Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä lapsista elokuvateatterissa?

12.01.2006 |

Käytiin miehen kanssa kattomassa King Kong täällä Englannissa. Ikäraja siinä taitaa olla 11 vuotta, en ole varma, muistaako joku tarkemmin. Mielestäni saisi olla korkeampikin, jotkut kohtaukset ovat todella pelottavia, tulivat ainakin minulla seuraavana yönä uniin. Ja pitkänkin se on, ihan liian pitkä.

No joka tapauksessa, näytös oli iltanäytös, alkoi kahdeksalta. Samassa näytöksessä oli perhe, jolla oli mukana turvaistuimessa vauva, joka tämän tästä äänteli, sekä arviolta 3-vuotias poika ja noin 5-6-vuotias poika. Lisäksi ilmeisesti samaan seurueeseen kuului myös mies noin 4-vuotiaan tytön kanssa.

Olin aivan äimän käkenä! Vanhempien seurassahan saa tulla alle ikärajankin olevat lapset katsomaan elokuvia, mutta tuon ikäisisiä!? Vauva nyt oli niin pieni, ettei varmasti tajunnut mitään, mitä elokuvassa tapahtui, ehkä kovia ääniä saattoi pelästyä. Se nyt lähinnä oli muiden elokuvaa katsomassa olleiden kannalta kiusallista, että vauva itki välillä. Mutta on kyllä ihme, jos nämä pienemmät eivät seuravana yönä nähneet painajaisia!

Perhe oli kaiken kaikkiaan muuten ihan " normaalin" oloinen. Vanhemmat varmaan jotain 35-vuotiaita.

Sitä vaan, että olen aika paljon käynyt elokuvissa täällä Englannissakin aikanani, kun olin töissä ja opiskelemassa ennen lapsia, mutta en ole vastaavaan törmännyt. Ehkä olen käynyt katsomassa sellaisia leffoja, ettei lapsia kiinnostaisikaan. Onko tällainen miten yleistä? Eikö elokuvateatterin henkilökunnalla ole mitään velvollisuutta sanoa asiasta, kun lapset on noin kaukana ikärajasta? Ja jos pelkästään itsekkäästi ajattelee, niin kyllähän se jatkuva vessassa ramppaaminen pitkän elokuvan aikana oli sivullisesta aikuiskatsojasta aika rasittavaa. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä ihan ihme touhulta. En ole vastaavaan törmännyt Suomessa enkä ulkomailla (ne muutamat kerrat mitä olen muissa maissa elokuvissa käynyt..)

Vierailija
2/2 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kaytiin miehen kanssa katsomassa King Kong, juuri joulun alla kun se tuli teattereihin, ja olihan siella katsomossa muutama leikki-ikainen ja taisi olla yksi ihan sylivauvakin. Kylla kay niita lapsia saaliksi kun ei vanhemmat sen enempaa valita. Tuo King Kong leffa ei todellakaan ollut lasten silmille sopiva. Itse noudatan uskollisesti ohje-ikarajoja, ja silloinkin luetaan arvostelut ja katsotaan onko leffa sopivaa katsottavaa lapselle. Vaikka lapsi kuinka kinuaisi katsomaan ala-ikaisena leffaa, en anna periksi. Oma on viela liian nuori, mutta perheessa on muita lapsia joiden kanssa joutuu tappelemaan kun niiden kaverit on jo nahneet kyseiset leffat.

Mielestani pitaisi olla leffateatterin vastuulla etteivat paastaisi ala-ikaisia sisaan kun ei kerran vanhempia kiinnosta suojella lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla