Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkä teillä on menkat tullu imettäessä?

Vierailija
06.01.2006 |

Miulle menkat aiheuttaa jatkuvasti huolia ja ihmetystä.. Ensimmäisen kerran menkat tuli 2kk synnytyksen jälkeen, sitten 5vk päästä ja sen jälkeen ei olekaan menkkoja kuulunut, vaikka 11 viikkoa noista edellisistä menkoista on. Paitsi jos menkoiksi voi kutsua sitä, että paperiin tuli pyyhkiessä yhtenä päivänä jotain veren tapaista pari kertaa.. Ne menkat mitkä on tulleet ovat olleet melko niukat eikä siteille ole juuri ollut tarvetta niiden aikana.

Eli miten teillä on nuo menkat imettäessä tulleet? Itse täysimetän vaavia, joka on 4,5kk. Ovatko menkat olleet normaalit? Pitäiskö tässä ruveta huolestumaan ku menkkoja ei kuulu vai odottelenko vielä. EN usko että olisin raskaana, ku ei mitään pahoinvointia/väsymystä ole, mut pitäskö tässä kuitenki kohta testata.. Pää vaan meinaa levitä ku miettii et mikä nyt on vialla.. :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka raskaudessa välttämättä tule pahoinvointia

Vierailija
2/14 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja synnytyksestä on kohta kulunut 4 kk. Täysimetän vauvaa. En ole vielä edes älynnyt huolestua, sillä mielestäni menkat voivat olla pois koko imetyksen ajankin.Olenko väärässä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...NIIN MINULLE SANOI LÄÄKÄRI,KUN KÄVIN JÄLKITARKASTUKSESSA...

Vierailija
4/14 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat alkoi pojan ollessa 3,5kk. Sen jälkeen on tullut ihan säännölisesti vanhan kierron mukaan. Mutta olen kuullut, että menkat voi jäädä välillä poiskin, johtuisiko hormooneista. Mutta jos arveluttaa, niin testi on pieni vaiva, eikö?

Vierailija
5/14 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ne selvästi silloin alko ja nyt niitä ei sitten kuulu, joten mietin et voiko imettäessä vaan jäädä menkat välillä pois..? No pitää varmaan tehdä raskaustesti varmuuden vuoks jos se vaikka rauhoittas..

Vierailija
6/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa testata välillä jos raskauden mahdollisuus epäilyttää. Minulla menkat tulivat ekan kerran vasta kun tyttö oli 1v7kk. Sikäli harmittaa, kun pikkukakkosta toivottais. Toisilla vaikuttaa imetys enemmän kuin toisilla, toisilla ei tule ollenkaan menkkoja imetysaikana ja monella tosiaan ovat aika epäsäännölliset.

Vierailija
7/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on 7,5kk, täysimetin 4,5kk ja imetän edelleen 6-8 krt/pv ja yöllä myös yleensä kerran ja nyt ne vasta tuli. Aika kivuttomasti ja niukasti alkoi, saa nähä miten yltyy ja kestää. Oon kuullu et monilla ois kivuliaat ja tosi runsaat. Toiveissa ois ettei moniakaan menkkoja tarviis kuunnella... Jännä juttu et menkat alko 10 pv ovistuntemusten jälkeen. Miten muilla? Eikös oviksesta mee yleensä 14 päivää vai onko sekin yksilöllistä? Oviksen tunnen hyvin kipuna jommalla kummalla puolella ja lima on venyvämpää silloin. Onneksi tunsin ni menkat ei päässy yllättämään vaan osasin varautua. Seuraavan oviksen kohdalla voisi lähestyä miestä taas ne metkut mielessä... Mukavaa vuotta kaikille!

Vierailija
8/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttö 3kk, seuraavia ei tullu. Ja nyt taas kahdet tullu säännöllisesti. Ja kyllä mäkin testasin ku epäilytti, mutta miinus..onneksi... :)

Vierailija
9/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mullakaan. Täysimetin 6 kk ja imetän edelleen. Vauva kohta 10 kk. En ole huolestunut lainkaan, odotellaan, odotellaan.

Vierailija
10/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten oli reilun kuukauden paussi, nyt on tullut suht säännöllisesti menkat. Ei olisi vielä kyllä tarvinnut alkaa, imetän kyllä vieläkin.

Vierailija
11/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väli oviksesta menkkoihin voi olla 10-16 vrk ja se vaihtelee eri naisilla. Kuitenkin samalla naisella tuon välin pitäisi olla aina vakio. Mulla esim. väli on ollut juuri tuo 10 päivää.

Ja tosiaan kai se väli voi olla muutakin, mutta siinä tapauksessa siitä on haittaa raskautumiselle.

Vierailija
12/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näin: menkat alko 2,5kk päästä synnytyksestä. Täysimetin 4kk asti, jolloin alettiin antaa kiinteitä. Vauva nyt 6kk, ja menkat tullu tosi vaihtelevasti- välillä kierto 36pvä ja välillä 29. Monta testiä oon jo ehtiny tehä, turhaan ;) Vieläkään en oo raskaana- vaikka vauvakuume meinaa jo nostaa päätään.. Ennen raskautta kierto oli täsmällinen, 27pvä. Mutta monelta oon kuullu että tulee yhet/kahet menkat, sen jälkeen niitä ei kuulu ennenku lopettaa imettämisen..Silleenki voi siis käydä. Mutta tee testi niin ei tarvi miettiä ainakaa sitä vaihtoehtoa että ootko raskaana- ja jos et oo, niin nauti siitä- kyllä ne menkat tulee kunhan lopetat imettämisen.

Vierailija
13/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tienny et se vaihtelee noinkin paljon ja et se on yleensä vakio. Mulla oli nimittäin ekassa kierrossa pilsujen lopetuksen jälkeen just 10 pv kipujen jälkeen menkat; luulin kipuja jo menkoiksi ja ihmettelin miksei mitään näy mut rytmi oli muuten sillo sekasi ku olin just pilsut lopettanu. Nytpä tarkkailen alavatsatuntemuksia tarkkaan menkkojen jälkeen sillä toinen vauva saisi tulla jo!

Vierailija
14/14 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö minipillereitä, tuleeko menkkoja ollenkaan? Olen nimittäin aiemmin syönyt aina yhdistelmäpillereitä ja niissähän tulee se ns. tyhjennysvuoto väliviikolla. Nyt kun imetän vielä niin syön minipillereitä (poika 6 kk, pillereitä olen syönyt jo 4 kk) ja tajusinpa tuossa että ei lääkärikään sanonut tuleeko näiden kanssa vuotoa lainkaan.