Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaita Huhtikuiset!!!!!!!!

13.01.2006 |

Saadaankohan tänään yhtä upea pino kuin eilen?

Minä tosin en osallistunut koko pinoo, mutta sitä oli mukava lukea. Päätin jättää vähäiset kuulumiseni tällä päivälle.

Yksi ongelmani on saanut uuden ulottuvuuden, nimittäin käden puutuminen. Nyt se puutuu jo niin, että en saa sitä nyrkkiin aamuisin. Kahvikuppia ei voi pitää kädessä jne. Tämä ei sitten ole yhtään hauskaa. Olen yrittänyt juoda tosi paljon, liikuttelen kättä aina kun herään kylkeä kääntämään tai vessaan jne, mutta ei auta.

Eilen soitin sitten neuvolatädille ja kysyin, että onko hän muistanut laittaa lähetteen äippäpolille, että voisin keskustella tulevasta synnytyksestä kätilön kanssa. Hän oli unohtanut, mutta sitten sanoi, että kerkeäähän sen sitten kun tulen seuraavan kerran 2 viikon päästä. Sitten hän heitti että se riittää jos pääsen juttelemaan kätilön kanssa esim. 2 - 4 viikkoa ennen laskettu aikaa. Silloin oli pakko vähän ärähtää, että kyllä minä sen keskustelun ajan haluan VIIMEISTÄÄN 4 viikkoa ennen laskettua aikaa. Mistä sen tietää milloin synnytys käynnistyy... Viime raskaudessa kävin jo viikolla 32 ja se oli ihan hyvä juttu, että pysty sulattelemaan keskustelemia asioita ja miettimään tulevaa.

Nyt ei ole kuitenkaan kyseessä että " ottaisko ediduraalin vai ei" -tyyliin, vaan kyse koko synnytyksestä ja sen kulusta ja kuinka voisin edesauttaa sitä. Minulla kun on " epävirallisesti" lääkäri todennut (ihan synnytyslääkäri) voimakkaat/kivuliaat supistukset, jotka ovat tehottomia + vauva ei laskeudu, joten joudun tekemään tupla/tripla työn itse ja se on sitten rankempi juttu.

Neuvolatäti sanoi, että minua taitaa vähän jännittää tuleva synnytys. No, ketä se nyt ei jännittäisi ja varsinkaan kun tietää, anteeksi nyt vaan, mihin helvettiin sitä taas joutuu... Mutta ei voi mitään kun se vauvakuume nostelee päätään ;) Eihän loppujen lopuksi kestä kuin lyhyen aikaa koko elämästä, joten kyllä sen kestää!

Ok, nyt pitää lähteä töihin.

T: Siriin ja mussukka rv 28+1

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun:)

(.)hyöritään ja puöritään samaan malliin kuin ennenkin, nytkin sieltä pikku potkuja tuntuu:) Illalla vaivasivat taasen levottomat jalat, ja nytkin tuntuu, että pitäsi pohkeita pitää jännityksessä koko ajan. Outo juttu tämä kyllä! Hetkeen " vaivaa" ei kyllä ollutkaan.

Mies tulee tänään töistä jo puolenpäivän jälkeen, ja me suuntaamme nokan kohti Vuokattia, ja mökki viikonloppua!=) Esikoinen odottaa jo aivan innolla, ja toki minäkin; vaihtuvat maisemat hetkeksi ympäriltä.

Nyt täytyy laittaa hippulat vinkumaan, kun pitää lähteä viemään esikoinen seurakuntakerhoon. Ajattelin kerhon aikana käydä lenkittämässä koiran. Toivottavasti ei ole karsean liukasta! Noh, onneksi vaunuista saa aikas hyvän tuen.

Nautinnollista ja rentouttavaa viikonloppua itsekullekkin!:)

tilda 25+5

Vierailija
2/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuinpas minäkin kirjoittelemaan kuulumisiani pitkästä aikaa, vaikka päivittäin olen kyllä lukenut teidän muiden kuulumisia...

Oma olo alkaa todella olla sellainen, ettei jää muillekkaan epäselväksi se että raskaana tässä ollaan ja vahvasti! Painoa mulle ei ole vielä tullut yhtään, eikä tarvitsekkaan kun BMI on luokkaa 40. Vauva on silti kasvanut tasaisesti ja häntä seurataankin ahkeraan äippäpolilla, siitä syystä että 2h sokerirasituksessa oli kaksi arvoa lievästi koholla. Sairaalan vuorokausikäyrässä taasen arvot olivat aivan normaalit. Mutta kivahan se on päästä vauvelia kurkkimaan aina n. 4vkon välein!

Minä olen ollut sairaslomalla jo joulukuun puolestavälistä ja näillä näkymin olen ihan ä-loman alkuun saakka, itsellä on niin viheliäiset nuo liitoskivut ja työni on raskasta hoitotyötä, niin on parempi ottaa vaan rauhallisesti. Kerkiihän sitä vielä työelämässäkin pakertaa, ihan kyllästymiseen asti! Ja kyllä mä olenkin nauttinut kotona olosta, kymmenen vuotta sitten kun sain esikoiseni, sitä hötkyili ihan eri tavalla. Ja onhan tuo toinenkin neitonen jo 8v, että tuntuu kuin olisi ensisynnyttäjä jälleen. Synnytystäkin olen alkanut miettimään, että mitenkäs siitä nyt sitten taas selvisikään ja jotenkin tuntuu, että on ihan selvästi lievää rimakauhua! Mitenkäs teillä muilla?

Vauvan tarvikkeet alkaa olla hommattu, vaunutkin on tilattu, kun sattui haluamamme väri olemaan loppu, mutta tämän kuun aikana pitäisi kärryt olla haettavissa. Onpahan nuo vaunumallitkin tosiaan kehittyneet..tuntuu, ettei niistä puutu kuin moottori! Päädyttiin emmaljungan duo edgeen, kun siinä oli se teleskooppiaisa. Mekun ollaan tällasia pitkänhuiskeita. Onkos kukaan muu päätynyt samaan malliin?

Äitiyspakkauksenkin otin, kun ei tahdo olla tallella enää mitään vauvanvaatteita ja kyllä siinä oli nättejä vaatteita! On se hienoa, että suomessa on tällainenkin mahdollisuus.

Onko teillä muilla tullut turvotusta? Mulla ei muutoin, mutta sormet on kyllä hirveet!! Sormenpäät on puutuneet ja käsiä on vaikea laittaa nyrkkiin. Mä oon yrittäny niitä jumppailla ja juoda paljon vettä, mutta aika laihaa lohtua tuntuu olevan. Noh, toivotaan että kaikki vaivat jäisi synnytyspöydälle.. Kunhan sen nyytin on saanut syliinsä, niin kaikki vaivat ainakin sillä hetkellä unohtuu!

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!

inkku ja niilo-nakki rv 28+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on taas ollu suonenvedon ja puutumisen täyttämä yö.joka yö vaiva vaan pahenee mut minkäs teet.

10.30 on äitiyspolille aika ja kamalasti pelottaa.mies on ollu aina mukana mut nyt ku se on siel intis ni joudun menee yksin..pelottaa et jos jotain onkin pieles ni joudun ottamaan sen vastaan yksin.muuten olen siis siirtynyt yksityiselle seurantaan,mutta yksi luotettava ja ihana lekuri on ä-polil ni meen sinne köymään.on niin pirun kallista tuo yksityisellä käynti kun kahden viikon välein tarvis ravata.viikko sit kävin yksityisel ja sano et kaik on hyvin siel kohdunsuulla..kun sitä nyt seurataan sen ennenaikasen aiemman takia.se mittas et kanava ois 4,6cm ultralla mitattuna ja koko matkalta kiinteä ja kiinni + siisti.vauva voi hyvin ja istukka toimii normalalisti.koksissa taas 28.12 oltiin diagnosoitu uhkaava ennenaikanen synnytys ja ultrallamitaten kohdunkaulaa vain 2,9cm!!!olipa se kummasti kasvanu takasin..eli ei ihan jääny luotettava olo vaikka olikin ylilääkäri joka minut tutki.

ihanaa päivän jatkoa kaikille...palaan myöhemmin kertomaan uusimmat tiedot tai luulot...

hjo ja rakas 27+2

Vierailija
4/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeellistä, aattelin vaan tulla kertoileen teillekin meidän eskarilaisen (poika) aamun tuumailut. Kysy multa että sattuuko se kun se vauva syntyy. Sanoin siihen että kyllä se vähän sattuu. Hän tokas että niin mä vähän ajattelinkin, kun se pimpin reikä on niin pieni ja vauva niin iso. Pokka piti, vaikka tiukkaa teki. Ja samalla jäin miettimään että mistäs se nyt sen pimpin reiän koon tietää??? Että tämmöstä elämää poikalapsen vanhempana, mitäs se tulevaisuus mahtaakaan tuoda tullessaan... ;-)

käärö3 ja sintti 28+2

Vierailija
5/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään tulisi minulta tätä tekstiä vähän vähemmän kuin eilen :)

Nukuin koko yön huonosti, tuntuu että vauva painaa koko ajan virtsarakkoon, vaikka minkälaiseen asentoon itsensä asettelisi. Poitsu kun on väärinpäin, niin kaikki potkut osuu mojovasti juuri virtsarakkoon! Se on suorastaan rasittavaa, kun koko ajan tuntuu niinkuin olisi kauhea pissahätä, vaikka olisin juuri vessasta tullut.

Minulla on myös tuota sormien ja käsien puutumista havaittavissa öisin ja aamulla, vaikka turvotusta sitten taas ei ole. Omituista... Ja uutuutena on tullut suonenveto jalkoihin muutaman kerran oikein kunnolla. Ei kiva. Että vaivaa vaivan perään tuntuu taas olevan, ja yhtä valitusta! Sitä se huonosti nukuttu yö teettää...

Laitettiin eilen illalla kaikki vauvan vaatteet yhdessä lasten kanssa kaappiin, kun ne eilen pesin. Oli jotenkin niin ihanaa huomata, kuinka innoissaan he vauvaa jo odottavat. Keksivät siinä vaatteita viikatessaan koko ajan, miten vauvaa hoitavat ja mitä sille opettavat. Minä jo sanoinkin, että mehän päästään miehen kanssa tosi helpolla, kun isosisko-ja veli hoitavat kaiken :)

Iltapesun jälkeen vauva vielä innostui oikein kunnon ryminään vatsassa, kun molemmat lapset sitä korva kiinni mahassa kuuntelivat. Saivat kumpikin oikein kunnon potkuja poskiinsa ja korviinsa.

Mutta ei tällä erää muuta, viettäkäähän kaikki koikei mukava viikonloppu,palaillaan taas!

Eusenia 27+4

Vierailija
6/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täältäkin kirjoitellaan. Mukava on ollut lukeakin vain toisten kuulumisia.

" Yllättäen" työsopimukseni päättyi vuoden loppuun, ja nyt olen täällä vain yrittänyt pakertaa päättötyötä tarkastuskuntoon. Harmittaa vain, kun tahtoo tulla aina huono olo kun on jonkin aikaa koneella.. no tulee se huono olo kyllä muutenkin taas aika usein! Onko muilla samaa ongelmaa?

Mekin valittiin muuten ne Emmaljungan Edge duot juuri sen teleskooppiaisan takia. Mies kun on niin pitkä, ettei ne " tavalliset" aisat riitä, eikä minullakaan pituus lopu kesken kun säätää aisan ala-asentoon. Oltais oltu kiinnostuneita siitä Sport Combi -mallista (muistaakseni), mutta sitä ei juuri yllättäen tuotukaan Suomeen ollenkaan, eivätkä ne suostu toimittamaan sitä muualtakaan tänne. Tarkemmin ajateltuna tämä Edge-malli sopii meidän käyttöön ehkä vielä paremminkin. Saimme tiedon, että vaunut ja kaukalo olisivat jo tulleet, mutta pitää malttaa odottaa viikonlopun yli, kun mies käy äitinsä tykönä ja saa mukaansa vaunuavustusrahaa :)

Liikkeitä on tuntunut jonkin verran pitkin päivää, hiljaisia jaksojakin on. Potkuja ei enää niin paljon tunnu, enemmänkin sellaista ihmeelistä möyrintää niin, että maha joskus hyppii ja hetkuu edestakaisin pitkäänkin :) Ihmeellisen näköistä ja tuntuista... mutta hyvä että jumppailee!

Mua on alkanut suututtaa, kun meille ei tarjota täällä mitään perhe- tai synnytysvalmennuksia ollenkaan! " Kiva" ihan kylmiltään mennä.. Neuvolatätikin vain sanoi, että hänen kanssaan voi keskustella.. *hatarapäinen eläkkeelle joutava tyyppi*, jonka mielestä vauvan hoitoa ei voi etukäteen neuvoa, " kun ei ole sitä vauvaa" ... X/ Onko muilla tietoa, pääsisiköhän johonkin muun alueen tai muun tahon järjestämiin valmennuksiin, voisihan siitä vaikka jotain maksaakin jos ei muuten. Väärästä paikkaa ne aina niitä kuluja pyrkii pienentämään.

No, mukavat viikonloput kaikille!

save rv 27+2

Vierailija
7/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö magnesiumia tarpeeksi, minulla se on vähentänyt suonenvedot " vauvamaisiksi" eli tuntuu, mutta ei satu. Olen itse syönyt Lady Vita plussaa, sitä mikä on tarkoitettu raskaana oleville. Kallistahan se on, mutta olen valmis maksamaan siitä, ettei tarvitse joka ilta pelätä, että taasko tänä yönä saa kärsiä...

Turvotukseen minäkin haluaisin vinkkejä. Pitää yrittää tänään konsultoida jotakuta, sillä kohta minä en pysty tekemään töitä, jos käsi koko ajan puutuu. Kirjoittaminen ei näköjään tunnu pahalta, mutta paperinpyörittelyt töissä ja hiiren käyttö kylläkin sitäkin pahemmalta.

T: Siriin ja mussukka rv 28+1

Vierailija
8/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aika on vierähtänyt nopeasti. Milloin lie viimeksi tänne kirjoitellut.. Mulla tällä hetkellä menossa rv 28+2 ja olo on aika mukava. Töissä edelleen pakerran, fyysisesti jaksan melko hyvin, mutta yhtään ei enää kiinnostaisi. Teen hoitotyötä, joten tuskin äitiyslomaan asti jaksan, mutta katsotaan. Mulla oli vielä pari viikkoa sitten mielettömät liitoskivut, mutta nyt niitä ei enää ole. Joskus supistelee kivuttomasti ja vatsa on kaikkien mielestä todella iso. Isompi kuin edellisissä raskauksissa...

Tuntuuko kenestäkään että vauva olisi poikittain? Musta on nimittäin alkanut tuntumaan että meidän vaavi on ihan kummallisessa asennossa kun ylöspäin liikkeitä tuntuu aika vähän. Vauva on kyllä vilkas liikkumaan, välillä myllää niin että tuntuu heittävän kuperkeikkaa. Ehtiihän se kääntyä vielä miten päin vaan, mutta kun edelliset ovat olleet aika varhaisista viikoista asti raivotarjonnassa... Seuraava neuvolakin on vasta helmikuun puolella, tulee noin kuuden viikon tauko neuvolakäynneissä.

Vauvanvaatteita olen pikkuhiljaa alkanut etsimään komeroista. Äitiyspakkuksenkin otin, tosi ihania vaatteita. Meillä aiemmat lapset on tyttöjä, joten tytölle olisi aika täydellinen vaatekerta olemassa. itsellä on vahva tyttöolo tälläkin kertaa, mutta poikakin on tervetullut. olisi sukulaisillakin jotain ostettavaa kun poikien vaatteita ei ole...

No, tämä tällä kertaa. täällä on kiva käydä lukemassa muiden kuulumisia. Yritän itsekin ahkeroitua, viimeistään sitten kun jään ä-lomalle.

Terveisin @nni-Tanni rv 28+2

Vierailija
9/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli kertynyt pinkkaa eiliselle, wau! Itse raahauduin koneelle tokan kerran koko viikolla, yrppätauti kun siirtyi Pepistä minulle. Vitsi että menee voimat totaalisesti moneksi päiväksi. No minusta seuraavaksi taudin sai mummu (eli mun äiti). Ei vaan jaksais enää kamalan montaa kertaa kärsiä, yrjötautihan jylläsi meidät kaikki läpi juuri ennen joulua.

Masussa vauva voi kuitenkin hyvin, soitin neuvolaankin yksi päivä ja kysäisin onko jotain pakollista ruoka-ainetta jota tulisi " nauttia" ? Ei kuulemma tarvii syödä mitään jos ei pysty, vauvalla riittää ravintoa monelle päivälle, juoda vain pitää.

Että näihin kuviin ja tunnelmiin.

Peppinetta 28+4

Vierailija
10/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas.Aktivoinpa minäkin eilisen lusmuilun jälkeen tänä aamuna itseni ja sain kuin sainkin raahattua laiskan takapuoleni ja innokkaat lapseni ulkoilemaan.Tosin tänään siellä ei ollutkaan tappo/kumpparikeli enää,joten ei ollut säästä tekosyyksikään.Ihan leikkipuistoon asti vei nuo raukat,edelliskerrasta alkoikin olla tyyliin puolivuotta aikaa...Epäsosiaalinenko?Ehkä vähän...

Just alkoi vatsassa päivän pommitukset taas.Aina kun lösäytän itseni tähän tuolille,se alkaa.Tosin olen jokapäivä samaan aikaan koneella,johtuneeko sitten kellonajasta tuo sisäinen " häirintä" .Toinen suurhyökkäys tuleekin sitten luonnollisesti illalla kun saan itseni sänkyyn ja silmät kiinni.

Ongelmia vauva-asioiden ympärillä muodostaa tällä hetkellä vain säilytystilan puute,meillä ei ole nimittäin vauvanvaatteille paikkaa.Ei minkäännäköistä kaappia tai hyllyä,antakaas vinkkejä ja ideoita.Halpoja,tottakai,krooninen rahapula onkin se toinen ongelma...

ktr 26+2

Vierailija
11/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aina voi olla perjantai? :)

Tänään on ollut ihan hyvä olo, aikasempiin päiviin verrattuna. Jos supistukset yms. vaikka häviäisi muutamaksi viikoksi. Muuten saa vessassa juosta koko ajan ja potkupallona toimia :)

Milloin tai millä viikolla sinne sokerirasitukseen piti mennä? Ei ole ollut neuvolassa puhetta ja vuodessa kerkeää unohtamaan... Hammaslääkäriinkin kai pitäisi mennä. Mutta vasta vuosi sitten kävin -yksityisellä- ja hampaat hoidettiin, mitään vikaa muutenkaan niissä ole ollut. Taisi reikä olla 6-7-vuotiaana ja nyt viimeksi, en kyllä mitään huomannut...

Taitaa tuo nappula tuolta kohta herätä. Kaikille hyvää viikonloppua, jos en jouda koneelle ennen sunnutaita :)

-viivi_84

Vierailija
12/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Mukavaa että pinot pitenee, kun odotusaika lyhenee... :) Mukavalta näyttää tänäänkin tuo sää. Ihanan kirkasta, vaikkei aurkinko eilisen tavoin paistakaan. Tuntuu melkein jo keväältä. Joku ennustaja oli kuulema povannut, että tänä vuonna kevät tulis tosi aikaisin ja kesäkin alkaisi jo toukokuussa. En ihan usko kyllä, että " tulipalo" pakkasilta säästyttäisiin tänäkään vuonna. Ei silti, ihanaahan se olisi, jos kunnon kevät tulisi ennen vauvaa! :) Pitäisi varmaan kohta lähteä käymään vähän kävelyllä. Olen melkein koko aamupäivän istunut koneella ja kirjoittanut harjoitteluun toimintasuunnitelmaa. Vielä pitäisi suunnitella tunnit.

Äsken yritin soittaa labraan ja tiedustella mun keskiraskauden virtsakokeen tuloksia. Mua nimittäin alkoi vaivaamaan, että jos niissä vaikka jotain hämminkiä onkin ollut. Silloin kun se labran täti mulle sanoi, että ei mun tarvii niiden tulosten perään soitella. Noh, nyt sitten yritin soittaa, mutta ne sano, että ne tulokset on menny suoraan jonnekin mistä en saanut mitään selvää. No sitten kysyin että voiskos hän antaa mulle sen numeron, mistä voisin tiedustella asiaa. Antoihan se, mutta sitten puhelun lopettamisen jälkeen hoksasin että sehän onkin neuvolan numero. En sitten enää viiti sinne soittaa, jos kerran ne tulokset on sinne menny. Kaipa terkka ois viimeks sanonu, jos niissä tuloksissa ois ollu jotain häikkää ja kun muutenkaan ei mitään oireita ole ollut. Ainut vaan että sellasta painon tunnetta alavatsassa ja aamusella vatsa kipeä, jos ei ole yöllä vessassa tarvinnut käydä.

Meillä on muuten kans tuo tila, tai sen vähyys, ongelma. Tää asunto on vajaa 50 neliöö ja ei siis yhtään ylimääräistä tilaa. Ajateltiinkin unohtaa hoitopöydän hankkiminen ihan suosiolla. Tehdään kylppäriin pesukoneen päälle yks hoitopiste ja katotaan sit tarvitaanko esim. vauvan sängyn päälle toinen. Vaatteille ym. tarvikkeille ajateltiin raivata yks kaappi. Ajattelin vielä ostaa koreja, johon sais sitten hyvin järjestykseen paidat, housut jne. Toivottavasti tulee toimimaan, paljon muita ratkaisuja kun ei olla keksitty.

Me ei olla saatu vielä pakkausta, pitäisi kai ensi viikolla tulla. Muuten täällä kaikki ok. Masuasukki temmeltää välillä mahdottomasti. Nyt se on ollut taas ehkä hiukan rauhallisempi, kun olen ollut kotona. Ai niin, me muuten ostettiin se auto, mistä silloin vähän aikaa sitten kirjoitin. Nyt on tilit puolessa, mutta onpahan ainakin mukava ja lämmin auto. Kelpaa lähteä synnyttämään vähän pitemmällekin! :)

Noh, täytyy tosiaan lähteä pienelle happihyppelylle. Toivottavasti siellä ei ole enää yhtä liukasta kuin eilen.

Mukavaa perjantai päivää koko sakille!

hmar ja poikanen rv 26+4

Vierailija
13/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne nyt niin ihmeellistä kuulu. Sää on harmaa ja keli jäinen mutta onneksi tiet on hiekotettu niin ei tarvi pelätä kaatumista. Kävin kaupungilla kattelemassa itelle vaatteita mutta oli pakko lähteä kesken kaiken pois kun tuli niin alamaha kipeäksi. Mikähän siinä on, että en pysty nykyään juuri ollenkaan kävelemään kun heti alkaa hulluna sattua mahaan ja näköjään ei voi enää kierrellä paljon kauppojakaan. Minun mielestä se ei oo supistelua vaan jotain muuta ihmeellistä. Oikeastaan vaivannu jo kuukausia mutta näyttää pahenevan koko ajan mitä enemmän tulee raskausviikkoja. Supisteluaki on ollu aika paljon, varsinki illalla kun tuli eilen touhuiltua ahkerasti.

Onko muilla semmosta, että hirveän herkästi tulee paha mieli? Jos esim. mies vaan sanoo pikkusen jotain väärin niin vaikka kuin yrittää järkeillä, niin tulee niin paha mieli, että pittää märistä. Muutenki joskus ei edes tiiä, miksi itkee, kuhan vaan sattuu itkettämään.

Ei meilläkään tahdo olla ruhtinaallisesti tilaa. Oon saanu paikan vauvan vaatteille vaatehuoneeseen parille hyllylle. Ei kyllä tunnu älyttömän hyvältä ratkasulta mutta kun ei ole olemassa vaatehuoneen lisäksi kuin yksi ainoa hyllyllinen vaatekaappi. Seki pullistelee o kahden aikuisen vaatteista. Hoitopöytää ei ole myöskään ostettu osittain tilanpuutteen takia. Vielä en ole kyllä varma miten aion ratkaista sen, missä vaihetaan vaipat. Sängyllä kai jos ei muualla.

Rattoisaa päivän jatkoa!

lyyli rv 28+6

Vierailija
14/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meikäläisellä tuo tuntuu pitävän niiiin hyvin paikkansa. Ei ole kyllä tämä päivä mennyt ihan putkeen. Kaikki alkoi aamulla puoli viisi, kun nousin tikkana ylös. Ei vain uni tullut enää. Puoli tuntia pyörin sängyssä ja odottelin nukkumattia, kunnes postiluukku kolahti ja nousin lukemaan päivän lehden ja syömään aamupalaa. Yllätin mieheni tekemällä hällekin aamupalaa, mikä on muuten poikkeus. Onneksi sain nukuttua edes tunnin miehen herätyksen jälkeen. Mutta tuskinpa jaksan kovin hyvin istua tämän illan seminaarissa yhdeksään saakka reilun kuuden tunnin yöunilla.

No, koitti päiväpostin aika ja tuli kirje vakuutusyhtiöltä, että he ei ole saaneet vakuutustarjouksen hyväksymisilmoitusta ja terveysselvitystä ja tarjous umpeutuu maanantaina! Minä postitin kyseiset laput jo ennen joulua. Olipas aikamoinen sumpliminen, että saadaan asia hoidetuksi maanantaina. Ei muuten lähtenyt kovin positiivista palautetta postille. Voi sitä parkaa, joka joutuu Postin päässä minun vuodatukseni lukemaan. =)

Mahassa voidaan hyvin ja aikamoiset jumpat tuntuu olevan käynnissä. Edelleenkin kyllä mietityttää se, että vauva on niin paljon isompi laskettuun aikaan nähden. Tosin, siinä ekassa ultrassa kyllä tapahtui meidän mielestä mittavirhe, mikä sitten myöhästytti laskettua aikaa sen viisi päivää. Jos edelleen olisi se alkuperäinen la, niin vauva olisi vain neljä päivää isompi. Täytynee jutella graduseminaarin ohjaajan kanssa, että voisinkohan pitää oman esitelmäni jo vaikka vähän ennen maaliskuun loppua.

Eilen tuikkasin ensimmäisen piikin ja ei se kyllä kummoinen juttu ole. Piikityksen jälkeen tuli kyllä vähän heikko olo, kun tajusi mitä teki. Normaalisti en pysty verikoetta otettaessa katsomaan näytteenottoa ja nyt niitä neuloja pitää tuikkia itse. Aikamoinen menoerä nuo piikit on, mutta luonnollisesti sen on valmis maksamaan, kun tietää, että sillä turvaa oman ja vauvan hengen.

Keskiviikkona oli muuten se mammajooga. Oli aikas kivaa. Siellä rentoutui ihan mielettömän hyvin. Tietysti kaikkien asentojen kanssa on alkuun opettelemista, kun en joogaa ole aiemmin harrastanut.

Mukavaa viikonloppua kaikille toivotteleepi,

Elliina 26+5

Vierailija
15/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kuitenkin, etten unohda:

Elliina: Muistanko oikein, että olisit aiemmin kertonut, että olet rhesus-negatiivinen? Liittyvätkö nämä piikit jotenkin siihen? Eli, onko sinulla kenties havaittu vasta-aineita veressä tai jotain muuta vastaavaa? Saatan nyt kyllä muistella eri nikkiäkin... hyvää nimimuistia minulle ei ainakaan ole suotu! :) Itsekin olen rhesus-negatiivinen, enkä oikeastaan siitä juuri mitään tiedä, muuta kuin jotain ongelmia voi tulla, jos veret jotenkin pääsevät sekoittumaan edes vähän, jolloin vasta-aineita alkaa muodostumaan. Minulta otettiin ihan vasta se toinen verikoe, mutta tuloksia en ole vielä saanut.

Hmar ja ktr: Meilläkin on tuo samainen tilanpuute... sukulaiset ja tuttavat jo ihmettelevät, että miten me tänne aiomme mahtua (kaksio vajaa 50 neliötä myös). Isompien vuokrat ovat vain ihan päätä huimaavia, joten ei ole järkevää vielä, ja talous ei salli oman ostamistakaan. Eli sinnitellään vähän. Meillä tilaa löytyi yllättävän paljon, kun käytiin kaikki kaapit läpi. Lajiteltiin vaatteet ja tavarat sellaisiin, joita tarvitaan ja joita ei tarvita. Yksinkertaisesti raahasimme " ei tarvita" -pinon kirpparille. Ovat juuri tällä hetkellä myynnissä, otimme pöydän maanantaihin asti. Ihan mukavasti sieltä on tavaraa myytykin jo, eli tiedossa on kiva taskuraha. Samalla tyhjeni monta hyllyä, joihin on sitten tarkoitus järjestellä vauvan vaatteita ja tarvikkeita.

Hoitopöytää ei meillekään tule, vaan aiomme sijoittaa myös vauvan hoitopisteen kylppäriin pyykkikoneen päälle. Vaunuille järjestämme parkin eteisen nurkasta ja makkarissa luovumme kirjahyllystä, jotta pinnasänky mahtuu. Uskoisin, että näillä toimenpiteillä meillä saadaan vauva-arki toimimaan. Eri asia on sitten vauvan kasvaessa, että miten sitten mahdutaan... mutta murehdin sitä myöhemmin!

Meillä oli tosiaan tänään tarkastusultra, kun neuvolalääkäri arveli kohdunkaulan pehmentyneen epätavallisen paljon, eikä osannut arvioida sen vuoksi jäljellä olevaa pituuttakaan. Onneksi ultraava lääkäri totesi pituutta olevan vielä ihan reilusti jäljellä, eikä pehmentymistäkään ole juuri vielä ilmennyt. Kohdunsuu on kunnolla kiinni, joten kaikki sen suhteen on ihan kunnossa. Kuulema saa jatkaa elämää ihan normaalisti, eikä tarvitse vielä lopettaa uintiakaan. Mukavaa, olen niin pitänyt uimassa käymisestä, se ei tunnu masussa ikävältä toisin kuin kävely tai pyöräily.

Sitten tarkasteltiin vauvaa ultralla, siellähän se köllötteli tyytyväisenä pää alaspäin. Selkä oli vasemmassa kyljessä, ja jalkaterät oikeassa kyljessä. Sen tosin kyllä olin osannut aavistaakin, sillä vauva potki niin lujaa oikean puolen kylkiluihin aamulla, ettei jäänyt epäilyksen häivääkään. :) Arveli, että tila on käynyt jo sen verran pieneksi, että on hyvin pieni todennäköisyys, että vauva enää kääntyisi perätilaan, mutta kylkeä hän vielä mahtuu vaihtamaan moneen kertaan... voi vielä sadella kipakoita potkuja vasempaan kylkeenkin.

Painoarviotakin lääkäri teki, kuulema vauva on hitusen keskivertoa pienempi, syntymäpainoksi tulisi tasaisella kasvulla noin 3400 g. Toisaalta, minulla on sf-mittakin ollut koko ajan hieman keskiarvokäyrän alapuolella. Koko ei kuitenkaan ollut lääkärinkään mielestä huolestuttavan pieni, vaan kaikki on ihan kunnossa. Saimme vielä tietää pienokaisemme sukupuolenkin, sitä kun olimme halunneet tietää, mutta vauva ei sitä päättänyt edellisessä ultrassa meille vielä paljastaa. Kyllä isukin naamalla oli iso ja leveä hymy, kun kävelimme pois vastaanotolta... Taisi olla hänen salainen toiveensa. Minulla taas oli ollut lähes koko raskauden ajan ihan oikea kutina vauvan sukupuolesta, oikein olin arvannut!

Iloisiin tunnelmiin, minäkin lähden vähän ulkoilemaan!

Kissankello 28+1

Vierailija
16/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas se on taas viikonloppu edessä...tyttö meni isälleen koko viikonlopuksi,tulee taas kova ikävä=(. pitäis keksiä jotain tekemistä, ni ei ikävöis niin kovasti. Iida oli ihana eilen kun lauloi mun mahalle, sen mielestä vauva nukahtaa kun laulaa sille, sitten se ei potki äitiä niin kovaa=).

Vierailija
17/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

hoitopöydän saa muuten kätevästi myös pinnasängyn yhteyteen.niitä myydään sellasia hoitotasoja jotka saadaan kiinnitettyä sänkyyn.säästää sit tilaa pikkasen kun ei tartte sitä pöytää hankkia.

ite olen aatellu päätyä sellaseen ratkaisuun kun tuota tilaa ei ole meilläkään kuin 54 neliöö koko kämpässä.saa nähdä kauanko pystyy asumaan siinä kun alkaa sit sitä tavaraa kertymään pikkuselle.

Vierailija
18/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas poistin pitkän viestini... Pikkasenko harmittaa kun saat just valmiiksi ja viimeistelet sen väärästä napista tjms. Tää on muutenkin läppärillä huonoa jo sylistäpäin, kun ei saa konetta vattan takia tarpeeksi lähelle. *pöydätkin ois keksitty*

Hjo85, mun neuvolalääkäri suositteli kalkki/magnesiumvalmistetta, jota oonkin syönyt jo kuukauden, eikäs yhtään vedä suonta. Mulla lisäksi seisomatyö. Elinehtoista mulle.

Masuasukki on ihan villintynyt. Mahdoton mötkäle joka nostelee pyllyänsä ja möyrästää niin että joudun oikomaan itseäni pidemmäksi, jotta tämäkin saisi itsensä suoraksi välillä mahassa. Vauva on raivotarjonnassa ja mulla yleensä näiltä viikoilta pysynytkin siinä. Alkaa ihan hillittömästi tekemään mieli saada vauva jo tuhisemaan tuohon tissille, ja nuuhkia sitä ihanaista tuoksua.. Oon ihan imetyshullu, ihanan suloista hommaa. Ja iski halu mennä katsastaan vanhoista äitiyspakkauksista pikkuvaatteita, kun niin moni teistä oli jo peseskellyt valmiiksi. Meillä ultrassa eilen kun vauva oli taaskin tasan kaksi viikkoa vanhempi kuin la, niin saa kait niitä alkaa jo katseleenkin valmiiksi. Eipähän sit jää tekemättä ainakaan.

Lähetään huomenna Ti-Ti nallen taloon lasten kanssa retkeileen. Nuorempi (tyttö 2v.) on ihan hurahtanut nalleihin. Juoksee kuulemma titin syliin. Saa nähä tuleeko ramppikuumetta..

Huomisiin taas! Lumo 28+4

Vierailija
19/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja olikin lääkärineuvola tällä kertaa,olin unohtanut kokonaan koko lekurin.

Hb oli noussut 101-->118 ja verenpaine oli hyvä.Painoa oli tullut 900g/vko Nesteitä suurin osa ja onneksi oli tuota turvotusta sen verta paljon,että lääkärikin omin silmin näki missä kunnossa olen ja sanoikin,että asiaa on tarkkailtava.

Vauva ei ole vielä kääntynyt eli pylly edellä ollaan vielä.Katsoin esikoisen aikaista neuvolakorttia ja siinä oli merkitty raivotarjonta ekaa kertaa viikolla 34,että eiköhän tämänkin niillä viikoilla sitten kääntyile=)

Seuraava käynti olisi 3 viikon päästä.

Selkä on tänään temppuillut ja ihanaa,että kohta pääsee saunaan lämpimään.Mies lupasi hieroa löylyssä.

Mies tänään tuumaili,että ulkomuotoni muistuttaa erehdyttävästi muumia.Eli ei se oma hippo vertaukseni kovin väärin ollut=D

Hippo-Niksu 28+6

Vierailija
20/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin! Painoa mulle n. 500g viikossa. Huh-huh, kyllä taitaa taas ainakin se 16kg tulla... Vauva terkan mukaan pää alaspäin, toisin kuin luulin. Kun aamullakin tuntui (ja nyt taas) ihan toiselta. Mutta ilmeisesti kaveri nyrkkeilee. Lääkäri ensi viikolla, siellä myös ultrataan. Jännittää hirveästi! Mietityttää, että onko kaikki vauvalla kunnossa. Mutta eipä tässäkään etukäteissureminen auta, asiat täytyy vaan ottaa kuin ne annetaan. Vaikka kyllä päässä pörräilee monta juttua silti.

Ja ostinpa tänään vauvanvaatteen! Oli henkkamaukan alessa söpö pieni fleecehaalari, oikein sopiva alkuaikoihin. Viimeksi oli (huhtikuun vauvalle myös) käytössä Ä-pakkauksen kevyttoppahaalari, oli kyllä reilu. Esikoiselle en ostanut etukäteen yhtään vaatetta, uskokaa tai älkää. Toimiva kierrätyssysteemi kuitenkin täytti ja vieläkin täyttää kaappimme vaatteilla. Ostamani haalari on suklaanruskea (nykyään lempiväri... myös sisäiseti käytettynä), sopii kummalle vaan. Vaikka mulla on niin poikamainen olo kyllä... Ehkä siihenkin tulee enemmän tietoa ensiviikolla, jännää sekin.

Jotkut miettivät tilaongelmia, mietteitä siihen.. Mekin aiemmin asuimme n. 50m2 kaksioissa, eipä juuri ollut liikatiloja. Hoitopöytä oli kylppärissä ammeen päälle väsätyllä tasolla, jonka voi nostaa pois kun meni suihkuun. Siinä oli vauvaa myös helppo pestä, vesi lähellä. Meillä siis päältä täytettävä pesukone, sen päälle ei voinut tasoa laittaa. Itse sain raivattua yhden kaapin vauvalle, mutta ideoita säilytysongelmiin: seinään kiinitettävä hylly, jonka päälle koreja. Meillä oli muuten vessassa cd-hylly (ikeasta billy), johon laitoimme vaippapinkkoja, rasvoja ym. Lisäksi vaippoja kannellisessa korissa (tai oikeastaan arkussa) olohuoneessa.

Voisko tavaroita laittaa myös semmoisiin kankaisiin lokerikkoihin, joita voi laittaa vaatekaappiin roikkumaan?

Ikeasta hommasimme myös semmoisia metallisia tankoja, joihin voi laittaa pieniä koreja ja koukkuja. Sai hyvin esille vanut, topsyt ym. tarpeelliset pikkukamat. Koukuissa sai roikuteltua paitsi pyyhkeitä, myös tutteja, kynsisaksia jne.

Mutta nyt täytyy kömpiä yöpuulle! Kauniita unia kaikille, eikä yhtään närästystä tai suonenvetoa!

Tilp.