Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, joilla monta lasta sektiolla...

Vierailija
10.01.2006 |

Haaveissa toinen lapsi. En voi synnyttää alateitse. Pelottaa kuitenkin puheet kohdun repeämisistä tms. Oliko teillä vastaavia pelkoja, ja miten niistä selvisitte? Miten toinen sektio sitten meni?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni saa juuri neljännen sectiolla, eikä mitään hätää hänelläkään. Arvetkaan ei ole vaivanneet! Lykkyä tykö - elämässä on paljon muitakin riskejä! :D

Vierailija
2/16 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ensimmäinen on syntynyt kiireisellä/hätäsektiolla, toinen voidaan vielä yrittää alateitse, mutta aina ensin tutkitaan tilanne. Ja jos lantiosi todetaan ahtaaksi niinkuin minulla, synnytät sektiolla. Kohdun repeämäriskiä ei vielä toisen kohdalla juuri ole, kolmas lapsi syntyy sitten sektiolla, jos kaksi edellistä olleet sektiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jotka vaivaudutte vastaamaan. Ehkä tässä uskaltaa tehdä vielä suunnitelmia. :)

Vierailija:

Eli jos ensimmäinen on syntynyt kiireisellä/hätäsektiolla, toinen voidaan vielä yrittää alateitse, mutta aina ensin tutkitaan tilanne. Ja jos lantiosi todetaan ahtaaksi niinkuin minulla, synnytät sektiolla. Kohdun repeämäriskiä ei vielä toisen kohdalla juuri ole, kolmas lapsi syntyy sitten sektiolla, jos kaksi edellistä olleet sektiota.

Vierailija
4/16 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ystäväni saa juuri neljännen sectiolla, eikä mitään hätää hänelläkään. Arvetkaan ei ole vaivanneet! Lykkyä tykö - elämässä on paljon muitakin riskejä! :D

Vierailija
5/16 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo ongelma kahdessa viimeisessä on ollut kohdun repeämisvaara, mutta hengissä on selvinnyt. Aina on lääkäri tarkistanut kohdun tilanteen leikkauksen jälkeen- eli vieläkö uskaaltaa tehdä.....

Vierailija
6/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensi keväänä laskettu aika kolmannelle lapselle, joka sekin sektioidaan, koska kaksi sektiota takana (2008 ja 2010). Viimeksi leikkaussalissa toivottivat tervetulleeksi eli mulle ei ainakaan ole kohdun kestämisestä maininneet mitään.

AInahan se on suurempi riski kuin esim 3 alatiesynnytystä, mutta kyllä ne seuraa tilannetta mikäli se niin vaatii eli pullat vaan uunissa paisumaan =)

Vierailija
7/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sektiopelkoja, päinvastoin oli alatiesynnytyspelkoja. Toinen sektio meni tosi hyvin, kuten myös eka.

Vierailija
8/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eräästä lehdestä jäi mieleen lääkäripalstan vastaus sektiokysymykseen. Siinä synnytyslääkäri kertoi, että suomalaiselle äidille on tehty 14 sektiota.

Eri asia siten onko siinä mitään järkeä.

Vierailija
9/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta toinen sektio (tai siinä tapahtunut kohdun repeäminen) oli viedä hengen. Mutten nyt tässä viitsi ap:tä enempää pelotella, tosi harvinaistahan sellainen on.

Vierailija
10/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap on varmaan jo ratkaisunsa tehnyt...silloin kuusi vuotta sitten!

Vierailija
11/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut neljä sectiota. Kolmannen jälkeen kysyin jo sairaalassa, että miten on, jos vauvakuume vielä iskee, onko mahdollista. Tiesin siis, että sectio on ainoa vaihtoehto synnytykselle. Ei kuuemme ollut mitään ongelmaa, kaikki kunnossa. Niin sitten se kuume tosiaan tuli ja vauva myös. Ja paikat kesti hyvin.

Vierailija
12/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joudut taas sektioon?

Vierailija
13/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pölkky.

Vierailija
14/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pölkky.

Tuskin mun pölkkyyteni siihen asiaan vaikuttaa... Ihan vain kuule siksi kysyn, kun itselläni 2 sektiota ja kaksi eri syytä. Toinen elektiivinen ja toinen ei todellakaan.

Vierailija
15/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.1.2006 :D

Vierailija
16/16 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yks alatie ja kolme sektiota.ja kirurgin mukaan olisi vielä yksi raskaus mahdollinen.

kyllä mä luotan hänen arvioon,enkä ole osannut pelätä mitään kohdun repeämistä.hyvin on kaikki sektiot menneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi