Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sinihomejuustosta pikainen kysymys!!

07.01.2006 |

Tänään iltapäivällä tulossa vieraita, ja tein tuossa mm. piirakkaa, jossa sinihomejuusto-parsakaalitäyte (+maitomuna). Voiko raskaana oleva syödä sitä? Eikös nuo homejuustot ole kiellettyjä? Vai muuttaako asiaa se, että sinihomejuustoa on kypsennetty uunissa puolisen tuntia? En ole vielä raskaudesta kertonut, ja ihmiset kyllä ihmettelee, jos en omia leipomuksiani voi syödä...

Kyselee Jamssa rv9+0

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinihomejuustoa voi syödä kypsennettynä tai kunnolla kuumennettuna, eli esim. juuri piirakassa, pitsassa tms. Hyvää ruokahalua!

Vierailija
2/6 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsennettynä sitä voi joka tapauksessa syödä. Tuoreena siitä on monta ohjetta. Erään ohjeen mukaan saa syödä pastöroidusta maidosta tehtyjä, toisen ohjeen mukaan saa syödä mahdollisimman tuoreita homejuustoja myös kuumentamattomana. Nähtävästi kuitenkin esim. Valion Aurajuustoa saa syödä ihan sellaisenaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sanottiin neuvolasta pari päivää sitten että kaikkia suomessa valmistettuja juustoja saa huoletta syödä, eli myös esim valion aurajuustoa koska kaikki suomalaiset juustot tehdään pastöroidusta maidosta.

Vierailija
4/6 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin minulle sanottiin neuvolassa. Kuumennettuna voi suht huoletta syödä, itse olen pidättäytynyt kokonaan.. se saa luvan olla sitten sitäkin herkullisempaa kun seuraavan kerran sitä nassutan ;)

Vierailija
5/6 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet vaikka piirakan kanssa saunaan, niin pöpöt ovat entisiä:)

Vierailija
6/6 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sanottiin neuvolassa että kotimaista homejuustoa voi syödä ihan ilman kypsentämistäkin, itse en kyllä ole syönyt kun raskauden aikana tuo mun entinen intohimo ei ole maistunut missään muodossa.