Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Helmikuisten perjantaipuhinat****

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kerkesinpä" kerrankin ekana... Tuskin kukaan muu vielä edes on hereillä...

No, heräsin tuossa pari tuntia sitten ja kävin pissalla, eikä sitten uni enää tullut, niinpä nousin ylös ja tulin tänne nettiin seikkailemaan... Täytyy varmaan kohta mennä kokeilemaan josko tulis uni. Niin ja sain tänään " uuden ystävän" ! NÄRÄSTYKSEN!!!!! Tää on ihan kamalaa, mitä tahansa syö, niin on paha olo tuossa rinnan kohdalla... Eikös sitä Rennietä saa ottaa? Täytyy heti painua apteekkiin kun se vaan aukeaa.

Eilen kävin siellä kampaajalla, ja nyt on lyhyet hiukset tälläkin mammalla... Ei oo ollu näin lyhyitä piiitkäään aikaan. Mutta se hyvä puoli näissä on, ettei hiukset ainakaan ole vauvan " tiellä" (eikä miehen suussa - sain siitä muutaman vuoden kuulla, noin 7!)

Masussa aloitettiin aamujumppa ja katsotaan nyt koska rauhoitutaan niin mamma ehkä pääsee hetkeksi nukkumaan...

Napero ja masukki 36+1

Vierailija
2/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan aikaisin hereillä, näin niin levottomi unia. Unessa oli vauvoja, vauvoja ja vauvoja... Taitaa johtua siitä, että hyvä ystäväni ilmoitti eilen olevansa raskaana, ja en saa kertoa vielä kenellekään. Apua, mä meinaan pakahtua! Olen niin onnellinen hänen puolestaan, mutta mun on ihan mielettömän vaikeaa pitää suu kiinni. Ihania juttuja!

Paljon onnea TUIVILLE ja perheelle pikkuisesta prinsessasta. Kovin oli pieni neiti, mahtaa olla söpöläinen! On tämä ihanaa, muistan niin monen nimimerkin jo viime kesältä ja nyt ei olla enää kaukana että nyyttejä alkaa tulemaan. Uskomatonta miten aika on sitten kuitenkin mennyt nopeasti.

Mullakaan ei ole mikään kiire synnyttämään, niin kuin joku kirjoitti eilisessä pinossa. Uskon, että kyllä se sieltä sitten tulee, yksikään ei ole sisään jäänyt :-) Neuvolassa sanottiin, että saatan joutua käynnistykseen kun vauva on niin iso jo, toivon todellakin ettei niin kävisi. Haluaisin niin kokea luonnollisen synnytyksen kaikkine vaiheineen. Mutta näitähän ei voi itse valita..

BIRDY (jos et oo jo synnyttämässä..), joo, katsoin ne elixian sivut. Siellä olis sitä pilatesta maanantaisin päivälläkin ja sitten useampana iltana! Mä lähden ehdottomasti sun mukaan, kesällä ei ole enää tietoakaan tästä turvonneesta olotilasta, tilalla on pitkät, jäntevät lihakset, eikös niin?! :-) Kuinkahan nopeasti synnytyksestä sitä saa alkaa kuntoilemaan ja dietteilemään?

No joo, mä lähden lukemaan Aamulehteä, josko maailmassa on tapahtunut mitään mullistavaa. Oikein mukavaa päivää teille kaikille!

Austen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tuiville pienen prinsessan johdosta!

Vierailija
4/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tuiville oikein paljon onnea pienen nyytin johdosta... ihana se ois jo itekki saaha oma pieni prinsessa kainaloon!

Täälläkin on oltu jo viidestä asti hereillä ku mies lähti töihin, niin masu asukki heräsi samaan aikaan ja on siitä asti voimistellu. kivaa.

eilen oli sitten se loppuraskauden lääkäri aika, ja lääkäri totesi että ei tämä kauan enää täällä mahassa oo...no nyt sitten alkoi se synnytyksen jännittäminen, että koskahan sitä jakaudutaan.

Vaava oli jo laskeutunu ihan alas ja kiinnittyny, kaulaa ei enää jälellä ollenkaan, ja kohdun suu oli sormelle auki...

Kyselin siltä lääkäriltäkin niistä sukkapuikko vihlonnasta, ja se voi kuulemma olla just sitä että paikat aukenee ja pehmenee...

pakko nousta ku supistaa..ei voi istuu...

palaan varmaan myöhemmin sivuille...

hyviä vointeja kaikille helmiksille!

miisa 36+1

Vierailija
5/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan oltu jo aikasesta aamusta saakka hereillä. Mies tuli yöllä kotiin ja esikko heräs jo klo. 6 kyseleen tuliaisia. Saatiinkin molemmat ihanat tuliaiset, punaiset kengät =) Onneksi ei kuitenkaan samanlaisia. Olen sanonut miehelle, että kenkiä saa tuoda vaikka millä mitalla ne kun on tuolla saksassa paljon halvempia kuin täällä. Sain myös Belgialaista suklaata kun oli silläkin puolella käynyt ja Belgiasta saa maailman parasta suklaata, njam.

Austen: Minä aloitin kuntoilun noin kuukausi siitä kun olin esikon saanut maailmaan. Rauhallisesti aloitin, ensin pari kertaa viikossa ja siitä sitten hiljalleen lisäsin kertoja ja kovensin treeniä. Pilates on kuulemma sellanen, että heti voi alottaa kun itsestä siltä tuntuu. Juuh, kesällä me tytöt ollaan huippu kunnossa ja esitellään kauniita lihaksia =)

Tänään tuli se rv 34 täyteen!!! Minä alan välittömästi siivoamaan ja tekemään kaikkea sitä mikä on ollut kiellettyä. Aion myös suunnata ulkoilemaan heti kuin tuolla tulee hieman valoisampaa.

Aamulehden pariin taidan " syöksyä" minäkin ja mutustella samalla muutaman palan suklaata...

Birdy

Vierailija
6/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden tästä TAYSiin tarkistamaan raskausmyrkytystilannetta ja toivon vielä pääseväni kotiin! Olisi niin kiva viettää viikonloppua kotona. Kotimittarillakin alkaa verenpaineet olla sitä luokkaa, että saapa nähdä!

Voimia teille tähän päivään!

Noora 36+3

Vierailija
7/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä edelleen kehuaretostelen hyvällä voinnillani =) Siis jos ei lasketa sitä että en jaksa nousta rappusia yläkertaan enkä pääse autosta ulos... eilen taisi kuitenkin tulla ensimmäiset supistukset, kas kun en jo kiikuttanut itseäni sairaalaan, meikäläisellä kun ei niitä ole ollut kuin synnytyksessä. Menivät sitten kuitenkin nopsasti ohi.

Jipii, tänään tulee sähkömies vetämään sähköt meidän uuteen huoneeseen, alan lopultakin uskoa että ehkäpä se jopa valmistuu ennen vaavin syntymää! Mä ostin eilen jo semmoisen ihanan vauvakirjan, siihen kirjataan raskaudenaikaisia juttujakin niin aattelin jo aloittaa ettei ihan unohdu. Ensi viikolla sitten alkaa vauvatavaroiden järjestely!

Tämä masuvauva on mielestäni paljon kovempi möyrimään masussa kuin esikoinen, tai sitten on vaan autuaasti päässyt unohtumaan esikon odotusaika. Mä olen kyllä vissiin luotu olemaan raskaana kun menee aina niin hyvin nämä raskausajat =) Tsemppiä tosi paljon niille joilla noita suppareita ja myrkytysoireita on! Vaikka johan niitä osalle voi ruveta toivomaan, niitä suppareita meinaan. Mulla ei myöskään vielä ole mikään kiire synnärille, mieluiten synnyttäisin tasan la, kun sattuu olemaan miehenkin synttäripäivä.

Eipä kai tässä muuta tällä kertaa, viikonloppuja!

Manna ja eekuli 34 tasan

Vierailija
8/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) neuvolakuulumiset ok! Täti tykkäs, että masukki on jo niin iso, että vois vaikka syntyäkin eikä odoteltais laskettuun aikaan. Ens viikolla on jälleen painoarvio ja mietitään sit mitä tehdään. Taitaa mennä käynnistyksen puolelle kuitenkin. Sf-mitta oli 34 mut masu onkin jo laskeutunut alas. Vielä mahtuu hurjasti kasvamaan..

Tää viimeinen kuukausi on mielestäni ÄIDIN kypsyttelyä. Ellei tähän mennessä ole valmis synnyttämään niin ei kai sit koskaan. On kyllä yhtä tuskaa koko elo näiden kaikkien vaivojen kans.

Nyt pitäis lähteä ton juniorin kans ulos. Oikein ihanaa perjantaipäivää kaikille helmipalleroille.

Ps. Jännitän täällä Birdyn ja Nordenskjoldin puolesta

T. Neppis Ja Nysä 36+6 tai jotain (kun eivät ole osanneet päättää laskettua aikaa onko se 4. vai 8.2...)

Vierailija
9/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaikki ok. Vaavilla kaikki hyvin ja äidilläkin kai. Synnytystapaarvioon pääsen/joudun vaavin koon takia vielä parin viikon sisään.. Sf mitta koko ajan yläkäyrillä ja ennen joulua vaavin kokoarvio yläkäyrän yläpuolella. Olen muuten vieläkin 1,3 kg miinuksella lähtöpainostani! Pahoinvointia vieläkin välillä... uurgh.

Onko muuten muilla lääkärin sisätutkimus tehnyt kipeää? Minulla teki ihan mahdottomasti. Pelottaakin nyt, että mitäs se synnytyssit on. Kipu oli ihan mahdoton. Vaavi oli kyllä laskeutunut ja kohdunkaula lyhentynyt hiukan mutta kiinteä ja kiinni edelleen. Mikähän mulla oikein oli pielessä siellä.

Eilen mies päätti, että meille tulee hoitoalusta pakastimen päälle ja viereen elfakorit. Ihan hyvä idea. Täytyy vaan eristää pakastimen päällinen lämpimäksi. No ei se nyt niin kylmä ole..

Eli tällasta tänne.

T: Minna ja Onnielsa 35+5

Vierailija
10/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen prinsessan johdosta ! Kaikki on varmasti mennyt hyvin joten tulehan kertoilee kuulumisia...

Mä oon NUKKUNU kaksi vuorokautta ja samoin meidän masukki, eilen sitten soitin jo polille kun oli niin hiljaista, kehotti seurailee ja tulee käyrille jos ei ala liikkuu. Joo no mie sitten lykkäsin sitä menemistä tähän päivään että katsotaan . Tuntuu vaan että on ihan turha mennnä sinne käyrille kun ne tätit on aina että mitäs tänne tulet ...

Tänään pakko ottaa niskasta kiinni ja siivota, mulla siis armoton kodin siivous päivä :) Jos mä saisin ton " oskun" hiukan virkistymään...

Devil mainitsi muutosta, meillä myös edessä viimeistään toukokuussa, ollaan myyty oma asunto ja uutta ruvetaan rakentaa jossain vaiheessa. Nyt varmaan mennään vuokralle ellei löydetä sellaista sopivaa väliaikaista ostettavaa.

Mulla vasta maanantaian neuvola joten pitkä aika sinne taas... mut jos viikonlopun ottais rennosti...

minkki ja oskari 34+3

Vierailija
11/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooralle vielä tsemppiä Taysin reissulle !! Toivottavasti kaikki ok. mulla oli esikoisesta myrkytys ja nyt en oo kyl sitä hirveesti jännänny -ei kuulemma uusiudu helposti.

Neppis mulla päätettiin vasta se virallinen laskettu viime viikolla. ( ekaks oli kaks päivää 23 ja 21 ja nyt se sitten on kaikkien kirjojen ja kansien mukaan 21. päivä ) Että ihan kiva sitten kaikille sanoa se oikea !!

No niin imuria käteen...

minkki 34+3

Vierailija
12/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan mahoton mylläämään täällä masussa. Totesin just olevani jo vaarallinen autokuski kun vauva potkii kylkiluita ja keuhkoja ja alapäätä vihloo niin meinaa keskittyminen olla jossain ihan muussa kun autolla ajamisessa. Mutta pakko on ajaa, en saa muuten vietyä esikoista eskariin.

Muuten olis samaa jomotusta ja kolotusta, joten en taida tänään jaksaa edes alottaa.Oon kyllä ihan varma ettei laskettuun aikaan mene...pari iltaa supistellu kiitettävästi ja eilen pakkasikin jo pojille kassit jos niitä tarvii kiireesti lähteä viemään mummolle. Ens viikolla on lääkäri ja sitten ollaankin viisaaampia tosta kohdunsuun tilanteesta. Viimeksi kanavaa 1,5 cm jäljellä ja siitä aikaa yli kuukausi.

Kiitos muuten siitä eilisestä imetysliivi ja imetyspaita vinkistä.Tilasin kahdet liivit, olikin tosi halvat! Paitoihin en ole vielä perehtynyt,mutta jospa tänään myöhemmin.Ei musta ole enää kauppoihin...äsken kävin lapsille kirjoja ostamassa kirjakaupan alesta ja oli vaikeeta. Vauva myllersi ja potki ja välillä supisti ja hiki tuli jne. joten päädyin netti ostoksiin.

Ei muuta kun mukavaa perjantai 13. päivää ;)

Larppa 34+3

Vierailija
13/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan levännyt olo! En pyöriny viimeyönä kuin muutaman ensimmäisen tunnin! Sit sain nukuttua viiteen asti, kunnes mies heräs töihin. Armoton pissahätä! Ei meinannu ylös päästä! Ja sit takas sänkyy! En kyl enää kunnol nukkunu, mut iha levänny olo tänään! Johtunee varmaan eilisestä lenkkeilystä! Sanoinkin miehelle, et nyt tämä mamma viedään joka päivä lenkille! Ja varmaan alan siivoileenkin, että vauhditettais vauvan tuloa. Kaikki kun on ollu pannassa sitten rv20! Nyt sais luvan jo tulla, ku viikkoja jo yli 34!

Voi että, ihanaa! Kaveri sai eilen tytön, 4860g ja 51cm! Illalla tuli viesti, että tyttö syntynyt. Arvatkaapa vaan, mitä se viesti meikäläiselle teki... Voi kun jo itekki pääsis tositoimiin! Oishan se kiva olla kaverin kans samaan aikaan osastolla ;)

Nooralle voimia! Toivottavasti kaikki hyvin ja pääsette vielä viikonloppua kotiin viettämään!

Mulla vasta neuvola ensviikolla! Sillo o viimene lääkärikäynti. Tosi täs raskaudes lääkäris on kyl tullu aikas usein käytyä noide supisteluje takia! Eipä ainakaa viel o mitää aikaseks saanu. Viimeks tilanne kattottu marraskuulla! Nyt toivon, et jotai olis jo tapahtunu! No sen näkee sit ensviikolla!

Tänään pääsee taas päikkäreille, ku anoppi hakee tänäänkin likan sinne leikkimään! Mies on ylitöissä tänään ja sovittiin et tänää hakee, mut halus välttämättä eilenkin hakee. Mä en tietenkään hanttiin laittanu. =) Ois vieny pojankin, et saan kunnol levättyä, mut kyl se kotonakin menee, ku samaan aikaan nukkuun päästään! Meil ku toi likka on jo niin iso, ettei enää kaksvuotiaana päikkäreitä nuku! Poika viel vähä räkänen ja yskänen! Raukkaparalla kunto kohta ihan nollissa, ku koko ajan kipeenä! Liekö vaikuttanut muutto sairasteluu, ku tuntuu, et se jälkee lapset ollu koko ajan kipeinä! Mut onneks ollaan jo (taas) voiton puolella! Pientä lämpöilyä vaan enää, eikä menossa haittaa! Pihalle ei uskalla viel nukkuu laittaa!

Masussa edelleen vilkasta! Likka oli aamulla ihana, ku heräs ja huomas, et makkaris oli vauvansänky! Huusi innoissaan et masuvauvan sänky! Peitto ois heti pitäny masuvauvalle hakee ym ym. Mut laitetaa sänky vast huomenna kuntoon, ku saan peiton sielt jostain... (laatikost kanahäkist)

Mut kai sitä pitää taasen mennä sohvalle hetkeks huiliin

T: sinilila 34+4

Vierailija
14/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen työpäivä menossa! Ihan outoa ajatella, ettei saa/tarvi tulla töihin piiitkään aikaan... Aamulla tullessani oli jo koneeni osia alettu jakamaan, mutta jos mä nyt vielä jonkun aikaa täällä istun : )

Tamperelaisille muuten vinkiksi, että Finlaysonin tehtaanmyymälässä oli ainakin eilen vauvan ja lasten lakanoita ja pyyhkeitä hyvillä alennuksilla. Vauvan pussilakanoita esim taisi olla kolmella eurolla.

Mitähän sitä taas pitikään sanoa... On tainnut tulla syötyä liian vähän kalaa kun tää raskausdementia vaivaa näin pahasti. No joka tapauksessa hauskat viikonloput ja olkaahan tänään varovaisia : )

FannyK 34+6

Vierailija
15/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun alkaa tulla näitä uutisia syntyneistä! Toivottavasti Birdy siivous ja muu tehoaa!

Mun oli pakko tulla tänne palstalle purkamaan taas tuntoja. Jotenkin tää kotona olo on mulle niin vaikeaa. Mun mies kun on opiskelija (päivät siis kuluu opintojen parissa) ja illat hän on töissä, niin oon käytänössä lähes koko päivän yksinäni kotona. Äitiyslomaa on kulunut vasta viikko, ja oon jo aivan kypsä tähän yksinään oloon. Kaipaan töihin tai edes jotain seuraa päiviksi. Onneksi on tää palsta! Ja oon toki yrittänyt keksiä kaikkea pientä puuhaa päiviksi, käynyt vähän ihmisten ilmoilla ja yrittänyt pitää enemmän yhteyttä kavereihin (puhelinlaskukin nousee huimasti), mutta silti tuntuu, että tätä kotona yksinään istumista riittää... Tänään on erityisen tylsää ja kun vielä oon armottomana väsynyt (taas pari yötä mennyt valvoessa), niin olo ei ole häävi...

Niin ja tässä kotona ollessa tulee herkuteltua vielä tavallista enemmän... Suklaata ja pullaa kuluu kauheita määriä. Tätä vauhtia ehdin kerryttämään vielä monta kiloa lisää painoa. No, onpa sitten maaliskuussa enemmän painonpudottamis-tavoitetta...

Vauva möyrii ja pyörii oikein kunnolla. Eilen neuvolan täti yritti kovasti selvittää, miten päin se vauva oikein on. Vauva on kuulemma niin tiukassa paketissa, että oli vaikea sanoa, onko pää alaspäin, mutta epäili, että niin on. Sen verran kovakouraisesti täti mun vatsaani paineli, että ajattelin jo vauvan lytistyvän ja itseltäni valui vedet silmistä...

Viikonloppua odotellen

Enni 35+5

Vierailija
16/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä Helsingissä sää taas hemmottelee meitä... Sataa ja on harmaata. Missä ne tammikuun paukkupakkaset viipyvät?

FASSILOORA: Tapaaminen olisi hyvä idea. Itse oon nyt ekaa viikkoa mammalomalla ja aika on kyllä tullut päivisin tosi pitkäksi. Joten saisi jotakin vaihtelua tuohon arkeen. Viimeksihän meitä oli ihan kiva porukka paikalla.

Sovitaan vaan joku aika ja paikka ja niin että kaikki pääsevät liittymään seuraan.

Hauskaa päivän jatkoa kaikille helmiksille!

Tigger ja nasu 35+3

Vierailija
17/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu taas pitkään aikaan kirjoiteltua, vaikka joka päivä oon palstaa seurannu.

Äitiyslomalla oon ollu jo kaks viikkoa.

Keskiviikkona oli synnytystapa-arvio..Vauvalla oli kaikki kunnossa sf oli 32. Paino arvio oli 2.5kg.

Sykkeet meidän vauvalla on ollu aina alhaiset. Mitä meinannee :)Ei olla haluttu tietää kumpi sieltä on tulossa.Verenpaineet on ollu ihan hyvät. Ennen ne oli aina tosi alhaset, jotain 90-100/60 ni on ne siitä noussu, kun nyt ne on aina jotain 120-125/60-80 luokkaa. Nyt ne on aina lähinnä ihan normaalit .Paikat ei oo muuttunu miksikään. Mun supistelut onkin ollu niin mitättömiä mahan kovaksi menemisiä et ei tollaset varmaan vaikutakaan miinkään.. Lääkäri sanoikin et varmaan seuraavaan viikkoon ei ainakaan tapahdu mitään mut pitempää takuuta ei voi antaa :)

Mun raskausaika on sujunut aika mallikkaasti siinä suhteessa, että oon ollu hirmu hyvä vointinen suurimman osan aikaa. Välillä on tietty kolottanu selkää, ollu etova olo, särkeny päätä, närästänyt yms mut ne kaikki on ollu niin lyhyt aikaisia vaivoja et ei oo hirveesti kerenny rasittamaan..Ainoo vaiva mikä on ollu nyt suunnilleen koko raskausajan on oikeestaan se et mun iho on kuivanu niin paljon et sitä saa aamua iltaa rasvata. Ei mun ennen oo tarvinu oikeestaan muuhun rasvaa laitaa kuin kasvoihin.Liekö muilla samanlaista ongelmaa?

Nukkuminenkin onnistuu aika hyvin. Ei tarvi juurikaan masuasukin takia valvoa. Mulla on ylimääränen peitto sängyssä jonka kanssa mylttään et saan hyvän nukkuma asennon :)

Niin sellanen vaiva mulle on ullu myös et oon ruvennu kuorsaamaan mut se haittaa lähinnä mun miestä :)

Jospa tuosta kuorsaamisesta pääsee kun maha pienenee. Painoa mulle on tullut tähän mennessä suunnilleen 9kg. Ei niin mahottomasti mut kaipa tuokin sitä kuorsaamista edes auttaa..

Loppiaisen aika oltiin mun vanhempien luona siinä Oulun seudulla ja ihan hyvin jaksoin autossa istua. Enää ei kuitenkaan taideta kovin kauas reissuun lähteä..

Olishan tuo ihana päästä hoitamaan omaa vauvaa. On ruvennut vähän tuo synnytys jännittämään..aiempaa kokemusta kun ei oo :)

Tulipahan nyt sitten romaani..pitäs vissiin vähän useammin kirjotella :)

Hyvät viikonloput kaikille!

Mirjami ja masuasukki 36+4

Vierailija
18/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, synnytystapa-arviossa käyty eikä menny ku 4 tuntia! Jösses...Ekas käyrillä ja sit yli tunti lääkärille odotusta, oli pari kiiretapausta ennen meitä... Lekuri sitten kaiveli ja paineli niin että vertakin tuli, onneks on jo lakannut. Kohdunsuu pehmennyt, sormelle auki ja kaulaa jäljellä 1,5. Lantiota tutki hartaasti, sanoi että ylhäältä ok, mutta alaosasta epävarma. Joten jouduin vielä röntgeniinkin...ens ti saa soitella miltä näytti. No, onpahan varmistettu sitten. Painoarvio 3 kiloa eli jos syntyy la niin noin 3,6 kiloinen tulisi. Lääkäri meinasi että kovin paljoa la:n yli ei päästetä tuon lantion vuoksi. Niin, ja meille tulee sitten POIKA...siinä mun tyttötuntemukset :) Mutta olen kyllä ihan yhtä iloinen tästä pojastakin, tottakai!!! Ihanaa....

Eli tällainen tapaus tänään. Nyt pitää lähteä kauppaan ostamaan sininen punkka.... Ihanaa viikonlopun alkua kaikille!

Sasuliini ja hajuherne 37 TASAN

Vierailija
19/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiville ihan ekaks roimat onnittelut pienen nyytin johdosta,tyttökö se oli?

Olikos joku muu jo jakautunut, aikeissa ilmeisesti ainakin....

minä en!

Juu, ja Nooralle tsemppiä sinne sairaalakäynnille, voipi olla ettet joudu helmikuuhun asti odottelemaan;)

niin se vaan on, että toisille tää raskaus sopii ja toisille ei,ja itse kuulun jälkimmäisiin.

olo on niin tuskanen koko ajan, maha koskee milloin mistäkin, vähän kun ois syöny jotain sopimatonta. onneks närästys pysyy täysin hallinnassa ton nexiumin kanssa ja mulla alkaa lääkekuuri heti synnytyksen jälkeen, pääsee tästäkin pöpöstä toivottavasti eroon, jippii!!!!

eilen sattu selkään niin vietävästi ja imuroinnin jälkeen aattelin, että kuolen.happi loppuu, supistaa, joka paikkaan sattuu....ah, tätä onnea;)

joku laittoi siitä hoitotasosta jonka voi virittää pinniksen päälle. meille kun tulee isännän vanha rottinkikori ensi sängyksi, niin siihen ei taida pystyä...ja sen jälkeen aattelin sitä riippumatto-sänkyjutskaa. näin eilen jollain nettisivulla sellasen ja innostuin. mun äiti oli kyllä täysin eri mieltä, mutta se on kaikesta. sen mielestä se pilaa vauvan selän ja siinä kun nimenomaan todetaan, että se ois parempi vauvan pehmeälle rangalle. eikä sitten pääse kierähtämään mahalleen, jolla mukamas voi vähentää kätkyt-kuolemaa. ja jos nukuttaa kapalossa tai unipussissa, ei potki peittoa pois ja unet ois rauhallisemmat. noh, mene ja tiedä, katsotaan sitten kesän kynnyksellä, kun poika liian iso isänsä sänkyyn.

