Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****Helmikuisten perjantaipuhinat****

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näköjään alkaa unirytmi taas heittää, en saanut unta kuin vasta joskus yhden jälkeen ja tänään taas torkuin 12 asti. Masukki mylläsi ja pitkästä aikaa oikein potkiskeli mahassa ja mies rohisi ja kuorsasi, tosin eniten mua varmaan piti hereillä kuitenkin ne päiväunet mitkä venyi 3 asti. Viikonloppuna jos pääsisi vähän takas rytmiin kun ei voi nukkua itsekseen näin pitkään.

Nyt on eka satsi vauvanpyykkiä pesty ja kuivamassa, tarkoituksena olisi muutenkin viikonloppuna pestä paljon pyykkiä että pääsisi noista kasoista. Tänäään voisi käydä ostamassa sen hoitoalustankin kun miehelle tuli palkka. Meidän pitää nyt tosin kituuttaa sillä ehkä aika pitkään kun kelalta ei sitä äitiyspäiväraha päätöstä eikä sairaspäivärahaa ole tullut. Mutta nyt asia on sentään käsittelyssä, ehkä siis joskus.

Enpä nyt taas keksi mitä piti sanoa, Tuiville onnittelut ainakin!

Eipä mullakaan kiire vielä laitokselle ole, mutta takaraivossa kummittelee se ajatus että lähtö ehkä tulee aiemmin kuin oletan. Kunhan ehtisi vauvan tavarat laittaa valmiiksi ennen sitä kuitenkin. Ihan kiva olisi jos ensi viikolla synnytystapa-arviossa lääkäri vaikka toteaisi että " kyllä se parissa viikossa ulos tulee" (eli ehkä n. rv 38) kuin että " kyllä se sieltä joskus tulee..." . Vauva-arkeen mulla ei ole kiirettä, eikä itseasiassa kiire vauvaakaan nähdä koska kyllä senkin kerkeää, mutta ne viimeiset viikot vaan on niiin pitkiä. Mutta olen kyllä asennoitunut niin että oikea laskettu aika olisi 17.2 ja esikoinen oli tarkka joten ei tämäkään välttämättä ennen tuota tule. Kunhan siis tulee...

t. Tuuliina 35+4

Vierailija
22/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin pari kilometriä vaappumassa ja nyt on selkä sen tuntuinen.oli pakko ulostautua kun unet meni taas ihan kiville.

tyttökin heräsi siihen kun kävelin kämppää ympäri ja huokailin. nyt sitten pää onkin kipeä ja väsyttää mut en kyllä nuku päiväunia.

mä voisin kans tulla hesalaisten tapaamiseen, jos paikat kestää. niin ja jos ei oo muuta.

mulle tuli sellanen fiilis et tyttövauva on ku isänsä,ei tiiä onko tulossa vai menossa..ni varmaan synnytän vasta 10.2..la olis 3.2

no ykskään vauva ei oo jäänyt mahaan,joten syntyköön millon haluaa,niihän ne vauvat tekee kuitenkin!!!

voikaahan paksusti.

kuumetta ja vauva tasan 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin aamulla neuvolassa ja sain lentoluvan! Tänään siis varaamme matkan jonnekin Kanarian saarista, lähtöpäivänä ensi viikon perjantai tai lauantai, tai milloin nyt parhain matka saadaan. Ihan mukavaa lähteä vielä vähän lämmittelemään. Meidän esikoinen on hyvin rauhallinen vähän alle 2v, eli ei tarvitse sitten hänenkään perässä juosta hiki hatussa. Nyt siis uikkarien, aurinkorasvojen, pikapassien sun muiden hankintaan.

Vauva on tosiaan jo kiinnittynyt (tai ainakin todella alhaalla on pää), mutta kohdunkaulaa on kolmisen senttiä ja suu sen saman ½cm auki mitä viimeksikin katsottuna (tai kokeiltuna, tämä arvio tehtiin käsituntumalla nytkin). Muutenkin kaikki ok.

Mutta nyt surffailemaan nettiin ja katsomaan minne tästä viikon päästä lähtee. Toivottavasti on hyvät ilmat Kanarialla. No, on siellä ainakin lämpimämpää kuin täällä, se on pääasia :)

t. Mikaela ja pikkurakkaani rv33+4

Vierailija
24/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä pukkaa hikeä, verta ja kyyneleitä ;) Voi jösses mikä homma ja miten mie oon niin hidas... pitää välillä vetää henkee kun supistaa ja vastata puhelimeen ja syödä suklaata ja...

Vielä soitti yks ihana kiinteistönvälittäjä -päästään etukäteen katsoo yhtä taloa !!!! kuulosti puhelimessa unelmien kodilta niinkui se välittäjä sanoi ( tietää mun maun ) että olis ihan meidän talo ! Nyt jos se olis passeli ei tarviis ihan vielä ruveta rakentaa !

Mutta muuttaa joutuis just vauvan syntymän aikoihin , mitenhän sitä pärjäis ? No käydään ensin katsoo , vaikka mie jo täällä melkein " pakkaan"

Enni saisit musta kaverin päivisin jos asuttais niinku edes samalla paikkakunnalla. Täällä ei oo yhtään masusta kaveria ja muutenkin kun esikoinen on hoidossa niin menee päivät nukkumiseksi..ja joskus on aika pitkä..

Mut nyt supistaa joten meen suihkuun yms.. valmistautuu ihmistenilmoille :)

minkki ja oskari 34+3

Vierailija
25/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli HOITOPÖYDISTÄ. Meillä on esikoiselle Ikean Leksvik-sarjasta se lipasto-hoitopöytä-yhdistelmä, ja oli kyllä tosi hyvä. Nyt on kuitenkin hänen huoneessaan valkoisia huonekaluja ja eteisessä sitä samaa puu-sarjaa, joten siirsimme lipaston eteiseen ja ostimme lastenhuoneeseen Hensvik-sarjasta hoitopöytä/kaappi-yhdistelmän, johon saa sen hoitotason kiinni, ja sen jälkeen taas irti eli menee myös normaalina hyllynä. Tässä linkki (toivottavasti toimii):

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategor…

Se tausta oli meistä vähän " karu" ja tapetoimmekin sen taustan kivalla tapetilla. Samaa sarjaa on esikolla myös muita kalusteita huoneessaan joten tämä hoitopöytä on hyvän monikäyttöinen koska saa tosiaan normaaliksi hyllyksi hoitotason tarpeen päätyttyä. Eikä hinnat päätä huimaa.

Vierailija
26/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saat seuraa päiviisi jos vaan kelpaa :) Tiedän tuon olotilan kun on yksin ja tekeminen loppuu jossain vaiheessa eikä loputtomiin jaksa soitella. Ilmota vain mikä päivä sulle sopii niin tavataan. Mennään vaikka kävelylle tms.

Birdy

Vierailija
27/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas porukkaa pinossa, kiva! Ja täältäkin vauvaonnittelut TUIVILLE!

Niin elikkä mun päivän kysymys: Onko kellään muulla tällaisia tuntemuksia... Mulle tuli tänä aamuna, kun valvoin klo 05-07 tokan kerran (eka kerta pari viikkoa sitten kaupassa) ihan sellanen kummallinen olo, tuntui että happi loppuu just, nousi hiki, alkoi oksettaa ja vapisuttaa ja sydän hakkasi. Raahauduin varovasti siitä sitten yläkertaan sänkyyn ja yritin ihan paikallani rauhassa hengitellä, sitten kun heräsin parin tunnin päästä, tuntui ihan, että rintaan painaa vieläkin, outoa! Kai mä saan kohta jonkun sydäninfarktin. Muistan, että mulla ed.raskauksissa sellaista lievempää " happi loppuu" -oloa, että piti mennä ulko-ovelle hengittelemään, mutta tää on ihan kuin jotain sydänvaivoja, kun tuntuu että hakkaa pulssi vähintään kahtasataa. Inhottavaa..

En jaksais millään tonne Naikkarille soitella, ovat aina niin nuivia ja meidän omassa neuvolassa ei kuitenkaan kukaan vastaa/ehdi kommentoimaan niinkuin tällä viikolla Ringaen kanssa purnattiin... Toivottavasti NORDENSKJOLD pääset vielä kotiin, mulla oli toi myrkytys eka raskaudessa ja jouduin osastolle vkolla 36, siellä ne päivät on niin pitkiä, että suurinpiirtein suunnittelin karkaamista... Oli aika rankkaa.

Mikäs se osoite olikaan, mistä LARPPA ja joku muu olitte halpoja liivejä ostelleet? Minä myös voin vyöryä mukaan Hgin tapaamiseen, jos löytyy porukkaa ja ajankohta sopii. Ainiin, olitko muuten TOUKAN ODOTTAJA jostakin täältä Keski-Espoosta myös? Taisit vastailla noihin Ringaen neuvolajuttuihin myös ja viikotkin oli samat kuin mulla?

Vointeja kaikille!

adalmiina 34+2

Vierailija
28/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset näin jälkikäteen tamperelaisille kahviseurasta! Mielellään lähtisin käymään sinne Amuriin, Amurin Helmikö se nyt oli? mutta myöhemmin. Kävi niin, että mulla on lievä raskausmyrkytys ja levossa pitää olla. Onneksi kävin juuri kirjastossa ja mun DVD-kokoelma pelastaa sekin paljon :). Täytyy muuten kehua TAYSia, siellä on nyt kummallakin kerralla ollut mulla tosi kivat lääkärit. Ensimmäinen mieslääkäri oli varsinainen ilo silmälle ja tänään todella mukava naislääkäri :P. Onneksi vauvan tämänhetkinen painoarvio muuttui, viime viikolla arvioitiin kaksikiloiseksi ja tänään arvio oli 2440 g. Sykkeet noin 120 kuten aikaisemminkin.

Rakas mieheni lahjoitti minulle flunssan, kurkkukipu on jo mennyt ohitse mutta päätä vihloo. Se voi kyllä johtua yhtä hyvin korkeasta verenpaineesta, mun normaalipaineet kun on noin 100/60 ja nyt on mitattu tuollaisia 140-150/80-90 -paineita. Onneksi on kotona verenpainemittari, ei tarvitse juosta neuvolassa seurannassa, vaikka se tuossa aivan vieressä onkin. Mittari voitettiin, kun mieheni päätti osallistua apteekissa tietokilpailuun (mä en ikinä jaksa). Hän täytti lapun, minä kerroin oikeat vastaukset. Hyvin toimi yhteispeli :).

Hyvää tulevaa viikonloppua helmiksille!

KL (37+1)

Vierailija
29/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mukaan kun saan jonkun paikan kuntoon, oon jo keksiny 10 uutta aivan välttämätöntä hommaa.

Tän on nyt oltava sitä " pesänrakennusviettiä" , kun ei tää ihan järkevää taida enää olla.

Ja aivan järjetön sisustusvimma. Tykkään kyllä muutenkin sisustaa, mutta nykyään istun tunti tolkulla netissä suunnittelemassa ja tilaamassa kodintavaroita.

Esikoisen kanssa oli sama juttu. Itseasiassa lapsivedet meni kesken uusien verhojan sovituksen. Roikkuivat siellä sitten 1,5 vuotta, vaikken edes erityisemmin tykänny niistä.

Tänään kun siivosin yhtä vaatehuonetta löysin ison laatikollisen 50/56cm vauvanvaatteita. Ja mä kun luulin, että sain jo kaikki paikalleen. En edes osannu kaivata noita vaatteita mitä löysin. Ei ne ollu käytössäkään montaa viikkoa, niin kai se on ymmärrettävää.

En vaan tiedä mihin laitan noi vaatteet. Vauvanvaatelaatikot on jo täynnä.

Kyllä mä olen ilonen sinä päivänä, kun saan ruveta heivaamaan noita lasten ja vauvan vaatteita pois täältä. Meille on kerääntyny niitä aivan järjettömät määrät. Yks vaatehuone on lattiasta kattoon täynnä vauvatarvikkeita, leluja ja lastenvaatteita. Esikoiselta ollaan säästetty kaikki vaatteet yms. Sit mun koko suku ostaa koko ajan lisää vaatteita esikolle ja masukille. Sen lisäksi saan koko ajan parilta kaverilta pienex jääneet lastenvaatteet. Ja tietenkin ostan itekkin välillä jotain " pientä" . Vaatteita tulee joka suunnasta, ja pojan ja vauvan vaatekaappeihin mahtuu vaan ne oikean kokoiset vaatteet. Isot ja pienet odottaa vuoroaan vaatehuoneessa.

Ens kesänä pääsee varmaan kirppikselle myymään ekan satsin vauvaroinaa. Mies kun on ilmottanut ettei missään nimessä halua enempää lapsia(mä kyllä haluisin).

ONNITTELUT JA TSEMPIT KAIKILLE. Siis vauvan johdosta, lapsen sairaalasta kotiutumisesta, supisteluista ym.

Anteeksi että kirjotin tän näin yleispätevästi, mutta en todellakaan muista nimiä, sori. Tästä lähtien pistän nimet ym. paperille ennenkun alan kirjottaa.

Tulipa taas pitkä tarina, onneksi lukeminen on kaikille vapaaehtoista.

Tintti & Masu-ukko 35+3

Vierailija
30/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit niistä imetysliiveistä...tilasin niitä osoitteesta www. taikapilvi.com. Siellä useampiakin vaihtoehtoja, mut mä päädyin nimenomaan niihin pehmoimetysliiveihin,jotka tarkoitettu yökäyttöön ja alkuajoiksi. En ole niitä vielä saanut kun eilen tilasin et en voi sanoo enempää, mut joku kehui.

Larppa 34+3 edelleen...

Vierailija
31/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan vaikutti synnärille päästyäni aivan loistavalta. Proteiinia ei ollut pissassa ja verenpaineetkin oli ihan sallituissa rajoissa. Maatessani käyrällä tuli yksi kunnon suppari ja muistui aivan synnytyksen ensimetrit (kun supistukset oli vielä kivoja...) mieleen! Vauveli rymysi minkä ehti ja painoi kolmisen kiloa. Viikon aikana kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin ja aukikin oli huiman sentin. Ensi torstaina on seuraava käynti äippäpolilla ja sitten katsotaan josko olisi Hertan aika tulla maailmaan. Kuitenkin jos olo pahenee tai turvotusta tulee, niin pitää heti mennä päivystykseen.

Tämä päänsärky syö naista!

Niin hei, meillä on se Amazonas-riippukehto ja ystävälläni on siitä huiput kokemukset. Niiden toista vauvaa ei tarvinnut kannella öisin, riitti kun pisti pienet vauhdit kehtoon ja taputteli kankaan läpi pepulle. Kaikki toivoni on tuossa vempeleessä!

Synnärillä oli yksi äiskä, joka oli kaatunut ulkona ja tuli tarkistamaan vauvan kuntoa joten varokaahan isomasut " lenkillä" (lue postinhakureissulla)!

Kiitoksia tsemppareille, teistä oli apua sillä ainakin viikonlopun saan herkutella kotona! Jos joku teistä miettii kehtaako käydä synnärillä tarkistamassa tilannetta, niin ainakin minä voin suositella lämpimästi! Oli tosi ihana kohtelu, vaikka meninkin vähän liian helposti.

Kaikkea hyvää, nautiskellaan näistä viimeisistä viikonlopuista ennen mullistusta!

Noora 36+2

Vierailija
32/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nordenskjold:

Lähden tästä TAYSiin tarkistamaan raskausmyrkytystilannetta ja toivon vielä pääseväni kotiin! Olisi niin kiva viettää viikonloppua kotona. Kotimittarillakin alkaa verenpaineet olla sitä luokkaa, että saapa nähdä!

Oltiin näemmä TAYSissa samoihin aikoihin, mulla oli aika sinne klo 9.30 ja lähdin joskus yhdentoista jälkeen :). Seuraava kerta mulla on ensi torstaina. Onneksi minäkin saan jatkaa lepäilyä kotona, ei tarvinnut sinne jäädä...

KL (37+1)

Vierailija
33/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään emme törmänneet, koska niihin aikoihin vasta saavuin Taysiin ja olin synnytysvastaanoton puolella. Moneltako se sun torstain aika on? Mulla on muistaakseni 9.50. Siellähän tosin tärvääntyy helposti useampi tunti. Voitaisiin käydä syömässä kahvion herkkuja jos yhtä aikaa osutaan!

Noora

Vierailija
34/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kahvion herkut sopii kyllä mulle :)! Mulla on tosin aika muistaakseni klo 11.10, mutta kuten sanoit siellä menee kuitenkin hetki. Mulle sopii tapaaminen ennen tai jälkeen, veikkaan että ainakin puolitoista tuntia menee mulla mittauksissa ja odotellessa jne. Luultavasti joudun taas käymään labran kautta, joten pieni vahvistautuminen ennen sitäkin käy :).

KL

Vierailija
35/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitteleppa mulle:

noorarosberg@luukku.com, niin sovitaan tarkemmin treffeistä!

Noora

Vierailija
36/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin niiden takia sairaslomalle rv30+. Sain niitä töissä istuessani. Yhtäkkiä vain pulssi nousi yli sataan, tuli tosi heikko olo, kylmä hiki ja sellainen " höperö olo" . Töissä kohtaukset saattoivat kestää yli kaksikin tuntia, sekä toistua pari-kolmekin kertaa päivässä, eli voin todella huonosti töissä (konttorityötä=istumista 8h). Lääkäri sanoi, että vauva painaa mun isoja valtimoitani ja sen takia tulee näitä tykytyksiä. Saikkupaperissa lukee " rytmihäiriöitä" .

Mittasin kotona pariinkin kertaan verenpainemittarilla kun kohtaus oli päällä. Syke oli todellakin n. 110 tietämillä ja verenpaineet n.110/70 (jotka minulle alhaiset).

Nyt kotona niitä on myös tullut, muttei enää läheskään päivittäin. Viimeinen kohtaus taisi olla alkuviikosta, jolloin se kyllä kesti yli tunnin, mutta meni kuitenkin nopeammin ohi kun pääsin lepäämään. Olen nyt huomannut, että tulee usein syönnin jälkeen, eli voi osaltaan liittyä jotenkin myös verensokeriin. Minä kävin itse rasituskokeessa, mutta ne tulokset olivat hyviä. Mutta ehkä tämä on vain normaalia verensokerin heitosta aiheutuvaa olotilaa. Esikoisen odotuksessa oli sama ja kävin sydänäänessäkin, mutta koska kohtaus ei ollut päällä, ei käyrässä tietenkään ollut mitään outoa.

Vanhalla luokkakaverillani oli sama ongelma toisessa raskaudessa ja hän saikin pahemman kohtauksen juuri matkallaan gynelle, joten hänet passitettiin sydänfilmiin ja paljastui lievä synnynnäinen sydänvika. Eli aina nämä vaivat ei ole mitään ihan ohimeneviä ja " normaalia kun on raskaana" , kuten kaikki tuntuu olevan.

Eli jos vaiva jatkuu, kannattaa käydä lääkärissä, ihan varmuuden vuoksi. Itse en ajatellut mennä minnekään ihmeellisempiin tutkimuksiin, ellei nämä tästä pahene. Toivottavasti sinullakin vaiva helpottaa, viimeistään synnytykseen :)

Vierailija
37/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilannut sellaiset joissa kupit on laskettavat, eli ihan samanlaiset on tuolla taikapilvi.com sivuilla, mutta ystävälläni on oma nettikauppa jossa myy noita samoja (amauti.fi). Molemmat nuo ovat babyidean jälleenmyyjiä eli kannattaa katsoa sieltä sivuilta itselleen lähin myyjä. Musta nuo nostettavan malliset ei ole kovin kivat, tai en tykännyt sellaisista esikoisen kanssa (sairaalasta sai vastaavanlaiset mutta huonompaa materiaalia). Siksi otin nyt nuo missä on laskettava kuppi. Täytyy käydä jonain päivänä hakemassa niin voin sitten kertoa vähän lisää, en siis ole sovittanut vielä, mutta tosi niukkaa mallia ne kyllä on, kannattaa rohkeasti ottaa se isompi koko.

Vierailija
38/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen " henkihaukka" ! Mulla nousee syke nyt raskaana tosi helposti, ja varsinkin makuuasennosa tulee välillä sellainen olo, että happi loppuu. Viime neuvolakäynnillä hemoglobiini oli vähän alle 100, ja terkka selitti, että kohonnut syke ja hengenahdistus johtuvat matalasta hb:sta. Verenpaine on edelleen matala. Nyt sitten napsin rautaa. Tietty happiloppuu-fiilikseen voi olla muitakin syitä.

Masuasukki on ollut melko vaisu pari viimeistä päivää- huolestuttaa...liikkeitä kyllä tulee, mutta ei niin napakoita kun aikaisemmin. Ehkä tila alkaa vähetä tai sitten beibi on kääntynyt niin, että liikkeet osuu istukkaan tms... Esikon odotusaikana oli sama juttu, ja soitin polille, ja neuvoivat laskemaan liikkeiden määrää. No, mutta kun kerran vaaditut 10 liikettä tulee täyteen tunnissa, niin ehkä maltan odotella maanantain ultraan.

Spiral 34+3

Vierailija
39/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lukemassa pinoa vasta nyt... Mut vähän ajattelin omasta voinnista vielä jaksaa kirjoittaa. Mulla on koko raskauden ajan tullu tosi huono olo sen jälkeen kun syö. Varsinkin aamulla, on ihan sama syönkö heti herättyä vai vasta monen tunnin jälkeen. Tulee kanssa noita tykytyksiä ja heikottaa, ihan on pakko olla vartti vähintään pitkällään ennenkuin olo asettuu. Ja pitkin päivää sama saattaa uusiutua. Kiva kyläillä jossain kun meinaa pyörtyä kahvipöytään. Tai oksentaa. Mut voiko tämä siis johtua pelkästä verensokerista? Onko se niinkus liian matalalle päässy vai kuinka? En ole tullu edes puhuneeksi asiasta meidän neuvolassa, siellä kun kaikki vaivat johtuu raskaudesta. Supisteluihinkin terkka vastaa että niin raskaana kuuluukin supistella!

Annunen 36+4