***PUOLUKOIDEN MONDAY***
Alkakaahan keskusteleen, mä palaan iltapäivällä/illalla, seuraavaksi pitää ehtiä junaan.
Hyvää maanantaita kaikilla puolukoille!
merneito
Kommentit (50)
Siis apua mitä kaikkee sulle onkaan ehtiny sattua! Tosi kurjaa tuo kolarihomma! Olipas itsekkäitä ajelioita, kun eivät ees pysähtyneet kattoon miten sulle/autolle kävi. Onneksi sä olet ehjänä, ainakin ulkoisesti. Pahoittelut myös erosta... inhottavaa kun siinä sitten kävi nuin. Mutta ite varmaan tiiät onko oikee ratkasu vai ei. Mä en oikeen osaa siihen kommentoida.
JA HITTO! Ei kai vaan nyt oo käyny niin, et ihastuit siihen Perttuun ;) Kuulostas pikkasen siltä :D Voi Perttu minkä teki :)
Voimia sulle hirmusesti sinne!! En tiedä oikein mitä sanoa... Erot on vaikeita :' ( Meille saat purkautua sitten kun siltä tuntuu. *Paljon haleja*
-thunda-
huh miltä tuo " se anto mulle puhnumeron ja vähän viestiteltiin" näyttää... siis ei mitään pervoilua vaan ihan kaverina sille laitoin ,ett oli mukava tavata ja ett sit illalla kun se lähti, käytiin yhessä paikallisessa...
Ja ett mahdollisesti vielä nähdään, kun sillä sellaiset pienet kinkerit, mihin myös minä sain kutsun.
Goldis
muuten tää järkky omanapaisuus...
Nyt en ehi kuitenkaan enempiä kommentoida, kun pitää lähtee hampilääkäriin porattavaks... ja sit kahteen töihin...osaankohan enää mitään, kun en oo 12 päivään siellä ollutkaan...ja pitäis vielä opiskelijakin ottaa ohjaukseen, aloittavat tänään...voi vettu!
G
GOLDA: Voi kauhea! Olipa todella huonoja uutisia! Toivottavasti sulla on joku hyvä kaveri tai joku jolle voit jutella siellä lähellä. Susta tuntuu varmaan ihan hirveälle! *halittaa*
HANNELE JA THUNDA: Pitelen peukkuja! Tuntuu varmaan mielettömälle kun ihan oikeasti voi kohta olla raskaana! Mielettömän jännät ajat edessä teillä!
LUUMUHILLO: Olen tosi kade sulle kun sun miehes on noin inoissaan. Ihan jo vaunujakin katselee! Olispa meilläkin sama tilanne. Ehkä vielä joskus kuitenkin¿ :)
SöpöilyG: Me ei juuri pussailla tai halailla jossain kaupungilla, mutta mielellään kävellään kyllä käsi kädessä. Usein varsinkin mies tykkää kävellä, mutta ei se tykkää mitään pussailunäytöstä järjestää kaikelle kansalle. :)
Silmälaseista: Mä haluaisin kovasti uudet. Oon tosi kyllästynyt näihin kun on ollut jo 3 vuotta samat. Piilareita pidin pitkän aikaa, mutta nykyään ei silmät kestä niitä kuin pari tuntia. Mulla on kyllä kaapissa yhdet vihreät ja liilat lasit spesiaalitilanteiden varalle.
PeriytymisG: Mä jaluaisin, että miehen silmät ja ripset periytyisi lapselle. Omat on sellaset tihrut ettei niistä tarttis kyllä kenenkään joutua kärsimään. :D Mun luonnetta sais olla enemmän kuin miehen, koska olen aika rauhallinen. Mies sitten on siitä toisesta ääripäästä. ;) Mun stressaamisluonteen ei kyllä tarvi periytyä.
ei yhtään huvittais lähteä töihin =( Mutta ei kai tässä muu auta. Huomenna onneks vapaapäivä, saa vihdoinkin laiskotella kunnolla =) Ei tarvi edes siivota kun eilen saatiin miehen kanssa siivottua kämppä. Leipoa ja shoppailla vois jos on fiilistä ;) Muita huomenna vapaalla? tai no onhan täällä pinoilemassa innokkaita työmyyriäkin ;) Täällä jatkuu kevytelämä suklaansyönnillä... Ehkä sittenkin huomenna uimaan. Täällä tämä toinen omanapailija taitaa lähteä häiriköimästä töihin... Palailen illalla tai huomenissa.
-thunda-
[color=seagreen]Mulla jäi eilen joulujuttujen pakkaaminen kesken ja nyt sitten jatkoib vähän taas. Laiskuus meinaa voittaa aina välillä ;) Jouluverhot sain kuitenkin jo pois ja samalla sitten vaihdoin uudet verhot tilalle. Joulukoristeet alkaa olla jo kaappien uumenissa. Eipä niitäkään loppujen lopuksi kauaa saa pitää... hullua huhkia niiden kynttelikköjen kanssa toisaalta. Mutta niin kivaa. Onneksi vielä voi nuo tavalliset kynttilät jättää, niitä on mukava poltella näin talvella.
Mä oon koittanu täällä pakata jo alustavasti Tuutillekin sairaalakassia. Siis sitä, jonka ukko sitten kiikuttaa synnärille, kun päästään pois. Hankala homma tuokin, kun ei oikeen tiiä mitä sille nyytille pukee päälle. Lämmintä mutta ei liikaa... mistä sitä ekakertalainen mitään tietää. Laitoin alotuksen tuonne odotuksellekin ja sieltä jo sainkin vähän vinnkiä. [b]Mitähän muuta sitä vauvalle pitäs ottaa mukaan synnärille, ku vaatteet?[/b] Tutti vissiin... jos kelpaa ja oman vaipan otan varulta.
Pähkäilee, JJ + T♥
[color=slateblue]Näinkös siinä sitten kävi...Golda, sinä joka kerran jo sen plussankin sait, miten ihmeessä täsä näin kävi...?! Voimahaleja ja jaksamista aivan Hurjana!!! Itse olen myös eronnut 5 yhteisen vuoden jälkeen joten tiedän kyllä ettei oo helppoa olla yksin, ainakaan alkuun, ja pahinta on kun näkee sen toisen tuskan! Itsehän kyllä pärjää... Kyllä sullakin on vielä monet itkut eessä, mutta muista sitten että joka kerta yks itku vähemmän...
Minäkin luulin että tuo kolari oli se huono uutinen ja ihmettelin että misä ne hyvät oli... Kauhistus myös tuo kolari! Mutta Pertusta oot vieläkin ihan täpinöissään! =o)
Golda, ethän sää meinaa meitä jättää vaikka sinkku nyt oletkin?!
LUUMUHILLO: Vai tuunata ;o) Mieheshän on ihan täysillä mukana ;o) Hempeät on ainakin jutut! Yritä pitää hiljasta linjaa niin se on varma että maaliskuussa alkaa Luumuhillon sisällä kasvaa uusi elämä!
Siihen isyyspakkaukseen vielä, tuosta lapsi autossa-tarrasta tuli mieleen että mulla on ollu joskus mielessä että tekis sellasen tarran/lapun missä sen lapsen kuva ja teksti " TÄÄLLÄ MÄÄRÄÄN MINÄ!"
GOLDA: Voi vitsi et Pertun näit :D!!!! Mä tykkään niin siitä, ihan faniks asti :) Mä jo täällä haaveilin teistä parina... Pidän salaa peukut pystyssä...siin on varmasti aika rehti mies. Vitsi, parasta mitä oon lukenu pitkään aikaan...
Oltiin eilen katsomassa FC Venus. Se oli TOSI HYVÄ! En o pitkään aikaan näny noin viihdyttävää elokuvaa. Ja kiitos tsemistä tytöt :) Sain nyt sen uuden työpaikan ja vieläpä tosta ihan läheltä... Kun jäät lähtee otan fillarin käyttöön. Tänään sitten vika duunipäivä apteekissa... jee :)
Ja kaikille jotka omaa napaa kirjoittavat: Niitähän on juuri kiva lukea, koska sitä saa vähän uutta elämänkatsomusta, ettei aina pyöri siinä omassa maailmassaan... Että laittakaahan sitä tekstiä ihan rohkeasti vaan, ei se itsekästä mun mielestä ole! Nyt päikkärit ja sit luennolle ja sit töihin.
Ja kaikille piinailijoille ++++ tuulia :D
[color=chocolate]Huh, steppasin tuossa pikku lenkin taas ja samalla katoin digiboxilta O.C:n. Olipas kyllä hyvä tuo viime jakso, nauroin välillä niin että meni steppirytmit sekasin :D
Nytten suihkuun ja sitten valmistautuun sinne valmennukseen. Mua kai jännittää, et millasta siellä on. Toivottavasti ei jouduta puuhkuttaan siellä kaikkien nähden jotain hengitystekniikoita!
JAANICA: Mä oon samaa mieltä sun kanssa tuosta oman navan kirjottelusta. Sehän just on kaikkein mukavinta luettavaa, et mitä toisille millonkin kuuluu. Onnea uudesta työstä!
[color=slateblue]Sain käytyä syömässä ja matkalla sinne huomasin että parkkipaikalla auto ilmiliekeissä! Hih aika mukavaa nähä tollasta ihan elokuvameininkiä! Toisaalta ei käy kateeksi omistajaa... Oma auto oli vain noin viien metrin päässä joten äkkiä siirsin sen, vaikka sitten saman tien tulikin palokunta paikalle.
Koskas sitten selviää oliko ne Goldan päälle ajaneet jurrissa? Käyttäytyminen kuulostas vähän siltä... Ja jos ei sitä pikkukännissä huomaa ajaneensa toisen päälle... Hyvä tyttö kun sait vielä rekkarinkin ylös, se on jo melkonen saavutus tossa tilanteessa kun on pasmat aivan sekasi!
JENSKULLE tervemenoa valmennukseen! Onko nyt eka kerta? Tuskin siellä puuskutellaan, minähän on tosiaan jo synnytysvalmennuksen käynyt ja hämärästi muistan että ainakin yhellä kerralla miehet hiero naisiaan (eli minä siskoa) ja yhellä kerralla käytiin sielä synnärillä tutustumassa! Ja olinhan sitten synnytyksessäkin mukana osan aikaa... Minä ITSEKÄS vain lähdin pois kesken kaiken kun *nyt tulee paljastus* oli sillon jo niin kova vauvakuume että sydäntä särki... Mutta jäi sinne toki koko muu perhe, etten minä sitä viimesillään raskaana olevaa siskoani sinne yksin jättänyt! Mutta silti, muut jäi sinne ja minä painelin opiskelupaikkakunnalle ja vasta parin päivän päästä uskaltauduin nykyistä kummityttöäni katsomaan!
Nyt täytyy kohtapuolin lähtä kotia ajeleen, toivottavasti auto on tallella eikä oo esim. palanut poroksi... Illalla varmaan palataan.. Tänään valinnanvaikeus, kumman kattoo ja kumman laittaa nauhalle, Täydelliset naiset vai Hymypoika.
[color=hotpink]Noniin, suihkut käyty ja pyykitkin saatu narulle. Tunnin päästä pitää lähtee käppäileen sinne neuvolaan päin, jotta ehtii ajoissa.
MIITSU: Joko oot neuvolassa käyny? Tuuhan nyt äkkiä jo kertoon ne kuulumiset!
Kylläpäs vaan tekokuusikin varisee... meillä on tuo olohuoneen " kuusinurkka" ihan muovisissa havuissa :D
Neuvolassa kaikki hyvin!!!! vauvan syke oli 142 joten hyvin siellä viuhdotoon!!!! ihanaa oli kuulla se viuh-viuh ääni... helpotuksen huokaus!!! pomo oli innoissaan ja onnitteli kovasti!!! sitten kertoi siinä parille muulle työkaverille ja nekin oli ihan onnessaan!!! hyvä päivä siis!!!
Anoppi toi innoissaan sieltä miehen veljeltä niitä pieniä vauvanvaatteita ja aloitti ettei tiedä miten tän kertois mulle: miettiny ja tuskaillu koko viikonlopun, siellä oli toisenpuolen mummo käyny karsimas parhaat vaatteet pois ja tosissaan ihan karseita lumppuja suurin osa :( ite en ois kyllä kehdannu eteenpäin niitä ees laittaa!!!! No vähän epäilin niin koska miehen veljen tyttöystävä viestaili mulle et heitä pois jos et haluu.... noh pääseehän sitten ite shoppailemaan!! Mutta vähän kyllä suututtaa kun ensin ovat niin että meillä kauheesti vaatteita ja sitten ihan roskiskamaa tuovat....
Golda: pahoittelut!!! ja hitsi... sähän pääset julkkikseksi kohta!!!!!
anteeksi taas tää omanapaisuuteni... kiire lenkille ja unille... yön oon töissä joten palaan silloin paremmalla ajalla!!!!
HANNELE: [b] raskausviikot [/b] todella aletaan laskemaan edellisistä kuukautisista, joten esim.
kp 28 on sitten jo rv4 täynnä, vaikkei vielä itse välttämättä edes tiedä olevansa raskaana. Siksihän ultrassa tarkastetaan raskauden todellinen kesto.
Koska pitkäkiertolaisilla joilla ovulaatio tapahtuu myöhemmin ei raskauden kesto ole todellisuudessa niin pitkällä kuin kuukautisista laskettuna olisi.Tapa juontanee jo ajalta jolloin ei ollut tarkkoja ultria saati acon " kymppejä" vaan raskauden alku oli edelliset kuukautiset ja siitä eteenpäin on sitten laskettu se 40 viikkoa.
GOLDA: Olen pahoillani, että teille tuli miehesi kanssa ero. :( ((halaus))
Kertoilet asioista sitten/kun jos haluat/pysyt (olipa selvästi ilmaistu...)
Ikävä juttu tuo kolari! :/
Ja taitaa olla pientä Perttu ihastusta ilmassa... ;) Vai että pienet kinkerit joihin tuli kutsuu..... *virnistys*
HANNELE: Mustakaan ei taida olla häämessuille seuraksi.
Ja noista paikoista mututuntumalla: riippunee ajankohdasta:suosituimmat (kesä) heinä/elokuun ajat saattavat olla mennyttä ja riippuu minkälaista miten isoa juhlpaikkaa etsii, suosituimmat ovat tietenkin varatuimmat. Vihkiaikojahan on helpommin saatavilla kuin juhlapaikkoja. Ja aina voi yrittää ja kysyä.
JJ: Kyseli [b]isyyspakkauksesta[/b] itse en tiedä teenkö sellaista... (kattotaan vaan sitten kun joskus kenties se plussa tulee, tukkaputkella etin kaupoista jotain kiva) Itse ajalttelin lähinnä sitä Isä syntymässä kirjaa (sisältää asiaa) ja sitten se huoltajan opas (huumoria).
*Ilonalleko se eilen laittoi sen linkin diagnoosi:vauvakuume Koitin näyttää sitä miehelle. Sekään ei ollenkaan lämmennyt/ymmärtänyt juttua :(
Essille: Tsemppiä kuluvaan kiertoon. Toivottavasti tärppää!!
söpöilyGalluppi: Kyllä kuljetaan kaupungilla käsikädessä, muttei juurikaan sen suurempia juttuja (ollaan jo sen verran vanha pariI, paitsi kyllä rautatieasemalla pussataan. :)
LAURA: Voimia tuleviin koitoksiin!
LUUMUHILLO: Vai, että tuunatut lastenvaunut.. *hih* Meillä ukko sanoo, että vaunuissa pitää olla aabeeässät. ;)
JAANICA: Onnea uuden työpaikan johdosta!
JA kyssäri: miten noita viisaudenhampaanpoistosta jäljelle jääneitä koloja pitäisi putsata?!?
Niin ja kaikille kiitos positiivisesta tsempistä!
merineito
Heh, söpöilyä. Me ei paljoa söpöillä julkisesti. Käsi kädessä ei oikein koskaan, eikä isompia suudelmiakaan muiden nähden. Ehkä joskus pieni pusu rullaportaissa ja halaus ja pusu eri suuntiin lähdettäessä. Kotona sitten kyllä halittelua ja pusuttelua päivittäin, mutta esimerkiksi nukkuessa tykätään kumpikin omasta tilasta eikä ikinä nukuta ihotusten.
Kiitokset tsempittäjille (Luumuhillo ja merineito ainakin)! Tsemppiä tässä tarvitaankin, kun hetkittäin alkaa usko pettää koko touhuun. Ja hetkittäin sitten taas uskoo vahvasti että jos nyt tärppää niin kesän jälkeen pääsisi mammalomalle. Mutta kai se on aika kun näyttää...
Tuttavaperheeseen syntyi tänään pieni poika - toivottavasti päästään pian pitelemään pikku nyyttiä :-)
[color=tomato]Ihan ok meni valmennus. Ei siellä onneksi pitäny huohottaa tai tehä muuta pelleä ;) Ihan vaan kuunneltiin kun täti luennoi. Paljon tuli uutta asiaa ja nyt ahistaakin, kun ei kaikkia muista! Ois varmaan pitäny tehä muistiinpanoja tms. Käytiin läpi mm. sitä, et millon sinne synnärille sitten täytyy lähtee. Hyvin täti myös kertoi, mitä kaikkee mies voi synnytyksessä tehä ja miten toimia tietyissä tilanteissa. Harmi vaan kun työn takia oma ukko ei kaikkiin valmennuksiin pääse...
Mulla suppaili niitä kivuttomia supistuksia lähes koko valmennuksen (1,5h) ajan. Yritä siinä sitten istua huonossa penkissä...
MIITSU: IHANAA, että kaikki vaavalla ok! Se on aina niiiiiiin helpottavaa kuulla ne äänet! Niin ja mahtavaa, et pomo otti uutiset nuin kivasti vastaan.
Tässä kun useammallakin on tämä keventyminen mielessä,niin mikäli ette katselleet viime viikolla akuuttia lukekaas tuosta kevyttuotteista.
http://www.yle.fi/akuutti/ nimim. en vaihda kumijuustoon :)
No niin, keskusteltiin sit... jos sitä nyt keskusteluksi voi sanoa. Mies oli heti kättelyssä taas niin kärttyinen kun nyt voi olla. Ja mua alkoi tietty potutaa ku sillä oli se asenne et mä oon tällainen kun oon, ota tai jätä. Ja nin kun mä uskoin niihin juttuihin että se haluaa olla mun kanssa. Niin se sanoi vieläkin, mutta miten joku voi tosissaan sanoa noin ja ilmoittaa samalla että ei kyllä aio panostaa koko juttuun pätkääkään? Kiukuspäissäni paljastin sitten tän palstailunkin, niin että kohta se on sitten täällä lukemassa mitä mä teille kirjoitan. Sama kai se... Kai mä oon ihan kaheli kun edelleen haluan uskoa että tästä vielä jotain tulisi. Ja vielä parempaa kuin ennen, koska en mä pysty jos se on samanlaista kuin tähän asti. Toivossa on hyvä elää... ehkä. Kai olis parempi luovuttaa, ei kai se tuska loputtomasti kestä. Tuntuu vaan niin pahalta koko ajatuskin suhteen lopettamisesta... Kyllähän me joitain asioita saatiin ihan selväksikin, nekin sellaisia joista olis pitänyt puhua jo ajat sitten. Mutta kun mies ei puhu ennen kuin äärimmäisessä hädässä, näköjään. Surullista että tärkeistä asioista puhutaan vasta eron kynnyksellä... ja jos olis puhuttu aiemmin, olis ehkä koko kriisin voinut välttää.
GOLDA: miten sulla menee? Voin vaan kuvitella kuinka surkea olo on... Kiva että se Perttu kuitenkin vähän piristi sua! Kerro niistä laserjutuista jos jaksat joskus jooko?
MIITSU: Hienoa että kaikki on vauvalla hyvin! On varmaan tosi ihana kuulla ne äänet ekaa kertaa... oliko sun mies mukana?
Kaikille parempaa iltaa kuin täällä päin Suomea...
Hannele. mie tulee viikonloppuna, siihen asti täytyy pärjätä yksin. Onnea asunnon metsästykseen! Muista lastenhuone¿miten ihmeessä sait siihen kolme hihaa???
Thunderi: Mitä Nalle Puhia luet, ei Puhi ole likainen, vai onkohan sittenkin¿ :)
Golda: vai sellaista sulla Pertun kanssa¿:)
Miitsu: Ihanaa, että vaavilla on kaikki hyvin, nyt sun oma olokin helpottuu
Merineito, en laittanut sitä linkkiä, mutta ei munkaan mies ihan ollut mukana
Tulin juuri Turkuun, ihan kiva olla täällä. nyt olen kuitenkin niin väsynyt, että vastaan huomenna galluppeihin ja kirjoitan sen kietaisuneuleen ohjeen ja kommentoin muuta,,,ja mitä vielä..
hyvää yötä,
ilona
[color=darkviolet]Vähän iloa tähän kurjaan elämään...
Elikkä niinhän se Perttu sit serkun luo teelle tuli ja oli muuten ihan kivan näköinen kaveri. paljon mukavamman näköinen ja pitempi kuin telkussa... Siinä tupakalla pihalla oltiin kun serkku sano ett nyt se tulee...olin niin jännässä koko illan, ett masukin meni ihan sekaisin....Kun tapaaminen oikein varta vasten mulle järkätty, niin jännitti vähemmästäkin hemmetti.
Siihen se sit ihkaelävänä pihalle käveli ja katteli niillä ihanilla ruskeilla simmuilla mua =) Esitteli ittensä....ja mä myös, sit sanoin vaan ett HALATAANKO =) ?? ja perttu nauro ett joo...
Ihan jumissa olin kun se kyseli multa, ett missäs asut ja mitäs mikkeliin... just sellaista vammasta änkytystä...=)
Sisällä sit siinä vähän turistiin ja sit ruvettiin pelaa sitä pleikkarin musavisaa, mitä ne pelas BB talossakin... Huippu peli, tiiättekö sen?? Me ollaan niinku musavisa kilpailijat ja sit siinä on juontaja. me sit valitaan aina oikeet vastaukset sellaisella kapulalla... Siinä saa sit yhessä osiossa jos tietää vastauksen, varastaa toiselta pisteet. NO me oltiin pertun kans johdossa ja luonnollisesti vietiin sit koko ajan pisteitä toisiltamme...sit se juontaja vaan kommentoi, ett pelaaja 1 ja pelaaja 4, teidät taidetaan lähettää kohta pussauskoppiin...oho =)
Otettiin muutamat valokuvat ja naurettiin ett seiskaan lähetetään, ett Pertulla uus Mikkeliläinen tyttöystävä =) sit perttu vaan tokas vitsillä, ett pyyätte sit tarpeeks hyvät rahat siitä...=) Kerto sit kaikkee tän hetkisistä kuvioistaan ja sen sellaista, mistä ei nyt sit luonnollisesti saa hirveest huudella...
Sen verran voin kertoo, ett kyllä mä sen puhnumeron sain ja laiteltiin vähän tekstiviestiä...=)
Ett sellainen tapahtumarikas viikonloppu mulla =( ja =)
Golda