Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauden aikainen laihduttaminen ei ole hyväksi, mutta

Vierailija
13.01.2006 |

mitäs teet kun ruoka ei maistu?

Itsellä ei ole kummonen ruokahalu ollut koko raskauden aikana, tänään olen saanut syötyä jopa aamupalan.

Monesti ruokaa tekee mieli vasta illan korvilla tai ihan vasta illalla.

Aamupäivät/päivät saatan tehdä paljonkin hommia, mutta ruoka ei maistu siltikään!

Onko kellään ollut samanlaista?

Painoa on tullut parisen kiloa, nyt tuntuu että nekin laskee pois.

Toisaalta mua ei haittaa vaikkei painoa paljon tulisikaan, olen vähän pyöreä edellisten raskauksien jäljiltä. (niissä ei tällaista ollut)

Vauvelista olisin vähän huolissaan, normaalisti on kyllä kasvannut mutta erittyykö siis minusta itsestäni jotain aineita vähäisen syönnin vuoksi mitkä olisi haitallisia vauvalle?

Neuvolassa ei olla asiaa noteerattu mitenkään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siis viikolla 30.

Täytynee muistaa ottaa ainaskin noita vitamiineja.

Vierailija
2/6 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on tippunut kun palasin töihin ja täällä tulee syötyä paljon vähemmän kuin kotona, jossa koko ajan haki kaapista keksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kuntosi heikkenee sen myötä. Jos olit ennen raskautta hyvässä kunnossa ravinnollisesti, kehosi pystyy luovuttamaan tarpeeksi ravintoaineita lapsellesi.

Jos tilanne jatkuu pitkään, neuvolassa kyllä mainitaan asiasta.

Usein ruokahalu palaa raskauden edetessä.

Vierailija
4/6 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat oikeita energiapommeja ja ainakin itselläni upposi helposti, vaikka muu ruoka ei maistunut. Valmista itse tehosekoittimessa ja lisää marjoja, hedelmiä, jogurttia, jäätelöä, tuoremehua tms.

Vierailija
5/6 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen puoli välissä ja paino on tippunut reilut kuusi kiloa. Tällä viikolla on ekan kerran ruoka maistunut.

Vierailija
6/6 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluan syödä terveellisemmin ja kevyemmin ja välttää hirmuista painonnousua raskauden aikana. Edellisestä raskaudesta jääneet kilot jäivät karistamatta. Mutta siis, lääkäri sanoi, ettei ole mitään haittaa jos paino tippuisikin, kunhan vain syö monipuolisesti ja terveellisesti. Mitään ihmedieettejä ei tietenkään saa kokeilla.

Periaatteessa painon pitäisi raskauden takia alkaa nousta vasta vkon 25 tienoilla, eli silloin alkaa vauvan, istukan ja lapsiveden paino näkyä äidin painon nousuna.