<Heiniksien viikonlopunalku>!!
Ajattelin aloittaa pinoa, kun en sitä aiemmin ole tehnt ja pääsin koneelle tässä jo näinkin varhain. Poika sai eilen uuden Myyrä-dvd:n, jota saa nyt katsella (ja äippä ryystää kahvia rauhassa;))
Mitäs teille kuuluu, onko viikonloppusuunnitelmia?
Me ollaan kotosalla ihan rauhassa, huomenna käydään koeajamassa vähän autoja ja sunnuntaina sitten äänestämään!
olo on liiankin hyvä: taas mieleen on hiipuneet tylsät ajatukset, että mitä jos kaikki ei olekaan masussa hyvin...kun en tunne liikkeitä vielä ja oireetkin pysyttelevät poissa. Inhottavaa, kun ei pysty relaamaan ollenkaan! Lähdemme reissuun 12.2 ja pääsen rakenneultraan vasta 22.2 eli silloin on jo rv20+3....Olisin kovasti toivonut aikaa ennen matkaa,mutta kätilöopistolla on nihan täyttä. Että sinne asti pitää taas jännitellä. Onneksi on yksi neuvola vielä ennen matkaa!
Mukavaa viikonloppua heiniksille!
Sitruska rv 14+6 (kait..oon tainnu mennä laskuissa sekasin...kellä muulla l.a 9.7?? Kertokaas...;))
Kommentit (18)
En ookaan kirjoitellu tähän heinäkuisten pinoon kuin kerran..Oon juminu tuonne kesäkerttuihin vaikka la minulla siirtyikin heinäkuun alkuun.. No mutta yritän nyt teidän mukaan päästä, jos ette pahaksenne pistä =)
Täällä myös loskaa loskaa ja loskaa... alkaisi jo se pakkanen tulla, että ei tuo lumi sulaisi kokonaan!
Meillä on täällä muuttohärdelli menossa, muutetaan kuun lopussa ja nyt on jo minulla kamala stressi!!! No eiköhän se siitä helpota kun tämä on ohi!
Supisteluja on heti, jos enemmän tekee jotain. Vähän pelottaa, että mitä saavat aikaan kohdunsuulla, mutta onneksi 3.2. on rakenne ultra,täällä sen tekee lääkäri, pitää pyytää, jos kohdunsuun tarkastaisi samalla!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hattara (rv 15+5??) la 2.7. ja lapset 4/99, 3/01, 7/04
Vein kuopuksen pihalle ja siellähän olikin kylmää!! Ihana, pakkanen on siis tullut!!! Mitähän oikein aamulla katsoin, kun mittarista vilkaisin, että +2 astetta =) Uusinta tarkastus näytti -9 :-D
Migreenin 3.pvä ja on ihana tietää, että tänään se loppuu... Se kestää aina sen kolme päivää. En ole pahemmin nukkunut ja tänään heräsinkin vasta yhdeksän jälkeen. :)
Mulla on kanssa kamala olo, että kaikki ei ole kunnossa pienellä. Toisaalta on olo, että kaikki on ok. En tiedä johtuuko siitä, että se toinen sikiöpussi on siellä vielä ja " kummittelee" . Yritän muistutella itseäni, että just pari päivää sitten tunsin möyrintää, tuskin se siitä muuksi on muuttunut. Mahakin kasvaa ja pömpöttää ku toiselta lapselta vasta puolivälistä. Mulla on neuvola vasta helmikuun eka päivä ja sitten vasta kuunnellaan sydänäänet ekan kerran, oiskohan tuo rv 17? Ja siitä parin viikon päästä onkin rakenneultra... Meidän kunnassa sitä ei tehdä kuin poikkeustapauksissa. En tiedä miksi sitä mulle tarjottiin, vauva kun näytti niin normaalilta kuin 12-viikkoinen voi näyttää, mutta tietenkin menen sinne :)
Nyt alkaa taas sujumaan tämä raskaus. Keskiviikkona olin saikulla outojen supistelujen vuoksi.Ihan alkoi jo hirvittää että meneekö kesken mutta tuhrua eikä vertakaan tullut ja iltaa kohden supistelut loppuivat.
