Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkaapissa ollut avaamaton broileripaketti, jonka päiväys 5.1, voiko syödä?

Vierailija
07.01.2006 |

Koipipaloista marinaadissa kyse.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi hyvinkin olla syöntikelpoista kun kunnolla kuumentaa. nää on vähän niin ristiriitaisia mielipiteitä. harmi sinänsä jos roskiin menee... itse teen niin jos sattuu kanaa oleen jääkaapissa enkä ehdi sitä laittaa, pistän pakkaseen. siellä säilyy paremmin ja pitempään!

Vierailija
2/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti ihan ok.lta. Ei kai 1.5pivää pahaa tee?ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voi aiheuttaa?

Vierailija
4/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen kylmäketjut ovat vähän niin ja näin, tuotteita kuskataan myymälän puolelle odottamaan tuntikausiksi tiskiin panoa. Avovalintahyllyt ovat harvoin liikkeissä teurastamojen suosituksien mukaisesti alle 2+ -asteisia.

Ja sama koskee kotijääkaappeja. Todella harvassa on lämpötila korkeintaan 2 astetta.

Joten ap: sinuna en söisi ainakaan tuollaista jo päivämääränsä ylittänyttä kanaa. Ja varsinkaan en syöttäisi sitä lapsille, jos nyt oman terveytesi kanssa haluat leikkiä.

Vierailija
5/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä viimeinen käyttöpäivä? Kai sen jälkeen vielä pari päivää voi syödä.

Vierailija
6/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä voi aiheuttaa?

Vierailija
7/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse se kehoittaa minua maistamaan maitoa, jossa on seuraavan pvän päiväys.

Hengissä on pysytty eikä vatsatkaan vaivaa

Vierailija
8/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä väite!! Vai löytyykö omakohtaista laiminlyöntikokemusta???

Itse TIEDÄN kokemuksesta että kylmäketju TODELLA pitää!!

joten peruisitko puheesi??

Vierailija
9/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa lukea? Parasta ennen ei todellakaan tarkoita samaa kuin ammoisina aikoina käytössä ollut viimeinen myyntipäivämäärä. Viimeinen myyntipäivämäärä -tekstistä luovuttiin juuri siksi, että se on liian tulkinnanvarainen.

Salmonella ei riipu parasta ennen päivämäärästä, eli sitä joko on kanassa tai ei riippumatta lihan tuoreudesta. Salmonellaa ei juurikaan suomalaisesta kananlihasta löydy. Mutta liha pilaantuu muuten.

Vierailija
10/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsin sulle linkin kohta.

Vierailija
11/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihatuotteita en koskaan syö viimeisen käyttöpäivän jälkeen, mut muita voi sit syödä. Ja kanoista olen tosi tarkka etten varmasti ainakaan niitä mene syömään vanhoina. Niistä saa niin helposti kaikkee salmonellaa yök!

Vierailija
12/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanat eivät haise miltään ja näyttivät tosiaan ihan hyviltä. Eikö voi siis silmämääräisesti päätellä vaan uskoa päiväykseen? Jos olisivat vanhentuneet eikö maku tai haju sen kertoisi? Nyt ne ovat uunissa mutta pohdinpa edelleen voiko syödä?

Vierailija
13/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväystä?

Vierailija
14/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuulemma oli... ;)

Vierailija
15/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei haise tai maistu omituiselle niin on todennäköisesti myös ihan syötävää. Ne päivämääräthän on varman päälle laskettu.

Vierailija
16/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä on yksi, tosin pdf-tiedostona tuleva linkki tutkimustietoon, josta käy ilmi, ettei kauppojen kylmäketju ole aukoton. Parannusta vuosien mittaan on tapahtunut, mutta monessa kaupassa isot itsevalintatiskit ovat sen verran lämpimiä (yli sen lihantuottajien suosituksen eli +2 astetta), että liha ei sinänsä pilaannu heti, mutta se ei siis välttämättä ole enää priimaa edes ennen parasta ennen päivämäärää.

www.hel2.fi/ymk/julkaisut/ Monisteet/monisteet2002/moniste02_02.pdf

Joten sinä, joka julistit minun liioittelevan: lataapa sinä tähän linkkejä, joissa todistetaan tutkimuspohjaisesti, että kaupoista otetuissa pistokokeissa EI ole löydetty a) liian lämpimiä tiskejä b) huonolaatuista lihaa.

-8-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme