####TOUKOSTEN UUSI VIIKKO 9.1.2006####
Kommentit (28)
Tulin vähän pinoa nostamaan. Nyt toukomurut kirjoittelemaan!!
Jospa taas kirjoittelisi kun neiti nukkuu ulkosalla jo toista tuntia. Meillä ei ole mitään suurempia nyt tapahtunut. Eilen huomasin että tytön ryömimistyyli alkaa tuottaan tulosta ja pääseekin jonkin matkaa eteenpäin. Ja suoraan suunnisti johtokasaan =))). Erica istuu jo tosi hyvin, harvemmin enää kupsahtaa ja vetää itseään istuma-asennossa eteenpäin, aika koomisen näköistä.
Nyt on reilu viikko koitettu vähentää yösyöntejä, ja tuloksia alkaa tulemaan. Ensimmäinen syönti 12-1 välillä on nyt jäänyt pois ja aamuyölläkään ei aina tartte syödä. Muuten varmaan menis vieläkin paremmin, mutta tyttö ei meinaa saada unta kun yöllä heräilee tapansa mukaan. Näkee että hän haluaisi nukkua, mutta pyörii ja hyörii vain. Toivottavasti tämä tästä rauhoittuis ajan kanssa. Itse alan olemaan melko väsynyt kun on tosiaan nyt viikon yöllä ollut hereillä parhaimmillaan parikin tuntia kun neiti ei saa unta. Välillä tuntuu että antais vain maitoa, niin tyttö nukahtais samantien, mutta jos nyt vielä jaksais vähän aikaa, niin sittenhän sitä sais nukkua vielä paremmin, toivoo =).
Meidän 8 kk neuvola on vasta loppukuusta. Mukava nähdä parin kuukauden jälkeen paljonko neiti on kasvanut.
Näköjään sataa vettä täälläkin... joten sateista loppupäivää toukoille ja mammoille. Me ei taaskaan tapaamiseen taideta päästä kun asustellaan täällä pohjanmaalla.
Terkuin Hemu80 ja neiti kohta 8 kk
Tänään Dani täyttää 8kk. Eilen oltiin neuvolassa ja uudet mitat ovat: painoa 8765g ja pituutta 73,5cm. Painoa on suhteessa tullut vähemmän mitä ennen, mutta poitsu liikkuukin nyt kovaa vauhtia ryömimällä.
Unikoulusta: Meillähän kokeiltiin sitä " unikoulua" 7kk ikäisenä. Joulu sekoitti koko homman ja eipä ole itseänikään huvittanut se itkettäminen.. Mutta nyt viikon verran melkein joka yö Danilla on ollut aivan ittestään pitempi unipätkä. Kiva juttu! Toivottavasti jatkuu samaa rataa.
Jaa, taas pitää mennä. Kuulumisiin!
Tosi kiva kuulla ku toukomurut ovat lähteneet liikenteeseen. Täähän onkin yks suurimpia askeleitahan meitin pikkusten elämässä! Aivan ihanaa:) Meilkin nyt tyttö on päässyt eteenpäin eikä vain peruuttamalla. Konttausasentoon menee hyvin ja siihen jää sit keinuun:) Samoin istutaan ittekseen, vaiks ei viel niin kovin tukevasti. Ylös ei kyl yritä nousta viel.
MILLACAMILLA: meilkään ei yhtään hammast näkyvis edelleenkään!
Yöllä meil ei enää syödä, tänään tuli ennätys ku tytsä söi vast kello 8 aamul. Olitko Hemu80, joka yösyöttöjen kanssa taisteilit... Omasta puolestani halusin kannustaa pitää pinnas, mähän pidin tytöllemme sellaista omatekoista lempeää unikoulua. Aikaahan siinä meni, ja edelleen kyllä neiti heräilee öisin enemmän tai vähemmän, mut rauhoittuu samantien ja tosiaan ei ainakaan tarvi sitä tissiä siihen hätään! Kiitos tämän...täs vuodenvaihteessa sai tämä äippä ekan kerran 8 kuukauteen nukkua kokonaisia öitä, ku mies nukkus vauvan kaa toises huonees:)))
Yösyötöt lopetettuani tietysti tissimaito rupes hupenee ja nyt olenkin jo melkein kokonaan siirtynyt pulloruokintaan, joka sujuu sekin hyvin. Kyllä mäkin olen iloinen sitä, että tähän saakka on tota taikajuomaa riittänyt:D
Ai niin ja neidin uusimmat mitat 8kk: 69,2cm; 7 580g
nyt huudetaan ruokaa
moro
Crobin ja peukaloinen 8kk
Nostetaan pikkuisen. Aika laiskoja ollaan me toukot kirjoittamaan.
Meidän neitikin sitten vihdoin pääsee eteenpäin. Tosi hitaasti ähertää mittarimatomaisesti, mutta silti eteenpäin kohti johtokasoja on vakaa suunta. Istuminenkin on jo aika vakaata. Myös unikoulua on pidetty nyt kaksi yötä ja sen kunniaksi tyttö muutti omaan huoneeseen. Ensimmäinen yö epäonnistui täysin ja tyttö nukkuikin lopulta tissi suussa meidän välissä. Yllätys, yllätys - viime yönä neiti sitten nukkuikin itsekseen omassa huoneessaan yhdestätoista vartin yli kuuteen. Saapa nähdä miten ensi yö menee. Vähän huonossa saumassa taitaa vaan olla tämä unikoulu, kun näyttää juuri ensimmäinen hammas olevan puhkeamassa ja lisäksi oppi juuri tuon eteenpäin menon. Yritetään silti. Samalla yritän imetystä vähennellä, kun se töihin meno uhkaavasti lähenee. Iik.
Pk-toukojen tapaamiseen voitaisiin mekin tällä kertaa yrittää, jos sellainen järkätään. Esim. maanantai tai keskiviikko viikolla 4 saattaisi sopia?
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja kirjoitelkaapa muutkin.
Bamse ja neiti 8 kk
Kirjoittelempa kans pikasesti.Aika laiska oon ollut!
Meilläkin aletaan olemaan terveenä.Joulusta asti vuorotellen molemmat sairastanu.Typykkä on nyt 7.5kk ja oli sitten ensimmäinen korvatulehduskin raukalla ja kamala yskä,nuha ja kuume.No nyt näyttää jo hyvältä.On se vaan eri helppoa hoitaa terveitä lapsia!
Neiti on tosi rauhallinen tapaus edelleen.Istua kököttää aika hyvin.Tyynyjä pidän vierellä,kun kupsahtaa kuitenkin vielä sillon tällöin.Mutta nyt aivan innoissaan kuitenkin kun näkee maailmaa vähän eri vinkkelistä.Ei liiku eteen eikä taakse.Eikä juuri kyllä yritäkään.
Syönti on aikas vähäistä.Pikkumääriä soseita syö ja kun vasta kyselinkin sitä..niin sitten sain vähän paremmin syömään kun vaihdoin toisenlaiseen lusikkaan.Mutta nyt sitten ku oli kipeenä söi tosi huonosti,että taas ollaan alkutaipaleella.Vettä ottaa mukista hienosti ja tissi maistuu.Yöllä syö kerran tai kahdesti.Ja kun välillä oon koittanut etten anna tissiä, niin voi kauhea kun neiti suuttuu!!Ja kun tuttia ei ole käytössä niin tissi siis suuhun ;) No kyllä se joskus loppuu!
Täällä nyt aivan kamala myrsky,ulos ei kyllä ole asiaa!Eilen tehtiin iso lumiukko,mutta siltä jo porkkana ja suu tippunut :) Meillä talon rakennus meneillään ja kovasti suunnittelen sisustusta kun lapset nukkuu.Pää aivan sekaisin kun mietin eri vaihtoehtoja.Onko muilla nyt vastaavaa rakennushommaa käynnissä?
Kaisu:sä silloin joskus kerroit ku olit ollu joulun aikaan töissä...kuulosti niin tutulle.Mä myös hoitoalalla.Ja kun menin esikoisen jälkeen 3 kuukaudeksi töihin olin aivan varma että oon unohtanut kaiken mutta nopeasti tuli mieleen asiat.Sä oot siis kohta aloittamassa työt? Mä aattelin jäädä näiden kahden kans kotiin.Vaikka kyl työtkin kiinnostais,kun tuo hoitoala on niin upea,mutta palkat ei!!! :( Tsemppiä sulle työtantereelle!
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja pitäkää vauvoistanne huoli! (ei nuo kyl enää kovin vauvoja ole! )
Jotto +lapsoset 2v ja 7,5kk
Pikaiset kuulumiset meiltäkin, vaikka mitään ihmeellistä ei olekaan tapahtunut. 8-kk neuvola&lekuri ovat ensi viikolla ja jännityksellä odotamme kuinka pitkä neitomme on. On nimittäin todella pitkän oloinen :). Koriksenpelaaja-ainesta ehkä...
Hampaita ei ole, eikä liikkuminenkaan vielä maistu. Parku tulee aina lattialla masulla ollessa, kun tekisi niin mieli lelujen luo, vaan ei pääse, ei vaikka kuinka vengurtaa. Tutinsyönti unohtui pitkään jatkuneen nuhan aikana, hengittäminen oli kai tutin kanssa hankalaa, ja niinpä peukku löysi taas tiensä suuhun. Tapa, josta niin kovasti toivoin tytön jo luopuneen. Tiedä miten taas siitä vierottaisin?! Kun laitan tutin suuhun, hän joko sylkäisee sen kaaressa ulos tai nappaa käsiinsä ja rupeaa leikkimään.
Ruoka on ruvennut maistumaan melko hienosti (3x päivässä; aamu- ja iltapuuro & myöhäinen lounas tai aikainen päivällinen :), mutta nyt on välillä työ ja tuska saada tyttö imemään maitoa niin että äidin olo helpottuisi :). Että aina jotakin...
Nukkumisemme on edelleen mielettömän upeaa, mistä olen todella todella kiitollinen ja onnellinen! Välistä on kovin vaikea rauhoittua aloilleen ja illan mittaan saatamme joutua jokusen kerran hyppäämään sängyn laidalla kääntämässä tyttöä oikein päin. Ympäripyöriminen ja masulle kääntyminen maistuvat unen tokkurassakin. Mutta sitten seuraavan kerran hymyillään toisillemme n. 12 tunnin päästä. Kyllä meitä varmaan tästä ihanuudesta vielä rangaistaan...
Temperamenttia tytöllä piisaa. Äitiinsä on tainnut tulla :). Kärsivällisyys on noin nolla silloin, kun jotain halutaan. Tässä saa varmaan matkan varrella katsella peiliin aika monta kertaa ja " kiitellä" itseään kasvatustyönsä ja geeniensä tuotoksesta :)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Pitkään aikaanen ole kirjoitellut, mutta eipä tänne erikoista. Veekku sai ylös kaksi hammasta, ne sekoitti unikoulun tuomat hyvät yöunet viikoksi, mutta taas neiti nukkuu hyvin, herää maidolle kuudelta ja sitten jatketaan vielä pari tuntia unia. Pinsettiotteella typy poimii pienetkin muruset lattialta ja konttailee ympäri kämppää. Korkeammalta tavarat saa nousemalla polviseisontaan. Karkunkävelyäkin koittaa jo hoippua, varmaan koittaa vahvistaa jalkojaan seisontaa varten niin sitten ylettyy vielä ylemmäs :-D
Jotto kyseli töihin menosta. Joo, vanhempainloma päättyy 13.2 ja samalla päättyy työsopimus. Mun piti palata 14.2 samalle osastolle mutta nyt on vaikeuksia ylihoitajan kanssa (josta ei löydy nyt kaunista sanottavaa minulta tai osastonhoitajalta). Osastonhoitaja koittaa nyt sitten suunnitella jotain kieroa että saisi mut pidettyä siellä :-) Ensi viikolla kuulen jäänkö työttömäksi vai mitä. Olen jo miettinyt että haenko töitä muualta, mutta olen viihtynyt tuolla gastropuolella, työ on kiireistä ja haastavaa, ei tule aika pitkäksi. Osastonhoitaja kehui mua maasta taivaisiin ja painotti että ei halua mua missään tapauksessa päästää. Kyllä meinasi nousta pissi nuppiin kun joku kehui ja sanoi että mut otettaisiin avosylin vastaan missä tahansa mistä hakisin töitä :-) Kotona niin harvoin saa kehuja. Itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt, heh. No, ensi viikolla tulen sitten tuulettamaan töiden jatkumista tai itkemään työttömyyttäni.
Äh, kukakohan mahtoi pottailusta kysellä? Anteeksi, en nyt sitten muista. No, jokatapauksessa, ei olla vielä kokeiltu, kun luin jotain pottailukirjaa ja siinä oli 11. kohtaa joista tietää milloin lapsi on valmis aloittamaan pottatreenit eikä Veekku täytä kuin kaksi kohtaa vasta.
Mutta ei-sanaa opetellaan. Kun Veekku menee sähköjohdoille tai muuhun paikkaan mihin ei soisi pienen menevän, sanon ei. Yleensä Veekku jo lopettaa muutaman kiellon jälkeen sen tutkimusmatkan siihen. Mutta jos ei lopeta, siirrän neidin kauemmas ja sanon ei. Tunnistaa selkeästi jo kiellon, mutta muisti on vaan niin lyhyt :-)
Nyt mennään aamupalalle. Hyvää viikonloppua toukoille ja jaksamisista!
Kaisu ja Veekku (5.9.)
Pitkästä ajattelin minäkin jotain naputella. Saa nähdä miten kauan neiti vaaan antaa rauhassa kourjoitta. Muut lapset on koulussa ja kerhossa. Pinja yksin tuolla lattialla touhuilee, mutta kohta tulee väsy. Täytyy kai lähteä vaikka vaunulenkille sitten, saispa itsekin vähän liikuntaa. Ollaan lähdössä helmikuussa ulkomaille, niin ei haittais vaikka pari kiloa tippuis. Oon yrittäny pisteitä laskea, mutta tulosta ei oo tullu vaikka tarkkana olen mielestäni ollut. Mulla ois vielä n 6kg raskaus kiloja jäljellä, ja ärsyttää ihan kamalasti joka kilo.
Meillä neiti on oppinut ryömimään ja menee kovasti ympäri alakertaa. Saa olla jo tosi tarkkan, ettei isommat vaan tuo mitään pikkuleluja ja jätä niitä lattioille. Lapsilla on huoneita yläkerrassa ja tässä alhaalla on esim. duplo legot ja jotain muuta isoa, että Pinjakin voi niitä tutkia. Hampaita ei vielä ole. Eilen Pinja nousi itse istumaan. Kävelytuolin sain kaverilta lainaan ja heti huomas miten sillä mennään. Sillä pääseekin ihanasti takalle ja kirjahyllylle. Lehtikorista saa lehdet pois jne. Meillä on yöt pysyny suht rauhallisina. En tiedä vaikuttaako se kun Pinja nukkuu unipussissa. Ainakin olen niin itse järkeillyt. Meilläkin muut ovat olleet melkoisia touhuajia myös nukkuessaan ja uni on ollut levotonta. Pinja ei oikeestaan käänny edes mahalleen pussinsa kanssa, joten ei sitten tarvi käännellä eikä rauhoitella neitiä. Pitäis nyt ostaa isompi vaan kun meinaa käydä ahtaaksi.
Mutta nyt täytyy mennä imettämään neiti. Tänään pitäis loput joulujutut keräillä pois.
Pipsa ja Pinja (25.5)
Olen ollut kolme päivää yksin kotona Danielin kanssa. Isä on työmatkalla ja tulee onneksi kotiin tänään. Meillä on nimittäin nukuttu taas huonosti... :( Unikoulu yösyötön poisjättämiseksi aloitettiin viime torstaina. Ensimmäisenä yönä minä nousin ja valvoin 45min., mutta tämän jälkeen nukuttiin seitsemään ja syötiin ja taas nukuttiin kakskyt vaille ysiin! Eli eka yö meni hienosti. Toisena yönä ei enää mennytkään yhtä hienosti. Isä nousu ja valvo pojan kanssa tunti 20 minuuttia, jonka jälkeen kuuden jälkeen luovutin ja syötin. Lauantai sunnuntai yön Daniel oli isovanhemmilla, jossa oli herännyt vasta kuudelta, ja jatkanut momin ja mofin välissä unia puolen tunnin päästä varttia yli kahdeksaan ja syönyt vasta sitten. Alkuviikosta tähän on sitten ollut takapakkia. Nyt poika herää välillä jo kahdelta, jolloin nukahtaa tutin laiton jälkeen. Tämän jälkeen herätään puol viiden - viiden aikoihin. Tästä alkaa noin tunnin valveillaolojakso. Tänä yönä poika nukahti uudelleen kuudelta, mutta itse sain unta vasta puol seitsemältä. Sitten syötiin kyllä vasta 7.45. Toissayönä syötin kuudelta, jonka jälkeen poju ei suostunut nukkumaan enää lainkaan. Tuntuu, että oli paljon helpompaa ennen unikoulua, jolloin poika heräsi syömään ainostaan viideltä, ja useimmiten jatkoi unia jopa kahdeksaan. Ei kai tässä kuitenkaan muu auta kun sitkeästi jatkaa unikoulua ja toivoa parasta...
Miten teillä muilla on sujunut?
Näiden huonosti nukuttujen öiden lisäksi Daniel on nukkunut näiden kolmen päivän aikana tosi huonosti päikkäreitä. Ennen poika nuukui aamupäivällä 2-3 tuntia, ja iltapäivällä vielä tunti 15 min. Nyt ollaan nukuttu ainostaan 40 minuutin pätkiä, jolloin ei äiti paljon ehdi huilia. ZZZZ Ehkä tämä tästä...
Miten muiden toukot nukkuu nyt päikkäreitä ja milloin? (Meillä siis normaalisti noin 9.30-11.30 ja 15.30-17.)
Liikkumaan on meidänkin poika lähtenyt! :) Eli ryömii, tosin hyvin vaivalloisesti ja toinen käsi vartalon alla. Konttausasentoonkin noustaan ja heilutaan. Daniel istuu tosi tukevast ja hyppii istuessaan. :D
Meillä on neuvolalääkäri vasta loppukuusta, joten mittoja silloin.
Onnellinen, mutta väsynyt mamma, ja Daniel 7,5kk
Eli viikoa 4, maanantaita tai keskiviikkoa on ehdotettu.
Miten ois maanantai 23.1. klo 13? Paikkana sama Waneys Cofee, vai onko parempia paikkaehdotuksia?
(Onko joku käynyt Stockalla, jossa on kait jossain myös joku leikkipaikka?)
Mamma ja Daniel, 7,5kk
(Onko joku käynyt Stockalla, jossa on kait jossain myös joku leikkipaikka?)
Siis tarkoitan tietenkin Stockan kahvilassa, jossa yhteydessä jokin leikkipaikka... :)
Elina kirjoitteli jostain asukaspuistosta....en ole itse ikinä sellaisesta kuullut, mutta voisiko joku ottaa asiasta selvää, sellaisessa olisi kiva nähdä jossa voi laittaa lapset lattialle konttaamaan ja tutustumaan toisiinsa???Meidän tyttö ei ainakaan kovin kauaa sylissä halua olla vaan mennä lattialle telmimään. Kahvilat ovat siinä suhteessa huonoja tapaamispaikkoja.
Kutsuisin mieluusti kaikki meillekin, mutta tilat eivät taida oikein riittää kun asumme pikku kaksiossa, 40m.Tuntuu välillä meillekin ahtaalta=)))
Sitten olisi pieni toivomus jos ei tapaaminen olisi 23 päivä kun olemme silloin vielä reissussa ja olisi kiva päästä mukaan.Loppuviikosta käy hyvin.
Samalla on pakko kertoa mitä meidän neiti teki yksi päivä.Meillä on olohuone ja keittiö samassa joten ada ei pääse oikein tekemään mitään niin etten huomasi....paitsi silloin kun käännän selkäni, laitettiin ruokaa lautasille ja käänsimme hetkeksi selät adalle, niin tyttö sai jotenkin ihmeen konstilla mun turkinpippuri pussin olohuoneen pöydältä(pussi oli niin ettei hänen pitäisi ylettyä siihen, vaikka nousisi pöytää vasten) ja vielä niin ettei pussi rapissut yhtään.Siinä hän sitten lattialla istui ja otti karkkeja käsiinsä ja yksi oli jo suussa jota hän imeskeli.Mä kyllä pelästyi niin paljon, onneksi pysyin rauhallisena niin kauan kun sain karkin pois neitin suusta ettei pelästynyt mun reaktiota ja niellyt karkkia.itku meinasi päästä kun sain sen suusta pois. Mutta taitaa tyttö tulla äitiinsä kun tylläsi turkinpippureista=)))).
Kaisun_tyttö05, mikä kirja se oli mistä luit siitä pottailusta, olisi kiva lukea itsekin se.??
Ai niin joku kyseli nukkumisrytmeistä.....Meillä otetaan vaihtelevasti päiväunia, jos nukkuu pikkupäikkärit,niin ne nukutaan 9.30-10.00 ja sitten päiväunille n.11.00 ja nukutaan 2-4 tuntiin ja sitten yöunille n 19.30. ja herää aamulla n6.30-7.30.Jos aamulla ei nuku noita puolen tunnin unia niin menee nukkumaan 10.30-11 ja nukkuu 2-4 tuntia ja illalla saattaa ottaa puolen tunnin tirsat n.17 aikoihin. Yöt ovat kuitenkin jo hieman rauhoittuneet, mutta edelleen toivotaan että palattaisiin siihen samaan vanhaan niin saisi äiti ja isikin nukuttua kunnolla.
Meillä on tänään harvinaista herkkua kun päästää miehen kanssa ulos syömään, Adan kummit tulevat häntä hoitamaan.Taidetaan vähän juhlia meidän kihlausta näin jälkikäteen=))
Hauskaa viikonloppua!!!!
Nelli&Ada
Onnea Nelli kihlauksen johdosta! Koska häät vietetään?
Mamma ja Daniel
Se kirja oli Jane Gilbertin Pottatreenit. Muistaakseni...
Olen kyllä miettinyt kovasti tuota pottailuasiaa, toisaalta voisin nytkin jo aloitella harjoituksia, mutta kun neiti vääntää kakat aina kesken ruokailut, pari lusikallista kun on mennyt ruoukaa, alkaa ähinä. En viitsisi alkaa potallakaan syöttää :-) Eli tiedän kyllä tarkalleen koska tytöllä olisi tavaraa tulossa, mutta kun tulee niin hupsuun aikaan. Jos kakkaisi ruuan jälkeen, olisi helppoa laitta neiti potalle ähkimään. Ehkä me odotetaan vielä jonkin aikaa. Myönnän, olen vähän laiskakin :-(
Kaisu taasen
Meilläkin tulee muuten kakka aina syödessä :-) Ja vielä useamman kerran päivässä. Enkä minäkään viitsi potalla syöttää. Pari kertaa ollaan pottailtu ihan kokeilun vuoksi ja saalistakin on saatu. Mutta laiska kun olen, en kesken ruokailun viitsi potalla alkaa siirtämään.
Meille sopisi hyvin tuo 23.1. keskiviikko. Kai paremman paikan puutteessa se Wayne' skin käy. Sinne lattialle ei vaan oikein viitsi laittaa vauvoja ryömimään. Vai olisiko jollain tilava asunto tai tiedossa jokin muu paikka helppojen liikenneyhteyksien päässä?
