Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:RS-viruksesta, oireet ja kesto

06.01.2006 |

Suomessa jyllää edelleen vauvoja ja lapsia sänkyihin kaatava RS-virus. Itseäni vaan mietityttää, että kuinka kauan tässä sitä nyt sairastetaan. Nyt olisikin mukava tietää, että

* miten teidän perheessä siitä ollaan toivuttu?

* Kuinka kauan esim. yskä on kestänyt?

* Mitä oireita teillä on/oli?

* Ja oliko hengitys ahtaalla ja oliko siihen millainen lääkitys?

* Minkä ikäinen lapsi teillä on?

Vastaanpa itse tähän saman tien.

* Meidän perheessä sairastetaan sitä edelleen ja loppua ei ole näkyvissä.

* Vauva (4kk) on yskinyt jo reilu 3 viikkoa ja yskii edelleen. Kuumetta ei ole ollut lainkaan vain pientä lämpöä. Alussa oli myös korvatulehdus.

* Hengitys on ahtaalla ja siihen saatin avuksi hengitystä avaavaa Ventolinea, joka hengitetään babyhalerin avulla.

Halti

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän aiheen aloituksesta! .. Itse olin juuri tulossa kyselemään myös tuon RS-viruksen oireilusta.

Meillä 3 kk:n ikäinen tyttö aloitti aamun pärskimällä, jonkin verran yskimällä ja nenä oli niin tukossa että friidaa jouduttiin apuna käyttämään (lima sitkeää ja vihreätä). Päivän nyt ollut ihan pirteä, ruoka maistuu oikein hyvin mutta nenässä rohisee edelleen :(

Nuo rs-viruksen oireet siis kiinnostavat täälläkin.. Erottaako siis rs-viruksen aiheuttaman nuhayskän tavallisesta nuhasta jollakin tavalla?

Vierailija
2/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yleistä tietoa RS-viruksesta. Olen erittäin paljon tekemisissä RSV:tä sairastavien kanssa, joten tiedot ovat luotettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalle tuli vaan kova yskä ja kamala rohina, ilmeiseti keuhkoissa sisään ja ulos hengittäessä. Rs-virus testi otetaan limasta jota imetään nenästä. Ei ollut meilläkään kuumetta, eikä korvissa mitään. Hengittäminen vain vähän vaikeaa, joten jouduimme Päijät-Hämeen keskussairaalaan osastolle. Siellä poika sai spiralla adrenalinia ja sitten limat imettiin. Selvisimme vähällä kun ei tarvittu nenä-mahaletkuja eikä lisähappea. Poika jaksoi itse syödä =)

Olimme sairaalassa neljä päivää ja nyt kotihoitona lääkäri määräsi ventolinea ja nenän tukkoisuuteen suolatippoja & lima-imuja.

Toivotaan että vältytään jälkitaudeiltä, keuhkokuumeelta ja korvatulehduksilta.

Helmihippunen ja poju tasan 6vkoa.

Vierailija
4/4 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kohdalla meni onneksi nopeasti ja helposti ohi. Edes vauva ei joutunut sairaalahoitoon eikä muutenkaan ollut kovin pahaoireinen. Taaperolle ja vauvalle tuli jälkitautina korvatulehdukset, minulle itselleni poskiontelotulehdus.

Yskä kesti pari viikkoa lasten ja miehen kohdalla. Itselleni ei edes yskää tullut.

Vauvalla ensimmäinen oire oli että ääni meni. Samana iltana alkoi yskä. Muita oireita ei ollut. Taaperolla, minulla ja miehellä lähinnä tavallista flunssaa muistutti lämpöilyineen päivineen.

Vauva oli 2kk ja taapero 2v9kk.