Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: Miten kesäkurpitsa valmistetaan?

11.01.2006 |

Kyllä on uusavuton olo, kun olin rupeamassa tekemään pojalle kesäkurpitsa sosetta ja tuli täysi tyhjiö päähän...keitetäänkö se? Kuorineen /ilman?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä ymmärtääkseni tarvitse kuoria. :) Kuutioiksi vaan ja pieneen määrään vettä kiehumaan, sanoo minun maalaisjärkeni.

Vierailija
2/4 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lähinnä höyrystin ja kuorin ennen keittämisen sillä mössäsin kesäkurpitsan siihen vähäiseen keitinveteen. Eli kuorittua kesistä pikkaseen veteen, kattilan kansi kiinni ja miedolla lämmöllä jonku minsan. Sitten tehosekoittajalla pari kieppaisua ja valmista on. Viilensin korvikkeella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläkin ja halkaisin ja kaavin siemenet lusikalla pois, Sitten pieneen vesimäärään paloina kiehumaan ja sauvasekoittimella soseeksi. Jääpalarasioihin valmis sose ja pakastimesta kuutioita käyttöön tarpeen mukaan.

Vierailija
4/4 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla, kun ekan kerran alointehdä kesäkurpitsasosetta. Piti soittaa siskolta ohjeistusta.

Mä olen höyrystänyt siivilässä kattilan päällä enkä ole tällöinkään nestettä juurikaan lisännyt. Mielestäni vedessä keittäessä menee liiankin löysäksi. Kuorinut olen aina.