Ristiäisten rekvisiitasta kyselen.
Parin viikon päästä olisi ristiäiset, soittelin kaiken varalta papille tänään ja kyselin, että mitä pitää itse hommata ristiäisiin. Onneksi soitin, koska tässä seurakunnassa on eri meininki mitä esikoisen ristiäisissä, jossa kaikki, kastemalja, -liina, ja kynttilä tulivat seurakunnan puolesta. Nyt kysyelisin, että mitä olette käyttäneet kastemaljana? Ja onko kasteliinoja ihan myynnissä jossain, ja jos on, niin missä, ei ole koskaan tullut vastaan missään?
Kommentit (3)
hei!
Itse löysin Haloselta kastetyynyn ja kasteliinan. Noita näyttää olevan joissakin isoissa Citymarketeissakin myynnissä, kastemekoista lähtien. joten vauvavaateosastolle vaan markettiin. Sieltä löytynee - ainaskin isommissa liikkeissä näyttää olevan,
Meillä kastemekko kiertää suvussa. Eli äitini on aikoinaan ostanut sen ekalle lapsenlapselleen ja nyt heitä siis jo 5. Rusetit ovat hakaneuloilla kiinni, vaihto on siis helppoa sinisestä punaiseen :)
Siskoni kysyi että käykö ristiäislahjaksi heidän porukalta jos tilaa yhdeltä naisihmiseltä posliinisin kastemaljan ja -kynttilän. Olikin aivan ihana lahja, sain tekijän yhteystiedot ja soitin hänelle nimet yms. mitä haluaa maljan maalattavan. Mallin ja koristeet sain itse päättää. Aivan ihania siis molemmat! Täti maalaa siis itse maljat, eivät olleet ollenkaan liian räikeitä!
Pöydällä meillä oli äidiltäni saatu valkoinen liina (pyöreä pöytä, pyöreä liina) johon sukulaiseni ompeli aivan ihana ruusuköynnöksen....kiersi siis liinaa. Tämä sama ruusu oli myös kastepuvun rusetin keskellä ja mekon alaosassa kaksi pienempää rusettia. Eli ihan vihreää nauhaa johon ompeli kirkkaanpunaisia ruusuja tietyin väliajoin kiinni....pienet hakaneulat ja eikun napsimaan liinaan kiinni :)
Äidiltäni sain myös kauniin (hänen mummonsa vanha) valkoisen päänkuivauspyyhkeen jossa oli aplikoitu kirkkaanpunainen ruusu.
Tulipa pitkä sepustus :) Mutta itse olen tosi tyytyväinen kun saatiin vähän tuota rekvisiikkaa ristiäslahjaksi.
ei,
kastemaljana meillä oli kristallinen vaasi (sellainen hedelmäkulhon tyylinen), ollaan saatu se joskus mun tädiltä, kasteliinoja löytyy ainakin joistain lastentarvikemyymälöistä, me käytettiin valkoista liina, joka myytiin miesten taskuliinana Prismassa. Kynttilä oli vaalean sininen, pappi sanoi, että voi olla joko valkoinen tai vaalean sininen (yllättäen poika kyseessä : ))