Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIMAHAKKAAT TIISTAISEEN!!!

10.01.2006 |

Ja taas aloitan pinon, ehkä viimeistä kertaa......

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eilinen päivä oli jo tosi ahdistava ja koko lantion seutua pakotti ja kiristi. Olin tosi pettyny kun illalla ei ollu mitään suppareita. Nyt aamulla kuudelta tuli eka aika kipee ja nyt tullut 10-12 min välein inhottavia alavatsasuppareita, joillaisia ei kertaakaan harjoitussupparit ole olleet. Jännää että supparin jälkeen pissattaa ihan hirveesti. Harmittaa kun mies lähtee töihin ja jään yksin tänne, no niin varmaan meillä useimmilla kyllä on että yksin joutuu osan ajan yksin kärvistelemään. Nyt jännittää että josko tää tästä etenis jopa ihan synnytykseen asti, olis sitten päivää etuajassa jos tän päivän aikana syntyy.

Eilen sain laitettua vauvan huoneeseen boordit seiniin ja maalasin vielä lipastoakin. Illalla miehen kanssa maalattiin yks alakerran seinä semmosella kuviotelalla. Tuli ihan hauskan näkönen, oli vaan vähän maalin hajua alhaalla yöllä. Jos tästä vielä ompelis valmiiks vauvan sänkyyn sen katosverhon. Hui nyt tuli suppari 6 min. edellisestä, no kait ne näin alussa vielä on epäsäännöllisiä...

Maariska 39+6

Vierailija
2/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuli vetistä veren sekaista JOTAIN, ei kyl voi olla lapsivettä mut et voiks olla limatulppaakaan???? Apua, mistä sitä sitten tietää mitä sieltä tulee ja milloin pitää lähteä. Huidoin jo miehenki takas pihalta mut lähti se kuitenki viel töihin. Se ehtii kymmenessä minsassa töistä kotiin, onneks...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

En tiedä oletko vielä yhtenä kappaleena, mutta siitä lapsivedestä.Itse

soittelin useaan otteeseen äippäpolille saman asian tiimoilta, sanoi-

vat että lapsivesi tuoksahtaa makealta. Jos sinulla on epäilys

josko lapsivettä tihkuu, niin soita polille ja kerro asiasta. Voipi olla,

jotta pyytävät sinua paikanpäälle,jotta voivat tarkistaa asian(käy

helposti sellaisilla liuskoilla). Jos kyseessä on lapsiveden tihkuminen,

saataa edessä olla käynnistys, ettei tule tulehduksia. Itselläni

kävi niin. Onnea matkaan.

Nurse + poika 10pv.

Vierailija
4/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se maariska taitas limatulppaa olla. Onnea vaan! Toivottavasti pääsette kohta lähtemään.

Täällä hyvin rauhallista. Pidetään pojan kanssa rauhallisempi päivä, kun monta päivää oltu liituamassa pitkin maakuntaa.

Supistuksia tulee harvakseltaan. Kipeitä usein, mutta max.2-3 kerralla, joten en oo vielä kellottanu. Mulle nlan täti neuvo, et synnytys on käynnissä, kun suppailee 10min tai tiheemmin välein. Meiltä menee n.1h ajaessa Kuopioon. Sano myös et toisessa synnytyksessä menee n.puolet ensimmäisen ajasta. Viimeksi meni 11h, joten viiteen tuntiin oon varautunu henkisesti. Autoon en halluu synnyttää!

Joku oli jo suunnitellu laihiksensa valmiiksi. Mulla kans kova kuume päästä kunnon hikilenkille ja diettaamaan. Tietysti järkevissä rajoissa, kun aion imettää. Eikös Painonvartijoilla oo omat ohjeet imettävillekin? Mulle painoa tullut n.14kg, mutta kun entisiäkin kertynyt 15kg... Siis jos tästä painosta sais 30kg pois, oisin sutjakka tyttö. Ei taida ihan kesäksi ehtiä...

peikkonen rv38

Vierailija
5/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan maariska pääsisit tositoimiin? On tämä vaan jännää aikaa, kun ei koskaan voi tietää, milloin se lähtö tulee.

Vein hetki sitten pojan päiväkotiin ja kohta (siis aikuisten oikeesti-ihan kohta) pakerran pari koulutehtävää valmiikisi. Vakaa oli aikomus saada kaikki tehtävät tehtyä ennen synnytystä, mutta ei kyl siltä näytä. No, en aio ottaa asiasta stressiä. Teen, mitä ehdin. Paljon näin kerralla ehdi, kun ipana on hoidossa vaan sen kolme tuntia ja vain kaksi kertaa viikossa ja mulla mene aina näin aamulla hetki, että saa aivot jonkin laiseen latinkiin =) .