Unikoulukin jatkuu. Yötissittely ollaan saatu pidettyä poissa, mutta valvoin kyllä viime yönä puolitoista tuntia yhdestä eteenpäin silitellen neitiä. Lopulta sitten tyttö kuukahti nukkumaan. Olisi vaan halunnut jutella, leikkiä ja ryömiä. Onhan tämä vähän turhauttavaa, kun tissillä neiti taintuisi heti ja nyt sitten valvoskellaan. Mutta toivottavasti tuloksiakin saadaan, jos vielä muutama yö jaksetaan?
Bamse ja neiti
Kiitos paljon onnitteluista.Emme sopineet hääpäivää vaan mennään sitten naimisiin kun on varaa järjestää kunnon häät ja siltä tuntuu=)) Toki sen verran tiedetään että pidetään talvi häät, se onkin monille taikka varmaan kaikille mun ystäville ja sukulaisille yllätys koska olen aina sanonut että haluan kesähäät, mutta nyt mieli on muuttunut enkä ole sitä kertonut heille.Saavathan kunnon yllärin=))
Meille sopii hyvin ke 25 päivä tapaaminen, olisiko klo 13 hyvä? meillä syömään jo klo 15 ruoka niin ehtisi vähän aikaan siinä istumaan rauhassa.Kyllä se kahvila käy jos vaan ei muuta paikkaa keksitä.
Nelli&Ada
Kirjoitan pitkästä aikaa, kun elämä on yhtä hulinaa.
Loppiaisena menimme mun vanhempien luo ja jäimme Hilllan kanssa sinne viikoksi. Oltiin sit molemmat flunssassa koko se aika, tauti alkaa jo helpottaa. Eilen tulimme kotiin. Meillä on alkanut keittiöremppa ja oltiin tytön kanssa vähän niin kuin karussa remppaa.
Hulinaa on ollut hurjasti sen jälkeen, kun Hilla jouluviikolla oppi konttaamaan. Nyt konttausvauhti on hurja. Viime viikolla tyttö rupesi nousemaan myös pystyyn tukea vasten. Hän istuu itsekseen ja taputtaa käsiään. Onneksi suojausrefleksit (onko ne sen nimisiä..?) toimii ja kaatumisia on aika vähän. *koputtaa puuta*. Mutta mikään tavarat ei jää rauhaan. Huh huh. Varsinkin nyt kun koti on kaaos, vauvan turvallisuus on erityistarkkailussa.
Katotaan milloin ehtii kirjoitella taas. Nyt alkaa päivärytmillinen elämä. Flunssan aikaan lapselle kelpasi vain tisumaito ja unet oli milloin mitäkin. Tänään siirrettiin tyttö nukkumaan pinnikseen, kun viime yönä heräsin ja ihmettelin että missä lapsi... konttaamassa jalkopäätä kohti... Kauhuskenaariot lapsesta öisellä tutkimusmatkalla sai meidät luopumaan perhepedistä.
Moi moi!
Syöppö ja Hilla (24.5.)
Hyvää uutta vuotta 2006 kaikille.
Tulin nopsasti vastaamaan tohon kysymykseen pk-seudun toukojen seuraavasta tapaamisesta. Yksi paikka, missä vois tavata on nämä asukaspuistot. Käykö joku semmoisessa? Ne on kait avoimia kaikille?
Me tultais Siirin kanssa myös mielellään tapaamiseen, mutta meille kävisi vasta vk:lla 4 (23.1. -) tai siis siitä eteen päin.
Mitäs muuta... meillä on ryömitty vauhdilla eteenpäin nyt n. viikon verran. Siirillä on 8 kk neuvolalääkäri ens viikolla 18. päivä. Tyttö näyttää ja tuntuu (painaa) isolta, saa nähdä, mitkä mitat tulee. Imetys taitaa vedellä meillä viimeisiä. No, olen kuitenkin iloinen, että näinkin pitkään sitä kesti.
Hyvää viikon jatkoa,
toivoo: Elina ja Siiri (6.5.)