Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvauinti

06.01.2006 |

Kertokaas nyt kokeneemmat että miten siellä vauvauinnissa toimitaan, siis niinkun sinne mennään niin miten siellä voi vaihtaa vauvalle uikkarit, pitääkö ottaa oma hoitoalusta vai miten se tapahtuu? Entä suihkussa käynti? En ole vielä vauvani kanssa käynyt samaan aikaan suihkussa ja vauvamme ei ole käynyt ollenkaan, (on vaan ollut kylvyssä). Käyvätkö vauvat suihkussa ennen altaaseen menoa? Onko siellä paljon isiä mukana? Onko tyhmää olla silmälasit päässä siellä, tarviiko siellä esim nähdä mitä ohjaaja tekee?

Kiitos jo etukäteen.

T.Silja ja Jesse kohta 3kk

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä selvitetään kaikki käytännön asiat ja kysyä saa.

Vierailija
2/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöt saattavat vaihdella paikkakunnittain, mutta näin meillä. Eli mennessämme uimaan riisuudun ensin itse ja senjälkeen riisun vauvan, käyn huuhtasemassa pepun ja laitan hänelle uikkarit ja käärin pyyhkeeseen. Sitten vain nyytti istuskelemaan muovifroteella vuorattuun turvaistuimeen sen ajaksi kun itse käyn suihkussa ( vauva odottelee suihkutiloissa) jonka jälkeen menemme altaan reunalle odottamaan lupaa altaaseen menoon.

Mukana on paljon isiä, ja taas joskus on isä vauvan kanssa kahdestaan. Yksinkin vauvan kanssa pärjää.

Suihkussa vauva käy altaasta pios tulon jälkeen. suosittelen harjoittelemaan kotona suihkussa käyntiä, kun aika usein se on tottumattomalle vauvalle aikamoinen järkytys. Mutta kun se on kotona tuttua luonnistaa se usein muuallakin. Itse menin ekalla uintikerralla ajoissa paikalle, että saatiin vauvan kanssa kaikessa rauhassa harjoitella ja altaasta lähdimme kun vauva osoitti väsymisen merkkejä.

Silmälasit on myös itselläni ja käytän niitä myös altaassa. mutta kukin tavallaan.

Mukavia uintihetkiä

Terv. Wiivi ja tytsy 6 1/2 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedustelisin vielä sitä kun minun on ainakin helpompi pukea lasta kun hän on makuullaan joten tarviiko itse ottaa hoitoalusta mukaan vai onko siellä jotain missä vaatteiden vaihto onnistuu vauvalta?

Meillä on kyllä myös tiedotus tilaisuus tulossa mutta musta on kiva tietää asioita etukäteen kun olen vähän huono kyselemään " päin naamaa" (olen vähän ujo).

Vierailija
4/7 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse riisuin ja puin vauvan aina pyyhkeen päällä pöydällä, mutta tietysti eri paikoissa voi olla erilaisia tiloja vauvan pukemiseen ja mahdollisesti jopa hoitoalustakin, meidän uimahallissa semmoista ei ollut. Ja vaippaahan vauvalle ei uimaan laiteta (tätäkin usein kysytään) , vaan vauvalla tulee olla lahkeellinen uimapuku tai -housut. Todella harvoin kuulemma vauvoilla sattuu kakkavahinkoja altaassa ja pissaaminen veteen ei haittaa. Vauva pitää syöttää n.1½ tuntia ennen altaaseen menoa, jotta mahdollinen kakka ehtisi tulla ennen uinnin alkua. Meidän vauvauinnissa on käytäntö , että alussa ja lopussa on muutama yhteinen laulu , loru ja/tai leikki ja muu aika uitetaan vauvaa itsekseen ja ohjaaja käy aina vuorotellen jokaisen perheen luona ohjaamassa ja opettamassa uusia juttuja. Tämmöisiä tuli nyt minulle mieleen... Mutta tosiaan infossa tulet saamaan aika kattavat ohjeett , ihan peseytymisohjeista alkaen. ;D

Silja-78:

Tiedustelisin vielä sitä kun minun on ainakin helpompi pukea lasta kun hän on makuullaan joten tarviiko itse ottaa hoitoalusta mukaan vai onko siellä jotain missä vaatteiden vaihto onnistuu vauvalta?

Meillä on kyllä myös tiedotus tilaisuus tulossa mutta musta on kiva tietää asioita etukäteen kun olen vähän huono kyselemään " päin naamaa" (olen vähän ujo).

Vierailija
5/7 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi meillä on ns. lasten istuimia, missä isoimmat lapset voivat istua ja odottaa /voi ottaa myös suihkutilaan mukaan. Meillä myös poika istuu vielä autoistuimessa muovitetun froteen päällä ja pyyhkeen sisällä. Suihkussa käynti onnistuu meillä hyvin, ja kannattaa vaikka käyttää vielä käsisuihkua niin ei ole niin peloittaavaa hommaa. Niin ja kannattaa harjoitella suihkuttelua kotona, ja kylpyveden lämpöä laskea, vastaamaan enemmän uimahallin vettä.

Mukavia uintihetkiä!

Vierailija
6/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kylmää se sitten on?

Vierailija
7/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

infotilaisuudessa neuvottiin laskemaan lämpötilaa pikkuhiljaa kylvettäessä, mutta tulikohan sitä kerran laskettua, kun kotonakin suihkutellaan melkein joka pesukerta. että eipä se niin tarkkaa ja taidetta ole. ja ekalla uintikerralla muksut ei ollu moksiskaan veden lämpötilasta, oli se niin ihmeellistä niille muutenkin...

kyllä siellä infotilaisuudessa kerrotaan kattavasti kaikki ilman että tarvi juurikaan kysellä. ja itse ainakin kyselin reippaasti ja pohdin ääneen itse ekalla uintikerralla että mitenköhän tässä nyt pitäisi toimia. samoja juttuja ne muutkin äidit pohti että tuskinoa siellä tyhmää kysymystä on... hauska juttu, iloisia uintihetiä!