Voi ...kele!! Piti taas hätistää naapurin katti meidän terassilta pois. Mä kyllä tykkään kissoista, mutta olis kiva, jos ne ei majailisi meidän terassilla. Miten sitä uskaltaa vauvaa nukuttaa vaunuissa, kun tuo otus loikoilee ja pomppii siinä ympärillä. On vielä niin pirun utelias yksilö. Sellainen verkkohässäkkä kai se on ostettava. Eikös niitä ole sellaisia vähän kestävämpiä versioita kuin se tavallinen hyttysverkko?

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Paineetkin oli palanneet hyville lukemille ja vaavikin tuntuu kasvaneen. Kovasti neuvolantäti toivotteli hyvää synnytystä ja toivoi, ettei ensi viikolla nähdä. Sopisi mulle ;) . Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole, mutta eihän sitä välttämättä olekaan. Viime yönä tuli nukuttua taas hieman huonosti eli heräilin usein enkä meinannut saada uudestaan unta. Oli mahassa jotenkin kumma olo, mutta ei kuitenkaan supistellut. Mitä lie? No, onneksi se nukkumatti kuitenkin tuli vielä paikalle ja pelasti tilanteen.

Nyt lukaisen vielä eilisen pinon ja sitten ahertamaan. Maariskalle ja muille tarvitsijoille suppareita (sellaisia kunnollisia) ja koko porukalle mukavaa odotuspäivää.

ks16 38+4

Vierailija
6/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen oikein tuskien päivä. Alapää tuntuu räjähtävän ja kipeitä, siis oikein inhottavia, supistuksia koko ilta. Noin klo 21-00.30 tuli ihan säännöllisesti alle 10 min välein... mutta sittenhän ne taas laantui, kun jossain vaiheessa klo 01 jälkeen sain unenpäästä kiinni. Tää menee ihan samaa kuvioo, kun mulla meni esikostakin. Silloin näitä kolmen neljän tunnin säännöllisiä supisteluja oli ainakin neljänä iltana, eikä poika silti lähtenyt syntymään omin avuin. Tätä samaa pelkään nytkin

:(

Jos tänään tulee samanlailla supistuksia, niin lähen kyllä vaikka juoksee näitä kerrostalon portaita ylösalas, jos jotain sit jo oikeesti tapahtuis?!

Maariskalle paljon voimahaleja, toivottavasti olet päässyt nyytinhakureissulle ;) Sitä minäkin täällä kovasti toivoisin... niinkun varmaan me kaikki.

LaukkanenA kyseli eilisessä pinossa, että eikös jollekulle muullekin ole pieni vauva tulollaan.

No meillehän se on tulossa. Meillä taitaa olla vaan vielä pienempi. Viikolla 38+5 ultran mukainen painoarvio oli vain 2.4 kg. Mennään siis jo alle -2 käyrän. Vauvan paino on kuitenkin tasaisesti lisääntynyt, ktg:t on hyviä, samoin napanuoravirtaukset. Eli ainakaan toistaiseksi eivät ole kasvun hidastuman takia lähteneet käynnistämään (onneksi!). Lauantaina mulla on seuraava kontrolli, sit taas jännätään onko kasvua riittävästi.

Meillä on tää kämppä välittäjällä myynnissä, kun sitä omaa taloa rakennetaan. Pitää lopetella, jotta ehditään pojan kans klo 10 mennessä ulos, kun välittäjä tulee jonkun asiakkaan kanssa asuntoa kattomaan. Musta on inhottavaa, et viertaat ihmiset käy meidän huushollia tsekkailemassa. Vaikka tokihan niitten on käytävä, jos tän joku aikoo ostaa :)

Aion mennä äänestämään, tänäähän on viimeinen ennakkovaalipäivä. Jos vaikka sattus olemaan synnärillä oikeiden vaalien aikaan???

Supisusrikasta päivää toivoen

Toukoaarre ja armas 39+3

Vierailija
7/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äitee laittoi appelsiinin kuoria terassille, kun naapurin kissa kävi kuseksimassa nurkkiin. Kissat kuulema inhoaa appelsiinin hajua ja ainakin silloin meillä tuo keino tepsi. Ei tullut katti enää pissimään meidän terangille.

Kokeile ihmeessä!

taas Toukoaarre

Vierailija
8/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää nyt on varmaan sitä ihteään, supparit tulee 6-8 min välein ja koko ajan saan laukata vessassa kun limatulppaa tulee. Toivottavasti ei menis kovin myöhään iltaan näitten " kivuttomampien" suppareiden kanssa, jos vaikka vedet menis niin tulis vauhtia hommaan.

Maariska 39+6

Vierailija
9/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en oo jakautunut (ei sinne päinkään!), enkä oo toistaiseksi ottanut sinne polillekaan yhteyttä. Eilisaamun jälkeen ei taas samankaltaista vuotoa oo näkynyt, joten neuvolan terkka sanoi puhelimessa, ettei hätää. Kun jos olis lapsivettä, sitä pitäis kuulemma tihkua säännöllisesti (riippumatta esim. siitä makaako vai käveleekö - nythän sitä lorahti pöksyihin vaan, kun nousin makuulta tai istumasta ylös ja vain 2 kertaa). Haju johtuu luultavimmin siitä maitohappobakteerikuurista.

Vaan jos tilanne muuttuu, niin sit otan yhteyttä suoraan polille. Hyvä tietää, että niin voi toimia.

:) SolAngel & Rontti-Aarre 37+5

Vierailija
10/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetin hemmetti....En jaksais millään kirjottaa kaikkia uusiks...

Joka tapauksessa täällä on kamala yö takana. Illalla vauva tuntu jotenkin punkaavan itteensä alaspäin päällään ja mulla oli joku pakottava tarve saada auttaa sitä laskeutumaan. Oon alkanu aatella etten itteeni turhaan rasita, syntyy kun syntyy, mutta illalla oli pakko päästä lenkille ja myös kahta ässää harrastella (ei siivousta ;) Tuloksena vauvan kova möyriminen, epäsäännöllisiä supistuksia, vessaan ½-1h välein. Vielä kun mies kuorsas ja tyttö heräili pari kertaa niin vaihdoin vierassänkyyn nukkumaan, se kun on vessan vieressäkin. Ja nälkäkin tuli kahelta just kun meinasin nukahtaa. Silti nukuin vaan ehkä 3-6 välillä. Kerrankin kun tyttö nukku puoli ysiin, yleensä herää noin 7, niin mä en tietysti saanu nukuttua...

Illalla oli vielä joku ihme hormonimylläkkä mun päässä, sain kauhean paniikin että joudun vielä yksin synnyttämään eikä tyttöäkään saa hoitoon....Mies kun illalla meni sanomaan, että tänään on työreissu toiselle puolen Suomea, ja mä oon unohtanu sen asian kokonaan...että sen täytyy toisinaan ajella kokouksiin pitkin Suomea...Illalla olin sit ihan varma, että vauva syntyy just sinä päivänä, kun se on jossain, Vaikka mies yritti sitten tolkuttaa, että sillä ei ole tässä kuussa kun se tän päivänen pisempi reissu, muuten se ehtii ainakin parissa tunnissa paikalle ja eihän se vauva niin nopeesti tule...

Toinen panikoinnin aihe, tytön hoito...Kun on pitänyt niin itestään selvänä, että anoppi tulee hätiin 60km päästä, ja siks aikaa että ehtii paikalle, joku muu tästä läheltä jos tulee kiire. Mutta eikö se anoppi ole nyt sitten ollu vaalityöntekijänä, siis siellä äänestyspaikalla. No, se eka ennakkoäänestys loppuu tänään, mutta eilen mietin oikein miten ne päivämäärät menee, ja olen nyt ihan varma, että vaaleissa tulee toinen kierros ja vauva syntyy sillon 18.-24.1. välisenä aikana toisen kierroksen ennakkoaikana, laskettu aika kun on 18.1. Tai sitten se valitsee oikein vaalipäivän. Mutta vaalipäiväthän on sunnuntaita, niin sillon kyllä saa jonkun muunkin hoitajan...Voi tsiisus että on kiva nyt tämmösiäkin murehtia sitten tässä...Miestä nauratti kun mä itkeä tihrustin illalla tätä asiaa...Helppohan se on noitten ukkojen sanoa, että älä tommosia murehdi, vauva syntyy kun syntyy ja tyttöä hoitaa se kuka ehtii paikalle...Ei niitten päässä jyllää hormonit sekottamassa, eikä niitten tarvi pelätä miten pärjää kotona kaksin lapsen kanssa supistusten ollessa päällä ja samalla pitää soitella ympäri kyliä kuka tulis lapsenvahdiks....

Että tämmöstä tänne. Kai se pitäis pukea ja lähteä puistoon vähän päätä tuulettamaan. Johan tänne mökkiintyy ajatustensa kanssa...Vaikka samaa juttua se tuolla puistossakin on...voi vieläkö sä oot yhessä koossa, tuntuuko ees vielä missään, kyllä se sieltä aikanaan tulee....

Tsemppiä maariskalle, taitaa olla tosi kyseessä! Ja muillekin tietysti tsempit, ketkä on tänään lähdössä nyyttiään hakemaan...ja supistuksia, niitä oikeita, niitä toivoville....Meidän vauva sais kyllä nyt loppuviikon aikana tulla, niin joutas se anoppi tänne...Vaan eipä ne niin tilaamalla tule...

Kölli 38+6

Vierailija
11/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Maariskalle tsemppiä! Täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä teidän muiden puolesta kun omalla kohdalla ei mitään tunnu tapahtuvan..

Suppailee ja vihloo mutta synnytyksen lähtölaukausta ei vaan kuulu..

Tuosta paino asiasta: Mulla on nyt viimeisen kahden viikon aikana tullut painoa semmoset kuutisen kiloa, kiitos turvotuksen ja täytyy myöntää että nämä turvotuskilot mukaan lukien mullakin olisi semmoinen miinus 30 kg urakka edessä tässä kevään mittaan. On vielä esikoisen odotuksesta jääneitäkin kiloja sen verran kivasti jäljellä. Täytyy vaan ottaa itseään oikein kunnolla niskasta kiinni ja tehdä elämäntapa remontti.. Joudun varmaan aika kauan synnytyksen jälkeenkin kulkemaan äitiysvaatteissa kun omat normaalit kamppeet on kaikki kovin pienen tuntuisia..

Pieni on kovin, kovin hiljainen ja itselläni huoli käyrä nousee taas huippuunsa, mutta ei mulla ole mitenkään varaa juosta päivittäin äitipolilla käyrillä toteamassa että kaikki on kuitenkin hyvin ja maksaa tästä ilosta sitten 22 euroa.. Täytyy vaan kuulostella ja vaikka nla:an soitella jos ei pieni tästä reipastu. Toivotaan että kerää vain voimia ja alkaisi kohta tulemaan ulospäin tuolta masusta.

Nyt täytyy lähtä aamupalalle ennen kuin puurot on ihan kylmät ja esikoinenkin hermostuu odottamaan. Nyt kovasti suppareita meille kaikille! Ja onnittelut nyyttinsä saaneille! Ja tsemppiä matkaan lähteville!

-Onemam ja masunvaltaaja valtteri 40+3

Vierailija
12/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tietoakaan synnytyksen lähestymisestä. Eilen yliaikaiskontrolli äitipolilla ja kohdunsuu täysin kiinni, kaula ei ole lyhentynyt. Pehmeä kuulemma oli jo, mutta kun ei oo niitä supistuksia, niin ei mitään tapahdu. Ensi viikolla taas uusi reissu, silloin voidaan jo alkaa harkita toimenpiteitä..

Mulla siis olo aivan loistava. Jos ei olis tota jumppapalloa tossa edessä, ni en muistaisi olevani raskaana ollenkaan. En kyllä muista aina palloakaan, ku kolhin sitä pöydän kulmiin ja pesukoneeseen ja vaikka mihin. Pikkuisemme polonen syntyy varmaan ihan mustelmilla!!

Aika on jokseenkin pitkää, odotella vaan seuraavaa äitipolia. Olen menettäny kokonaan uskoni, että vauveli ominpäin alkaa syntyä. on tää, ku esikoinen piti ottaa pois 5 viikkoa etuajassa ja nyt pitää varmaan ottaa pois, ku ei 5 viikkoon tuu ulos..Pääasia, että vauva voi hyvin ja kasvaa masussa, painoarvio oli nyt 3400g.

Tämä mamma taitaa nyt heittää matot pihalle ja alkaa siivota, ku esikoinen on päiväkodissa. Suppareita ja pikaista synnytystä kaikille!!

nassikat79 rv 40+3

Vierailija
13/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin jo labrassa sokerikontrollissa ja ens viikolla olis sitten ä-poliaika sen tiimoilta, jolloin myös on la. Taidanpa ottaa kassin tuolloin jo varoiksi mukaan, jos sattuu, että aletaan käynnistyspuuhiin... vauvan koko kun on se kontrollin syy. Jotenkin en jaksa uskoa, että tämä armas asukki täältä itsekseen ennen sitä maailmaan päättää tulla.

Väsymys on jotain aivan mieletöntä, nukun täysiä yöunia (wc:ssä tietysti ravaan x monta yössä), n. 8-10 h ja silti päivälläkin väsyttää. Äsken just heräsin, nukuin 2 h kotiuduttuani labrasta. No taisin ottaa takaisin ne pari tuntia, kun jouduin heräämään sinne labrakeikalle " jo" 6.30... olen jo ehtinyt ajatella, että mihinkähän mua oikein valmistellaan, kun nukuin näin paljon?? Toivottavasti ei kuitenkaan mihinkään koliikkivalvomisiiin... tai sitten nukun vaan ihan liikaa tottumuksesta ja siksi olen väsynyt.

No, hinku olis jo kuitenkin päästä tositoimiin ja saada tämä rakas tulokas jo syliin, että sitä vauvaa kohtaan voikin olla jo hellät tunteet, vaikkei olla vielä ihan livenä tavattukaan...

-Martina29 ja rv tasan 39-

Vierailija
14/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muitakin, joilla jo viikot täynnä ja vielä ihan sama la:kin (sympatiat Onemam ja nassikat79). Eli 40+3 täälläkin, eikä mitään tuntemuksia synnytyksen alkamisesta. Olen onneksi asennoitunut alusta lähtien, että vauva syntyy vasta 20.1 tienoilla. Esikoinenkin kun meni sen 2vkoa yli. Sukulaiset ei vaan meinaa pysyä nahoissaan :/

Onneksi olokin on ihan ok, ei enää liitoskivutkaan vaivaa niin hirveesti ja turvotustakaan ei ole vielä ilmaantunut. Ajattelinkin lähteä tästä vähän ulos tuulettumaan, esikoinen onneksi päiväkodissa tänään. Olen nauttinut näistä vapaista päivistä äitiysloman ajan ihan 10:llä (siis kun esikoinen hoidossa ja mis töissä), saa tehdä ihan mitä huvittaa. Useimpina päivinä olen ottanut päiväunetkin, silti yölläkin nukuttaa. Hyvä näin. Edellisessä odotuksessa kärsin unettomuudesta ja se jatkui vielä vauvan synnyttyäkin.

Koitetaan jaksaa!!

t tiramisu 40+3

Vierailija
15/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille supistuksiin ym. Täällä ei moisista ole merkkiäkään eikä ole mitään limojakaan näkynyt. Meikäläinen roikkuu täällä listoilla varmaan vielä helmikuussa...

Liitoskivut vaan on älyttömät, aamulla on joka paikka puuduksissa ja hyvä että sängystä ylös pääsee. Väsymys painaa koko ajan, mieli tekisi vain nukkua, mutta toisaalta taas asennon etsiminen on niin tuskaa, ettei huvita mennä sänkyyn.

Huomenna olisi neuvola. Meillä on vaihtunut neuvolan täti, tosi tylsää mennä sinne, kun taas saa selittää kaiken alusta. Tämä on jo kolmas täti tämän raskauden aikana, ja lastenneuvolassa on taas eri täti. Muutenkin minusta nuo neuvolakäynnit on olleet aika turhia, vauvan sydänäänet vain on aina yhtä kiva kuulla.

Parempaa päivää teille muille, mulla on vähän alavireinen olotila.

Tihveröinen 37+6

Vierailija
16/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kokeilla, kun appelsiininkuoria löytyy. On meinaan tullu himo appelsiineihin. Nami.

Vierailija
17/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta juuri tulin ja kaikki oli ihan ok. Olin jopa laihtunut 300g/viikko!!! No, onhan tota painoa tullutkin ihan tarpeeksi. Sf-mitta on nyt 34,5.

Täällä ei ole mitään tietoa limatulpista ja kipeistä suppareista! Valittelin terkalle tylsyyttäni ja se käski lähtemään kaupungille alennusmyynteihin! No, jospa huomenna menenkin kaupungille kavereiden kanssa kahvittelemaan ja kaupoissa pyörähtämään. Eilen siivoilin ja sain aikaiseksi muutaman supparin, mutta siinäpä se sitten olikin. Oliko se Tihveröinen kun sanoi hengailevansa täällä vielä kuun lopullakin, niin musta tuntuu, että taidan tehdä sitä minäkin. Vauvelilla taitaa olla niin hyvät oltavat tuolla sisuksissa!

Meiltä meni astianpesukone rikki ja nyt on remonttireiskat tuolla keittiössä asentamassa uutta tilalle. Kyllä se riittikin, kun viikon verran sai käsin tiskejä tiskata!!! Kunhan ne lähtee, niin taidanpa käydä tuohon sohvalle ja alan laskea vauvelin liikkeitä. Se on ollut jotenkin eilen ja tänään vähän hiljainen... nooh, toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan ok.

Piippa79 (rv 38+5)

Vierailija
18/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa moni jakautunut viikonlopun aikana, ONNITTELUT heille.

Maha tipahti tossa toissapäivänä ihan silminnähden monta senttiä ja kauheen kivuliaita suppareitakin on päivittäin, mutta ei vaan mitään säännöllisiä. Kyllä huvittaa ku jo marraskuun alussa lääkäri ennusti ettei kyllä kauaa pysy masussa ja nyt mennään kuitenkin jo tammikuun puoleenväliin päin. Tällä hetkellä itellä kyllä niin mahtava flunssa päällä, ettei tuu mieleenkään että nyt synnyttämään. Neuvolassa tänään kaikki arvot ok, painoa tullu kokonaisuudessaan +17 kiloa, että ihan mukava laihdutusurakka tiedossa :)

Nyt täytyy vaan parannella tää flunssa pois ja toivoa ettei synnytys ala tän kanssa päällekkäin. Kestämistä välillä jo noissa vaavin liikkeissä, ei ota millään helpottaakseen vaikka jo näillä viikoilla luulis ettei paljon liikkuma tilaa ole.

Kiti + karuselli 38+2

Vierailija
19/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain oman kääröni 2.1.

Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, koska toksemia-oireet paheni päivä päivältä. Kipeitä supistuksia oli tullut 4 päivää, joten paikat oli onneksi pehmenneet ja auki 3 cm valmiiksi. Synnytys oli nopea, 3 tunnissa ohi koko homma. Kivunlievitystä en ehtinyt saada ja kipu olikin valtava lopussa, mutta onneksi koko homma oli niin nopea.

Pikku-neiti syntyi siis viikoilla 38+3, 2980g ja 47 cm. On meidän toinen lapsi, esikoinen on poika. Nyt eletään vauva-arkea ja kaikki hyvin voidaan :)

Jaksamisia loppuvaiheen odotukseen kaikille!

Skaala ja viikon vanha pikku-neiti

Vierailija
20/24 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomennapa mullakin käynnistetään synnytys!

Koko viikonlopun huokailin,kun tuntui niin levottomalta olo - kuitenkaan mitään sen suuremmin tapahtumatta. Noh, viime yönä alkoi tapahtua. Illalla selkää juili oikeen kunnolla ja päätä särki, lähdin kävelemään sitten. Mennä tassuttelin 2,5 km lenkin,sen jälkeen kävin saunassa ja illalla vielä miehen kanssa isoa S kokeiltiin.....

Heräsin puoli 1 yöllä siihen,että henki meinaa salpautua. Tuli NIIN kipeä supistus joka jatkui ja jatkui....noita kipeitä suppareita tuli puoleen 3 asti vähän väliä, enää en edes jaksanut ottaa aikaa - kävelin vaan ympäri kämppää ja puhisin. Ajattelin,että jos puoli 4 vielä supistelee niin herätän miehen. No 3 maissa sain unen päästä kiinni ja nukuinkin puoli 8, jolloin kello soi.

9 oli kontrolli äitipolilla, jossa paineet ihan hyvät,pissa puhdas ja ktg tosi hyvä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja yllätyksekseni kaulaa vielä jäljellä mutta JO kolmelle sormelle auki. Lääkäri mietti hetkisen ja kysyi sitten,että haluaisitko että huomenna aamulla kokeillaan käynnistää,ellette jo ensi yönä tule synnyttämään. Huomen aamulla klo 8 sitten mennään polille ja katsovat tilanteen. Vauvalla kaikki ok ettei sen takia tarvi käynnistää, mutta polilla hiljaista. Toisaalta pelottaa, miten rajuksi synnytys menee...

Noh luultavasti tulen sitten lopppuviikolla kertoilemaan....pelottaa vaan ihan pirusti, vaikka tätähän olen toivonutkin.....

Mami 39+6