Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ne kaikki miljoona lasta pitää ottaa mukaan kävelylle??

Vierailija
13.01.2006 |

Eräänäkin päivänä katselin kun äiti työnsi vaunuja paksussa kerroksessa lunta ja veti samalla perässään kahta pientä lasta pulkassa. Eikä ainakaan tullut mulle mieleen että onpas siinä hyvä äiti kun käyttää lapsiaan kävelyllä, enemmänkin ajattelin että onpas siinä typerä äiti kun ei käy lasten kanssa vuorotellen kävelyllä. Yksinhuoltajilta ymmärrettävää käytöstä, muuten ei.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

montas lasta sulla on?

Vierailija
2/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoona:) eli kolme lasta lähimmälle leikkikentälle ja jos haluan kävelylle, otan iltaisin vain vauvan mukaan ja mies jää vahtimaan muita lapsia. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta lähteä kaikkia mukanaan raahaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin äidin olisi pitänyt ne muut lapsukaiset jättää? Mistä sinä tiedät, oliko kotona toista aikuista paikalla?

Minä hilpeimpinä hetkinä työnnän kahta rattaissa ja kolme kävelee vieressä. Enkä nyt ole kuvitellut jonkun tätäkin asiaa paheksuvan... tiedänpä nyt olla häpeissäni ;-D ;-D

Vierailija
4/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsukaiset on ainakin ihan innoissaan jos pääsee pulkkaileen, niille on ihan sama missä sitä mennään, kunhan mennään. Tuskinpa sekään äiti sitä teksi, jos ei kiinnostaisi.

Vierailija
5/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lellittäväksi. Mutta jos totta puhun niin ei ole käynyt mielessäkään, aina olen molemmat ottanut mukaan.

Vierailija
6/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanteesta riippuen lapsia on mukana 1-5. Mutta siltikin tämä avaus huvitti. Kaikkea sitä ihminen tosiaan pohtiikin toisen äidin kohdatessaan...

Vierailija
7/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä se sulle kuuluu. No ei todella kuulukaan, tuntuu vaan että tälläkin palstalla siitä asiasta tehdään niin iso ongelma että hommataanko kaksostenrattaat vai seisomalauta vai miten niitä lapsia kuljetetaan. Helpoin ratkaisu on ottaa vain yksi mukaan kävelylle. Ja kuten sanoin yksinhuoltajilla tuota mahdollisuutta ei ole, mutta jos mies on kotona, niin kai hänkin saa lapsia hoitaa? ap

Vierailija
8/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että mitä se sulle kuuluu. No ei todella kuulukaan, tuntuu vaan että tälläkin palstalla siitä asiasta tehdään niin iso ongelma että hommataanko kaksostenrattaat vai seisomalauta vai miten niitä lapsia kuljetetaan. Helpoin ratkaisu on ottaa vain yksi mukaan kävelylle. Ja kuten sanoin yksinhuoltajilla tuota mahdollisuutta ei ole, mutta jos mies on kotona, niin kai hänkin saa lapsia hoitaa? ap

Et ilmeisesti AP sitten esim kuskaa isompia lapsia kerhoon tms? Jos siis lasten kuljetus ratkaistaan sillä että otetaan vain yksi mukaan kävelylle.

Meillä mies on päivät töissä. Minä vien ja haen kerhot + eskarit, eikä minulla ole autoa käytössä. Joten niitä muita ei voi sujuvasti ja helposti olla ottamatta mukaan.

Jos lähden " oikeasti" kävelylle, en ota yhtään työntöikäistä lasta mukaan, vaan kävelysauvat ja mahdollisesti ison, rivakasti kävelevän ikäisen lapsen.

Vierailija
9/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelen kyllä itseekin että miksi sinne ulos pitää lähteä joka säällä. Säälittää oikein kun äidit tarpovat tuiskussa ja tuulessa eteenpäin vain siksi että yrittävät olla täydellisiä. Luulisin että asia voi olla juuri päimvastoin, eli jos vähän löysäisi niitä suorituspaineita, lapsetkin nauttisivat rennosta äidistä enemmän.

Vierailija
10/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli jo Marie Antoinette tasoa ;) (" Mikseivät syö leivoksia, jos ei ole leipää?" )

Onpas kummia nuo av-palstan mammat kun pohtivat kaksostenrattaita / seisomalautaa. Miksi eivät vaan yksinkertaisesti ole ottamatta niitä isompia mukaan? ;-D Kiitos ap, piristit iltani!

Vierailija
11/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minäkin vien kahta isoimpaa eskariin ja kerhoon, mutta kun sinne on matkaa noin 100m niin eipä ole tarvinnut hommata kaikenlaisia kikkailukonsteja, että tuon matkan pystyy kävelemään koko perheenkin kanssa. Eli seuraava vinkkini on se, että muuttakaa lähelle kouluja ja hoitopaikkaa:) Jos ei ole mahdollista, niin saa niitä halpoja autojakin. ap

Vierailija
12/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhtä aikaa, kaksia rattaita.. Ööörfh..

Vierailija
13/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti näkee paljon äitejä, jotka pitävät vielä 5-vuotiaitakin rattaissa ja sitten ihmetellään miksi lapsilla on niin paljon virtaa että he hyppivät kaiket illat seinille...niin miksiköhän? ap

Vierailija
14/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole hankalaa viedä lapsiani 5 km päähän kerhoon rattailla =o

Auto meillä kyllä on mutta minusta on ihan kiva kävelläkin toisinaan, en ole koskaan ajatellut että se voisi jollekulle toiselle harmaita hiuksia aiheuttaa.

Yllättävän monelle tuntuu olevan ongelma se että naapurin rouva ei tarvitse autoa. En ymmärrä mikä siinäkin oikein voi ärsyttää.

Vierailija:

Ja kyllä minäkin vien kahta isoimpaa eskariin ja kerhoon, mutta kun sinne on matkaa noin 100m niin eipä ole tarvinnut hommata kaikenlaisia kikkailukonsteja, että tuon matkan pystyy kävelemään koko perheenkin kanssa. Eli seuraava vinkkini on se, että muuttakaa lähelle kouluja ja hoitopaikkaa:) Jos ei ole mahdollista, niin saa niitä halpoja autojakin. ap

Vierailija
15/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tulee kyllä mullakin mieleen että kannattaisko tuonkin hommata itselle auto. Olen kyllä nähnyt näitä äitejä, jotka kävellen tuovat lapsia hoitoon monen kilometrin päästä ja sitten kun ovat vihdoin perillä, valittavat kuinka raskasta on ja tiuskivat lapsilleen heitä riisuessa. Että muistahan 17 hymyillä kävellessä:)

Vierailija
16/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska meillä on matkaa tarhalle, mun pitäis aamuisin viedä kaksi lastani erikseen sinne? Ensin toinen ja sitten toinen? Sinne on kuitenkin mentävä, satoi tai paistoi, jotta pääsen töihin. Kävelemme ensin 1,5km, sitten menemme joitakuita kilsoja junalla ja kävelemme sitten vielä 1km.

Muuttoa olen miettinyt, mutta enpä taida jaksaa sitä muuttohötäkkää. Ja autoakaan en hommaa; vihreät arvot.

Ei me viikonloppuna väkiste ulos mennä, jos koiranilma, mutta muuten kyllä. En lähde edes, jos itsellä huono päivä. Tuleepahan liikuttua! Ja työssänikin hoidan lapsia, että saatan työnnellä niitä 4 muksua ihan päivähommissani. ;)

Vierailija
17/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne kyllä pitää raahautua vaikka sataisi mummoja taivaalta.

Itse raahaan vauvaa ja kasta isompaa leikki ikäistä mukanani joka päivä 2 kilsan matkan kävellen koska en voi jättää niitä yksin kotiinkaan...ja usein meillä on kiire koska aikataulut pettää pienten lasten kanssa.

Meillä on myös auto, mutta mieheni menee sillä töihin! Kakkos autoa on liian kallista pitää...

Ajattelematonta tuolta ap:ltä!!!

Vierailija
18/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole autoa tai edes ajokorttia. Enkä aio edes lapsiani siihen totuttaa, että autolla pääsee, kun ei huvita kävellä. Meidänkin on siirryttävä aamuisin kouluun, sieltä tarhaan ja sitten kävelen töihin. Ensin jätän eskarilaisen ja ekaluokkalaisen. Matka on vaarallinen, joten yksin en laita kävelemään. Sitten vien kolmivuotiaan tarhaan. Hän matkustelee paheksumissasi rattaissa suurimman osan matkasta, koska sairastaa vaikeaa astmaa.

Enkä joka aamu kyllä hymyile kävellessäni. Monesti olen vain totinen, joskus naama norsun perseellä ja komentelen lapsiani. Mutta kun on pakko, niin on pakko.

Vierailija
19/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun antaa niiden riehua sisällä koko päivän. Miljoona lasta sisällä saa muutamassa tunnissa sellaisen tunnelman, että on parempi vähän jäähdytellä.

Vierailija
20/20 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kuin yhden lapsen kanssa saa kävellä ulkona vain, jos on yksinhuoltaja TAI jos mentävään paikkaan matkaa on noin sata metriä tai vähemmän.

Muutoin lapset on jätettävä isän huostaan. Isän työpäivän aikana ei saa liikkua kotipihan ulkopuolella.

JOS kuitenkin tulee polttava tarve lähteä kotipihan ulkopuolelle, äidin on muistettava Hymyillä. :)

Kuitenkaan ulkoilusta ja raittiista ilmasta ei saa nauttia, sillä se ei vaan ole mahdollista.

Yli kaksivuotiaiden lasten tulee kävellä. Sisaruslaudat ja pulkat ovat kiellettyjä.

:D