Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira näykkäisi lastamme. Mitä tekisitte tilanteessani?

06.01.2006 |

Lapsemme (8 v) oli tulossa keittiöstä ja yritti sulkea ovea. Koira makasi niin lähellä ovea, ettei ovea saanut kiinni. Lapsi sanoi koiralle, että väisty. Koira murahti hiljaa, ja lapsi yritti kädellään siirtää hieman koiran peffaa. Koira nappasi kädestä, pieni jälki tuli mutta ei verta. Uskaltaako koiraan enää luottaa? Se on kerran purrut minuakin käteen. Se oli kyllä tavallaan omaa tyhmyyttäni, kun yllätin sen tonkimasta roskapussia ja nappasin sitä kiinni. Muuten se on ollut kiltti, mutta nyt hieman epäilyttää. Kiitos vastauksistanne!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovuimme ongelmakoirastamme ja annoimme toiseen kotiin. Oli ongelmia muiden koirien kanssa ja kun alkoi murista 8 kk ikäiselle lapsellemme, se oli viimeinen niitti. Emme uskaltaneet ottaa riskiä, että puree ja käy vielä pahemmin. Vaikka oli rakas koira, niin päätös luopua oli lopuksi hyvä. Koira tuntee olonsa uhatuksi ja voi vielä käyttäytyä arvaamattomammin.

Vierailija
2/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itseasissa koira muutti uuteen kotiin ku alko irvistellä ja murista lapselle. Meillä kyllä portteja että saa eristettyy, mut ei sekää liene tarkotus että koira jatkuvasti toisessa huoneessa yksin.

Nyt uusi pentu ja ihanaa ku ei tarvi hulluna vahtii ja pelätä!

Minkä ikänen ja rotunen koira?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira murahti ensin ->viesti:älä häiritse,näykkäisen seuraavana. lapsen " häiritsevä" toiminta jatkui-> koira toteutti uhkauksensa.

Ongelma: koira pitää lasta alempiarvoisempana, ja ilmeisesti myös sinua jos on näykkäissyt.

Kannattaisi alkaa vahvistamaan omaa johtajuutta, kuten myös sitä, että lapsi on koiran yläpuolella, esim. ottamalla ruokakuppi koiralta pois kesken syönnin, tulla itse ovista ensimmäisenä sisään jne.

Vierailija
4/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n perheeseen.

Vierailija
5/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kyllä kaikki johtajuus hommat kunnossa ja koira totteli muuten ku unelma. Lapsia ei ollu sulattanu ikinä. Ei sitten oppinu pitämään omistakaan...

4

Vierailija
6/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira murisi välillä 2v pojallemme, isommille lapsille ei koska he eivät kiusanneet koiraa. Tämä 2v otti turkista ronskisti kiinni ym ' kivaa koiralle' ... Koiralla oli tulehtunut kastraatio-haava, ja haavan parannuttua loppui myös koiran muriseminen. Eli nyt koira antaa 2v tehdä mitä vain eikä murinoita kuulu. Kyseessä voi joskus olla myös tällainen tapaus...

Vierailija
7/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samantapainen tilanne viime keväällä. Vanha uroskoira alkoi murahdella juuri liikkumaan lähteneelle lapsellemme ja vanhempien lasten kavereille. Koskaan ei purrut eikä näykännyt, mutta murinahan on varoitus. Pari kukautta mietimme ja keräsimme voimia päätökseen, " onneksi" sitten kesällä koira tuli niin huonoon kuntoon että lopettamispäätös oli tehtävä jo koirankin parhaaksi. Raskas oli päätös ja reissu viedä 14-vuotias karvainen ystävämme viimeiselle reissulleen mutta vielä raskaampi olisi ollut kantaa seuraukset jos iso koira olisi hermostuksissaan jotakin lasta tai ketä tahansa puraissut. Kyllä perheessä jossa varsinkin on lapsia lemmikin on oltava ehdottoman luotettava, että ei tule tilannetta etä olisi sittenkin pitänyt tehdä joti ajoissa

Vierailija
8/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oma koira puras minua kun olin lapsi, ihan äkkiarvaamatta ja ilman näkyvää syytä siis!

Koira oli jo aiemmin muuttunut hieman oudoksi, murisi herkästi perheen jäsenille, alkoi vahtia omaa paikkaansa niin ettei kukaan saanut sinne mennä jne., kuitenkin tuo pureminen tapahtui aivan yllättäen. Olin vielä yksin kotona ja pihalla touhuamassa koiran kanssa, joka oli irti, nappasin sitä kaulaopannasta kiinni ihan nätisti kun se iski hampaat käteeni.

Siitä sitten lapsen älyllä sentään tajusin taksin soittaa ja terkkariin josta soitettiin töihin isälleni joka tuli sinne perästä. Koira lähti autuaammille maille piakkoin tuon jälkeen!

Ja hyvä niin, vaikka koiraihminen olenkin henkeen ja vereen, mutta koiran ei tule ilman esim. härnäämistä tms. purra ketään etenkään lapsia!

Vierailija
9/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jos koira puree teidän lasta ja sinä olisit antanut koiralle lisäaikaa, kun monet täällä sillä lailla ovat tehneet. Vastuu on sinun, älä lykkää sitä tänne. Olkoonkin, että kaikki ovat tainneet ehdottaa koirasta luopumista. Sinun täytyy tehdä se päätös, ja jo se, että kyselet voiko koiraan enää luottaa, kertoo minulle siitä, että et voi enää karvaturriisi luottaa.

Vierailija
10/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi onneton paska perhe joissa ei toimi säännöt koiran eikä lasten kesken! Syytä itseäsi...

Voi koira parkaa!!!

Mikset itse komentanut koiraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä