Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-luku UUSI PINO

05.01.2006 |

Mää aloitin uuden pinon ihan oma aloitteisesti nääs kun oli jo niin vanha tuo edellinen.

Mitä meidän mammuskoille kuuluu? Täytyy taas huhuilla kaikkia oikeen nimellä,kun tuntuu että se vaan tepsii - - toisaalta ymmärrän hiljaisuuden, kun en itsekkään tänne aina pääse naputtelemaan.

Mutta uusi vuosi ja uudet kujeet..

Kirahvi

Pääsky

Ukule

Triina

Kasperiina

Hilima62

Kaikki muut tänne kirjoittamaan kuulumisia!!

Meidän uusi vuosi alkoi ihan mukavasti. Sissillä on sunnuntaina ne ristiäiset ja vihdoin viimein olen nimekin päättänyt...ehkä. Täytyy sanoa, että oli huomattavasti monimutkaisempi operaatio kun pojalle 9 vuotta sitten.

Ristiäisiä en juuri hössää. Kakut tekee kummi, muut syötävät mummot,mekon laittaa kuntoon toinen kummi ja ristiäiset vietetään mummolassa, joten kunhan paikanpäälle päästään.

Suurin stressi oli oma olemus. Ei meinaa mikään mahtua päälle ja näytän enemmänkin 60mppiseltä kuin 60-luvulla syntyneeltä (vm69). Joten eilen aloitin sitten painonvartiat. Tavoite syksyyn on kova, mutta aion onnistua. Imetyksestä sai muuten 10 lisäpistettä syötäväksi!

Sissi on ollut huomattavan unisempi viimeaikoina. Yö unet saattaa olla 6,5 H!!! ja vähintään 4 kuitenkin. Päivälläkin nukahtelee helpommin. Onkohan tämä sitä kasvamista?

Ja mullahan alkoi sitten kuukautiset muutama päivä sitten! Hip-hei. Imetys tosin jatkuu, varsinkin kun neiti on ruvennut hyljeksimään pulloa, itkee kun vietävä kun pullo tuodaan eteen. Jotenkin edelleen epäilen näitä tissien tuottavuutta. On niin luttanat kokoajan ja luulen että kuukautiset vähentää maidontuotantoa.

Kuten olen maininnut, niin olen jotenkin höpsähtänyt huolehtimisesta. Päijät Hämeessä ainakin peloitellaan ihan kunnolla vanhempia siitä RS-viruksesta ja me ollaan aika pitkälti pysytyy 4-seinän sisällä (siis ainakin vauva), koska aion tehdä kaikkeni ettei Sissi joudu enää sairaalaan. Pelkään sitä ihan hulluna. Nyt pelottaa ristiäiset kun sinne on tulossa 30 henkeä, olen kyllä suurimmalle osalle maininnut, ettei nuhaneniä paikalle - kiitos.

Sori kirjoitusvirheet, mutta nyt on kiire...

Meillä on kauhea asuntokuume taas, ois taas yks kohde, mutta asuntojen hinnat on HIRVEITÄ!! Mutta pakko olisi päästä isompaan.

terv. Helinä ja Sissi kohta 7 vkoa

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuota unohtelua ollut mutta onneksi vain asioitten suhteen. Eli kun pitäs soittaa johonkin niin muistan sen yleensä sitten kun kyseinen paikka on kiinni.

Ristiäiset meillä on vasta 29.11. Mutta tuntuu että mitenkähän kerkee saamaan koko talon siihen kuntoon että mitään ristiäisi voi viettää että joka paikka olis suht koht järjestyksesä ja siistinä. Ja sitten nuo isommat on alkanut hukata noita meidän ruokailu välineitä. Ne kun käy ite siivoomaan suutuspäissää huoneitaan kun äiti ei siivoo niin sinne roskasäkkiin mätetään kaikki lattialta.

Meillä poika oli 8 vk tarkastuksessa 5910g 56,8cm ja pipo 42. Kuivaihoinen ja rasvata käskettiin, niinkun sitä ei olis tähän mennessä tehty.

Meillä poika oli tukkonen viikon verran ja sitten alkoi itkeskellä ja valvoo. Kuumetta ei ollut ja rupes tuo tissikin jo maittamaan ja tietysti pulloa lisäksi. Käytin sitä toissa yönä KOKsissa (käytin yöllä kun täällä ei omassa terv.keskuksessa ole kuin virka-aikana viikolla päivystys jos ei omalle lääkärille saa. iltaisin ja viikonloppuisin joutuisi viemään Kuusankoskelle jonne on ainakin 55km kun koksiin ei ole kuin 33km)

Lastenlääkäri tutki ja löysi vasemmasta korvasta tulehduksen. Määräsi 125mg suppoja(itse olisin antanut vain 60mg) ja lisäksi penillisiini kuurin ja seuraavana päivänä vielä näytille. Ei ollut varma onko kyseesä rs-virus, mutta epäili. Mitään testejä ei tehnyt. Tosin laitto lähetteen allergia lääkärille kun poika hilseili päästä kovasti ja iho oli tosi kuiva. Sanoi kyllä että infektion aikana ihokin oireilee enemmän kuin normaalisti.

No tarvii taas lähteä tekee töitä kun poikakin nukkuu ja enenkuin mies tulee kotiin poikien kanssa kun menivät katsomaan Narniaa. Ettei pääs sanoo että olen taas lorvinut koko päivän. Ai niin ostin muuten kantoliinan eilen prismasta tarvis alkaa harjoitella sen käyttöä jossain vaiheessa.

ukule+ poika reilut 8vk

Vierailija
22/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin ihan silmät ristissä kun piti vääntäytyä ylös niin aikaisin, että sai kaikki kuntoon ja kouluun ja kerhoon ajoissa. Ensin virkisti tuo ulkona kävely ja vaunujen lykkiminen, nyt meinaa tuolilta pudota.

Ristiäiset ja jouluhulinat ja muut vierailijat ovat lähteneet ja onneksi ei tarvitse järjestää mitään kekkereitä koko keväänä. Pikkumies veteli sikeitä koko ristiäisten ajan, eli oli tosi rauhallista.

Meillä on alkanut uudet iltahuudot pari päivää sitten. Jos en pidä kantoliinassa n. klo 19-22, niin huuto on kauhea, voisiko olla jopa koliikkimaista. Liinassa kakkii ja pulii ja röyhtäilee useaan otteeseen (syötän yleensä ennen klo19) ja on huutamatta kun välillä kävelen, välissä voi istahtaa keinutuoliin vähäksi aikaa. Olen ostanut maitohappobakteeria apteekista ja se tuntuu vähän auttaneen, mutta itse rentoutuisin mielummin kuin kantelisin liinaa illalla hartiat kireinä. Ja itse olisi valmis petiin jo ennen yhdeksää. Lopulta nukahtaa liinaan (ilman syöttöä, se pahentaa tilannetta) ja nukkuu noin yhteen, jolloin tankataan ja nukahdetaan taas ihan hyvin. Päivä sujuu hyvin ja on rauhallinen ja hymyilevä ja nukkuu keskimäärin kahdet unet ulkona 2-4h. Eli mistä tämä iltaongelma nyt on tullut, onko muilla samaa?

Helinä, ottivatko ne sinut jo painonvartijoihin? Minä olin kakkosen jälkeen ja piti odottaa että vauva on 4kk. Olen itsekin menossa sinne, nämä 14 kg ylimääräistä rassaa, olen lainaillut äidiltäni isoja vaatteita ja se kyllä vähän mättää. Mutta suunnittelin sitä vasta hiintolomien jälkeen. Ja makea maistuu vielä niin, etten tässä pimeimpään talviaikaan pysty siitä luopumaan.

No nyt ilmoitti pikkumies että kirjoittelu voi loppua!

Mukavaa uutta vuotta kaikille!

t. Triina ja pikkumies jo 2kk, miten se aika näin rientää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen kuulumisia. Ensiksi oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille. Aika rientää, vähän liiankin nopsaan, vauvamme on jo 6 kk vanha. Ja energiaa tällä pakkauksella riittää. Nyt liikutaan ryömimällä ja konttauasennossa heilutaan siis kohta kontataan ja sitten seisomaan..mihin vielä ehtiikään ennen 1 v. synttäreitä. Mikään nyhverö ei neiti myöskään ole, kovasti komentaa meitä kiljumisellaan. Unet on vähäisiä mutta vauva on aina silti hyväntuulinen. Vielä kuukausi ja voi ruveta odottelemaan kirkasta auringonpaistetta ja kaks kuukautta niin jo vesi tippuu räystäistä!! Voi että on kevättä ikävä ja mustarastaan laulua saaressamme.

tuikku ja virkeä vauhtivauva

Vierailija
24/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!!!!!

Olen ollut todella väsynyt koko syksyn ja totesinkin että en ota paineita ainakaan tälle palstalle kirjoittamisesta (kun välillä tuntui että stressaan kaikesta muusta!!!).

Ja en todellakaan ole edes käynyt lukemassa viestejä..saatika kirjoitellut!

Mutta jos nyt jaksaisi/ehtisi taas...jos vielä joukkoon huolitte????

Meidän kuulumisia:

Juniori on nyt jo 4,5 kk ja iso ukonköriläs. Alussa oli monia pikku hankaluuksia, rs-virus, maito ei riittänyt, korvatulehdus...ym kaikkea kivaa!!

Nyt posotellaan ja täysillä, rupesin antamaan lisämaitoa 3kk iässä, kun ei tuo paino oikein tahtonut nousta (neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä että imettämällä vain eteenpäin) ja mulle tuli uskonpuute! Sitä paitsi

Vierailija
25/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poika rupesi syömään tunnin-puolentoista välein! Enkä todellakaan jaksanut olla ruokinta-automaattina noin usein (haukkukaa vaikka itsekkääksi!!) ja onhan tässä muitakin lapsia jotka kaipasivat huomiota....

Nyt ollaan jo aloitettu kiinteätkin...joo tiedän, se puoli vuotta...ei onnistu meillä, ovat muutkin syöneet jo tässä iässä kiinteitä ja hyvin voivat!

Ja että miten sitterissä hihkutaan kun ruokapurkki näkyy...ja kippo johon ruoka laitetaan! Enemmänkin meillä huudetaan sitä kun lusikka ei enää tule suuhun...ja auta armias jos pöperö tulee suuhun liian hitaasti!!!

Suurinta herkkua on päärynäsose ja ruusunmarja-vadelma. Kasvissose uppoaa myös takuuvarmasti....

Velleistä maissivelli on parasta...varsinkin bonan, sillä tutteli (tai siis muksu) ei sovi meille lainkaan. Laattaa lentää samantien...

Ero onkin siinä että muksu on kermapohjainen...(kakkosella oli sama juttu!)

Ja hauskintä tässä hommassa on nyt se, että kun muut naiset lihovat raskauden aikana ja laihtuvat vauhdilla imettäessä, on meikäläinen poikkeus! Laihduin raskauden aikana vaikka söin mitä vaan ja miten paljon tahansa, mutta nyt imettäessä paisun kun pullataikina vaikka kontrolloin syömistäni!!!

Joten painonvartijoihin käy minunkin tieni jo nyt tällä viikolla!!!!

Mutta nyt kutsu käy....

Palataan taas!!!

Matura ja Juniori 4,5kk

Vierailija
26/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että on tänään on pino kasvanu komiasti. :) Kiva kuulla Maturastakin pitkästä aikaa. Minusta on hienoa, jos pystyit imettämään kolmekin kuukautta. Ja pääasiahan lienee, että lapsi voi hyvin. :) Ikävää, jos teillekin tuo rs-virus iski... Me olimme myös ihan alussa sairaalassa sen vuoksi. :P Mutta kiva, jos alkavat alkuhankaluudet jo helpottaa.

Triinalla vissiin edelleen " lystiä" riittää. :P Taitavat vatsavaivat lasta kiusata. Olen ymmärtänyt, että liinailu auttaa ja helpottaa nimenomaan ilmavaivoista kärsiviä... Meillä neiti tosiaan karjuu iltaisin ja kakkaa melkein aina puoliltaöin. Koliikia tuo ei voi emillä olla, kosa huuto alkoi vasta kolmen kuukauden iässä.

Tuikulla kuulostaa elämä mukavalta. Minullakin alkoi tulla ikävä kevättä, vaikka on tämä talvi ja lumikin ihan ok. Jotenkin vaan niin kauniisti onnistuit kuvailemaan kevään lähestymisen. :)

Ja Signarella on ihanan lämmintä. Juu, uskon kyllä, että liika lämpö voi silti jossain vaiheessa alkaa kypsyttää... Toivotaan, että kiinteät alkavat upota.

Meillä harrastetaan päänpyöritystä imetyksen aikana. Ei millään neiti malttaisi syödä, kun maailma on täynnä kaikkea uutta ja ihmeellistä. Kohta varmaan siirryn pimeään vaatehuoneeseen imettämään. Vähän taas hermostuttaa, kun torstaina on neuvolalääkäri ja mittaukset edessä. :P Haluaisin imettää puolivuotiaaksi, kun lopultakin imetyksen sain toimimaan ja maitoakin tulee.. Jotenkin vaan aina paniikki yltyy neuvolakäyntien lähestyessä, se yksi täti sai minut ihan sekaisin pelotteluillaan. Yritän vaan pnyt tas psyykkailla itseäni, että lapsi on pirteä, pääosin hyväntuulinen ja tosi jäntevä, eli ei mitenkään aliravitun oloinen. Toivottavasti psyykkauksen vaikutus kestää neuvolan asti.

Mutta mukavaa viikon aloitusta. Toivottavasti kultaisia jaksaa edelleen täällä välillä vierailla. On aina mukava lukea kuulumisia. :)

-kirahvi ja Soli 3 kk ja 3 vkoa-

Vierailija
27/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelisin niin mielelläni, mutta kun meillä netti tökkii niina pahasti, että hyvä kun pystyy sähköpostit lukemaan. Oli kiva lukea kuulumisianne vauvojen kanssa.

Meillä menee yöt miten menee eli ikinä ei tiedä. Tyttö nukkuu kuitenkin yleensä aina n. 6h tunnin yöunet putkeen, mutta saattaa käydä nukkumaan vasta kahdelta.

Ristiäiset ole viime pe ja kivasti menivät. Tyttö vaan nukkui koko toimituksen ajan.

Yritän tulla mukaan keskusteluun, kun vaan tämä pirun yhteys pysyisi edes pystyssä.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

t. Japis + tyttö 7vko

Vierailija
28/30 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaihteeks nukuttiin viime yönä ihan oikeesti!! Kaks edellistä meni kansanterveydelle.. eka oikein paha yö meni 6:een aamulla ennenku nukku kunnon unille (yöllä 2x n. 40min pätkä..) sit toissayönä nukahti vasta 3 maissa.. meinas olla savolainen huumorikin koetuksella..

Kaikki maholliset ilmavaivalääkkeet kokeiltu, vyöhyketerapiassa käyty 4 kertaa eikä apua mistään.. hirmusia kouristuksia oli ja tuskanhuutoa..

Sitten eilen sain kuulla sellasesta kaukoparantajasta, yksille siitä oli ollu apua koliikissa, joo, naurakaa vain, niin minäki tein..

No, aika sille oli tänä aamuna, en tiiä miten " tutki" tyttöä... kai jotain meditaatiota..?? Soittoaika oli sitte muutaman tunnin päästä sille, sano et kovat krampit ja kouristukset TUNTUU tytöllä olevan.. kuulemma suolisto ok, maksa vain ei oo vielä kunnolla kehittyny!! Se kipuilee kovin.. eka helpotus tulis päärynäsoseesta, se rauhottaa mahaa, ei missään nimessä omenaa eikä banaania.. sitte seuraavaks kun kiinteitä alotetaan niin keitetyn ja soseutetun munankeltuaisen sekaan vähä voita..

Nyt sit annoin ihan pikkusen nökkösen päärynää, eihän sitä ihan syömällä aleta syömään vaan ihan pieni nokare päivässä, edelliselle koliikkiselle annoin luumua jotain 2kk ikäsestä alkaen samalla lailla pienen nokareen joka päivä.

Että semmonen juttu se, ei varmasti huuhaata mutta mistä se sen maksa-jutun tempas... ei tyhmä ymmärrä..

hilima ja neiti tasan 2kk

Vierailija
29/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin...

Onnea kaikille jo ristiäiset pitäneelle!

Hilima, hurjalta kuulostaa nuo teidän yöt! Jaksamista Sinulle ja perheellesi! Iltaitkua on meilläkin hieman, mutta tuohon verrattuna meillä taitaa olla suht' helppoa kuitenkin!

Helinä,kiitos voimantoivotuksista esikoisen uhman plus mustasukkaisuuden johdosta. Tavaroita lentelee meillä edelleen..ikävä kyllä muutama juttu vauvan päälle, vaikka olen seissyt aivan vieressä, onneksi vain pehmeä liina ja patalappu, mutta silti :(. Valvon kuin kotka joka sekunti täällä kotona- ja oikeastaan se vie voimia tällä hetkellä paljon enemmän kuin yövalvomiset ja tiheät syöntivälit(Vauva syö paljon ja usein, osittaisimetyksellä olemme edelleen)- luulen, että kolme tuntia syöntikertojen välillä on meillä maksimi- pitempiä jaksoja ei vielä ollenkaan, mutta lyhyempiä kyllä! Oli muuten mukavaa lukea eri vauvojen syömis- ja nukkumistavoista- kiva kun Ukulekin tuli kertomaan vauvan ruokailutavoista. On jotenkin mukavaa kuulla, miten yksilöllisiä vauvat ovat- sitä neuvoloiden keskivertovauvaa ei juuri monessa perheessä sitten olekaan!

Totaalisena yllätyksenä ja myös shokkina on tullut minulle se totaalinen oman ajan häviäminen tämän uuden tulokkaan myötä. Mutta tämä siis johtuu kyllä enemmän esikoisesta. Hän kävi isänsä kanssa mummolassa viime viikonloppuna- ja koko viikonloppuna tuntui siltä, kuin olisin ollut lomalla:). Taitaa Triinalla ja monella muilla olla vielä enemmän hulinaa..huhhuh, hattua nostelen teille!

Rs-tautipelosta...Minäkin haluaisin välttää sitä tautia, jopa sen verran, että siirsimme esikoisen kerhotoiminta eteenpäin(hän saa olla puistossa mieluummin) ja vältämme isot ostoskeskukset jne. Syy mm se, että esikoisella oli rs pari vuotta sitten ja oli erittäin huonossa kunnossa, vaikka hän ei silloin mikään ihan pieni vauva enää ollut. Tuttavaperheellä on juuri ollut rs- ja heidän vauvansa joutui sairaalaan moneksi päiväksi. Joten mielestäni kannaattaa olla aika varovainen ja yrittää välttää tartuntapaikkoja. Helinä, et siis ole ainut joka potee rs-tautikammoa!

Vauvamme on nyt 7 viikkoa, apua miten aika rientää...Ristiäisistä ei ole vielä tietoa ja nimikään ei ole ihan selvä. Mitään en vaan saa aikaiseksi...

Hyvää viikonjatkoa ja helpotusta kaikille ketkä kärsivät ilta- ja yöitkuista!

t. kasperina+pikkuinen, 7 viikkoa

Vierailija
30/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

Kiva kun on näin paljon taas vanhoja 60mppisiä linjoilla :-)

Missä muuten Pääsky on?

(aina pitää jotain huhuilla..)

Meillä oli ristiäiset kanssa sunnuntaina (taisi olla suosittu päivä)

Nimi tuli annettua ja vieraat kestittyä. Hässäkkää oli, mutta neiti kuten Japiksenkin tytär veteli sikeitä koko toimituksen ajan. Ei edes kastettaessa huutanut.

Arki alkaa pikkuhiljaa palailla. Onneksi (Kop,Kop,Kop) ei olla saatu sitä hemmetin virusta, eikä mitään muitakaan. Tyttö on toistaiseksi oikea unelma. Tosiaan nukahtaa yöunille aina n. 21.00 ja eka syöttä on n. 6 h päästä. Aamupuolella syöttöväli on n. 3 h. Kyllä täälä edelleen korvikkeet on lisäkäytössä varsinkin päivisin.Huomena on neuvola ja katsotaan nyt sitten miten paino on noussut. Neiti näyttää ainakin kovasti kasvaneen.

Triina- En kysellyt edes, että ottavatko muo sinne painonvartijoihin. Menin vaan. Mulla on ihannepainoon vähän enemmän matkaa kun 14 kg...Hyvässä vauhdissa on jo laihdutus ja motivaatio korkeella.

Hankalalta kuullostaa tuo teidän iltahuutelu- mitäs jos toiset ulkounet jättäisi nukkumatta menisikö aikaisemmin nukkumaan?(täälä paraskin vinkin antaja.. )

Tuikku60-Keväänodotus on tääläkin menossa. Minä en erityisemmin ole talven ystävä.

Matura- Onpa teillä ollut ankara syksy. Virukset ja tulehdukset. Aivan ymmärrettävää on että annat jo kiinteitä. Kyllä minäkin alan niitä ennen 1/2 v ikää antaa aivan varmasti. Heti kun siltä tuntuu.

Japis- Kiva kuulla sinustakin välillä sananen neidit kun on niin saman ikäiset.

Hilimallahan on kovat valvomiset takana!! Herranjestas miten sitä jaksaa. Silloin kyllä kaikki keinot on sallittuja. Olen itse joskus sitä kaukoparannusta kokeillut eri vaivoihin. En osaa sanoa oliko apua.

Toivottavasti joku konsti tepsii neitiinne.

Kasperiina- Vaikka esikoiseni on jo iso ja hänestä on paljon apua vauvan kanssa, niin kyllä se oma aika on tääläkin todella kortilla, että ymmärrän sinua ja kaikkia useamman lapsen kanssa touhuavia todellakin.

Minun on ollut todella vaikea tajuta, että kun joku kysyy monta lasta sinulla on, että niitä nyt on 2. Kun niitä oli 9 vuotta vain se yksi.

Ei sitä oikeen vielä hahmota.

Tsemppiä kaikille vauvahässäköiden kanssa. Aika kuluu nopeasti ja pikku prinssit ja prinsessat ovat ennenkuin huomaamme jo isoja..

Helinä ja Sissi 7 vkoa 2 pvä