Lehden haastattelema poliisi kertoo tutkijoiden kuulleen lapsen itkua ja kaivaneen vauvan esiin parikymmensenttisen lumen alta.