~~CLOMISTIT~~
Ajattelin ottaa uuden aloituksen niin ei tarvi aina joka kerta selata vanhoja kirjoituksia läpi, ellei välttämättä halua.
Perjantaina aloitin clomit ja eilen otin viimeisen tabletin, en onneksi saanut minkäänlaisia sivuoireita cloimesta, vaikka pelkäsin pahinta.
Aloitin jo eilen tikuttelemaan ovista kun aikaisemmissa kierroissa olen myös aloittanut suunnilleen samoihin aikoihin. Sain testiin kuiten vain sen kontrolliviivan en lainkaan testiviiva, vaikka yleensä tässä vaiheessa on jo haalea viiva näkynyt. Käytän kyllä tällä kertaa eri testiä mitä yleensä, mutta tämän testin pitäisi kuitenkin olla aika herkkä(advance). Johtuukohan vain sitten kuitenkin siitä et on eri testi kuin yleensä. Toivottavasti siihen pian ilmeistyisi edes haalea testiviiva niin tietäis et oikeilla jäljillä ollaan.
Eikös ovis pitäisi tapahtua 3-7 pv viimeisestä tabletista ainakin muistaisin, että joku teistä niin kirjoitti? Eli pitäisi jo jotain näkyä.
Olin aikaisemmin todella toiveikas clomien suhteen, mutta nyt tuli jotenkain sellainen tunne, että ei varmaan taaskaan tärppää vaikka nyt on paljon paremmat mahdollisuudet. Olen niin tottunut pettymyksiin, että sitä osaa jo oikein odottaa et niin taas käy.
Ehkä mulla on liian kovat odotukset ekasta clomikierrosta.
Jos vieläkään ei tärppää niin sit tullaan kyllä alas ja lujaa.
Tais olla aika täynnä omaa napaa tää mun kirjoitus, toivottavasti ei masenna muita :)
Kommentit (33)
Nyt kysymys teille, jotka olette jo useamman kierron clomeja syöneet tai muuten asiasta tietoa. Elikkä onko mahdollista, ettei joka kierrossa ovuloi clomienkaan kanssa?
Eli jos ei nyt tämä eka kierto mitään irrota, niin voiko seuraavassa taas kuitenkin jotain tapahtua?
Alkaa jo toivo olla mennyttä, kp16 tänään eikä ovisplussaa. Luget aloitin tänään jo. Hyvä että tulee sentäs menkat sitten ajallaan niin pääsee taas uuteen kiertoon.
Todella masentavaa, alan jo todellakin valmistautua asiassa eteenpäin eli nokka kohti lapsettomuusklinikkaa.
En nyt sitten tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaipa mä sitten sen toisenkin kuurin vetelen niitä ja menen sitten seurannassa käymään ja katsotaan sitten uusi sotasuunnitelma.
Vai vieläköhän tuo annostus nostettaisiin kolmeen päivässä, en tiedä.
Masentaa!!!
Anteeksi, että tunkeudun tänne pinoonne kommentoimaan, mutta kokemusta clomeista kertynyt aika paljon...
kyllä hyvinkin on mahdollista, ettei ovista tule clomeilla. Juuri sen takia pitäisi tikuttaa ja käydä seurantaultrassa, että nähdään auttavatko clomit. Yleensä aloitetaan yhdellä tabletilla per päivä ja jos annostus ei saa ovista aikaan, seuraavassa kierrossa nostetaan annostusta.
Clomeja ei kannata syödä " turhaan" , jos niillä ei ovista saada aikaan. Niitähän ei saa syödä kuin max 6 kiertoa ja sitten pitää olla taukoa. Clomit saattavat myös ohentaa limistä, jolloin kiinnittyminen ei onnistu. Hyvä, että sinulla on luget tukena.
Jos et sitä ovista saa bongattua tässä kierrossa, kannattaa ensi kierrossa käydä ultrassa kp 10-12 vaiheilla, jotta nähdään tapahtuuko siellä muniksissa mitään. Gyne voi sitten näkemänsä perusteella nostaa annostusta ja määrätä uuden seurannan.
Suosittelen lämpimästi seurantaa, sillä itse söin muutaman kierron clomeja putkeen ilman seurantaa ja bongasin vain kerran oviksen. Ultrassa sitten todettiin limiksen ohentuneen ja pidettiin kuukauden tauko. Sitten otettiin taas 1 tbl/pv ja mitään ei muniksissa tapahtunut. Sitten annostusta nostettiin 2 tbl/pv ja ultrassa möllötteli yksi kunnon follikkeli. Tästä kierrosta sitten sain oviksenkin tikutettua ja tunsin, kun munis irtosi. Nyt olen toistaiseksi ainakin raskaana, mutta äärimmäisen peloissani, sillä edellinen raskauteni oli tuulimuna...
masunasu, jonka esikoinenkin sai alkunsa clomeilla, tosin ekasta clomikierrosta...
Viliweeralle myös: en halua masentaa, mutta mullahan on nyt kaksi clomikiertoa takana, joista jälkimmäinen tuplana, ja ovista ei tapahtunut. Mutta esikoiseni saivat alkunsa ekasta clomikierrosta, eikä ollut seurantaa ja annostusta en muista; oliskohan ollut silloin heti tuplana? Silloin mua ei edes informoitu, että clomeista saattaa saada kaksoset...
Mutta älä tosiaan vielä heitä kirvestä kaivoon, koska voihan ovis vielä tulla parin päivän kuluttua! Itse plussasin viime vuonna kahdesta luomukierrosta, jolloin ovis oli vasta kp18-19. Luin kyllä jostain täältä, että jollekin oli gyne sanonut, että kp18 jälkeen munis on " vanha" , joten km:n todennäköisyys kasvaa. Ja mulla menikin kesken tai eka oli tuulimuna. Mun gyne kyllä taisi myös sanoa jotain tuon suuntaista?
Omassa navassa ei raportoitavaa, kp41 menossa ja 3 primoa jäljellä. Viikon päästä lauantaina pitäis tädin tulla meille kylään pitkästä aikaa. Huomenna soitan gynelleni, pyydän uuden reseptin ja kysyn tulevasta tripla-clomikierrosta. Siinä sitten kyllä ultrataan, niin tietää ainakin aloittaa primot ajoissa, jos edelleenkään en ovuloi. Ja ehkä niitä metuja sitten lisäksi?
Onko muuten teillä muilla clomit tehneet turvotusta vastaan? Mulla on vatsa ollut jo viikon varran kuin ilmapallo. Oikein kipeetä tekee välillä, kun on vatsa ilmaa täynnä. Tietysti luon sitten päähäni kauhuskenaarioita, että clomit on kasvattaneet munasarjani melonin kokoisiksi..Hope not!
Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!:)
Ulriina
mullekin nii, että ovis jäi tapahtumatta tällä kertaa vai osaako joku viisaampi kertoa mikä on homman nimi?
Eli aloitin tässä kierrossa ensimmäiset clomit, ovista rupesin tikittamaan jo hyvissä ajoin ja nyt olis kp 15. Toissapäivänä sain kontrolliviivan lisäksi todella haalean viivan minkä juuri ja juuri huomasin ja sitten eilen jo tummemman viivan. Ei mikään kovin tumma sekään ollut, mutta sen kyllä huomasin vain vilkaisullakin. Tänään sitten testi oli taasen puhtaan valkoinen. Aina on kyllä väri tummentunut kun pidemmälle on kierto mennyt. Vähän ihmetyttää, menikö ovis jo kenties ohi vain jäikö sitten tulematta vai saanko huomenna tumman viivan? Taitaa olla viiminen testi huomenna käytössä.
Se on ihan normaalia että se viiva välillä katoaa ja tulee takasi itse olen pitkän kierron omaava ja ovis tapahtui vasta kp24 eli kannattaa vähä normaalia pitempään tikut´taa jos pitkä ja epäsäännöllinen kierto...sekin riittää jos viiva on saman vahvuinen kontrolliviivan kanssa niin ovulaatio on tulossa tsemppiä!!
Hanna: mulle kävi just samalla tavalla, eli kp9 alotin jo tikuttaan ja kahtena päivänä tuli suht vahvat viivat, ei kuitenkaan positiivinen ja sitten kolmannen päivän testi jo haaleampi. Ja tänään kp17 niin haalea viiva vain.
Ja limat tuli ja meni just silloin kun oli ne tän kierron vahvimmat viivat, nyt limat seis.
Elikkä mä en enää ovikseen usko. Mulla on nyt jo se annostus 2xpäivässä joten ei hyvältä näytä. Seuraavassa kierrossa menen sitten ultraan ja kysyn onko se gyne halukas nostamaan annostuksen sinne kolmeen jos ei ensi kierrossakaan mitään irtoa.
Hei!
Tänään on kp 7/28, eli olen eilen päässyt vihdoinkin aloittamaan Clomit. Mitään erityisiä oireita ei ole ollut, mutta kyllähän niitä vielä ehtii tulla. Mitenkäs Miinastiinan (toivottavasti muistan nimimerkin oikein) kävi? Muistelen, että kiertopäivämme ovat samat ja hän oli vielä empiväisellä kannalla siihen, että aloittaako Clomeja vielä tässä kierrossa.
Kieltämättä itseänikin vähän karmaisi kuurin aloittaminen, mutta rohkaistuin kun aloin miettimään, että ei ole mitään järkeä kiusata itseään ovuloimattomilla kierroilla. Vaikka Terolut tuon viimeisimmän kierron hienosti tasasikin, ei ole kuitenkaan takeita siitä, että ovis tulisi kierron tasaantumisen myötä yhtään helpommin. Vaivana on yhä PCO, eikä se siitä miksikään muutu.
Tuo meidän jtp-meininki on lähtenyt hyvin käyntiin, siitä huolimatta, että mieheni on ollut kipeänä ja minun työaikani ovat olleet milloin mitäkin. Vaikuttaakohan muuten antibioottikuuri mitenkään siemennesteen laatuun?
Minä tässä pelolla mietin yhden Clomitabletin annostuksen vaikutuksia kun jotkut täällä jo suuunnittelevat tripla-annosta, niin, että ei kait tässä ole syytä huoleen. Tulen kyllä tippumaan vähintäänkin pilvenpiirtäjän korkeudelta, mikäli ei nyt heti tärppää. Sittenpähän tullaan ryminällä alas ja mietitään, kannattaako Clomeja jatkaa ylipäätään. No, se on sen ajan murhe.
Nyt kun edellinen Terolut avusteinen kierto oli sen 28pv (normikierto 55pv), niin kertokaapas nyt te kaikki viisaammat tikuttelijat, että pitääkö minun alkaa tikuttamaan ovista jo 10. kiertopäivän tienoilla vai kenties jo aiemmin? Olen ihan pihalla näiden ovistestien suhteen. Niin, ja Terolutit minulla on taas käytössäni kp 15 lähtien...ostan varmaan Clearbluen tikut, vaikka ne ovatkin turkasen kalliita. Tähän hätään en ehdi tilata edullisempia enää mistään...ellei joku tiedä edullisempaa apteekissa myytävää vaihtoehtoa...
Eli tänään otan ensimmäisen clomifenin, on kp 5 menossa. Kävikin niin, että viime kierto jäi yllättävän lyhyeksi, vain 24 päivää!!! On se kyllä kumma, miten nuo kierrot on viime aikoina alkaneet heitellä, laittaa mietityttämään että mikä ihme tässä mun kropassa on vikana.
Kanelisokeri kyselit ovistikutuksen aikataulutusta. Niin, totta on, että vaikea sitä on tietää tarkalleen milloin tikutus pitäisi aloitaa jos kiertojen pituus on ollut vaihteleva. Minullakin kun tuli nyt tuo kummallisen lyhyt kierto, niin täytynee aloittaa tikutus jo kp9 ja jatkaa sitä sitten vaikka viikkokausia plussan toivossa. Minä sain gyneltä ohjeeksi tikuttaa tämän ekan clomi-kierron sen takia, että jos ovisplussaa ei tule, niin tuplaan lääkeannoksen seuraavassa kierrossa.
Teroluteja en ota vielä kp16-25 mikäli saan ovisplussan, väitti että jos ovis tapahtuu niin kyllä se vuotokin jaksaa tulla ilman Terolutia mikäli raskautta ei ole alkanut. Sitä en kyllä tiedä, tarvitsisiko kropppani tuon Terolutin raskauden alkamisen tueksi, esikoisen kohdalla sitä ei tarvittu vaan pelkkä clomi riitti (tai söin silloin Terolutit vasta kp 30-40 kun vielä kp 30 raskaustesti oli negaa eikä vuotoa kuulunut, no sitten terolutien jälkeen ei vieläkään tullut vuotoa ja kp 42 testasin plussaa raskaustestillä). Sikäli ohjeistus muuttui kohdallani tuosta esikoisen tekoprojektista, että silloin gyne ei puhunut yhtikäs mitään ovistikutuksesta tai ultraamisesta. Oli toisaalta paljon yksinkertaisempaa, ei tullut pääkoppaan paineita testien tekemisistä ja plussaamisista, sen kuin vain söi lääkkeitä ja puuhaili välyissä sopivan tiuhaan.
On kyllä ihanaa kun nyt vihdoin clomien syönti alkaa ja toiveet on tosi korkealla. Ehkä liiankin korkealla, täältä tiputaan ja lujaa jos ei tärppiä tule. Puolisokin on ihan innoissaan projektissa mukana, itse olisin ehkä vielä pari kuukautta jotenkuten jaksanut odottaa mutta mies patisteli, että hae vaan jo nyt ne lääkkeet apteekista.
Lompakon pohjalla kyllä kirpaisi tuo clomien hinta, huh-huh! JOS tästä saa palkinnoksi plussan niin sitten ei kyllä sure lääkkeisiin ja testeihin käytettyjä rahoja, mutta jos tulee negaa monta kuukautta niin sitten kyllä alkaa ottaa päähän. Ei ole huikeat nämä minun tuloni, hyvin alhaista kotihoidon tukea vain saan kun olen ollut jo kohta neljä vuotta kotona lasten kanssa.
Mitenkäs te toiset clomistit, oletteko kotosalla vai työelämässä, kertokaa jos haluatte. Tällä hetkellä minulla tuntuu pitkästyttävälle täällä kotona, jos olisin töissä niin vähemmän jäisi aikaa murehtia näitä clomifen- ja plussaamisasioita.
Voi kunpa alkaisi täällä pinossa nyt oikein plussatuulet puhaltaa. Meitä on nyt näin monta clomeja syömässä, että kyllä pitäisi alkaa plussia tulemaan.
ja tikutin elämäni ensinmäisen ovisplussan : ) Luomu kierroissa olen saanut harvakseltaan haamuja. Nyt siis clomikierron menossa ja saa nähdä miten käy... Eilen vähän jo touhuiltiin (sain haalean viivan) : ) ja toivottavasti tänään olis samaa tiedossa ; )
Hei mahtavaa, onnea ovisplussasta.
Ja täällä jäi nyt ovikset välistä kun kp18 jo..
Vähän kahden vaiheilla olen, että vieläkö pitäs tilata uusia testejä.
Pientä menkkakipua on tänään ollut, mutta se varmaan johtuu lugeista.
Joskus terojen aikaan oli myös samaa vaivaa.
Mitä luulette, kannattaako enää tikuttaa?
Mä sain pidettyä itseni nyt pienellä tauolla täältä, kun tuntuu että tuo kuumeilu saa todellakin pääni aivan sekaisin ;)
Monen kirjavia uutisiahan täällä on sadellut, onnittelut niille joilla clomit toimii ja ovisplussat on löydetty, toivottavasti parin vkon kuluessa muuttuu r-testikin plussaksi. Pahoittelut niille joilla clomit eivät ole tuottaneet toivottua tulosta, tää clomihan on käsittääkseni ensimmäinen ja lievin hoito ainakin pco:sta kärsivillä, joten vaihtoehtoja onneksi varmaankin löytyy, jos vaan on valmis jatkamaan eteenpäin.
Sitten omaa napaa..kp 7 menossa ja en siis aloittanut vielä clomeja vaikka mieli kyllä vähän tekikin jo ;) Otan nyt selvää ensin tuosta omasta oviksestani että tuleeko sitä edes ja saanko tikkuihin vahvaa viivaa ja sitten terojen jälkeen clomit kehiin, jos ovista ei löydy. Alotan tikutuksen kp10, ostin oikein säästöpakkauksen mammaksin ovistestejä ;)
Ja sitten taas kyssäri teille viisaammille..Gyne määräsi terot kp 15-24 enkä usko että ovikseni alkaa ennen kuin kp14 tai jotain, joten miten teillä oletteko myöhäistäneet terojen aloitusta kunnes ovis on löydetty ja ohitettu? Vai haittaako yleensä terokuurin aloitus ovulaatiota ja kiinnittymistä? itse ajattelin että, jos en löydä ovista kp 15 mennessä niin jatkan tikutusta ja aloitan kuurin vasta kp 20 tai sitten kun ovistikku näyttää puhdasta negaa..
Mutta sitten jos/kun clomit on otettu kp 3-7 ja ovis tulee clomien kanssa 7-12 vrk kuurin loppumisesta pharmacan mukaan, niin enhän voi sillonkaan ottaa noita teroja kp 15-24 vai voinko?
Välillä tuntuu että tekis mieli jättää koko leikki sikseen kun tää nyt tuntuu jo pelkältä laskemiselta..Tiedän että palkinto on ihanaakin ihanampi, mutta eikö teitä muita joskus väsytä/mietitytä tää homman vaikeus...? Mulla on varmaan kuumeilun ja terojen aiheuttama masis menossa, kun tuntuu niiin työläältä ja sitten vielä pelko siitä ovuloimattomuudestakin..
Mukavaa loppuviikkoa kuitenkin teille kaikille, paljon +++++säteitä, palaan asiaan viimeistään kun ovis on bongattu/jäänyt bongaamatta!
p.s. Anoppi oli nähnyt unta että meillä oli makkarissa kolme vauvan ns.sairaalasänkyä. Siis niitä missä on pyörät alla. Se kysy sitten multa että tarkoittaakohan se uni.. että teille tulee vielä vauva/kolmas lapsi vai tarkoittaakohan se että saatte kolmoset?? Sehän ei mistään clomeista tiedä, mutta mä sain sätkyn, kun muutenkin pelkään niitä clomeja aloittaa just ton kaksosriskin takia..että vielä kolmoset, JAIKS :)))
Tänään (on siis jo sunnuntain puoli..) on sitten kp 3 ja neljäs clomikierto alkaa aamulla, kunhan ensin käväisen sängyssä nukkumassa.. Mieli tekis nyt jo aloittaa, että loppus vuoto aikaisemmin ja kivut lakkais samalla.. taas on panadolia menny enemmän ku laki sallii :(
Onko muilla clomisteilla kamalat kivut tädin käydessä kylässä? Mulla on, siksi alunperin meninkin tutkimuksiin, mutta mitää järkevää syytä ei löytynyt. MIES-gyne vain totesi, että joillakin vaan on, koeta kestää. että näin. öitä.