Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausmyrkytyksestä; onko jollain alkanut pelkästään verenpaineen nousulla?

12.01.2006 |

Hei!

Rv 30+6 menossa ja mulla on tässä muutamana päivänä särkenyt päätä. Heräsin toissayönä kovaan päänsärkyyn, joka heijastui niskaan ja hartioihin. Päässä tuntui myös paineen tunnetta. Otin panadolin, mutta ei apua. Aamulla kipu oli samanalainen ja tuli oikein paha olo.

Mittasin " huvikseni" verenpaineeni, joka näyttikin lukuja kuten 145/95 ja 149/116. Normaalipaine on n. 120/65. Soitin huolestuneena Tyksiin ja sainkin käskyn lähteä sinne samantien. Menin ensin labraan ja sitten ä-polille, jossa mut laitettiin sydänkäyrälle. Siellä mitattaessa oli paineet yhä 144/94 vaikka olin istunut jo tovin paikallani. Sydänkäyrä oli hyvä ja sainkin sitten labratulokset; kaikki ok! Eli, ottivat pienen verenkuvan ja pissakokeen. Menen ensi viikon pe uudestaan tarkistus kokeeseen.

Säikähdin kyllä toden teolla ja Tyksistä sanottiin että on vaikeaa (mahdotonta) sanoa minnepäin tämä tästä menee, voi olla että ei kehity myrkytykseksi, mutta sitä ei tietenkään kukaan osaa sanoa.

Mietin vaan että onko kellään teistä alkanut myrkytys niin että paine on ensin noussut ja sitten vasta joskus myöhemmin näkynyt valkuaista pissassa? Onkohan se kovin yleistä niin päin? Olin eilen niin sekaisin tyksissä että jäi paljon kysymättä..

Kiitos etukäteen!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi verenpaine nousta loppuraskaudessa jostain viikoilta 36 lähtien. Kun tultiin viikolla 39+, alkoi virtsasta löytyä valkuaista. Muita oireita mulla ei ollut, ei päänsärkyä tms. Virtsaa ja paineita tarkistettiin muutamaan otteeseen, kunnes sitten kun oli 40+2, oli alapaine korkeimmillaan 98. Turvotusta oli, mutta hyvin vähän kuitenkin. Eli ei ehkä vielä mitään järjettömän hälyyttävää.

Terkkari soitti kuitenkin synnytyssairaalaan ja käskivät tulemaan käymään. Oli perjantai-iltapäivä, ja olimme varmoja, että ei sitä ainakaan silloin käynnistetä ellei ole hätätilanne. Pari tuntia asiaa tutkittiin ja lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen + ultrasi. Ultran jälkeen hän sanoi, että istukka on sen verran huonossa kunnossa, että otetaan vauva ulos jo tänään. Synnytys käynnistettiin sitten iltakuudelta (tai aloitettiin mm. peräruiskeella jne.) Tyttö syntyi ihan hyvässä kunnossa, mutta verensokeriarvot olivat tosi huonot ja hänelle jouduttiin antamaan muutamana päivänä lisämaitoa, jotta saatiin arvot nousemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla