Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden aikainen kolonoskopia, kokemuksia??

08.01.2006 |

Laittakaa kommentteja jos sellaisia löytyy, itsellä mahdollisesti edessä ja pelottaa!

Miten vaikuttaa sikiöön, supistelut jne? Onko ennenaikaisen synnytyksen vaaraa.. (aion kyllä soittaa ja kysyä myös lääkäriltä. )

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa ;)

Marty 25+3

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö sen määrännyt lääkäri, että olet raskaana? En usko, että mikään toimenpide olisi kovin hyväksi raskauden aikana, ellei ole pakko tehdä. Luulisi, että jos on suolistossa ongelmaa, niin syyn kerkeisi selvittää myös synnytyksen jälkeen. Onko sulla paljon viikkoja kasassa?

Tytteli-83 rv 17+6

Vierailija
2/3 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrottiin että raskauden aikana tähystyksiä ei tehdä muutakuin jos se on todella välttämätöntä. Ainakin TAYS:ssa oma lääkärini ilmoitti näin kun kerroin olevani raskaana. Onneksi ei ole tarvetta tullut tähystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään fakta tietoa ole asiasta, mutta niin rankka toimenpide kolonoskopia on, että jos on pienintäkään mahdollisuutta odottaa niin itse ainakin menisin vasta synnytyksen jälkeen.

Itse olen ollut kyseisessä toimenpiteessä kolme kertaa ja ensimmäisen kerran jälkeen vaadin todella hyvät kipulääkkeet ja huumauksen. En tiedä, kyllähän niitä kipulääkkeitä on tietysti sellaisiakin jotka sopii raskaana oleville...

Varmaan just kaikkein paras keskustella lääkärin kans...tietoa löytyy varmaan paremmin :)

Mutta jokatapauksessa jos kolonoskopiaan joudut, toivotan tsemppiä, kyllä siitä sinnillä selviää. Kipu on tosiaan nopeasti ohi...itselläni ainakin paljon nopeammin kuin synnytyskipu, heh!

-HariboNalle-