Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja kihomadot, voiko mitenkään lääkitä? Auttakaa, kauhea shokki

Vierailija
05.01.2006 |

Voi jessus, tarhassa on kihomatoja. Olen puolishokissa. Lapsella ei ole oireita vielä, mutta madothan itävätkin peräti kuukausia.

Koko perhe pitää hoitaa, jos oireet ilmaantuvat. Miten hoidan itseni, kun olen raskaana.

Olen totaalisen järkyttynyt. Mitä pitää tehdä, voiko pyrviinikuurin syödä jo nyt, kaiken varalta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa te, joilla on kokemusta!

T: Ap

Vierailija
2/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen käyttöohjeissa lukee näin:Pyrvinin käyttöä raskauden tai imetyksen aikana ei varmuuden vuoksi suositella, vaikka se todennäköisesti on sikiölle ja imeväiselle vaaratonta.

Vierailija
5/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaikea todeta lapsen suhteen, mistä mikin vaiva johtuu eli pyrviinin haittoja ei välttämättä voi todeta syntyneellä lapsella, oletan.

Mutta on tämä yhtä helvettiä suoraan sanoen, miksi jotkut vanhemmat pimittävät tartuntaa ja antavat näin taudin levitä? On ilmeisesti äärimmäisen vaikea hävittää, joten myös päiväkodilta peräisin vastuuta tiedottamisessa ja taudin kierteen lopettamisessa. Hoito-ohjeet kaikille perheille ja patistamista, että niitä noudatetaan.

On todella rasittava ja raskas ajatus, että nyt sitten alkaa järjetön siivoaminen, desinfiointi ja loppuraskauden kestävä peräaukon kutina, kun ei edes voi lääkettä ottaa.

Olen todella järkyttynyt! Ja vihainen.

Vierailija
6/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma, vaikkakin ihan eläviä matoja pongattu tänä iltana. Kaikki kuurille paitsi minä raskaana oleva. Apteekin farmaseutti sanoi, että raskaana olevat eivät voi sitä syödä. Itseni siis jätän oman onneni nojaan. Tulee jos tulee. SItpä homma uusitaan.

Jos teillä ei matoja ole, ette hoitoa edes tarvitse. Nyt mielettömän tarkkaa käsihygieniaa, kynnet lyhyiksi ja ahkeraa petivaatteiden pesua.

Huomisaamusta alkaa ankara kuuraus tässä huushollissa. Shokkihan se oli, kun esikoinen kauppamatkalta palatessa alkoi itkeä, että peppua kutittaa niin hirveästi. JA mikä yllätys olikaan, kun asiaa sitten tarkemmin tutkittiin. Nyt helpottaa, kun lääkkeet syöty ja aamulla pääsen pesemään.

Vierailija
7/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tähän ketjuun saadaan lisääkin vastauksia, kiva että otatte kantaa. Raskaanaolo on muutenkin aikaa, jolloin kaikki ylimääräinen väsyttää ja tällainen jopa järkyttää. En olisi ikinä uskonut, että tällaiset loiset elävät nykyaikana.

Täiepidemia saatiin tarhassamme katkaistua, kun tartunnan saanut perhe ilmoitti heti tilanteen ja tehtiin varotoimet. Mutta nyt on joku siis ilmeisesti pimittänyt tilanteen ja tämä äärimmäisen helposti tarttuva loinen jatkaa kiertokulkuaan.

Ja tulipa tässä samalla mieleen, että miten sitten on mahdollista, että kaikilla maailman ihmisillä ei koko ajan ole kihomatotartunta päällä, kun ne leviää niin helposti että jopa hengitysilmasta?

Vierailija
8/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat paljon rauhoittavaa tietoa asiasta. Ei ongelma niiiin suuri ole.

t: Se jonka matotaistelu alkoi tänä iltana ja jatkuu huomisaamulla kuurauksella

Vierailija
9/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin ja tiedustelin asiasta naistenklinikalta ja antoivat luvan.ei kannata syödä kuuri " turhaan" eli ennen kun oireet tulevat,näin ainakin meitä neuvottu! ja vinkiksi jos joku asia raskaana ollessa mietityttää soita naistenklinikalle ja kysy,todella asian tuntevaa porukkaa,joilla tietoa monien lääkkeiden käytöstä raskauden aikana.

Vierailija
10/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tässä maailmassa ei karkuun pääse etkä tältä asialta pääse suojaan.

Vierailija
11/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte minut tosiaankin vähän rauhoittumaan. Olin äsken jo itkun partaalla ja minä en tosiaankaan vähästä itke, edes raskaus ei ole saanut minua tähän mennessä pirauttamaan kyyneltäkään (rv 22 menossa).

Ihmetyttää tosiaan, miten tautia ei saada kitkettyä. Mieheni keksi idean, että tarhassa voisivat patistaa kaikki lapset näytteenottoon. Kunnan terveyskeskus tekisi kokeet. Sitten kaikki tartunnan saaneet söisivät kuurin ja kotiin tiukat ohjeet hygieniasta. Lasten kynnet voitaisiin leikata tarhassa.

Ja sitten desifiointitipat käyttöön, jos tarhassa jo ei käytetä (meidän tarhassa tosin käytetää). Sitten vaan päivittäistä tiedottamista ja keskustelua vanhempien kanssa hygienian tärkeydestä.

No, aika järeät toimenpiteet, mutta näin se ainakin häviäisi ja kierre katkeaisi.

Muuten, joku kirjoitteli jossain että aromaattinen öljy peräaukolle siveltynä karkoittaisi madot ja katkaisisi kiertokulun parissa viikossa? Aivan hullulta kuulostaa, kuka sitä nyt eukalyptusta peppuunsa sivelisi, mutta hätä ei nyt lue lakia ja mieheni selaileekin epätoivon vimmalla kaikkia ohjeita googlella samalla kun minä jaarittelen täällä.

On hienoa, että kuitenkin vastailette, vaikka vähän hysteerisenä tässä olenkin. Otan huomenna saman asenteen kuin te muut, että tästä selvitään. Ja onneksi kyse ei ole mistään vakavasta sairaudesta ja lapselle vaarallisesta asiasta. Säälittää vaan tarhassakin kaikki pikkuiset, oma lapsemme on 2 vuotias.

Vierailija
12/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, että raskaana oleva on itse itsensä lääkäri ja joutuu ottamaan isoistakin asioista vastuun yksin. Toiselle sanotaan että ei missään nimessä saa ottaa kuuria ja toiselle suositellaan... kummallista.

Vierailija
13/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et repikää siitä! Meiä perhettä (mulla aina ekana ilmaantunu) on vaivannu madot jo pari vuotta! Välil on pidempiä taukoja et matoja ei oo eli ne on saatu meiän huushollista pois eli tartunta tulee jostain muualta. Lapset ei oo ees päivähoidossa. Kaksk kertaa oon saanu vahvemman (vermox) kuurin matoihin ku oon alkanu epäilee et pyrvini ei enää tehoo. viime raskauden aikana söin kuurin 5 kertaa. Apteekissa ei antanu " lupaa" syödä, mut kysyin neuvolast asiaa ja sano et saa syödä. Ku matoja tuli uudestaa soitin äippäpolille TYKSIIN ni siellä sanottiin että saa IHAN RAUHASSA syödä! Ja vaavi 9kk on ainaski ihan terve! Mut arvatkaa vaa oonko heikkohermonen noitten matojen suhteen, ku tuntuu et jostain niitä aina ilmaantuu meille. Tuntuu et sekoon ku jokaista kutinaa pyllyssä jään tutkiskelemaan! Mut hei ELÄMÄ ON! Eikä ne madot meitä tapa!

Vierailija
14/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa jaetaan heti tiedotteet ja ohjeet jos kuullaan, että jollain lapsella on matoja ( siis jos vanhemmat ystävällisesti kertovat ) ja sitten ilmoitustaululla yleisesti kerrotaan että päiväkodissamme olevalla lapsella on havaittu kihomatoja ja jokaiselle siis jaetaan ohjeet ( saa neuvolasta esim.) hoidosta ja hygieniasta. vanhempien tehtävä on kynsienleikkaus ym. hygieniaan liittyvä kotona ja päiväkodissa kyllä automaattisesti huolehditaan riittävästä käsihygieniasta ja matoaikaan tehostetusti..

t. lto

Vierailija
15/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnet lyhyiksi kaikki käytetyt vaatteet pesuun ja petivaatteet vaihtoon ja pesuun ja jos mahdollista ulos pakkaseen täkit sun muut.muistaakseni 2 viikon päästä sama uudelleeen lääkkeineen, jo lähtee madot.

jos tartunnan saa aina uudelleen niin tartuttaja on joku läheienen, mummo kummi tms...eli kaikille ohjeett ja hoito! eikä tavavta ennen kun hoiodt tehty!

Vierailija
16/17 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 35 ja terve tyttövauva syntyi kaksi viikkoa sitten rv 40+1. Apteekissa luvattiin kuuri syödä ja Jorvin äitipolilta luvattiin, jos oireita ilmaantuu. Lääkkeen ei pitäisi imeytyä verenkiertoon, vaan pysyä ruuansulatuselimistössä. Ainakin Pyrvin toimii näin, toisesta lääkkeestä en tiedä. Söin kahden viikon välein kuurin, vaikka oireita ei itselleni ilmaantunut. Olisikin kannattanut syödä vain jälkimmäinen kuuri kahden viikon päästä siitä, kun lapsilla huomattiin matoja. Koska heiltä olisin mahdollisesti saanut tartunnan ja suolistoon munia, joista tulee matoja noin kahden viikon muna-asteen jälkeen. Toinen kuuri syödään ennen kuin madot ovat lisääntymiskykyisiä.

Vierailija
17/17 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä raskaana rv7 :(. Voi hitsi. Päiväkodista ei ole tullut infoa että siellä tätä ongelmaa olisi ollut, mutta en äkkisältään keksi mistä muualtakaan olisi tullut.

Olisin kiinnostunut myös näistä luomulääkkeistä, jos lapsi tässä yön aikana viel heräilee, et sais apua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän