Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sterilisaatio synnytyksen jälkeen??

Vierailija
05.01.2006 |

Onkos kellään kokemusta sterilisaatiosta heti synnytyksen jälkeen?

Tehdäänkö se esim seuraavana päivänä ja piteeneekö sairaalassa olo aika?

Itsellä olisi tähän nyt mahdollisuus.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sterilisaatio sektion yhteydessä ja normaalisti kolmantena päivänä kotiuduin. P.s erittäin tyytyväisiä olemme olleet kolmen lapsen vanhempina

Vierailija
2/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tehtiin heti synnytyksen jälkeen (synnytin yöllä, aamulla kahdeksalta leikkaussaliin). Ei pidentänyt sairaalassaoloaikaa ja oli vähemmän kipeä, kuin erikseen käyty sterilisaatio, koska synnytyksen jälkeen ei tarvitse laittaa hiilidioksidia vatsaonteloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tapauksissa sterilisaatio tehdään päivystyksenä, ja voi olla paljon kiireellisempiäkin juttuja edellä. Paastoaminen voi tehdä tiukkaa, varsinkin kun ei tiedä että pääseekö juuri tänään toimenpiteeseen. Muistaakseni kuutisen tuntia pitää olla syömättä ja juomatta ennen toimenpidettä. Joten sairaalassa oloaika voi pidentyä, itse jouduin olemaan viitisen päivää. Mutta ihan levon kannalta otin tuon ajan kyllä! =) Eipä tarvinnut siivota eikä laittaa ruokaa.. ;)

Minulle tuo tehtiin spinaalissa, nukahdinkin joten aika meni nopsaan. :) Aika kivulias oli olo pari päivää tuon jälkeen, mutta hyvät lääkkeet oli saatavilla. Ja sitä hiilidioksidia voidaan joutua laittamaan, se on tapauskohtaista. Minulle laitettiin, eikä ole mikään maailman miellyttävin kokemus. Mutta se on niin yksilöllistä.. itselleni kokemus oli aika epämiellyttävä ja kivulias; huonekaverilla taas ei ollut mitään ongelmia!