tyhmä kysymys hedelmäsoseista..
Eli jos esim tekee päärynästä tai mangosta sosetta, pitääkö se vain pestä ja kuoria ja tehdä sosetta? Eli ei siis tarvitse keittää tms..
Kommentit (8)
Eli ootko keittänyt ihan kuoret päällä ja kuinka kauan??
Kuorit ja mössäät vaan vauvalle. Hedelmät kannattaa syöttää kypsinä, ei raakana. Mango on makea, pehmeä hedelmä kypsänä.
...sit soseuttanu ja laittanu pakastimeen. Vai ois mangokin makea kypsänä, enpä tosiaan oo antanu sen rauhassa kypsyä vaan oon laittanu soseeksi jo aiemmin.
... mutta ovat vauvan masulle " hellempiä" keitettynä.
Meidän pienokaisella (6 kk) on sen verran herkkä masu, ettei tulis mieleenikään antaa keittämättömiä hedelmiä vielä piiiiiitkään aikaan.
Eli mikäli haluaa tarjota lapselleen mahdollisimman vitamiinipitoista sosetta, kannattaa hedelmät ja marjat antaa sellaisenaan.
Ostin tuossa taanoin mangon ja totesin että onpas se pahan makuista! Itse söin muutaman siivun mutta pahaa oli. Oli siis raakaa vielä :) Itse en ole tehnyt hedelmäsoseita itse vaan ostan kaupan purkkia. Liharuokia kyllä teen :)
Mä oon antanu päärynää ihan sellasenaan, kunhan vaan on ollu kypsää eli pehmeää. Ei menis kovana typyltä alaskaan. Mangon sen sijaan oon keittänyt enkä jääny odotteleen sen pehmiämistä, kun se on kuitenkin sen verran iso hedelmä, ettei sitä kerralla tulis syötyä, ja mun mielestä se on vähän tujun makustakin. Mangoa en ookaan antanu sellasenaan vaan sekottanu jonkin muun hedelmän kanssa.