KULTAINEN 60-luku UUSI PINO
Mää aloitin uuden pinon ihan oma aloitteisesti nääs kun oli jo niin vanha tuo edellinen.
Mitä meidän mammuskoille kuuluu? Täytyy taas huhuilla kaikkia oikeen nimellä,kun tuntuu että se vaan tepsii - - toisaalta ymmärrän hiljaisuuden, kun en itsekkään tänne aina pääse naputtelemaan.
Mutta uusi vuosi ja uudet kujeet..
Kirahvi
Pääsky
Ukule
Triina
Kasperiina
Hilima62
Kaikki muut tänne kirjoittamaan kuulumisia!!
Meidän uusi vuosi alkoi ihan mukavasti. Sissillä on sunnuntaina ne ristiäiset ja vihdoin viimein olen nimekin päättänyt...ehkä. Täytyy sanoa, että oli huomattavasti monimutkaisempi operaatio kun pojalle 9 vuotta sitten.
Ristiäisiä en juuri hössää. Kakut tekee kummi, muut syötävät mummot,mekon laittaa kuntoon toinen kummi ja ristiäiset vietetään mummolassa, joten kunhan paikanpäälle päästään.
Suurin stressi oli oma olemus. Ei meinaa mikään mahtua päälle ja näytän enemmänkin 60mppiseltä kuin 60-luvulla syntyneeltä (vm69). Joten eilen aloitin sitten painonvartiat. Tavoite syksyyn on kova, mutta aion onnistua. Imetyksestä sai muuten 10 lisäpistettä syötäväksi!
Sissi on ollut huomattavan unisempi viimeaikoina. Yö unet saattaa olla 6,5 H!!! ja vähintään 4 kuitenkin. Päivälläkin nukahtelee helpommin. Onkohan tämä sitä kasvamista?
Ja mullahan alkoi sitten kuukautiset muutama päivä sitten! Hip-hei. Imetys tosin jatkuu, varsinkin kun neiti on ruvennut hyljeksimään pulloa, itkee kun vietävä kun pullo tuodaan eteen. Jotenkin edelleen epäilen näitä tissien tuottavuutta. On niin luttanat kokoajan ja luulen että kuukautiset vähentää maidontuotantoa.
Kuten olen maininnut, niin olen jotenkin höpsähtänyt huolehtimisesta. Päijät Hämeessä ainakin peloitellaan ihan kunnolla vanhempia siitä RS-viruksesta ja me ollaan aika pitkälti pysytyy 4-seinän sisällä (siis ainakin vauva), koska aion tehdä kaikkeni ettei Sissi joudu enää sairaalaan. Pelkään sitä ihan hulluna. Nyt pelottaa ristiäiset kun sinne on tulossa 30 henkeä, olen kyllä suurimmalle osalle maininnut, ettei nuhaneniä paikalle - kiitos.
Sori kirjoitusvirheet, mutta nyt on kiire...
Meillä on kauhea asuntokuume taas, ois taas yks kohde, mutta asuntojen hinnat on HIRVEITÄ!! Mutta pakko olisi päästä isompaan.
terv. Helinä ja Sissi kohta 7 vkoa
Kommentit (30)
Täällä kirahvi pää roikkuen... :P Ovat taas unirytmit menneet hiukan sekaisin eli viime yönä nukkumaan mentiin kahdelta, edellisyönä kolmelta ja sitä edeltävinä öinä puoli kahdelta. Jotenkin alkaa olla taju kankaalla. Tuntuu, että mite tarkemmin pidämme kotona vauvalle tasaista rytmiä ja rauhallista elämää, sitä huonommin lapsi nukkuu öisin. :P Heti kun tulee päivä, jolloin talon on täynnä vieraita, päikkärit mitä sattuu ja mieluiten vielä on joutunut herättämään lapsen kesken yöunien, tulee uni illalla yhdentoista aikaan! :O On vain niin pahuksen vaikea järjestää moista hulinaa joka päivälle. :P Nyt tuntuu, että lapsi pitkästyy kuoliaaksi meidän kanssamme, kun emme edes kaupoilla enää ole käyneet. Perhanan rs-virus!
Triinalla (?) taitaa olla melkoiset hulinat kotona. Muistelen sitä edellisen ketjun viestiä. Toivottavasti elämä tasoittuisi.
Ja Helinä, noin meilläkin rintamaitoon päin siirtyminen sujui. Ensin meni litroittain pullosta, sitten vähensimme määriä ja hetken päästä neiti itse vain sylkäisi pullon pois suustaan eikä tosiaan ole enää juurikaan pullosta vastiketta huolinut. Viime yönä taisi mennä 40 ml eli ei oikeastaan mitään. Eli luota vain niihin tisseihisi. ;) Tiedän kyllä kokemuksesta, että helppoa se ei ole, itse panikoin aika pahasti, kun neiti ei enää ollenkaan huolinut pullosta, olin ihan varma, että ei voi riittää. No, hyvinvoivalta tuo kyllä vaikuttaa, mikäli pieniä uniongelmia ei lasketa. :P Ja tissit ovat välillä kuin vanhat lapaset, silti niistä tuntuu maitoa irtoavan, välillä oikein tippuu itsekseen. :)
Kadehdittavan hienosti olet delegoinut ristiäisvalmistelut. Tosi hienoa, että saat niin paljon apua. :)
Mutta pitänee herätellä typy syömään ja sitten taas nukkumaan. Tissit halkeaa seuraavaksi. :P Pahotteleln miljoonia kirotusvihreitä. Väsyttää vietävästi... Terveiset ja mukavat loppiaiset muille kultaisille!
-kirahvi ja Soli-
En ole vähään aikaan käynyt koneella, kun joko kone ei ole sopivaan aikaan kotona tai jos kone on kotona, niin olen ollut liian väsynyt/sairas sitä avaamaan.
Meillä neiti täytti puoli vuotta tuossa vuoden alussa. Joulun alus tehtiin kahta hammasta jopa 39,5 asteen kuumeessa ja heti hampaiden saannin jälkeen ilmanala muuttui ja saatiin flunssa...myös minä sain ja pari vanhempaa lasta...Terveinä taas ollaan ja kun ilmakin viileni, niin jaksaa taas. Tämä 25-30 on ihanaa...
Nyt vaan on uusi ongelma. Aloitettiin kiinteät 1 1/2 viikkoa sitten ja vieläkään en saa menemään mitään alas! Ei noi muut oot tälläisiä olleet. Oon kokeillut perunaa, porkkanaa jne. Pääasiassa yhtä, mut sitten vähän muutakin, kun neiti ei vaan avaa suutansa. Lusikka on ihan hirvitys. Tiedän, että pitää vaan jaksaa jatkaa jne., mutta tuntuu niin työläältä tämmösen lapsen syöttäminen...
Joka tapauksessa: meille on tulossa Suomesta vieraita ensi viikolla ja niitä jo odotellaan.
Lämpimät ja aurinkoiset terveiset teille kaikille 60-lukulaisille ja juhlan tuntua, kun monilla ristiäisiä tulossa.
Kuulumisia täältä Volga ja Pikku Ukko (tänään neuvolassa 8200g
ja 66cm ikää herralla nyt 4kk 12.1.2006).
Kyllä aika menee nopeasti, meillä on ollut kiireinen syksy
kun isommat (2kpl) lasta aloittivat TarhaUransa eli vanhin
meni eskariin ja toinen osapäivä hoitoon. Sairaus rumpa on
rallatellut iloisesti tänä syksynä ja viellä vauva kehissä niin
ei oikein ole ehtinyt...
Kävin tuolla Vaatteet -palstalla kurkkimassa ja jäin taas koukkuun
ja ajattelin että missähän se Kultainen 60-luku on ja täältä löytyi =O
Pelkällä ÄidinMaidolla on meillä menty välillä hermoja kiristellen
mutta Isompien lasten kanssa annoin korviketta ja molemmilla
koliikki ja nyt EN OLE ANTANUT korviketta ja HERRA ei ole huutanut
vatsaansa ollenkaa kop,kop,kop
Yritän jatkaa tonne 6kk sillä kahden koliikki lapsen jälkeen on
ihana nauttia tästä Herrasta joka ei mahaansa huuda.... IHANAA =)
Monta tuttua on onneksi mukana, Hilima62, Matura, Helinä1, Pääsky jne. Tässä sitä varmaan tututstuu kohta taas UUSIIN...
Mites SaaraSanterin laita on ?
Kasvatellaan todellakin rauhassa näitä pieniä ihmeitä sillä ensi
kesänä ne juoksee jo jonon jatkona =D
Täytyy tässä lähteä autoa katsastamaan mokoma rakkine ei vaan
tunnu menevän läpi.... SNIF Rahaa menee nyt ihan " turhaan"
kun tämä mamma olisi mieluummin ALE Ostoksilla =)
Palataan ja toivottavasti ehdin tänne mukaan tämä on hauskaa
hommaa ja tähän jää aina säännöllisesti koukkuun....
HEIPS =O
Mukavaa kuulla sinusta Volga pitkästä aikaa! Voi, teidän Pikku Ukko on jo yli 4 kk ja muistan kun äsken vielä mietit tulevaa synnytystä...Näin se aika rientää;)! Uskon että teilläkin kiirettä ja vipinää riittää...
Tänään on ollut hyvä päivä, sillä molemmat lapsukaiset ovat nukkuneet hetken samanaikaisesti:)! Ensimmäisen kerran vauvan synnytyksen jälkeen? (Kamalaa että tämä on hyvän päivän " mitta" tällä hetkellä...) Ja tämän lisäksi vauva nukkui niin että pystyin syömään esikoisen kanssa lounasta ja juttelimme ihan rauhassa. Sitten esikoinen nukahti 10 minuutissa ja silloin ehdin sopivasti syöttää vauvan ja hoitaa vauvan pesun/putsauksen. Ilman stressiä ja pelkoa siitä,että esikoinen taas temppuilee ja heittelee tavaroita(!)
Toivoa siis on!
Eilen illalla kävin vielä äänestämässä 5 minuuttia ennen postin sulkemista ja tunsin itseni vastuuntuntoiseksi ja aikaansaavaksi kansalaiseksi;)Tämän jälkeen kerkesin vielä ruokaostoksille isoon tavarataloon. Yllätyin kyllä hieman kun tavaratalosta sitten soiteltiin aamulla ja kerrottiin että äänestyslippuni olivat löytyneet sieltä. En edes muista, että olisin käynyt sillä osastolla mistä soiteltiin, mutta pakko uskoa kun lippuni olivat siellä. Jos siis tulee toinen äänestyskierros, niin voin sitten taas olla yhtä viimehetkentehokas, kunhan vaan saan äänestyslippuni haettua sieltä;)! Näin se pää näköjään pehmenee ja jokainen tyhmä juttukin huvittaa...Nämä ovat ne arjen pienet ilot;)!
Mitä teille muille kultaisille kuuluu? Toivottavasti monien iltahuudot ja itkut ovat vähentyneet! Hyviä vointeja kaikille 60-luvun mammoille!
t. kasperina
PS te jotka lypsäätte maitoa välillä- huutavatko teidän vauvat tosi levottomasti kun pumppaatte? Meillä näin, etenkin iltaaikaan se tuntuu lähes mahdottomalta, vaikka vauva olisi kylläinen ja pumppailisin eri huoneessa, suljetun oven takana. Kyllä se pumppaaminen tuntuu aika työläältä tällä hetkellä, en oikein tiedä miten siihen saisi enemmän aikaa/mahdollisuutta...?
Anteeksi Volga, luin huolimattomasti...Siis teidän pikku herra on parin päivän kuluttua 4 kk. Onnittelut etukäteen;)!
t. kasperina
Siis huomenna, tai, no tänään 4 kk;) Hohhojjaa, aika lopettaa nettailun tältä erää...
Hei taas! kasperina
Eilen oli niin rankka päivä, että piti soittaa äiti avuksi kantelemaan vauvelia, kun muilla muksuilla tuntui olevan tosi huono päivä. Minulla mies on viikot poissa, ja au-pairikin pomppaa omille teilleen heti kun on vapaata ja eilen oli (taitaa ottaa voimille meidän taloudessa). Mutta rankan päivän jälkeen kaikki neljä olivat unten mailla ennen kahdeksaa ja minäkin jo kahdeksalta. Eli runtinaalliset 11 tuntia sängyssä, tosin kolme syöttöä mutta pikkumies painui heti unten maille ja nukkui aamulla vielä pari tuntia minua pidempään, joten sain muut kolme rauhallisesti koulu/kerhotielle.
Unohteletteko te muut asioita tosi paljon? Minä eilen unohdin ostokset kassalle ja autoa pakatessa hoitolaukku jäi siihen maahan(onneksi oli jäljellä parkkihallissa, kun paria tuntia myöhemmin ryntäsimme sitä etsimään). Kerran aiemmin meinasin uhontaa, että tyttö oli mukana kaupassa ja olin jo hississa parkkiin menossa, kun tajusin tämän jääneen kiipeilemään kaupan autokärryihin. Alkaa ihan pelottaa, että koska unohdan vauvan johonkin.
Kasperinna, tsemppiä sinulle, elämä kuulostaa aika rankalta. Minulla kanssa aika tuntuu loppuvan kesken kaikkien neljän kanssa (oma aika on sitten joku käsittämätön luksusjuttu). Meillä ei tosin ole mustasukkaisuutta, päinvastoin, mutta vauvan ilta-ja nykyisin joskus päivähuutelut ottaa voimille kun koko ajan pitää roikottaa mukana joko käsivarrella tai kantoliinassa ja käskeä vanhempia lapsia odottamaan kaikessa. Luojan kiitos vauva ei huuda öisin vaan nukkuu tai kähisee vieressä (koputan puuta). Hiliman elämä kuulosti tosi rankalta, kun on noin pahat vatsavaivat. Minua aina auttaa kun luen muiden rankkoja kokemuksia, oma jaksamainen paranee, kun tietää ettei ole yksin. Mutta en siis kenellekään toivoisi vaikeuksia vaan mukavaa ja helppoa vauva-aikaa. Minulla on jotenkin vähän pettynyt olo, kun kolmosen vauva-aika oli niin ihanaa ja vauva oli maailman helpoin ja nyt sitten odotin samaa ja kaikki tuntuukin tuhat kertaa hankalammalta. Toisaalta pikkuvesseli on alkanut hymyilemaan tosi paljon, ja niiden hymyjen voimalla jaksaa taas mukavasti eteenpäin.
Kasperiina taisi kysyä pumppaamisesta ja huutamisesta. Minä pumppaan yleesä samaan aikaan kun imetän toisesta rinnasta, kun maito valuu silloin oikeastaan itsestään pulloon. Tai sitten pumppaan kun vauva nukkuu ulkona. Hän kun ei viihdy hetkeäkään omissa oloissaan vaan aina pitää olla sylissä (tai sisarrukset viihdyttämässä tai heidän sylissä), niin minulla ei ole paljon muita mahdollisuuksia.
Mutta nyt ruoan laittoon, kun on rauhallista, että on perheellä illalla sapuskaa.
t. Triina ja pikkumies 2kk
Neuvolasta on kotiuduttu. Oli siis se 4 kk lääkärineuvola. Pituutta ja painoa oli tullut mukavasti. Neiti on nyt 65,5 cm pitkä ja painaa 6310 g. :) Katselin, että pituuskäyrä huitelee jossain + 1:n tietämillä ja paino 0-käyrällä... Eli hyvin on tasaantunut vaihteeksi. Siitä huolimatta lääkäri oli tuputtamassa kiinteitä. En todellakaan aio aloittaa, kun vatsavaivat tuntuvat edes pikkuisen helpottaneen, kun vastiketta ei ole pariin päivään menyt olenkaan ja maitoa tuntuu riittävän... Sanoinkin sen aika suoraan, mutta silti vielä lähtiessä piti jotain sanoa aiheesta että ehkä sitten seuraavan neuvolakäynninn jälkeen. Kele.. Mitä vaikeasti ymmärrettävää on siinä, että yritän imettää 6 kk ikään saakka?
Whatever... Olkoon siitä aiheesta. Neiti oli pikuisen väsy neuvolassa. Nukkumaan pääsimme taas viime yönä kahden aikaa ja aamuherätys oli seitsemältä. Puoliltaöin melkein nukahti, mutta säpsähti taas hereille ja huusi taas puoli tuntia ihan suoraa karjumista. Minä en y m m ä r r ä mikä tuolla on. :( Tuntuu välillä niin pahalta, kun toinen on kuolemanväsynyt, mutta ei vaan osaa nukahtaa...
Mutta se omista jutuista... Kiva, että Volgakin oli tullut piipahtamaan. Meillä onkin lapsilla tasan viikko ikäeroa. Soli täyttää 4 kk ensi torstaina. :)
Enkä minäkän muista mitään. Pääni hukkaisin, jollei se olisi niin tarkkaan ruuvattuna paikoilleen... :P En edes muista, mitä kaikkea olen unohtanut. Taitaa olla sikäli onnellinen olotila. Me taidamme mennä äänestämään vasta sunnuntaina. Tai pakkokin on, jos aiomme mennä, kun ennakkoäänestys vissiin loppui jo. :D
Toivottavasti Triinalle ja Kasperiinalle osuu noita hyviä päivä useampiakin lähiaikoihin. :)
Mutta nyt taidan mennä katsomaan, josko neito heräilisi ja haluaisi ruokaa... Mukavaa viikonlopunodotusta kultaisille!
-kirahvi ja Soli-
Heips,
Me käytiin myös eilen neuvolassa.
Neiti oli kasvanut todella hyvin. Eli hän on nyt 5,6 kg ja reilu 57 cm pitkä.
Katsottiin juuri neuvolakortissa että päihitti meidät kaikki tuolla painollaan/iässä.
Onko kukaan muuten hankkinut sitä rota piikkiä? Meidän neuvola ei edes vielä tiennyt milloin sitä saa, tai ylipäätään mitään siitä ja lehdissä siitä kirjoitellaan jo kovasti.
Me otetaan se maksoi mitä maksoi, jollei siitä ole haittaa vauvalle. Koska se estää Rota-tartunnan 3 vuotiaaksi asti.
Helinä ja Sissi 7 vkoa 4 päivää
Nyt taas minäki jaksan käydä kertomassa kuulumisia.. kahden TOOOSSSIIII rankan yön jälkeen oli parempi välissä, sai itekki ladata akut seuraavaa huonompaa yötä varten... Eli 2 yötä meni et nukahti vasta 5:ltä.... eilen aamulla sitte jo huuski taas 6:lta ja koko päivä oli pientä n. 20-40min pätkää......
Pieniä ovat teiän vauvelit, meillä viikko sitten neuvolas 58cm ja huimat 6,550kg ja ikää silloin 8vkoo. Sanoki lekuri ettei ihme että on mahavaivoja kun noin huimaa on kasvu...
Täytyy alottaa huushollin raikkoaminen, ei oo jaksanu pariin päivään tehä mitään...
tyttö oli 4400 ja 56. Isosiskoansa kokoajan 500gr pienempi ja sentin lyhyempi eli pitävät tuota samaa väliä myös kasvussa mikä oli syntymä hetkellä. Nyt kirjoittelen kirjastosta, jotta saan edes joskus tänne kirjoitettua. Kiva tosiaan seurata helinän tytön kasvua, kun ovat ihan saman ikäisiä nämä tyttelit.
Meillä menee yöt kohtuullisen hyvin siis aina nukkuu 6h putkeen, mutta koskaan ei tiedä koska se 6h putki alkaa saattaa alkaa vasta kahdelta yöllä tai yhdeltätoista illalla.
Meidän oli pakko ottaa korvikkeet avuksi, kun tyttö söi 15min välein iltaisin ja rinnat oli ihan kipeenä ja olin aivan tuskainen. Nykyään sitten päivät imetän ja illat syömme korviketta ja viimeinen ruokailu ennen nukkumaan menoa taas imetetään. Ainakin toistaiseksi toimii hyvin ja entisen 6kk imetyksen sijaan have on nyt siirtynyt edes 4kk, koska maito saattaa loppua tätä menoa ennen aikojaan.
Ihana ilma tänään ainakin täällä pk-seudulla.
t. Japis + tyttö 7vkoa 3pv
Ihanaa, molemmat lapset nukkuvat taas samanaikaisesti! Tänään esikoisen nukutusrumba kesti kuitenkin yli tunnin, hän ehti pistää koko makuuhuoneen uuteen uskoon(repi kaikki petivaatteet sängystä, siirteli lamppuja ja tyhjensi yöpöytien laatikot sekä heitti sisältö lattialle mm), ja koska syötin vauvan juuri silloin, en voinut keskeyttää ateriaa koko ajan:(. No, nyt ne pikku enkelit kuitenkin nukkuvat:)! Kiitos Triinalle voimantoivotuksista! Ja Kirahville myös!
Triina, sehän on varmasti hyvä systeemi jos saa sen toimimaan, että pumppaa samalla kun syöttää. Wau! Minusta ei varmaan ole tällä hetkellä siihen, en ole niin tottunut imettäjä(ja esikoisen touhut syöttöhetken aikana rassaavat). Mutta ideana hyvä juttu, pistän korvan taakse! Jospa joskus...?
Japis, meidän vauva taisi syntyä päivän teidän jälkeen, eli aika samanikäinen meidänkin vauva on:)! Viime viikon neuvolakäynnillä hänellä oli painoa 4480 g ja pituutta 52,5 cm.
Viime yönä pikkumies nukkui ensimmäisen kerran 4 tuntia putkeen. Jäin viime yönä valvomaan, kun odotin 00-00.30 syöttövuoroa, ja yllätykseni oli suuri, kun se ei sitten tullutkaan...Vasta 02.45, sain nukkua ruhtinaalliset tunti 45 minuuttia ennen sitä:)!
Imetyksestä vielä, Kirahvi, kiitos imetystukilinkistä, olihan se sinä joka sen laitoit!? Sain ainakin henkistä tukea siitä, viime viikolla olin valmis luovuttamaan täysin, mutta viikonlopun aikana(kun mies ja esikoinen olivat mummolassa) sain taas lisäuskoa, kun jotkut imetyshetket onnistuivat. Näköjään on niin, että jos stressaan, ei varmasti tule tippaakaan maitoa ja koko tilanne menee huutamiseen(vauvan), siinä tilanteessa on helpompi ottaa tuttipullo esiin...Ukule, sikäli teidän ruokatilanne, mitä kuvailit, muistutti meidän, että pikkuherra hermostuu totaalisesti, jos ei ruokaa tule heti ja paljon, pikkuparka unohtaa silloin imetysotteen ja tuttipullootteen ja huutaa ja huitoaa vaan(tämä alkoi jo sairaalassa..) Nyt osaan jo hieman ennakoida tätä, ainakin välillä, joten imetyskin onnistuu hiukan paremmin (tutti tai tuttipullo ovat kuitenkin aina vieressä, rauhoittamassa, jos tarvii...ja vaikka ei tarvitsisi, niin ainakin niiden olemassaolo rauhoittaa minua;)!)
Hilima, kyllä tuo todella rankalta kuulostaa...Lisävoimia toivotan edelleen!
Mitä Pääskylle kuuluu? Entäs muille? tulkaa kertomaan kuulumisia...
Aurinkoista viikonjatkoa!
t. kasperina + pikkumies, 7 viikkoa 2 päivää
Vielä sen verran piipahdan ennekuin kiskon tuon unta tankkaavan pikkuneidin sisään syömään, että kerron kaikille terveiset Pääskyltä. Koneensa tökkii eikä sillä pääse tänne palstalle. :P Ikävää. Mutta terveiset siis kaikille kultaisille! Sattui Kasperina juuri sopivasti Pääskystä kyselemäänkin... :)
Nin ja mukava, jos Kasperina, imetys sujuu edes vähän helpommin. Ja minunlla ainakin tuli toteennäytetyksi se, ettt heti kun lakkasin stressaamasta alkoi maito riittää. Perin outoa sinänsä... Mutta kyllä meilläkin monta pullollista korviketta meni ennenkuin maito alkoi riittää. Ja todellakin: Hyvä äiti antaa lapselleen ruokaa, kun lapsella on nälkä. Ei ole väliä sillä tuleeko se ruoka pullosta vai tissistä...
Mukavasti ovat muutkin pikkukullanmurut kasvaneet. :) Toivotaan Hilimalle lisää rauhallisempia öitä... Kelpaisivat tännekin. :P Mukavaa illanjatkoa kaikille!
Jos joku on kuullut jotain tai hankkinut sen lapselleen, olisin minäkin kovasti kiinnostunut. :)
Yritys taas, josko nyt onnistuisi!
Tällä palstalla käyminen kaatoi meidän koneen pari kertaa, joten en uskaltanut enää yrittääkkään.
Meillä on aika helppo vauva, edelleen. Tarkasti katson mitä syön enkä juo teetä enkä kahvia, niin hyvin menee. 4 kk vanhana pituus oli 64 cm ja painoa 6670g, ei mikään pieni, mutta ei isokaan. Ja imetyksellä edelleen on pärjätty. Vauva nukahtaa yöunille klo 20 ja syö 2/3 maissa ja sitten joskus vaille 6, joskus herää silloin, joskus nukkuu puoli 8.
Vaunuissa meillä nukutaan tosi hyvin, kahdet 3-4 tunnin unet. Aika ponteva poju tämä on, kääntyilee ja pyörii lattialla ja vetää jalkoja konttausasentoon ja suuttuu kun ei onnistu. Ja leikittäjiä riittää, joten vauva viihtyy hyvin lattiallakin.
Mielentila on nyt sekava, tuo 8v vietiin juuri ambulanssilla sairaalaan, sillä on ehkä epilepsia ja minä haahuilen täällä enkä osaa ryhtyä mihinkään :(.
Tsemppiä kaikille valvoville, toivottavasti parempia öitä tulee lisää!
Yhdellä kädellä,
Pääsky ja Valio
Halusin vaan tulla kertomaan, että toivottavasti 8 vuotiaasi kanssa kaikki on ok. Mistä osaat epäillä epilepsiaa?
Entisellä miesystävälläni oli se ja lääkkeillä pysyi kurissa.
Ymmärrän kyllä huolesi.
Voimia.
Helinä.
Epäily johtuu siitä, että kuumekouristuskohtauksia oli pienenä muutamia ja nyt sitten pari ilman kuumetta ja välit on lyhentyneet. Onneksi nyt ollaan taas menossa jatkotutkimuksiin, ei kyllä edellisissä mitään löytynyt. Silloin jo epäilivät epilepsiaa :(
Edelleen hermoilen täällä, ovat vielä sairaalassa, mutta kai pääsevät illan mittaan pois.
Toivottavasti saat sen isomman pikkuisesi pian takaisin kotiin. :(
Voi, paljon voimia Sinulle Pääsky! Toivon minäkin että saat 8-vuotiaan pian taas kotiin! Jaksamista,
voimahali,
kasperina
on taas hyvä syy olla koneella kun kerta ei voi oikein muutakaan tehdä kun syöttää poikaa pullosta. meillä poika nukkuu edelleenkin 3-6 tuntiin kerralla ja on sitten valveilla 1-3 tuntiin. tankkaa pullosta hevosen määriä maitoa ja jos lasket valveilla ollessa johonkin alkaa huuto käymään. tosin tähän saattaa vaikuttaa myös se että nenä on tukossa ja keittosuolaa kuluu.
meillä ei vielä ole ristiäisiä sovittu kun miehen on pitänyt hoitaa nää kummit ja minä sen jälkeen sovin ristiäispäivän ja papin(täällä on useampi vaihtoehto). aikasemmin olen ritiäis tarjottavat tehnyt itse mutta nyt meinasin luistella siitä osittain. meinasin pyytää yhtä tuttua tekemään täytekakun ja voileipäkakun, jos sitten itse sais aikaseksi jonkun kuivankakun ja jonkun näköstä pullaa ja kaupasta pipareita.
mutta tuo siivoominen, meillä kun ei hetkeekään paikat pysy siistinä. millon kukakin tiputtelee mitäkin lattialle. ja sitten tuohon uuteen pyykkikoneeseen tuli joku sähkövika lyö sulaketaulustavikavirta suojakytkimen alas. nyt ei sitten taas ole kuin yksi pyykkikone navetalla käytössä jossa pestään lypsyrätit neljä kertaa vuorokaudessa, niin ei siinä kovin monta kertaa muuta pyykkiä ehdi pestä. no tarvii tässä lopettaa taas kun kuuluu tuolta tuvasta ärräpäitä.