Mietin jo että laittavat minut vuodelepoon loppuajaksi ja olisi siinä ollut makaamista kerrakseen,huh huh.
Miten on muille tullut painoa lisää? Itsellä niin kauhea turvotus päällä etten meinaa pysyä vaa' an kanssa perässä ja hirvittää oikein siihen noustakin. 4kiloa on minulle siis tullut,toivottavasti ei läskiä sentään :)
Ja ihan totta,minulla pömpöttää maha niin että muillekkin näkyy. Mammahousut ovat tällä hetkelläkin jalassa. Voi tosin olla että mahassa on turvotusta niin paljon mutta kyllä se alkaa jo hieman kiinteältä tuntumaan. Huisia!
Mutta nyt työntekoon!
Oumai rv 12+1
...aamu lähtenyt niin kurjasti käyntiin että tekis mieli laittaa vaan pää tyynyyn ja nukkua koko päivän. Yön sentään nukuin kerrankin hyvin. EI tarvinnut käydä pissilläkään kuin vasta kuudelta ja silloinkin tuli vain pieni liru (joku on tainnut unohtaa juoda!)
Nyt on sitten outo paine mahassa. Tyyppi on varmaan jotenkin ihan oudossa asennossa poikkiteloin sisälläni kun painaa kauheasti tuohon vasempaan lonkaan ja takapuoleen.. Lisäksi ällöttää.. kun olisi kauhea krapula. Aamupala auttoi onneksi jonkun verran.
PAinosta jokui kysyi... Mulla on tullut kans toi 4 kg. Tosin se tuli jo 14 viikolle mennessä, mutta nyt ei sitten ole pariin viikkoon noussutkaan. Tuntuu että alkuturvotus on häipynyt, ja joku sanoikin että olen laihtunut kasvoista. Kova vauva-pömppö on tullut tilalle tuohon ala-mahalle joten maha on pysynyt saman kokoisena.
Eilen mietittiin vähän nimiä poikavauvalle. Tytölle mulla olisikin monta ehdotusta, mutta poika onkin sitten vaikeampi. Jotenkin on vain sellainen poika-tunne. (saamme kuitenkin sellaisen ADHD-pojan joka ei pysy paikallaan millään, kun nytkin jo riehuu noin kauheasti :D, kaksi tämmöistä rauhallista vanhempaa ei sitten pysykään perässä).
No nyt täytyy mennä laittaa uusi kuppi teetä, jos vaikka se auttas tohon nestehukkaan :)
Ninni rv 16+2
joka päivä tulee luettua ketjua mutta harvemmin saa aikaseksi kirjoittaa.
ensi viikolla on neuvola. pitää kysellä oudoista mahakivuista. en tiiä joko ne on suopistuksia vai pelkkiä kohdun kasvukipua. kävellessä niitä tulee ja kun joutuu esikoista nostamaan ja perässä juoksemaan. esikoisen aikaan ei ollut mitään tällaista. neuvolassa sitten varataan äitipolille rakenneultraan aika. mulla tulee vk 20 täyteen ystävänpäivänä.todennäköisesti sillä viikolla on se ultra kun meillä täällä yleensä pääsee just sillä viikolla sinne.
esikoinen on toista päivää flunssassa. yöt ollu tuskaisia. unikoulu mennyt pipariksi mikä jouluna aloitettiin. olen suosiolla ottanut yöllä viereen kun ekan kerran inahtaa.
sassa 15+3
Kaveri tulossa käymään melkein saman ikäisen tytön kanssa kuin meidän esikoinen. Saa meidän tyttökin vähän leikkikaveria. Vaikka eipä taida oikein 1-vuotiaat vielä keskenään leikkiä ;)
Paino ei ole noussut vielä yhtään. Esikoisestakin alkoi nousta vasta puolivälissä.
Supistuksia mulla ei ole vielä ollut ja toivottavasti ei vielä alkaisikaan. Taisi olla joskus puolivälissä myös kun viimeksi alkoi, en tarkkaan muista.
2Jenni2: Oletko käynyt tai menossa yksityiselle ultraan? Mun täytyy varmaan mennä, kun epäilen että eivät siellä kontrolli/rakenneultrassa suostu sukupuolta katsomaan (tai siis riippuu kuka lääkäri sitten on..) mutta menen siis yksityiselle jos eivät kerro, kun olis tosiaan kiva tietää :) Pähkäilen vaan että mihin paikkaan sitten menisi, mietin vähän Koskiklinikkaa, mutta jostain luin että siellä yksi lääkäri joka noita ultria tekee, ei suostu kertomaan sukupuolta. :0 Että sekin pitää ilmeisesti sitten selvittää aikaa varatessa, että on sitten sellainen lääkäri joka kertoo jos näkyy :0 Niin piti siis vain kysyä, että oletko itse menossa rakenneultraan tai muuten vaan yksityiselle? :)
Nyt täytyy mennä nopsaan pesemään pyykkiä.
T: myy rv 15+1
Taas perjantai... viikonlopusta tulossa tylsä. Ei mitään erikoista ja mieskin lähtee taas tontille karsimaan. Eli ei paljon eroa normaalista arjesta kun pojan kanssa kaksin ollaan.
Maha jotenkin pömpähtänyt parissa päivässä. Se pienenikin jo huimasti kun alkuturvotus katosi. Samalla tippui painokin normaaliin kun joulun aikoihin sitä oli tullut jo 4 kiloa lisää. Esikoisesta tuli 23 kiloa, mikä oli kyllä isolta osaltaan turvotusta, mutta ihan sellasta määrää en kyllä tällä kertaa haluaisi!
Tänään olo ollut pitkään aikaan suht energinen ja teinkin aamulla kävelylenkin. Meinaa ruveta jo ahdistamaan kun ei ole jaksanut tehdä mitään ylimääräistä eikä siis liikkuakaan lainkaan. (mitä nyt pojan perässä juosta).
Ens viikolla olis neuvolalääkäri ja toivottavasti ne sydänäänetkin kuullaan. Itsekin panikoin, että onko kaikki kunnossa, mikä on sinäänsä typerää ettei ole mitään syytä olettaa ettei olisi.
Nyt nukkumaan kun poikakin on päikkäreillä.
Kinkku ja Jokunen 12 +5
Olen menossa rakenneultraan ja ainakin esikoisesta se kertoi, että kumpaa odotan, ja uskon että nytkin kertoo. Joten, jos haluat sen henkilön nimen niin kysele vaikka sähköpostilla. Kerron mieluusti :)
Haluan kyllä tietää, mies kuulemma ei. Viimeksikin oli näin, ja sain sitten paperille vauvan sukupuolen. Mies siis oli mukana ultrassa.
Kauempaa en pysty olemaan koneella, kamala päänsärky vain jatkuu, jatkuu ja jatkuu :(
Jenni ja X 15+4
Olen näköjään hukannut sun s-postiosoitteen, se ei ollut tallentunutkaan tuonne mun luukkuun :( Eli voisitko vaikka laittaa mulle sähköpostia että saan sen osoitteen?
tuosta päänsärystä. En muista milloin olisin viimeeksi ottanut päänsärkyyn lääkettä,niin harvoin minulla ks vaivaa on.Mutta nyt piti soittaa miehelle kesken työpäivän että tuo panadolia,päätä särkee niin että ohimoita viuhoo..arhgh!
Itsekkin huomasin että viime viikosta ei ole paino noussut,ehkä hitusen,muutaman sataa grammaa laskenut..jiihaa!
Pienenä ihmisenä painon nousu uusille kymmenluvuille tuntuu aivan kauhealta,sanan varsinaisessa merkityksessä.
Oumai rv 12+1
täällä ollut aivan kauhee päänsärky pari päivää.yöllä en saanut nukutuksi kun koski ja tuli sen myötä sit ihan yrjötys olo. aamulla nappasin panadolin ja kylläpä helpotti! en tiiä mikä lie kumma särky tommonen.ei mul esikoista odottaessa ollut tommosta.
tänään tuntu ihan kuin mun maha ois hävinnyt johonkin ja tipahtanut alas. varmaan kaikki turvotus on nyt hävinnyt. tuntuu vaan niin oudolta...
olotila ei ole kovinkaan hehkeä muutenkaan.naamassa sata finniä ja väsyttää koko ajan. sanoin miehelle et kyl siellä taitaa tyttö asustaa tuolla masussa kun vie äitistä kaiken kauneuden! ei se sitä usko ennekuin näkee omin silmin. ite oon melko varma et on tyttö! mies ei kuulema tee kuin poikia....heh!
tiistaina olis se np-ultra jota ei mulle tehty esikoista odottaessa,joten vähän jänskättää. ei sitä vieläkään osaa olla varma et kaikki on hyvin tuolla uumenissa kun ei mitään näy ulospäin.
rinnat kuumotti muuten eilen yöllä aivan kauheesti ja kyllä ne on kasvanutkin! saas nähä koska alkaa maitoo tihkua!
nyt jatkan netti surffailua kun poju meni unille niin kerrankin on aikaa!
katjuska rv 12+5 kait?
Jipii, nyt on np-ultra takana! En varmaan koskaan ennen ole jännittänyt yhtä paljoa kuin eilen illalla. Yö meni surkeasti ja miekkonen joutui kuuntelemaan kauheita aavistuksiani aamutunneille saakka. Aamulla päätin, etten lähde koko sairaalareissuun :) No onnekseni menin, sillä kaikki oli aivan hyvin. Saapa nähdä joko nyt huvittaisi kertoa vauvasta muillekin kuin perheille. Eli molempien vanhemmat ja sisarukset ainoastaan tietävät toistaiseksi, sekä miehen paras ystävä. Työnantajalle kertomista lähinnä mietin, mutta kai sitäkin vielä voi siirtää. Kavereille kerrotaan varmaan sitä mukaan kun tavataan. Koulussa on vain muutama kurssi meneillään eikä oman ryhmän kanssa mitään, joten voi mennä pitkäänkin ennen kuin kukaan siellä arvaa mitään.
Joku täällä mietiskeli jo kummiasiaa. Olen myös pohtinut sitä. Sisarukset on tavallaan ensisijaisia, koska he ovat läheisiä ja varmasti välit tulevat säilymään vaikka välimatkaa olisikin (on nytkin). Ystävistä täytyy tarkkaan harkiten valita. 3-4 kummia on mielestämme sopiva määrä. Onneksi on vielä aikaa miettiä :)
Oumai ja joku muukin on kärsinyt pääkivusta. Se on viheliäinen vaiva! Odottava ystävätär vietti juuri samaisesta syystä yön sairaalassa, kun siellä oli saatavilla odotusaikana sopivia tehokkaita särkylääkkeitä ja rauhallista lepoa. Itsellä migreenin tapaisia kohtauksia on pariin otteeseen tullut, mutta onneksi ovat menneet ohi sillä, että pistää valot pois ja pään tyynyyn.
Sitruska: täällä Satakunnassa ei rakenneultraa tehdä ennen kuin 20+ viikoilla. Eli mielestäni aikasi ei ole mitenkään myöhäinen. Huolehtijana ymmärrän kyllä sen, että mielellään sitä menisi jo aiemmin :)
Viikonloppu vierähtää huomisen osalta kivasti, kun ystäväpariskunta tulee meille saunomaan. Sunnuntai puolestaan on tylsänpuoleinen, kun pitää istua vaalivalvojana yhdellä koululla. Rahaa siitä toki saa, mutta on se tylsääkin... :)
Iloista päivää teille muillekin! Osuvasti joku aiempi tuossa totesi, että ei pitäisi huolehtia ellei varsinaisesti ole siihen syytä :) Yritetään opetella.
Terv. Suippo ja Emppu 12+6
ja erityisesti hei Kanij! Piinailtiin yhtäaikaa ivfää, kiva kuulla että olet edelleen remmissä ja raskaus mennyt OK.
Täällä vointi on parantunut, minullakin tuo pahoinvointi oli painottunut iltoihin. Nyt ei ole enää ollut muutamaan päivään. Ainoa on nuo nippailut ja vihlailut mahassa. Toissailtana oikein oli jatkuvaa nipistelyä. Ja koiran kanssa reippaillessa juilii nykyisin häntäluusta.
Toinen neuvola ja np-ultra on sitten ensi viikolla. Jännittää jo, vaikka tirppana on jo nähty kaksi kertaa ultrassa rv 7+4 ja 10+1 ja jälkimmäisellä kerralla sykkeen lisäksi se liikkuikin siellä =). Np-ultran jälkeen sitten pitäisi päättää joko asiaa alkaa kertoilemaan laajemminkin, kehityskeskustelu edessä ja olisi toisaalta reilua pomolle kertoa. Vaikka tiedän että se hyppii varmaan pitkin seiniä...Vaihdoin juuri osastoa ja ne ovat siellä vähän niin kuin odotelleet tätä resurssia ja sitten ilmoittelenkin että " sori, ilouutisia" .
Kohta pääsee kotiin, jee! Viikonloppuna ihan perusjuttuja, siivoamista, saunomista, ulkoilua ja NUKKUMISTA!
t. sonjaemma rv 12+3
Onnea Kanij! Minullakin 2 edellistä raskautta on ICSI:n ja PAS:in ansiota, ja nyt luomu :).
Sonjaemma: tsemppiä kertomiseen. Itse sain vakiviran tutussa työpaikassa, ja aloitin vasta 2 viikkoa sitten, ja jo kohta pitäis kertoa... en uskalla edes ajatella kommentteja :/. Maha alkaa jo näkymään, niin kai se on kohta pakko mun kertoa.
Pahoinvoinnit alkaa olla taakse jäänyttä elämää, ja tuntemuksia ei juuri mitään. Nyt vähän pelottaa että onko kaikki hyvin (tää on mulle tuttu tunne edellisissäkin raskauksissa, ja tulee aina näillä viikoilla). Onneks neuvola on ens viikolla.
Viikonloppuja!
Meri05 15 tasan
Taitaapi yhdellä jos toisellakin olla päänsärkyä! Onko se noinkin yleistä!? Itseltä meni illalla vasta puoli 10 aikoihin ohi ja sen jälkeen uskalsin vielä hetken lukeakin..
Nyt sitten alkaisi taas viikonlopun vietto..Kohta pitäs käydä anopin synttärikahveilla ja sitten tulisi vain löhöämään tänne kotiin ;) Huomenna jatkan lukemista vielä yhteen tenttiin, mikä meni uusintaan (oli kyllä aivan arvattavaakin..) muuten aivan tavallinen viikonloppu.
Ompas teillä aikaisin noita rakenneultria! Täällä tehdään rv:llä 21, eli mullakin se on ihan helmikuun lopulla, 27 pvä. Sinne onkin vielä aikaa..
Parin viikon päästä on toinen neuvola, jonka jälkeen niitä on sitten jo hiukan tiuhemmin.
Niskat on ihan jumissa! Olen nukkunut parina yönä huonosti ja heti huomaa. Ensi viikolla alkaa taas tuo linkillä kulkeminen ja sitten ne vasta jumissa onkin :( Pitää varmaan jossain vaiheessa käydä vaikka hierojalla, jos ei muuten..Väsyttää vaikka nukuin viime yönä jo suht hyvin! Jänskättää miten taas jatkuu tuo etova olo, kun tulee taas kiitettävän pitkiä päiviä koululla. Ensi viikolla onkin aika kiireinen viikko, kun tiistaina olen kotona vasta 21 jälkeen, keskiviikkona 19 jälkeen ja torstaina vasta n. 22.30. Kun on töitä, koulutusta ja sitten vielä se uusintatentti :( No, sen jälkeen ei varmaan vähään aikaan ole näin pitkiä päiviä..
Voih, sain eilen tartutettua itseeni kunnon kilikuumeen *oops*..Mitenkähän kertoisin tuolle miehenpuoliskolle, että nyt pitäisi saada parivaljakko..?! Se ei taidan kovin kauheasti riemastua asiasta..
Mutta nyt taidetaan lähteä tuonne anopin kahveille..
~suviande ja öttiäinen 15+6~
Tervehdys!
Meillä on tuo rakenneultra viikolla 19+4, että ymmärtääkseni se tehdään täällä Helsingissä viikoilla 18-20.
Mullakin on nyt tässä muutama uusintatentti (tänäänkin oli yksi), kun en loppusyksystä pahoinvoinneiltani päässyt muutamaan luentokuulusteluun. On ollu tosi vaikee päästä takasin lukujen ääreen, kun ajatukset vaan pyörii vauvassa. No, onneks toi yliopiston lukukausi on sen verran lyhyt, että vikat tentit on jo Toukokuun alussa. Niin, jossain vaiheessa olikin puhetta, eli Helsingin Yliopistolla opiskelen, mutta ihan reilusti on vielä valmistumiseen aikaa, eli ainakin ens syksy menee vauvahoidossa ja keväällä ajattelin mahdollisuuksien mukaan tehä jotain kirjatenttejä. Luentokursseja otan varmaan vasta syksyllä 2007. Opiskelujen lisäksi olen muutaman kerran viikossa töissä. Tuo työsopimus olikin mulla määräaikainen ja loppuu Huhtikuun loppuun, eli oon sitten sen jälkeen vaan lomalla ja valmistaudun vauvan tuloon.
Ihanko tosi on niin moni vielä pystynyt pitää raskautensa salassa... meillä kyllä tietää lähes kaikki ja aina sitä mukaa kerron puolitutuillekkin, kun törmään. Meillä se pato murtu siinä viikolla 12 ja sitten tieto on levinnyt kulovalkean lailla, heh. Ei kyllä haittaa, kun alkaa toi mahakin pikkuhiljaa pömpöttämään, niin olishan ne ihmiset sitten arvannut kuitenkin.
Tänään onkin vaan makoilua tiedossa ja huomenna taas 8 tunnin työpäivä ja illalla kaverin synttärit... mitenhän jaksaa. Sunnuntaina olis äänestämistä ja tenttilukuja tiistain uusintaa varten ja sitten 6-vuotiaan kummitytön synttärit illemmalla. Eli aikas vilkas viikonloppu tiedossa... sitten ollaankin maanantaina ihan puhki kun pitäs lähteä kirjastoon pänttäämään, plääh :)
Manteli 14+6
Viime yönä en juuri nukkunut, kuten arvelinkin- Kahden tunnin päästä on se np-ultra ja tuntuu etten pysty tekemään yhtään mitään. Eilen päivällä tuli yllättäviä repäiseviä kipuja alavatsaan ja lantioon ja nyt oon ihan varma että kaikki ei oo kunnossa..No kohtahan se selviää.
Meidän esikoinen menee huomenna mummille hoitoon ja me lähdetään miehen kanssa ulos syömään ja ehkä elokuviin, ihanaa. En oo muuten leffassa käyny vissiin kolmeen vuoteen;)
Kolmen viikon päästä lähdetään koko perhe reiluksi viikoksi Lappiin. Siellä on toivottavasti lunta ja pakkasta..en oo aikaisemmin ollutkaan siellä.
Nyt meen juomaan kupposen kahvia ja kohta herättämään miehen. Ultran jälkeen pitäis mennä vielä töihin muutamaksi tunniksi.
Mukavaa viikonlopunalkua:)
-Tiziana rv 13+2