Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilevyn pullistuma ja raskaus... Auttakaas!!!

07.01.2006 |

Muutama päivä sitten olin poikaa nostamassa ja samassa naksahti selässä jolloin poika tippui ja minä perässä. Eilen sitten sain diaknoosiksi välilevyn pullistuman... Ja lääkkeeksi siihen panacodia. Kauanko menee ennenku alkaa helpottamaan vai pitääkö tästä kauanki kärsiä? Tää on yhtä tuskaa ja kulkua kumarassa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tosin huonommassa kunnossa kuin sinä. En pystynyt edes kumarassa kävelemään, en edes seisomaan tai istumaan ollenkaan.

Pitkään piti kyllä sen jälkeenkin olla varovainen ettei mene uudestaan.

Pikaista paranemista sinulle

Vierailija
2/3 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko raskaana millä viikoilla? Mulla itsellä ku on menossa viikko 23... Aika kamalaa tää kyllä on. Mulle lääkäri ehdotteli leikkaamistakin synnytyksen jälkeen mutta optimistisena uskon parantuvani. Sit en kyllä 2kk ennen laskettua aikaa liikuta edes sormee... Oon nimittäin ollut tässä raskaudes tapaturma ja sairaus altis ihminen... =o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on nyt siis kolmas raskaus takana ja kaikkien raskauksien aikana on ollut välilevyn pullistuma ja nikaman siirtymä, mitkä ovat itseasiassa olleet selässäni jo reilun kymmenen vuotta. Leikkausta ei ole koskaan tehty. Ensimmäisessä raskaudessa oli kovasti kipuja ja lopulta selkäranka meni skolioosiin, kun kivut vetivät lihakset kieroon. Kävin fysioterapeutilla ja sain jumppaohjeiden lisäksi si-vyön. Tuo vyö helpotti jonkin verran, mutta ei kokonaan. Ekan raskauden jälkeen sain jossain vaiheessa (olisko ollu vuosi sen jälkeen) kipupiikin selkään, joka auttoi kolmisen viikkoa. Sitten löysin hyvän fysioterapeutin, joka neuvoi McKenzie terapian. Siinä selkää taivutettiin taaksepäin. Sen avulla olen sitten selvinnyt melko hyvin. Raskauden lisäksi välilevyn pullistuma aiheuttaa ainakin minulla vaikeuksia välillä vauvan hoidossa, mutta kun muistaa oikeat työasennot eli ettei kumartele selkä pyöreänä, saa sen pysymään parempana. Kunnon hoitopöytä on ainakin mulle ollut suuri pelastus, sillä kokeilin ensimmäisen lapsen kanssa olla kolme kuukautta ilman hoitopöytää ja se oli yhtä tuskaa.

Kysykää lisää, jos jotain tulee mieleen!

Suvetar rv 15+6