Miten nipsaus lapsen sormille on väkivaltaa?
Te jotka väitätte sitä ruumilliseksi kuritukseksi, millaisen ajattelette nipsauksen olevan?
Itse nipsautin lapsen sormille, jos ei toistuvaa kieltämistä uskonut ja kyse oli jostain vaaratilanteesta. Eikä tarvinut mitenkään lujaa nipsauttaa, kunhan koski vain... Nipsausta sanon joskus myös luunapiksi.
Eli ei ole paukautettu mitään luunappeja otsaan kuten joku asiaa " laajentaa" omassa mielessään.
*ihmettelee*
Kommentit (8)
ja antaa hänelle muuta tekemistä. Mä en usko, että alle 2-vuotiaat voi laisinkaan tajuta jotain nipsauksia yms. vastaavia. Siis heillä ei logiikka riitä muuhun kuin, että äiti satutti. He eivät tee tuhmaa tahallaan. Mekaaninen esto vain siihen tuhmuuteen. Ei meillä ole koskaan käytetty lapsilukkoja tms, mutta on viitsitty opettaa lasta ikätason mukaan ja muuten estää tietyt jutut.
ja minusta tuli ihan normaali, tasapainoinen ja huom! akateemisesti koulutettu nainen. Kykenen myös normaaleihin ja rakastaviin ihmissuhteisiin. Suhteellisuuden tajua peliin, arvon AV-mammat!
Vierailija:
Suhteellisuuden tajua peliin, arvon AV-mammat!
eikä meistä kolmesta sisaruksesta kenestäkään ole tullut jollain tavoin mielipuolia...
Ja ennenku kukaan kerkeää sanomaan niin ei, en anna omille lapsilleni sellaisia selkäsaunoja. Korkeintaan noita nippaisuja.
ne joiden mielestä lasta ei voi sormille vähän läpsästä kun sadatta kertaa kieltää ja jokaisesta kiellosta lapsi nauraa makeammin, (kiva leikki siis lapsen mielstä) eivät joka ole vanhempia tai sitten ovat niitä joiden lapsista kasvaa ongelma nuoria. Sellaisia joille kaikki on ollut kotona sallittua eikä osata enään erottaa oikeaa ja väärää..
Olen ihan normaali ihminen.Enkä ole saanut mielestäni mitään traumoja saamistani selkäsaunoista.Ihan aiheesta ne olen joutunut kärsimään.
En ole käyttänyt lapsiini ruumillista väkivaltaa.
Lasta tukistettiin pienestä pahasta ja/tai laitettiin arestiin, isommasta pahanteosta tuli risua/remmiä. Silloin lapset uskoivat vanhempiaan, nykyään on eri meininki, kun lapset ovat perheessä kuninkaita ja vanhemmat vaan vikisee.
Oikeasti se myös sattuu.