toisaalta, se riippumatto menis ikäänkuin sitterinäkin, koska sitä ei aateltu hankkia.

onko kenelläkään kokemusta tosta riippumatosta?

sitten ajattelin kapaloida ton myllertäjän ettei peitot lentelis (varmaan lentelee, jos tää meno jatkuu;)

ja myöhemmin hommata sen unipussin.

oliko täällä kukaan muu kestovaipoista innostunut?

ajattelin ens viikolla lähteä niitä ostamaan, että kerkee sitten pestäkin.

hoitopöytää vastaavaa aateltiin ikeasta mennä kattomaan, kamalan kallista ei viitsis ostaa, kun se käyttöaste voi olla niin ja näin. ja sitten kun muutetaan, se on kuitenkin hölmö sinne uuteen kämppään. voih.

huisaa, aika monella jo merkkejä synnytyksen lähestymisestä. katotaan mitä meidän neuvolassa ens ti sanotaan, ku edellisestä käynnistä on jo melkein 3 viikkoa.

mua on supistellu viikolta 18 lähtien eikä ne oo vielä yhtään paikkoja kypsyttäny, höh. tänään sauna, jospa se auttais pikkuhiljaa;)

ja sitten satsaan siihen vyöhyketerapiaan.

mutta varmaan se menee yliaikaa kuitenkin ja herra syntyy ystävänpäivänä, niinkuin olen ajatellu koko ajan. onpahan ainakin vaunut sitte saapuneet;)

ketkäs ne oli saksasta sänkyjä tilailleet? miltä nettisivuilta löytyi?

oliko siellä muutakin kivaa tavaraa?

nyt meen tsekkaa yhen kirpparin tosta läheltä, jos vaik jotain kivaa löytyis...

mukavaa päivänjatkoa kaikille ja hauskaa viikonloppua!

sakura ja helmipöllö 37, jonka hikka onneks just loppu

Vierailija
20/39 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

ihan ekaksi Tuiville onnea tytön johdosta!!! Tulehan kertomaan kuulumisia sitten!!

Kyllä tässä ehkäpä pikku hiljaa alkaa hiipiä mieleen että voisi se lähtö tulla vaikka ensi viikolla.. tämä ilta ja yö pitäis vielä yksin selvitä kun mies ajaa vielä ens yön ja sitten jää kotiin.. ei sitten haittaa vaikka tulisi lähtö mihin kellon aikaan tahansa.

eilen kävin neuvolassa ja pyysin että otetaan varmuuden vuoksi se sokeri 4.4 oli arvo eli ei mitään hätää painoa oli tullu 1.1kg viikossa lisää ja nyt siis kasassa +15kg raskauden alusta huh! nooh onneksi nuo hupu ja lupukin painaa molemmat jo sen 2.3 kg niin voi panna niidenkin piikkiin vähän :) kyllähän selityksiä löytyy.. Verenpaine oli koholla mutta pissa puhdas mulla on normaalisti ollu alapaine siinä 60 ja yläpaine siinä 108-110 nyt oli alapaine 78 ja yläpaine 123 elikkäs alapaineesta meinasi terkka huolestua ja sanoi että kuitenkin pissa puhdas niin ei hätää mutta toisaalta mulla on parina päivänä esiintyny päänsärkyä mutta se ei ole pitkäkestoista.. että en nyt tiedä sitten soittaisinko äippäpolille vai teenkö niin kuin terkka sanoi että sano seuraavalla kerralla sitten kun menet äippäpolille.. nooh pitää seurata oloa..

jotenkin ollu sellainen saamaton viikko en ole saanut hoidettua asioita kyllä kaikki vauvoja varten on valmiina mutta muuten tämä oma saamattomuus ehkäpä vähän raivostuttaa.. :(

pitää käydä ulkona haukkaamassa raitista ilmaa..

tikunen ja hupu sekä lupu 34+3