Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minka ikainen lapsi tarvitsee paivahoidosta saatuja virikkeita? Ts. minka ikaiselle lapselle kotiympyroiden virikkeet enaa riita?

Vierailija
08.01.2006 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jossain laajuudessa.

Vierailija
2/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kaipaa seuraa ja virikkeitä, mutta päiväkotia ei tarvitse minkään ikäinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä 4 tai 5-vuotias?

Vierailija
4/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-vuotias ei ainakaan tarvitse päiväkodista mitään. Kotona paras. Ainahan se ei tietty ole mahdollista, mutta silloin olisi hyvä, jos olisi edes vakituinen hoitaja, johon lapsi saisi rauhassa kiintyä. Ettei hoitajat siis koko ajan vaihtuisi. Sekin helpottaa kovasti, jos pystyy tekemään lyhennettyä työpäivää tai -viikkoa.

Vierailija
5/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esim. tosi pieni päiväkoti, jossa on aivan ihanat hoitajat! Sinne voi oikeesti viedä lapset hyvällä omallatunnolla. Ja lapset menevätkin sinne mielellään.

Vierailija
6/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työntekijöiden vaihtuvuus ole kovinkaan suurta. Omat lapseni tarhassa, jossa ollut sama jengi jo 7 vuotta ja hoitajia on 5, hoidettavia 21. Lasteni aloitusiät tarhassa 2v9kk ja 4v3kk, en katso lasteni kärsivän. :D

Vierailija
7/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä 4 tai 5-vuotias?

Vierailija
8/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkaan vaikka olisi ainut lapsi keskellä ei mitään....Riippuu paljon lapsestakin, mitä hän kaipaa, mutta onhan niitä kerhoja, puistoja ja muita, joista myös saa " virikettä" . Itse asiassa koko virike-sana on ihan älytön.

Ekaluokan opettajan vinkkelistä täytyy sanoa, että ne muutaman kokonaan kotona hoidetut lapset ovat paljon keskittymiskykyisiä, levollisempia ja tasapainoisempia kuin pienestä pitäen päiväkodissa olleet. Esikoulu tasoittaa tietyt erot ja jos eskarikin on jäänyt väliin, niin jouluun mennessä kotilapsi on kirinyt muut kiinni. Ja jos joku yrittää sanoa, että päiväkodissa opitaan sosiaalisia taitoja, niin se on täyttä puppua. Sosiaaliset taidot opitaan kotona ja niitä harjoitellaan sosiaalisissa vuorovaikutustilanteissa, kuten lapsiryhmissä.

Hoitakaa rauhassa lapset itse, jos siltä tuntuu!

Vierailija
9/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinmainitun häpeäksi.

Vierailija
10/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan nämä järjestyvät kyllä yleensä ihan ilman päivähoitoakin jos vanhemmilla on halua ja viitseliäisyyttä.

Vierailija
11/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä sen sitten eskarissa näkee hirveän suuren eron kotihoidetun ja päivähoidossa aikaisin aloittaneen välillä.

Ensinmainitun häpeäksi.

Vierailija
12/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pötypuhetta etteikö alle 3v. kaipaisi muiden lasten seuraa.

Meillä alta 2v. voisi jo hyvin mennä päiväkotiin. Meneekin puolen vuoden päästä. Kaipaa kipeästi muiden lasten seuraa ja tekemistä. Joka paikassahan ei ole kerhoja, puistoja sun muita. En väitä ettäkö päiväkodissa olisi moninverroin parempi kuin kotona, mutta ehdottomasti meillä oikea aika hoidon aloitukseen, vaikka lapsi alle 3v. Tämä lapsi on varsin kypsä viettämään päiväkodissa 6h/pvä, jonkun toisen lapsen kohdalla voi olla toisin.

Vierailija
13/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan ne eivät koko vuotena suostuneet puhumaan hoitajille mitään. Me lapset kyseltiin niiltä syytä siihen ja kannustettiin puhumaan, mutta eivät aloittaneet puhumista. Olivat kuulemma äidilleen niin vihaisia hoitoonlaitosta. Selvästi oli joku herkkyyskausi mennyt ohitse heidän kohdallaan tai muita psyykkisiä oireita. Kerhokuvassa kaikki muut lapset näyttää iloiselta, mutta niiden kahden naama on ihan sitruunalla.

ohis

Vierailija
14/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 8-lapsisesta perheestä. Minä olen ainut lapsi. Minä otan muut huomioon ja jos esim. tarjolla on kaksi leivosta, joista toinen on suuri ja mehevä, toinen pieni ja rupunen, otan sen rupusen ja annan toiselle sen mehevän. Mieheni ottaa sen mehevän. Hän on tottunut taistelemaan kaikesta, minua taas on opetettu ja opastettu ajattelemaan muita. Minä olen meistä kahdesta seurallisempi ja suositumpi. Tosin mieskin on seurallinen ja avoin. Minä osaan olla yksin ja viihdyn hyvin itseksekseni, miehellä pitäisi aina olla seuraa. Ei esim. nauti siitä, jos on viikon yksin kotona, kun olen lasten kanssa mökillä. Kaipaa meitä. Minä taas nautin suunnattomasti, jos saan olla yksin kotona tai mökillä. Minä olen edennyt työssäni nopeasti johtavaan asemaan, mies ei, vaikka haluaisi...

Kumpikaan meistä ei ole koskaan ollut päiväkodissa.

Vierailija
15/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan sanonut ettei alle 3v kaipaa KAVEREITA! Oli kyse PÄIVÄKODIN tarpeesta! Ne ovat kai kaksi eri asiaa.

Vierailija
16/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sikäli puhutaan ihan alkuperäisestä aiheesta edelleen.

Vierailija
17/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt siis 4-vuotias ja käy kerhossa 2xvko ja päivittäin leikkii muiden lasten kanssa ulkona. Lisäksi on vielä 1 pienempi sisarus, eli lapsiseuraa hänellä on. Olen hoitovapalla ja esikoinen saa olla kotona siihen asti, että menee esikoulunn.

Kyse on nyt siitä, jääkö lapsi jostain oleellisesta paitsi, kun hoidan häntä edelleen kotona? Omasta mielestäni ei, mutta muutamalta sukulaiselta saan jatkuvasti kuulla eriävää mielipidettä.

Vierailija
18/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2-vuotias puhuu joka päivä kotona että haluaa hoitopaikkaan. Ja kertoo mitä hoitopaikassa tehdään, piirileikit, laulut ym. Aivan tohkeissaan. Ja puhuu hoitokavereistaan, soittelee leikisti heille puhelimella ym.

Itse en ole leikittäjä-askarteleva-intoinen äiti, joten ainakin meidän lapsemme jäisi paljosta paitsi jos ei päiväkodissa olisi.

Vierailija
19/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vaan kateellisia sinulle että voit tehdä tuollaisen ratkaisun. tsemppiä ja nauti siitä että lapsesi saa nukkua lapsena niin pitkään kuin väsyttää.

Vierailija
20/20 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi on nyt siis 4-vuotias ja käy kerhossa 2xvko ja päivittäin leikkii muiden lasten kanssa ulkona. Lisäksi on vielä 1 pienempi sisarus, eli lapsiseuraa hänellä on. Olen hoitovapalla ja esikoinen saa olla kotona siihen asti, että menee esikoulunn.

Kyse on nyt siitä, jääkö lapsi jostain oleellisesta paitsi, kun hoidan häntä edelleen kotona? Omasta mielestäni ei, mutta muutamalta sukulaiselta saan jatkuvasti kuulla eriävää mielipidettä.

Lapsesi ei varmasti jää mistään paitsi jos saa olla kotona kouluikään asti, vaan ihan päinvastoin! Pääasia että silloin tällöin pääsee leikkimään muiden lasten kanssa mutta lapsi saa kuitenkin olla kotona rakkaiden ihmisten kanssa.=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan