Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muuta, joka kärsii ärtyneestä suolesta?

Vierailija
06.01.2006 |

Ottaa todella päähän nämä joka kuukautiset vatsavaivat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: mahakipuinen

Vierailija
2/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parantunut monen vuoden sairastelun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita: mm. kipu, ilmavaivat, turvotus, ripuli, ummetus.

Vierailija
4/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä vaivat johtuivat, siis ärtyvä paksusuoli, niin en stressannut enää vatsaani niin kovaa.

Vierailija
5/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin vatsa aina joko löysällä tai kovalla, ilmavaivat jokapäiväisiä, maha usein kipeä jos täytyy pidätellä ja lisäksi reagoin vatsalla kaikkeen eli jos aamulla vaikka joku meno, en meinaa päästä lähtemään kotoa kun pitää mennä vielä seitsemännen kerran vessaan...

Vierailija
6/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vatsavaivoissa jotain tiettyä " rytmiä" ?

-ap

Vierailija
7/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oireena lähinnä ripuli, ja vikkelä tosiaan sai ollakin. Lääkäreiden ohje syödä kuitupitoista ruokaa on melkoisen huonosti toimiva ohje. Itselläni monta vuotta kertäneet oireet loppuivat yhtäkkiä, kun viikoksi jätin pois kaiken mahdollisen suolistoa ärsyttävän. Siis maito, hedelmät, marjat, kasvikset, useimmat viljat. Söin juuri kaikkea epäterveellistä, eli ranskanleipää, parunaa, pihvejä, vettä. En todellakaan juuri muuta. Ja neste vasta aterian jälkeen, ei siis mitään keittoja. Ja söin tosi tiheään. Olennaista on juuri tuo tiheään syöminen, jotta suolisto täyttyy ja siten suoliston toiminta hidastuu ja rauhoittuu. En tiedä, miten pitäisi toimia jos on myös ummetusta. Ripulia oli minulla vuosikausia, ja näillä ohjeilla se todellakin loppui kertaheitolla.

Vierailija
8/8 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaaliakin herkempi. Lisäksi se vaikutta, jos ei syö säännöllisesti. Ahmia ei kannata, eikä myöskään päästää vatsaa aivan tyhjäksi. Närästystä ei ole mulla koskaan ollut, onneksi. Stressi vaikuttaa kans vatsaan tosi paljon, koko vaiva sai alkunsa yo.kirjotyusten aikaan, sillon vuosia sitten. Välillä on jaksoja ettei vatsa vaivaa juurikaan, välillä vaivat on päivittäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä