Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Quinny Freestyle

10.01.2006 |

Onko käyttökokemuksia? Vaunut vuodelta 2001. 4-renkaiset. Tehdäänkö näitä enää?

Kokemuksistanne kiitollisena!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuosta teosta että ei niitä ole enää -05 ollut valmistuksessa mutta kyllä niitä edelleen myynnissä on mm Saksassa ja Vaunuaitassa olivat juuri tarjouksessa 199e

Vierailija
2/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri netistä noita kolmipyöräisiä. Ovatko ne hyvät ja kätevät. Meillä olisi tarvetta kuljettaa aika ajoin myös autossa. Menevätkö pieneen kasaan/jaksaako äitikin nostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Saksasta ostetut kolmipyöräiset Freestyle Comfortit olleet syksyn alusta saakka käytössä.

Ostettiin rattaat monipuolisten ominaisuuksien takia, joihin ollaan oltu tyytyväisiä. Rattaat rullaavat kuin unelmat, pahimmissa hangissa olen päässyt kulkemaan vetämällä rattaita takapyörien varassa. Jousitus on kunnollinen, niin ettei lapsen hampaat lyö yhteen pahimmissakaan pompuissa.

Kasattaessa rattaat lukkiutuvat, joten nostelu on helpompaa kun paketti pysyy kasassa. Rattaat painavat paljon, olisiko ollut 16,5 kg. Nostan ne kyllä autoon yksin.

Etsiskelin rattaita liikkeistä Suomessa, mutta niitä ei kuulemma edes tuoda maahan. En päässyt testaamaan ennen ostopäätöstä ja olin valmistautunut ikäviin yllätyksiin. Onneksi tilaus sujui mutkattomasti, samoin kuljetus. Mukava yllätys oli esim. pehmeä tyyny selkänojassa ja tekonahkaiset työntöaisan suojat, jotka lämmittävät pakkasella käsien alla. Ikävä yllätys oli rattaiden kankaat. Kankaat imevät kosteuden heti ja niitä on hankala puhdistaa. Kankaat ovat siis erilaiset kuin esim. Speedeissä.

Vierailija
4/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos lukkiutuu niin miten? Kokonaan vai kääntyväksi?

Meillä siis ne vanhemman malliset -04 Freestylet ja mietin noita uusia Comforteja kun voittivat juuri Ruotsissa tehdyn vaunutestin. Ja ne menisivät kokonaan makuuasentoon mitä meidän rattaat ei tee. Harmi ettei niitä tosiaan tuoda Suomeen. Mistä Saksasta tilasitte ne?

Mä olen ollut tosi tyytyväinen noihin omiini ja ne kai on myös paljon keveämmät kuin nuo uudet. Kyllä ne saa kätevästi kasaaan ja jaksaa yksinäänkin nostaa. Paljon ketterämmät oli työntää kuin nuo nelipyöräiset kun niitä ohimennen kokeilin mutta tosiaankin ne nelipyöräiset on enemmän ratasmaiset.

Bugaboota olin ostamassa tulevalle vauvalle mutta mies haluaa ehdottomasti Quinnyn. On niin ihastunut noihin meidän rattaisiin. No, bugathan jäivät testin huonoimmiksi ja Quinnyt taas voittivat joten taisi mies olla oikeassa ;)

Vierailija
5/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupyörän saa lukittua kääntämällä pyörän päällä olevaa rullaa, helposti siis. Kun pyörä on lukittu, se joustaa hieman noin 1 cm molempiin suuntiin.

Tuollaisessa 10 cm hangessa rattaat kulkevat helposti, mutta kunnon hangessa eli sellaisessa upottavassa, olen vetänyt niitä perässäni. Kaippa työntäminenkin onnistuisi, mutta olen kokenut vetämisen kevyemmäksi. Samoin tein aiemmin nelipyöräisten rattaiden kanssa, eli vedin niitä perässäni takapyörien varassa.

Pingpongissa hinta oli aika kova, varmaan muualta olisi saanut vielä edullisemmin.

Vierailija
6/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä. Minkälainen sadesuoja teillä on käytössä kolmipyöräisissa Freestyleissä? Valmistajan oma vai joku muu malli?

Vierailija
7/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on sopinut kaikkiin meidän Quinnyihin; Formuloihin, Fashioneihin, Buzzeihin ja Freestyleihin ja lisäksi moniin muihinkin rattaisiin. Se alkuperäinen on sellaista kovaa muovia joka on musta ihan surkea.

Ällämöllö, minkä ikäisellä lapsella teillä on rattaat käytössä. Menevätkö jo vauvalle ilman sitä kallista erillistä koppaa vai onko teillä sekin?

Vierailija
8/9 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadesuojana on käytetty jotain markettien yleissuojaa, siis vaunumallista. Vähän se jää työntöaisan kohdalta mutkalle, mutta suojaa sateelta riittävästi.

Rattaat on käytössä lapsella, joka täyttää jo 2 vuotta tänä keväänä. Meillä ei siis ole kantokoppaa tai erillistä koppaosaa rattaissa. Vain lämpöpussi, joka ostettiin myöhemmin. Lueskelin täältä kovasti kehuja Carenan pussista, johon päädyimme, ja pussi on kehujen väärti.

En näe mitään syytä miksei tavallinen kantokoppa sopisi Comforteihin, en ole sitä testannut, kun koppaa ei tällä hetkellä ole käytettävissä. Meillä lapsi nukkuu rattaissa päiväunensa.

Vierailija
9/9 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaarta ei saa kokonaan pois, se kyllä kääntyy roikkumaan rattaiden sivulle. En ole tutkinut olisko kaaren kannatin ruuvilla kiinni, jonka saisi keploteltua auki.