Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exällä on edelleen miehen sukunimi ja nyt oltais menossa naimisiin,

Vierailija
05.01.2006 |

joten otanko miehen sukunimen vai pidänkö omani? Mua kuvottaa, et sillä akalla on edelleen mieheni sukunimi enkä halua olla samaa " sukua" hänen kanssaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, haluatko MIEHESI SUKUNIMEN vai et, haluatko olla MIEHESI KANSSA SAMANNIMINEN vai et. Jos mies olisi Virtanen ja ex-vaimo edelleen Virtanen, niin taatusti olisin minäkin. Kamalaa, jos mulla olisi eri nimi kuin minun miehellä ja ex pitäisi yksin minun miehen nimen. Ajattele ennemmin niin, että kun otat miehen nimen, tulet " tuoreimmaksi" rouva Virtaseksi ja entiset lakkaa olemasta.

Vierailija
2/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sukunimi mitään tarkoita. monilla täällä suomessa on sama sukunimi ja eivät ole samaa sukua. niin ja ei se nainen ole miehen sukua vaikka onkin ottanut miehen sukunimen. yleensä se vain menee niin ettei erotessa tule vaihtaneeks enää sukunimeä vaan on sitten sen niminen kunnes menee kenties taas naimisiin.

otat nyt kyllä ihan liian vakavasti tämän asian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan miehesi ottaa sun sukunimen. Eiks sua kuvota se, että miehesi on joskus tehnyt " sitä" hänen kanssaan.

Vierailija
4/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin uskoa et kuvottaa. Etkö vois vihjata miehesi exälle et olis aika vaihtaa nyt se sukunimi?

Vierailija
5/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ärsyttää. Sillähän siitä pääset.

Vierailija
6/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en haluaisi olla samalla nimellä miehen eksän kanssa.

Vierailija
7/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ensinnäkään huoisi eronnutta miestä. Siinä on kuitenkin jotain vikaa.

Vierailija
8/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(menivät parikymppisinä naimisiin ja suhde kesti 2v kun erosivat) joka nyt raskaana omalle ukolleen meinaa antaa lapselleen mieheni sukunimen jonka on itsekin pitänyt. Aikaa on kymmenen vuotta kun on eronnut mun miehestä. Melko outoa? Itse en voisi toimia noin vastaavasti. Luulisi että nykyistä kumppania häiritsisi...

Vierailija
9/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla minä! Juuri noin tapahtunut. Olin naimisissa kauhean miehen kanssa jolla kiva sukunimi. Tottakai jätin eron jälkeen tuon sukunimen ja se uusimmalla lapsellanikin vaikka isä eri. Siinähän harmittelet! Nimi on ja pysyy!

Mutta oikeesti, en liitä sitä mitenkään edelliseen kammotus mieheeni, pidän vaan sukunimestäni

Vierailija
10/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen tuo exäni ilmeisesti uusissa naimisissa ja ei hajuakaan onko meillä nyt sama sukunimi tai etunimi. Ei vaan kiinnosta. Mutta sukunimi kiva, kelpais monelle.

Ei kyllä kannattais stressata noin yhdentekevistä asioista kuin jonkun nimi. Sinä teet niinkuin halut

Vierailija
11/11 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää omastansa (oli se sitten syntymässä saatu tai avioliiton kautta) niin on oikeutettu pitämään sen. On tyhmää ajatella, että toisen pitäisi muuttaa nimensä sinun vuoksesi. Miksi et itse vaihda/ole vaihtamatta. Nimikaimat ovat hyvin yleisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi